35% klopt gewoon. Dat is precies het PVV + FvD percentage bij mekaar.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
PvdA GL heeft maar 33% hoor, lees even de TT!
Het nieuws dat ze Iran groen licht willen geven om Israël te vernietigen was toen nog niet bekend.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
PvdA GL heeft maar 33% hoor, lees even de TT!
Is dat ook echt zo? Als ik het nieuwe partijprogramma zie, dan zie ik vooral standpunten vanuit klassieke christendemocratische waarden, maar niet per se voor de gelovige stemmer.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef Nattekat het volgende:
Het enige wat mij ervan weerhoudt om CDA te stemmen is het feit dat het een partij voor en door gelovige boomers is.
wat is daar nou weer mis meequote:Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het nieuws dat ze Iran groen licht willen geven om Israël te vernietigen was toen nog niet bekend.
Dat klopt natuurlijk ook niet. Als België ineens raketten afvuurt op Luxemburg vanwege verdenking kernwapens te maken, hoeven ze ook geen verdediging te verwachten van Nederland van mijn part.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het nieuws dat ze Iran groen licht willen geven om Israël te vernietigen was toen nog niet bekend.
Verkiezingsprogramma's zijn net zo veel waard als het papier waar ze op geschreven zijn. Uiteindelijk moeten er coalities gemaakt worden en prioriteiten gesteld worden, en dan gaan de hogere pensioenen natuurlijk voor de studiefinanciering om maar even wat te noemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is dat ook echt zo? Als ik het nieuwe partijprogramma zie, dan zie ik vooral standpunten vanuit klassieke christendemocratische waarden, maar niet per se voor de gelovige stemmer.
Die raketten heeft Israël nodig om te kunnen overleven in een gebied waar Iran en proxies al decennia uit zijn op de totale vernietiging van het land. Iran is het pure kwaad en de angst dat het land kernwapens ging krijgen zat heel hoog bij de halve wereld, maar Israël in het bijzonder. We hebben het hier niet over een onschuldig land dat zomaar aangevallen wordt, en ik walg enorm van elk zielig hoopje stront dat Iran ook maar een beetje steunt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk ook niet. Als België ineens raketten afvuurt op Luxemburg vanwege verdenking kernwapens te maken, hoeven ze ook geen verdediging te verwachten van Nederland van mijn part.
Er is vooral sprake van vergeldingsaanvallen. Dit zijn geen leuke aanvallen voor de leuk...quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die raketten heeft Israël nodig om te kunnen overleven in een gebied waar Iran en proxies al decennia uit zijn op de totale vernietiging van het land. Iran is het pure kwaad en de angst dat het land kernwapens ging krijgen zat heel hoog bij de halve wereld, maar Israël in het bijzonder. We hebben het hier niet over een onschuldig land dat zomaar aangevallen wordt, en ik walg enorm van elk zielig hoopje stront dat Iran ook maar een beetje steunt.
Lees nou eens wat ik zeg, we hebben het over onderdelen die Israël nodig heeft om te kunnen blijven bestaan. Geen iron dome = echte genocide van de joden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er is vooral sprake van vergeldingsaanvallen. Dit zijn geen leuke aanvallen voor de leuk...
Volgens experts ook gewoon een schending van het internationaal recht. Ik ben geen fan van Noord-Korea, maar zou preventieve aanvallen ook niet steunen.
Zuid-Korea is wel toevallig dit jaar begonnen met het opzetten van een soortgelijk systeem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees nou eens wat ik zeg, we hebben het over onderdelen die Israël nodig heeft om te kunnen blijven bestaan. Geen iron dome = echte genocide van de joden.
En Noord-Korea vuurt zo ver ik weet niet al decennia raketten op het zuiden. Daarom heeft Zuid-Korea geen iron dome.
Lees ook eens wat ik zeg.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees nou eens wat ik zeg, we hebben het over onderdelen die Israël nodig heeft om te kunnen blijven bestaan. Geen iron dome = echte genocide van de joden.
En Noord-Korea vuurt zo ver ik weet niet al decennia raketten op het zuiden. Daarom heeft Zuid-Korea geen iron dome.
Oja, nee, dan is het prima dat Israël van de kaart geveegd wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lees ook eens wat ik zeg.
Zonder deze iron dome zou Israël *nooit* een aanval hadden gepleegd die ene grove schending is van het internationaal recht.
Ben van mening dat we Israël humanitair kunnen steunen, maar nooit militair. Daarvoor is te weinig respect voor het oorlogsrecht.
Lees jij dit maar:quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lees ook eens wat ik zeg.
Zonder deze iron dome zou Israël *nooit* een aanval hadden gepleegd die ene grove schending is van het internationaal recht.
Ben van mening dat we Israël humanitair kunnen steunen, maar nooit militair. Daarvoor is te weinig respect voor het oorlogsrecht.
Zonder constante 'preventieve' aanvallen die telkens een schending blijken van het internationaal oorlogsrecht ook niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lees jij dit maar:
Zonder al die raketten die Israël constant moet koppen hebben ze geen Iron Dome nodig
Ja doeiquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zonder constante 'preventieve' aanvallen die telkens een schending blijken van het internationaal oorlogsrecht ook niet.
Is dat niet typisch zo'n CDA woord?quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:49 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ipsos-publiek(...)nsluiting-bij-top-3/
De nieuwe peiling van IpsosDe eerste met voorkeurspercentages. Zo kun je goed zien hoeveel er nog te winnen valt.
Geeft me wel iets meer hoop.
Dat zijn dan hooguit nog die paar zetels die ze nu hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef Nattekat het volgende:
Het enige wat mij ervan weerhoudt om CDA te stemmen is het feit dat het een partij voor en door gelovige boomers is.
Is wel een peiling die inzicht geeft in de potentie van een partij. Grappig.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:49 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.ipsos-publiek(...)nsluiting-bij-top-3/
De nieuwe peiling van IpsosDe eerste met voorkeurspercentages. Zo kun je goed zien hoeveel er nog te winnen valt.
Geeft me wel iets meer hoop.
Is dat nou echt zo erg? Liever de geur van spruitjes dan van haagse bluf. Liever de gristelijke moraal dan de goddeloze persoonlijke aanvallen van Wilders, Yesilgoz of Timmermans.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef Nattekat het volgende:
Ja, want:quote:Op maandag 30 juni 2025 22:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo erg? Liever de geur van spruitjes dan van haagse bluf. Liever de gristelijke moraal dan de goddeloze persoonlijke aanvallen van Wilders, Yesilgoz of Timmermans.
De Nederlandse politiek heeft meer fatsoen nodig en minder populisme, links of rechts
quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verkiezingsprogramma's zijn net zo veel waard als het papier waar ze op geschreven zijn. Uiteindelijk moeten er coalities gemaakt worden en prioriteiten gesteld worden, en dan gaan de hogere pensioenen natuurlijk voor de studiefinanciering om maar even wat te noemen.
Nou ja, VVD, PvdA, Groenlinks en D66 stemden voor de afschaffing van de basisbeurs, CDA tegen. Om precies de redenen die later ook het probleem bleken te vormen.quote:
En een te pro-Israëlische houding naar hun regering, plus ze kunnen niet meer rekenen bij het CDA door accoord te gaan met de vijfprocentsnorm voor defensie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:11 schreef Nattekat het volgende:
GL en D66 hebben gewoon hun achterban keihard genaaid, of je die nou als goed voorbeeld moet nemen...quote:Op maandag 30 juni 2025 22:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, VVD, PvdA, Groenlinks en D66 stemden voor de afschaffing van de basisbeurs, CDA tegen. Om precies de redenen die later ook het probleem bleken te vormen.
als je de puinhoop van de afgelopen jaren ziet, deden het CDA het met Balkenende aan het roer zo slecht nog niet. Voor iedereen. Eigenlijk zijn de meeste groepen erop achteruit gegaan onder de VVD, de nieuwe generatie nog wel het meest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |