quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
Die dingen zijn over het algemeen gewoon helemaal waardeloos. Als je echt airco wilt moet je gewoon zo'n unit installeren.
Ik had ook een keer één gekocht, ontzettend lawaai en heel matige verkoeling.
Waarom zijn er altijd mensen die dit zeggen. Ja als ik een vrijstaande villa had zou ik wel zo'n ding installeren maar ik gebruik natuurlijk zo'n ding met slang omdat dat de enige optie is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:07 schreef Mikeytt het volgende:
Een mobiele airco is op zich al gewoon enorm inefficiënt. Koelt maximaal een paar graadjes.
Laat gewoon een multisplit installeren. De prijs is maar een paar honderd duurder dan zo'n mobiel vuilniswagentje, en op termijn fors goedkoper door de energie die je bespaard .
Klinkt een stuk ingewikkelder dan gewoon openschroeven en kijken of hij binnenin niet vol met stof zit of zo daarop hoopte ik eigenlijk dat t zoiets zou zijnquote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:19 schreef blomke het volgende:
Schijnt dat je 'm wel kunt ombouwen zodat ie de koude lucht in je kamer blaast en de condensorkoeling van buiten haalt en heet naar buiten blaast.
Voor jou is alles ingewikkeld.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 13:35 schreef SuperNeger het volgende:
Klinkt een stuk ingewikkelder dan gewoon openschroeven en kijken of hij binnenin niet vol met stof zit of zo daarop hoopte ik eigenlijk dat t zoiets zou zijn
^ Ditquote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:41 schreef Discombobulate het volgende:
Die dingen zijn over het algemeen gewoon helemaal waardeloos. Als je echt airco wilt moet je gewoon zo'n unit installeren.
Ik had ook een keer één gekocht, ontzettend lawaai en heel matige verkoeling.
Stuur link danquote:
Ik heb wel het raam afgedicht natuurlijk dus de warme lucht gaat er alleen maar uitquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:06 schreef ToT het volgende:
[..]
^ Dit
Als je naar bed gaat wil je echt niet zo'n bulderende energieslurper naast je hebben staan terwijl het raam ook nog eens open staat waardoor er warme lucht en muggen naar binnen komen.
Zet je hem uit, dan drijf je 2 uur later zo je bed uit.
Ja dat zou ook wel kunnen inderdaad na 7 jaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:06 schreef bondage het volgende:
Is het koelmiddel gewoon niet einde latijn? Airco's van auto's moeten om die reden ook onderhouden en opnieuw gevuld worden en gezien je er al wat jaren op hebt zitten...
Dat scheelt dan wel weer!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Stuur link dan
[..]
Ik heb wel het raam afgedicht natuurlijk dus de warme lucht gaat er alleen maar uit
[..]
Ja dat zou ook wel kunnen inderdaad na 7 jaar.
Nogmaals: Andere aircos behalve mobiele zijn geen optie helaas anders had ik al lang zo'n ding gehaald maar ik woon in appartement.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat scheelt dan wel weer!
Maar als het beestje toch aan het einde van z'n latijn is, zoek dan een airco-boer op die voor weinig geld een Gree kan installeren.
Ligt dat momenteel niet in je budget, dan kun je idd voorlopig wel een vervangend exemplaar bij de Action kopen. Wel oppassen dat je niet eentje koopt waar je ijsblokjes in moet doen, natuurlijk!
Ja dat heb ik dus ook, ik draai dat ding niet 365 dagen per jaar. Alleen als het buiten richting de 30 graden gaat. Heb wel eens gegoogled en t schijnt echt maar iets van 2 euro per dag te zijn of zo. Dat vind ik een kleine prijs om te betalen om gewoon chill te kunnen slapen die paar nachten per jaar. Een pak melk betaal je hetzelfde voor tegenwoordig.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat enorm inefficiënte koelen dat altijd gezegd wordt vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik heb ook een mobiele airco, vooral gebruikt toen ik nog een sociaal huurappartementje had op de bovenste verdieping van de flat waar het in de zomer zomaar 35 graden werd binnen. Gebruikte dat ding altijd in de slaapkamer. Als ik de deur dicht deed was ik echt helemaal niet ontevreden over het resultaat. Had heerlijke nachten, niet zelden gewoon onder de deken terwijl de rest van het huis 35 graden was.
Het was wel inefficiënt qua verbruik, m'n stroomrekening was vrij hoog in de zomermaanden
ag gossie. Vraag een nieuwe voor je jaardagje.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:58 schreef SuperNeger het volgende:
Mijn mobiele airco is alweer 7 jaar oud en valt me op dat het mijn kamer niet echt koud koud meer maakt. Ik maak regelmatig de filters schoon en de lucht die eruit komt voelt nog steeds koel aan maar ik heb het idee dat het gewoon niet meer zo sterk en krachtig is als vroeger. Ik kan me ook herinneren dat die slang die uit het raam moet hangen vroeger echt heet werd als je je hand er op legde en nu voelt hij gewoon warm aan.
Hebben die dingen een maximale levensduur of zo? Of moet ik dat hele ding eens uit elkaar schroeven en binnen iets gaan poetsen? Straks verbruik ik een hoop stroom voor niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |