abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 09:18:40 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217982826
quote:
Twee doden en twee zwaargewonden bij bedrijfsongeval in Rotterdamse Waalhaven
Bij een bedrijfsongeval aan de Zaltbommelstraat in de Rotterdamse Waalhaven zijn donderdagochtend twee personen overleden. Ook zijn er twee personen zwaargewond geraakt.

Het ongeluk gebeurde vlak voor 08.00 uur bij containerdepot C. Steinweg. Een groot aantal hulpdiensten rukte meteen na het ongeluk uit, waaronder meerdere traumahelikopters, ambulances en brandweereenheden.

Een traumahelikopter landde op het industrieterrein. Ook meerden een schip van het havenbedrijf en een politieboot af. De hulpdiensten hebben één of meer slachtoffers geprobeerd te reanimeren. Dit heeft bij twee van hen niet mogen baten. De zwaargewonden zijn naar het ziekenhuis overgebracht.

De Arbeidsinspectie gaat onderzoek doen naar het incident. Wat er precies is gebeurd, is nog niet bekend. Het onderzoek loopt nog.
Wat heftig :{

https://www.ad.nl/binnenl(...)-waalhaven~a9f273aa/
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_217982854
Ik ben van de week nog in de Waalhaven geweest. Komt wel....
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Miss 200.000.000! donderdag 19 juni 2025 @ 09:24:54 #3
367000 roos94
pi_217982895
Ik heb jarenlang de metro langs halte Waalhaven genomen, dit komt dichtbij
  donderdag 19 juni 2025 @ 09:33:40 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217982959
Ik werk ook voor een bedrijf
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217982967
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:24 schreef roos94 het volgende:
Ik heb jarenlang de metro langs halte Waalhaven genomen, dit komt dichtbij
Dat is knap, dat station bestaat niet.
pi_217982978
De een blijft thuis en de ander werkt tot z'n dood. RIP aan de nabestaanden.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 juni 2025 @ 09:40:55 #7
367000 roos94
pi_217983030
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:34 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Dat is knap, dat station bestaat niet.
Wel toch :?
pi_217983119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:40 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wel toch :?
Dat zijn rijnhaven en maashaven
pi_217983143
Wat heftig zeg
pi_217983206
Containerdepot C. Steinweg is geheel ommuurd, omdat regelmatig 'gevoelig' USA-materiaal via hen getransporteerd wordt. Willen daarom geen pottyekijkers én het was een eis van de USA.
Niks mis mee vind ik :P
  donderdag 19 juni 2025 @ 10:02:44 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217983211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:33 schreef Caland het volgende:
Ik werk ook voor een bedrijf
Werken moet in je aard liggen.
pi_217983259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:02 schreef gepromoveerT het volgende:
Containerdepot C. Steinweg is geheel ommuurd, omdat regelmatig 'gevoelig' USA-materiaal via hen getransporteerd wordt. Willen daarom geen pottyekijkers én het was een eis van de USA.
Hoe haal je je spulletjes uit dan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217983262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Werken moet in je aard liggen.
Als ze de uitkeringen hoger zouden maken zou dat niet nodig hoeven zijn.
pi_217983268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:02 schreef gepromoveerT het volgende:
Vind je echt? Dus als ze wapens willen smokkelen, kraait er geen haan naar? Lekker dan.
pi_217983411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vind je echt? Dus als ze wapens willen smokkelen, kraait er geen haan naar? Lekker dan.
Jep, niks mis mee. Landen binnen de Westerse invloedssfeer, waar ik ook woon en ik moet zeggen; over het algemeen bevalt het mij hier wel ook al beginnen sommige (zeg maar vele) wijken hier in Roffa op een soort van Molenbeek te lijken, wat ik dan wel weer jammer vind.

Wat mij dan wel weer ook niet bevalt waren die anonieme CIA vluchten met zwarte vliegtuigen zonder enig kenmerk.
't kan verkeren, zoals geloof ik Bredero eens zei :P
pi_217983440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:30 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Jep, niks mis mee. Landen binnen de Westerse invloedssfeer, waar ik ook woon en ik moet zeggen; over het algemeen bevalt het mij hier wel ook al beginnen sommige (zeg maar vele) wijken hier in Roffa op een soort van Molenbeek te lijken, wat ik dan wel weer jammer vind.

Wat mij dan wel weer ook niet bevalt waren die anonieme CIA vluchten met zwarte vliegtuigen zonder enig kenmerk.
't kan verkeren, zoals geloof ik Bredero eens zei :P
Niks mis mee? Waarom zou een land wapens gaan smokkelen in landen binnen de westerse invloedssfeer?
Waarom moet Amerika altijd zo geheimzinnig doen?
pi_217983448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoe haal je je spulletjes uit dan?
Dat hoeft niet; dat wordt vakkundig zelf geregeld door de CIA uiteraard. Waar moeten zij anders die anonieme centjes vandaan halen om ergens een clandestiene oorlog (zie contra-schandaal) te beginnen. :P
pi_217983471
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Gisteren nog over het Maaswaal kanaal gereden, 2 keer 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217983513
Was altijd al link daar. Vroeger heette het Uniport. Geen pretje om daar met een serviceauto te rijden tussen die rondjakkerende containerstackers
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217983539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Was altijd al link daar. Vroeger heette het Uniport. Geen pretje om daar met een serviceauto te rijden tussen die rondjakkerende containerstackers
Volgens Nu.nl is dat bedrijfsongeval op/in een schip gebeurd, niet op het terrein zelf.

Slachtoffers zouden allemaal in het ruim liggen.
A murky, forgotten land.
pi_217983613
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Volgens Nu.nl is dat bedrijfsongeval op/in een schip gebeurd, niet op het terrein zelf.

Slachtoffers zouden allemaal in het ruim liggen.
Ah, zo. Ja ik hoorde het nu net op de radio.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217983660
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niks mis mee? Waarom zou een land wapens gaan smokkelen in landen binnen de westerse invloedssfeer?
Waarom moet Amerika altijd zo geheimzinnig doen?
Wie zegt dat ze wapens smokkelen?
Het zou ook geheim installatiemateriaal voor in hun ambassades kunnen zijn.
Of pallets vol met dollars om informanten te kunnen betalen.
Of atoombommen waar op die manier geen haan naar kraait.
Of spionnen, die als bemanningslid meevaren en hier aan wal gaan.
Of een mooie vrouw als cadeautje voor op mijn verjaardag. Hint, hint USA :P

Over dat alles zou je een leuk boek in de Bob Evers-serie kunnen schrijven álá Tumult in een Toeristenhotel. Dat wordt hier dus Waanzin in de Waalhaven :9

In de Waalhaven kon je vroeger goed vissen :)
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:08:19 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217983666
2 man dood, 2 gewonden en Fok!kers willen grappig doen. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217983676
Wat ik me meteen afvroeg is: wat is de afkomst van deze slachtoffers.

Als iemand of een groep iets slechts doet, staat er tegenwoordig altijd de afkomst bij, of in ieder geval een huidskleur.

Waren de slachtoffers lichtgetint met donker haar? En zijn ze asielzoeker geweest? Zijn dit gelukszoekers die helaas juist hun ongeluk hebben gevonden in Nederland?

Edit:

Dit is geen trol. Ik wijs er op dat de berichtgeving over niet-nederlanders letterlijk gekleurd is als het om daders gaat, maar anoniem is als het om slachtoffers gaat.
  Trouwste user 2022 donderdag 19 juni 2025 @ 11:11:50 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_217983682
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Ik woon in Zaltbommel.................bedrijfsongeval aan de Zaltbommelstraat.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:14:11 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_217983693
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:

Als iemand of een groep iets slechts doet, staat er tegenwoordig altijd de afkomst bij, of in ieder geval een huidskleur.

Waren de slachtoffers lichtgetint met donker haar? En zijn ze asielzoeker geweest? Zijn dit gelukszoekers die helaas juist hun ongeluk hebben gevonden in Nederland?

Edit:

Dit is geen trol. Ik wijs er op dat de berichtgeving over niet-nederlanders letterlijk gekleurd is als het om daders gaat, maar anoniem is als het om slachtoffers gaat.
:') x 1000
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_217983703
quote:

Edit:

Obsessed much?
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:19:53 #28
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217983728
quote:

Edit:

Het is een bedrijfsongeval, niet direct een misdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:30:35 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_217983811
quote:

Edit:

Ik zou psychologische hulp zoeken om te kijken wat daar de achterliggende gedachte van is

En nee ook dit is geen troll, je lijkt me mentaal oprecht niet helemaal in orde als dat het eerste is waar je aan denkt bij een bedrijfsongeval
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217983823
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Obsessed much?
Nee hoor. Raar dat dat het eerste is wat bij je opkomt na het lezen van wat ik schreef.

Maar vind jij het ook niet raar dat huidskleur en afkomst niet genoemd wordt bij slachtoffers, maar wel bij daders?

Hoe moeten we nu weten of lichtgetinten alleen maar daders zijn en nooit slachtoffers? Volgens de berichtgeving zijn lichtgetinten alleen maar daders. Dat zie jij toch ook?
pi_217983896
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik zou psychologische hulp zoeken om te kijken wat daar de achterliggende gedachte van is
Ik heb geen psychologische problemen. Ook raar om iemand meteen van psychologische problemen te beschuldigen, als die persoon alleen maar iets post dat volgens jou niet op zijn plaats is.

Ik postte het omdat het me te binnen schoot naar aanleiding van dit bericht. Moet ik er dan speciaal een eigen topic voor openen om niet meteen door elke halvegare beschuldigd te worden van psychologische problemen?
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:35:37 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_217983915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
Nee hoor. Raar dat dat het eerste is wat bij je opkomt na het lezen van wat ik schreef.

Maar vind jij het ook niet raar dat huidskleur en afkomst niet genoemd wordt bij slachtoffers, maar wel bij daders?

Hoe moeten we nu weten of lichtgetinten alleen maar daders zijn en nooit slachtoffers? Volgens de berichtgeving zijn lichtgetinten alleen maar daders. Dat zie jij toch ook?
Zoek hulp
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_217983933
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:35 schreef Falco het volgende:

[..]
Zoek hulp
Ik zie in dit topic heel wat ergere posts. Niemand die daar iets over zegt. En IK moet hulp zoeken?

BansheeBoy was het ook al opgevallen. Moet BansheeBoy ook hulp zoeken?

:+ :+ :+

Je bijt op een post die discriminatie aanhaalt. Blijkbaar voelde je je aangevallen. Wat zegt dat over jou? Word je misschien wel eens vaker beschuldigd van discriminatie?
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:38:45 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_217983975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zie in dit topic heel wat ergere posts. Niemand die daar iets over zegt. En IK moet hulp zoeken?

BansheeBoy was het ook al opgevallen. Moet BansheeBoy ook hulp zoeken?

:+ :+ :+

Je bijt op een post die discriminatie aanhaalt. Blijkbaar voelde je je aangevallen. Wat zegt dat over jou? Word je misschien wel eens vaker beschuldigd van discriminatie?
Nogmaals, zoek hulp
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:38:59 #35
319979 Fok-it
All is well
pi_217983982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:34 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik heb geen psychologische problemen. Ook raar om iemand meteen van psychologische problemen te beschuldigen, als die persoon alleen maar iets post dat volgens jou niet op zijn plaats is.

Ik postte het omdat het me te binnen schoot naar aanleiding van dit bericht. Moet ik er dan speciaal een eigen topic voor openen om niet meteen door elke halvegare beschuldigd te worden van psychologische problemen?
Ik zeg niet meteen dat je een psychopaat bent. Alleen dat een hoop mensen een nogal verknipt beeld hebben gekregen van bepaalde zaken over de loop der jaren door een eindeloze stroom aan nieuws, Social Media content etc etc. ik kan me inderdaad niet voorstellen dat iemand die nog beetje fatsoenlijk kan nuanceren en relativeren die gedachte als eerst krijgt als dit nieuws naar voren komt.

Genoeg voorbeelden hier op FOK! waarvan je wel met zekerheid kan stellen dat dit ook in het echte leven een obsessie is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217983987
quote:

[..]

Het eerste waar ik aan denk bij het lezen van dit bericht is dat ik hoop dat de mensen die gewond zijn het er nog redelijk vanaf zullen brengen.
pi_217984011
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het eerste waar ik aan denk bij het lezen van dit bericht is dat ik hoop dat de mensen die gewond zijn het er nog redelijk vanaf zullen brengen.
Dat lijkt me voor de hand liggend. Daar hoef je niet over te schrijven.
pi_217984014
Laatst nog een film gekeken waarin personages met elkaar gingen vechten. Enkelvoud van vechten is vecht. De Vecht is ook een rivier in Nederland. De Waal ook. Waal staat in de naam Waalhaven. Komt wel echt dichtbij zo.
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:40:31 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_217984015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
BansheeBoy was het ook al opgevallen. Moet BansheeBoy ook hulp zoeken
Die moet 100 procent hulp zoeken ja
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:41:57 #40
319979 Fok-it
All is well
pi_217984045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:40 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat lijkt me voor de hand liggend. Daar hoef je niet over te schrijven.
Bijzonder hoe dit ook werkt. Bij een aanslag lijkt het me ook voor de hand liggend dat iedereen de dader een immoreel stuk stront vindt die flink mag boeten. Als je dit echter niet zegt ben je een wegkijker of promoter.
pi_217984093
quote:

Edit:

Volidioot.
pi_217984170
https://www.ad.nl/binnenl(...)yeubIL5YvClS23pMS1NQ

Ongeluk bij lossen van stalen platen die op de medewerkers zijn gevallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door proud_mami op 19-06-2025 11:58:36 (Foutje ) ]
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:59:52 #43
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217984191
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:56 schreef proud_mami het volgende:

Letterlijk geplet dus, bah
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217984261
quote:
Maar vind jij het ook niet raar dat huidskleur en afkomst niet genoemd wordt bij slachtoffers
:')

Koekoek.
pi_217984417
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:56 schreef proud_mami het volgende:

Ouch :X

Dat zal er niet prettig uit gezien hebben 😱 :X
A murky, forgotten land.
pi_217984422
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ouch :X

Dat zal er niet prettig uit gezien hebben 😱 :X
Hoe krijg je het goed van die stalen platen af? :{
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 19 juni 2025 @ 12:37:30 #47
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217984444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik stel me zo voor, ik ben een familielid van zo'n slachtoffer en ik krijg deze schandalige tekst onder ogen. Man man man. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_217984446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dreft :Y
A murky, forgotten land.
pi_217984502
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dinsdag nog met een stuk of 10 andere users in een winkel in Zaltbommel geïnvesteerd. Komt wel dichtbij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217984528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben vanmorgen diverse malen over stalen platen gereden. :{
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_217984534
quote:
15s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik stel me zo voor, ik ben een familielid van zo'n slachtoffer en ik krijg deze schandalige tekst onder ogen. Man man man. :N

Eens, ook die achterlijke ‘komt wel dichtbij’ berichten ook altijd. Er zijn 2 mensen dood en 2 zwaargewond, toon eens wat fatsoen ipv een beetje ‘leuk’ te willen doen.
pi_217984620
Vraag me af hoe/wat er precies gebeurd is, want overal waar zware producten gehesen worden wordt als eerste nadrukkelijk geleerd dat je nóóit onder een gehesen last mag staan, dat is letterlijk een doodzonde.

Heb ooit eens bij een bedrijf gewerkt waar men van grote zware coils (duizenden kilo's per stuk verwerkte tot gevelplaten in alle maten, kleuren en coatings.

Voelde mij daar nooit echt veilig en op mijn gemak.
Toen er een medewerker met zijn hand in een machine terecht was gekomen :X :X ben ik daar weg gegaan.
Was gelukkig nog in de proeftijd.
A murky, forgotten land.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 juni 2025 @ 13:20:16 #53
367000 roos94
pi_217984709
quote:

[..]

Ga jij het topic uitprinten en onder de neus schuiven dan?
pi_217984731
quote:

[..]

Ja, als ik stalen platen bestel moeten ze wel schoon zijn.
pi_217984772
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, als ik stalen platen bestel moeten ze wel schoon zijn.
Nu snap ik waar de uitdrukking 'de plaat poetsen' vandaan komt 😱
A murky, forgotten land.
pi_217984876
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
Vraag me af hoe/wat er precies gebeurd is, want overal waar zware producten gehesen worden wordt als eerste nadrukkelijk geleerd dat je nóóit onder een gehesen last mag staan, dat is letterlijk een doodzonde.

Heb ooit eens bij een bedrijf gewerkt waar men van grote zware coils (duizenden kilo's per stuk verwerkte tot gevelplaten in alle maten, kleuren en coatings.

Voelde mij daar nooit echt veilig en op mijn gemak.
Toen er een medewerker met zijn hand in een machine terecht was gekomen :X :X ben ik daar weg gegaan.
Was gelukkig nog in de proeftijd.
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.

Bedrijf is wel vaker in het nieuws geweest inzake bedrijfsongevallen https://www.rijnmond.nl/a(...)eg-in-twee-jaar-tijd (waaronder drie dodelijke ongevallen in 10 dagen tijd in 2017) en het FNV krijgt er blijkbaar geen voet tussen de deur. Die maakten zich toen al zorgen vanwege de veiligheid van werknemers.
  donderdag 19 juni 2025 @ 13:42:39 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217984887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:41 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.

Bedrijf is wel vaker in het nieuws geweest inzake bedrijfsongevallen https://www.rijnmond.nl/a(...)eg-in-twee-jaar-tijd (waaronder drie dodelijke ongevallen in 10 dagen tijd in 2017) en het FNV krijgt er blijkbaar geen voet tussen de deur. Die maakten zich toen al zorgen vanwege de veiligheid van werknemers.
Slachtoffers zijn twee jongens die nog op school zaten (daar stage) begrijp ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217984967
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Slachtoffers zijn twee jongens die nog op school zaten (daar stage) begrijp ik.
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.
pi_217985093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:41 schreef proud_mami het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.
Mag hopen dat, nu dit bekend is, het bedrijf en met name de directie keihard aangepakt wordt.

Directie mag wmb voor lange tijd de bak in :r
A murky, forgotten land.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:24:07 #60
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217985215
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
[..]
Mag hopen dat, nu dit bekend is, het bedrijf en met name de directie keihard aangepakt wordt.

Directie mag wmb voor lange tijd de bak in :r
Jij weet al wat er voorgevallen is vandaag?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217985411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:07 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Wie zegt dat ze wapens smokkelen?
Het zou ook geheim installatiemateriaal voor in hun ambassades kunnen zijn.
Of pallets vol met dollars om informanten te kunnen betalen.
Of atoombommen waar op die manier geen haan naar kraait.
Of spionnen, die als bemanningslid meevaren en hier aan wal gaan.
Of een mooie vrouw als cadeautje voor op mijn verjaardag. Hint, hint USA :P

Over dat alles zou je een leuk boek in de Bob Evers-serie kunnen schrijven álá Tumult in een Toeristenhotel. Dat wordt hier dus Waanzin in de Waalhaven :9

In de Waalhaven kon je vroeger goed vissen :)
Ik zeg niks. Ik denk maar wat. Waarom die geheimzinnigheid? Er zijn 2 doden en 2 gewonden gevallen.
pi_217985484
Sommige reacties hier: :r
pi_217986880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik zeg niks. Ik denk maar wat. Waarom die geheimzinnigheid? Er zijn 2 doden en 2 gewonden gevallen.
Pffff, semantisch geneuzel + Als ik bijv. met 1000 Euro op zak loop, dan ga ik dat ook niet aan de grote klok ophangen. Denk dat Merika dat ook niet doet.

En wat heeft dat te maken met dat ongeluk waarbij die gewonden en doden zijn gevallen? Staat allemaal los van elkaar. Sommige reacties hier zijn echt dom :P
pi_217986911
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Pffff, semantisch geneuzel + Als ik bijv. met 1000 Euro op zak loop, dan ga ik dat ook niet aan de grote klok ophangen. Denk dat Merika dat ook niet doet.

En wat heeft dat te maken met dat ongeluk waarbij die gewonden en doden zijn gevallen? Staat allemaal los van elkaar. Sommige reacties hier zijn echt dom :P
:?
pi_217986964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
:?
?
pi_217987005
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 19:14 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
?
Wat heeft mijn bericht met semantiek te maken?
Als jij met 1000 euro op zak loopt zal dit niet gauw tot een ongeluk leiden waarbij 2 doden vallen.
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 22:18:27 #67
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217988854
quote:
FNV Havens wil dat de Arbeidsinspectie ingrijpt bij overslagbedrijf Steinweg-Handelsveem. Twee medewerkers van het Rotterdamse havenbedrijf kwamen donderdag om het leven toen ze in een scheepsruim werden bedolven onder stalen platen. Volgens de vakbond zijn er sinds 2017 inmiddels zeven dodelijke slachtoffers gevallen bij Steinweg. „Veiligheid heeft daar geen prioriteit.
Wel vreemd dit. Bij mij op het werk was er vorig jaar een probleem met een klopboor. Een operator heeft daardoor zijn pols gebroken. Dit is gemeld bij de arbeidsinspectie. Die kwamen langs en vertelden doodleuk; Je hebt 3 maanden om dit probleem op te lossen. Daarna komen we het controleren. Als het dan nog niet op orde blijkt dan leggen we dit bedrijfsproces bij jullie stil.

Als er sinds 2017 al 7 dodelijke slachtoffers zijn gevallen dan neem ik toch aan dat een arbeidsinspectie er veel harder ingaat dan een klopboortje dat niet op orde is? Ik ben heel benieuwd naar de rapportage van die voorgaande 5 gevallen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 juni 2025 @ 11:28:46 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_217991880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef proud_mami het volgende:

[..]
FNV Havens wil dat de Arbeidsinspectie ingrijpt bij overslagbedrijf Steinweg-Handelsveem. Twee medewerkers van het Rotterdamse havenbedrijf kwamen donderdag om het leven toen ze in een scheepsruim werden bedolven onder stalen platen. Volgens de vakbond zijn er sinds 2017 inmiddels zeven dodelijke slachtoffers gevallen bij Steinweg. „Veiligheid heeft daar geen prioriteit.”

Het is donderdagochtend een komen en gaan van hulpdiensten aan de Zaltbommelstraat in de Waalhaven: brandweer, politie, ambulances en een traumahelikopter: alle registers worden opengetrokken. De melding is ernstig: aan boord van de Ronny-O, een Belgisch binnenvaartschip, zitten vier medewerkers bekneld onder stalen platen.

Als ambulancebroeders het ruim betreden, blijkt dat twee slachtoffers niet meer te redden zijn. Twee anderen worden zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Alle mannen zijn medewerkers van Steinweg-Handelsveem. Volgens schipper Pascal de Raad, die met zijn schip naast de Ronny-O ligt, ging er aan het ongeluk een harde knal vooraf. „Daarna hoorde ik gegil en zag ik rennende mensen.”

Drie doden in tien dagen
FNV Havens becijferde dat sinds 2017 al zeven mensen om het leven zijn gekomen tijdens ongevallen bij (bedrijven van) Steinweg. In 2017 vielen er binnen tien dagen zelfs drie dodelijke slachtoffers. In Moerdijk raakte een uitgestapte vrachtwagenchauffeur bekneld tegen een muur toen zijn truck plotseling in beweging kwam. Een week later overleed een monteur tijdens werkzaamheden aan een containerkraan. De dag daarop gebeurde een dodelijk ongeval met een heftruck.

In 2018 kwam een leerling van het STC om het leven bij een Steinweg-locatie in de Europoort en in 2019 vond er tijdens het lossen van lading sojameel in de Waalhaven een dodelijk ongeval plaats bij een dochteronderneming.

‘Directeur naar de gevangenis’
„Veiligheid zit niet in het dna van Steinweg”, zegt Niek Stam van FNV Havens. „Dat patroon is al tig jaren zichtbaar. De bal ligt nu bij de Arbeidsinspectie: die moet ingrijpen en bij de politiek aandringen op strengere straffen voor veelplegers. In sommige districten van Australië geldt: kill a worker, go to jail. Directeuren die verantwoordelijk zijn voor een dodelijk ongeval, gaan daar dus de gevangenis in. Helemaal geen gek idee.”

Volgens Stam vindt Steinweg winst maken belangrijker dan de veiligheid van zijn medewerkers. „Dat is crimineel gedrag; een mensenleven ondergeschikt maken aan het bedrijfsresultaat.”

In Nederland worden na een arbeidsongeval doorgaans boetes opgelegd. Zo besliste het Openbaar Ministerie in de zaak van het sojameel dat de werkgever 25.000 euro moest betalen.

Burgemeester: diep geraakt
De Arbeidsinspectie kon donderdag nog niets zeggen over de toedracht van de tragedie aan boord van de Ronny-O. Een woordvoerder van Steinweg-Handelsveem wilde niet reageren op de aantijgingen van FNV Havens. Eerder op de dag liet het bedrijf weten ‘intens mee te leven met de nabestaanden van de slachtoffers’. „Onze eerste zorg gaat uit naar de betrokkenen en hun families. Wij stellen alles in het werk om de getroffen families en medewerkers bij te staan en bieden ondersteuning aan waar nodig.”

Ook burgemeester Carola Schouten sprak haar medeleven uit. „Het nieuws heeft me diep geraakt. Het is een tragisch ongeval dat niet in woorden te vatten is. Mijn gedachten zijn bij de families, vrienden en collega’s.”

Uit respect voor de omgekomen collega’s stonden de kranen op een aantal Rotterdamse terminals donderdagmiddag enige tijd in de rouwstand. Daarbij werden de hefbomen omhoog gezet.

https://www.ad.nl/rotterd(...)aatregelen~a4bbad1d/

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 juni 2025 @ 11:30:18 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_217991895
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ga jij het topic uitprinten en onder de neus schuiven dan?
En jij hebt mij geblokt. Hoeveel steekjes zitten er bij jou los :?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')