Dit is wel het belangrijkste om te doen. Pak je huidige hypotheek er bij. En de vragenlijsten oid die je toen hebt ingevuld.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt toch gewoon alle papieren van je hypotheekaanvraag nog?
Al dan niet digitaal.
Als je nou eens begint daar in te kijken dan weet je ook gelijk wat er destijds wel of niet gemeld is.
Als daar keihard gelogen is dat er geen studieschuld zou zijn dan is dat wellicht wel een issue.
Ga gewoon eens naar een hypotheekadviseur....quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:06 schreef Alexandershoeby het volgende:
Heeft iemand ervaring/bronnen etc mbt tot de kans dat verhuizing/meenemen van huidige hypotheek plus (kleine) extra hypotheek van +/- 90k zal worden afgewezen door dit akkefietje? Wat ik na bereken is dat ik op basis van de aanvraag destijds ongeveer 160k ruimte had in mn hypotheek, ik denk dus niet dat het opgeven van de schuld ten gevolge had gehad dat de aanvraag zou worden afgewezen, staat me ook iets van bij dat dat ook de reden was dat de Hypotheker destijds "gemakkelijk" was, maar kan ook wishful thinking zijn.
Misschien, maar dat is allemaal koffiedik kijken, mag je alleen blij zijn met een afwijzing. In het ergste geval..... Sta je hierna in het fraude register, of eisen ze het bedrag in 1 keer op.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:06 schreef Alexandershoeby het volgende:
Heeft iemand ervaring/bronnen etc mbt tot de kans dat verhuizing/meenemen van huidige hypotheek plus (kleine) extra hypotheek van +/- 90k zal worden afgewezen door dit akkefietje? Wat ik na bereken is dat ik op basis van de aanvraag destijds ongeveer 160k ruimte had in mn hypotheek, ik denk dus niet dat het opgeven van de schuld ten gevolge had gehad dat de aanvraag zou worden afgewezen, staat me ook iets van bij dat dat ook de reden was dat de Hypotheker destijds "gemakkelijk" was, maar kan ook wishful thinking zijn.
Het zegt alleen helemaal niets, iemand anders zijn ervaring hierin.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:44 schreef Alexandershoeby het volgende:
Kan toch vragen naar ervaringen?
Mijn ervaring is dat ik destijds (2015) netjes mijn studieschuld heb op gegeven bij het afsluiten van een hypotheekquote:Op woensdag 25 juni 2025 09:44 schreef Alexandershoeby het volgende:
Kan toch vragen naar ervaringen?
Super goed.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik destijds (2015) netjes mijn studieschuld heb op gegeven bij het afsluiten van een hypotheek
Even daargelaten dat je je te druk maakt, stond er ergens de vraag of je schulden had?quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:35 schreef Alexandershoeby het volgende:
[..]
Super goed.
Ik heb de aanvraag even bekeken en er is in de lijst met documenten niet gevraagd naar iets van de duo. Daarnaast had ik destijds (2021) een kleine 160k speling wat ik meer kon opnemen qua hypotheek, denk niet dat de melding dus ten gevolge had gehad dat de hypotheek niet verstrekt kon worden...
Blijf het erg vervelend vinden!
Ik kan me dat oprecht niet meer herinnerenquote:Op donderdag 26 juni 2025 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Even daargelaten dat je je te druk maakt, stond er ergens de vraag of je schulden had?
Ja, geen idee meer. Hypotheek heeft geen NHG.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 07:02 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik heb twee keer een huis gekocht (2015 en 2021) en ben er rond 2008-09 ook nog eens serieus mee bezig geweest maar toen ging het (achteraf gelukkig) niet door. Alle drie de keren werd er tijdens de aanvraag naar "overige schulden en financiële verplichtingen" gevraagd. Daar moet je alle langlopende financiële verplichtingen en leningen/schulden opgeven die je niet al elders in de aanvraag heb vermeld.
Vragen ze in de aanvraag niet specifiek naar de studieschuld, dan betekent dat dus niet dat je die schuld niet hoeft op te geven. Idem met geld wat je van ouders of andere familie/vrienden hebt geleend. Dat zijn gewoon "overige schulden". Je kunt ze tijdens het aanvraagproces wel verzwijgen omdat ze bij een BKR toetsing niet naar boven komen. Maar dat kan achteraf tot problemen leiden.
Ook bij de aanvraag voor NHG wordt die vraag van "overige schulden en verplichtingen" gesteld. Wanneer je een hypotheek met NHG hebt afgesloten dan zal de NHG vrijwel zeker niet geldig zijn.
Dat is na je inkomsten ongeveer de belangrijkste pijler voor het verstrekken van een financiering, dus ga er maar vanuit dat het meerdere keren gevraagd is.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:28 schreef Alexandershoeby het volgende:
[..]
Ik kan me dat oprecht niet meer herinneren
Beste TS moet gewoon naar een adviseur maar dat weigert ie kennelijk pertinent.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is na je inkomsten ongeveer de belangrijkste pijler voor het verstrekken van een financiering, dus ga er maar vanuit dat het meerdere keren gevraagd is.
Dat je het niet meer weet lijkt me vrij ondenkbaar, of dit is gewoon een trolltopic uiteraard.
Je hebt net de aanvraag gelezen toch...quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:28 schreef Alexandershoeby het volgende:
[..]
Ik kan me dat oprecht niet meer herinneren
Ja daar staat het niet in.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je hebt net de aanvraag gelezen toch...
Je hebt toch zeker wel ergens de administratie bewaard?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:28 schreef Alexandershoeby het volgende:
[..]
Ja, geen idee meer. Hypotheek heeft geen NHG.
Heb al diverse keren gelezen dat ie naar "De Hypotheker" is geweest; nu zit ie klaarblijkelijk behoorlijk in de problemen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beste TS moet gewoon naar een adviseur maar dat weigert ie kennelijk pertinent.
Daar is ie al geweest, en nu zit ie in de penarie.quote:Op woensdag 25 juni 2025 09:26 schreef ES_FOK het volgende:
Ga gewoon eens naar een hypotheekadviseur....
... Of er staat dat je alles naar waarheid hebt aangegeven, de adviseur doet inventarisatie en moet er van op de hoogte zijn. Uiteraard zijn er cowboys die DUO van hun klant niet willen horen, ze kunnen bij de normale tussenpersonen niet voldoende hypotheek krijgen maar dan wel bij hypotheekverstrekkers die er expres niet om vragen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 19:18 schreef investeerdertje het volgende:
aanvraag even bekeken en er is in de lijst met documenten niet gevraagd naar iets van de duo. Daarnaast had ik destijds (2021) een kleine 160k speling wat ik meer kon opnemen qua hypotheek, denk niet dat de melding dus ten gevolge had gehad dat de hypotheek niet verstrekt kon worden...
Er is iets fout gegaan bij je quote denk ik.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 13:15 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
... Of er staat dat je alles naar waarheid hebt aangegeven, de adviseur doet inventarisatie en moet er van op de hoogte zijn. Uiteraard zijn er cowboys die DUO van hun klant niet willen horen, ze kunnen bij de normale tussenpersonen niet voldoende hypotheek krijgen maar dan wel bij hypotheekverstrekkers die er expres niet om vragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |