abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:56:56 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218003142
Bekijk deze YouTube-video

Deze dermatoloog legt haarfijn uit hoe je je huid het beste kan beschermen tegen de zon in een geinige reactie op een techniek uit China. En nee, dat is niet alleen zonnebrandcreme.

Ze draagt zelf bijvoorbeeld ook speciale uv-werende kleding + een UV visor... zo'n ding:

Deze mensen hebben er jarenlang voor gestudeerd, dus waarom zou je niet naar dokters luisteren? Bescherm je huid! Zeker in situaties zoals vandaag en morgen waar de zonkracht zelfs tegen de 8 komt!

Wat kun je het beste doen:
- Tussen 12.00 en 19.00 simpelweg uit de zon blijven waar mogelijk. Zoek de schaduw op en loop niet langer dan een paar minuten in de zon.
- Als je in de zon naar buiten gaat, draag dan een uv visor die je gezicht beschermt.
- Doe absoluut geen retinol op je huid in de ochtend. Dit kan zeer beschadigend zijn.
- Draag altijd een zonnebril mét uv bescherming. Hoe donker een zonnebril is, zegt niets over de uv bescherming.
- Bij voorkeur genoeg kleding dragen, luchtig, maar bedekt!

en....
- Zonnebrand, zonnebrand, zonnebrand! Minimaal spf 30 en smeer genoeg. Meer dan 90% van de mensen smeert te weinig zonnebrandcreme om de werking ervan te kunnen garanderen.
Vuistregel: - 2 tot 3 vingerlengtes zonnebrandcreme voor elk 11de deel van je lichaam die niet door kleding bedekt zijn. Deze delen zijn:
- Hoofd+gezicht+nek
- Linkerarm
- Rechterarm
- Bovenrug
- Onderrug
- Borst
- Buik
- Linkerbovenbeen en dij
- Rechterbovenbeen en dij
- Onderbeen en voet links
- Onderbeen en voet rechts

Er wordt in Nederland echt te weinig gedaan tegen zonneschade. Dat zie je ook in dat we koploper zijn in Europa op het gebied van huidkanker... dubbel zoveel als België
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218003173
edgy weer TS
  Spellchecker zaterdag 21 juni 2025 @ 16:01:27 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218003176

kijk hier maar eens hoeveel ouders hun kinderen onbeschermd in de brandende zon laten :r
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:27:29 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218003383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:01 schreef maily het volgende:

kijk hier maar eens hoeveel ouders hun kinderen onbeschermd in de brandende zon laten :r
Ga je schamen... een beetje ouders shamen. :r

Hoe weet jij nou in vredesnaam of ze onbeschermd buiten zijn?
  Spellchecker zaterdag 21 juni 2025 @ 16:28:11 #5
197773 crew  maily
pi_218003389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ga je schamen... een beetje ouders shamen. :r

Hoe weet jij nou in vredesnaam of ze onbeschermd buiten zijn?
als je je kinderen met zulke hitte zonder hoed of pet in de brandende zon laat lopen spoor je niet
smeren is niet genoeg voor die kleintjes
pi_218003438
AIDS ook niet.
Kanker ook niet.
Oorlog ook niet.

Kortom, er zijn zoveel zaken die risico's inhouden, en toch zullen er altijd mensen zijn die vol overtuiging beweren dat zoiets hun niet zal overkomen.

En dat is voor mij het overtuigende bewijs dat de mens nog steeds op het niveau van een primaat zit.
Kijk alleen maar om je heen. Mensen gunnen elkaar het licht niet in elkaars ogen en toch beweren de leiders dat er geld vrij moet komen voor wapens, tanks, raketten enz.

Wat hebben al die Nobelprijzen nou daadwerkelijk opgeleverd?
pi_218003510
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:34 schreef Hiddendoe het volgende:
AIDS ook niet.
Kanker ook niet.
Oorlog ook niet.

Kortom, er zijn zoveel zaken die risico's inhouden, en toch zullen er altijd mensen zijn die vol overtuiging beweren dat zoiets hun niet zal overkomen.

En dat is voor mij het overtuigende bewijs dat de mens nog steeds op het niveau van een primaat zit.
Kijk alleen maar om je heen. Mensen gunnen elkaar het licht niet in elkaars ogen en toch beweren de leiders dat er geld vrij moet komen voor wapens, tanks, raketten enz.

Wat hebben al die Nobelprijzen nou daadwerkelijk opgeleverd?
Scherp.

Ik vraag het me ook af.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:47:41 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218003570
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:28 schreef maily het volgende:
??? Dit is gewoon gevaarlijke desinformatie.

Kinderen hoor je juist vaker in te smeren omdat ze zonnebrand sneller wegsmeren door te spelen.
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 17:04:55 #9
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_218003777
Misschien lijkt het alleen alsof we in Nederland koploper zijn omdat hier ook regelmatig kanker gefaket wordt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_218004414
Blanken (witten, bleekgezichten enz.) moeten gewoon niet zo moeilijk doen.
Extreme zonneschijn is gewoon niet goed voor die witte huidjes.
Binnenblijven. Wit is ook een kleur.
  Spellchecker zaterdag 21 juni 2025 @ 17:58:57 #11
197773 crew  maily
pi_218004439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Kinderen hoor je juist vaker in te smeren omdat ze zonnebrand sneller wegsmeren door te spelen.
je verneukt mijn quote.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:28 schreef maily het volgende:

[..]
als je je kinderen met zulke hitte zonder hoed of pet in de brandende zon laat lopen spoor je niet
pi_218004443
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:04 schreef Plompzakker het volgende:
Misschien lijkt het alleen alsof we in Nederland koploper zijn omdat hier ook regelmatig kanker gefaket wordt
Ja. Ha ha. Ik kom niet meer bij.

We zijn nu eenmaal bleekscheten en zelfs onze groenten en fruitjes zijn niet opgewassen tegen deze moordende tropische zonnestralen.
pi_218004458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Eens met maily. Je verneukt haar kwoot.
  zondag 22 juni 2025 @ 12:03:14 #14
299769 SoS87
FC Utereg
pi_218012365
Vergeet je knieholtes niet in te smeren.
  maandag 23 juni 2025 @ 11:56:33 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218021176
Wij zijn dan ook, samen met de Britten, de bleekscheten van Europa. Geen pigment, decennialang bruinbakken, een brede kuststrook met strand om naartoe te gaan en een eigenwijs volkje: ik geloof die huidkanker statistieken wel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218021271
Gelukkig zitten we hier allemaal veilig op de zolderkamer, daar komt geen zon, mits je de gordijnen goed dicht doet.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 19:26:26 #17
441859 crew  Lenny77
pi_218025089
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 11:56 schreef SEMTEX het volgende:
Wij zijn dan ook, samen met de Britten, de bleekscheten van Europa. Geen pigment, decennialang bruinbakken, een brede kuststrook met strand om naartoe te gaan en een eigenwijs volkje: ik geloof die huidkanker statistieken wel.
Ik vraag mij af hoe het komt dat België het beter doet.. we zijn even bleek, liggen nog iets zuidelijker en hier smeert ook geen kat.
Hoe meer zon, des te minder huidkanker, als ik die kaart zo bekijk?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218025127
Er is ook een verband tussen te laag vitamine D in het bloed en een verhoogde kans op kanker. Hep op facebook gestaan dus trust me bro. Ben te lui om er bronnen bij te zoeken. Het klopt misschien niet helemaal maar het is wel waar.

Dat zou wel een hoop verklaren natuurlijk en past precies bij het plaatje van de kaart in de OP. We zijn hier massaal vitamine D deficiënt en gaan dan ineens met onze witte huid in de zon liggen bakken op het strand. Terwijl je veel beter gewoon vanaf maart t/m september (de enige maanden waarin je uberhaubt vitamine D aanmaakt in de zon) veel naar buiten moet en zo naakt mogelijk.

Niet de hele winter + lente binnen zitten en dan in juni ineens in de Spaanse zon liggen bakken. Dat is inderdaad hét recept voor huidkanker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')