Wat heftigquote:Twee doden en twee zwaargewonden bij bedrijfsongeval in Rotterdamse Waalhaven
Bij een bedrijfsongeval aan de Zaltbommelstraat in de Rotterdamse Waalhaven zijn donderdagochtend twee personen overleden. Ook zijn er twee personen zwaargewond geraakt.
Het ongeluk gebeurde vlak voor 08.00 uur bij containerdepot C. Steinweg. Een groot aantal hulpdiensten rukte meteen na het ongeluk uit, waaronder meerdere traumahelikopters, ambulances en brandweereenheden.
Een traumahelikopter landde op het industrieterrein. Ook meerden een schip van het havenbedrijf en een politieboot af. De hulpdiensten hebben één of meer slachtoffers geprobeerd te reanimeren. Dit heeft bij twee van hen niet mogen baten. De zwaargewonden zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
De Arbeidsinspectie gaat onderzoek doen naar het incident. Wat er precies is gebeurd, is nog niet bekend. Het onderzoek loopt nog.
Dat is knap, dat station bestaat niet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:24 schreef roos94 het volgende:
Ik heb jarenlang de metro langs halte Waalhaven genomen, dit komt dichtbij
Wel tochquote:Op donderdag 19 juni 2025 09:34 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Dat is knap, dat station bestaat niet.
Hoe haal je je spulletjes uit dan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:02 schreef gepromoveerT het volgende:
Containerdepot C. Steinweg is geheel ommuurd, omdat regelmatig 'gevoelig' USA-materiaal via hen getransporteerd wordt. Willen daarom geen pottyekijkers én het was een eis van de USA.
Niks mis mee vind ik
Als ze de uitkeringen hoger zouden maken zou dat niet nodig hoeven zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werken moet in je aard liggen.
Vind je echt? Dus als ze wapens willen smokkelen, kraait er geen haan naar? Lekker dan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:02 schreef gepromoveerT het volgende:
Containerdepot C. Steinweg is geheel ommuurd, omdat regelmatig 'gevoelig' USA-materiaal via hen getransporteerd wordt. Willen daarom geen pottyekijkers én het was een eis van de USA.
Niks mis mee vind ik
Jep, niks mis mee. Landen binnen de Westerse invloedssfeer, waar ik ook woon en ik moet zeggen; over het algemeen bevalt het mij hier wel ook al beginnen sommige (zeg maar vele) wijken hier in Roffa op een soort van Molenbeek te lijken, wat ik dan wel weer jammer vind.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vind je echt? Dus als ze wapens willen smokkelen, kraait er geen haan naar? Lekker dan.
Niks mis mee? Waarom zou een land wapens gaan smokkelen in landen binnen de westerse invloedssfeer?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:30 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Jep, niks mis mee. Landen binnen de Westerse invloedssfeer, waar ik ook woon en ik moet zeggen; over het algemeen bevalt het mij hier wel ook al beginnen sommige (zeg maar vele) wijken hier in Roffa op een soort van Molenbeek te lijken, wat ik dan wel weer jammer vind.
Wat mij dan wel weer ook niet bevalt waren die anonieme CIA vluchten met zwarte vliegtuigen zonder enig kenmerk.
't kan verkeren, zoals geloof ik Bredero eens zei
Dat hoeft niet; dat wordt vakkundig zelf geregeld door de CIA uiteraard. Waar moeten zij anders die anonieme centjes vandaan halen om ergens een clandestiene oorlog (zie contra-schandaal) te beginnen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe haal je je spulletjes uit dan?
Gisteren nog over het Maaswaal kanaal gereden, 2 keer 😱quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben van de week nog in de Waalhaven geweest. Komt wel....
Volgens Nu.nl is dat bedrijfsongeval op/in een schip gebeurd, niet op het terrein zelf.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Was altijd al link daar. Vroeger heette het Uniport. Geen pretje om daar met een serviceauto te rijden tussen die rondjakkerende containerstackers
Ah, zo. Ja ik hoorde het nu net op de radio.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens Nu.nl is dat bedrijfsongeval op/in een schip gebeurd, niet op het terrein zelf.
Slachtoffers zouden allemaal in het ruim liggen.
Wie zegt dat ze wapens smokkelen?quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niks mis mee? Waarom zou een land wapens gaan smokkelen in landen binnen de westerse invloedssfeer?
Waarom moet Amerika altijd zo geheimzinnig doen?
Ik woon in Zaltbommel.................bedrijfsongeval aan de Zaltbommelstraat.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben van de week nog in de Waalhaven geweest. Komt wel....
quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:
Wat ik me meteen afvroeg is: wat is de afkomst van deze slachtoffers.
Als iemand of een groep iets slechts doet, staat er tegenwoordig altijd de afkomst bij, of in ieder geval een huidskleur.
Waren de slachtoffers lichtgetint met donker haar? En zijn ze asielzoeker geweest? Zijn dit gelukszoekers die helaas juist hun ongeluk hebben gevonden in Nederland?
Edit:
Dit is geen trol. Ik wijs er op dat de berichtgeving over niet-nederlanders letterlijk gekleurd is als het om daders gaat, maar anoniem is als het om slachtoffers gaat.
Obsessed much?quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:
Als iemand of een groep iets slechts doet, staat er tegenwoordig altijd de afkomst bij, of in ieder geval een huidskleur.
Waren de slachtoffers lichtgetint met donker haar? En zijn ze asielzoeker geweest? Zijn dit gelukszoekers die helaas juist hun ongeluk hebben gevonden in Nederland?
Edit:
Dit is geen trol. Ik wijs er op dat de berichtgeving over niet-nederlanders letterlijk gekleurd is als het om daders gaat, maar anoniem is als het om slachtoffers gaat.
Het is een bedrijfsongeval, niet direct een misdaad.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:
Edit:
Ik zou psychologische hulp zoeken om te kijken wat daar de achterliggende gedachte van isquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:
Edit:
Nee hoor. Raar dat dat het eerste is wat bij je opkomt na het lezen van wat ik schreef.quote:
Ik heb geen psychologische problemen. Ook raar om iemand meteen van psychologische problemen te beschuldigen, als die persoon alleen maar iets post dat volgens jou niet op zijn plaats is.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou psychologische hulp zoeken om te kijken wat daar de achterliggende gedachte van is
Zoek hulpquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee hoor. Raar dat dat het eerste is wat bij je opkomt na het lezen van wat ik schreef.
Maar vind jij het ook niet raar dat huidskleur en afkomst niet genoemd wordt bij slachtoffers, maar wel bij daders?
Hoe moeten we nu weten of lichtgetinten alleen maar daders zijn en nooit slachtoffers? Volgens de berichtgeving zijn lichtgetinten alleen maar daders. Dat zie jij toch ook?
Ik zie in dit topic heel wat ergere posts. Niemand die daar iets over zegt. En IK moet hulp zoeken?quote:
Nogmaals, zoek hulpquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zie in dit topic heel wat ergere posts. Niemand die daar iets over zegt. En IK moet hulp zoeken?
BansheeBoy was het ook al opgevallen. Moet BansheeBoy ook hulp zoeken?![]()
![]()
Je bijt op een post die discriminatie aanhaalt. Blijkbaar voelde je je aangevallen. Wat zegt dat over jou? Word je misschien wel eens vaker beschuldigd van discriminatie?
Ik zeg niet meteen dat je een psychopaat bent. Alleen dat een hoop mensen een nogal verknipt beeld hebben gekregen van bepaalde zaken over de loop der jaren door een eindeloze stroom aan nieuws, Social Media content etc etc. ik kan me inderdaad niet voorstellen dat iemand die nog beetje fatsoenlijk kan nuanceren en relativeren die gedachte als eerst krijgt als dit nieuws naar voren komt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb geen psychologische problemen. Ook raar om iemand meteen van psychologische problemen te beschuldigen, als die persoon alleen maar iets post dat volgens jou niet op zijn plaats is.
Ik postte het omdat het me te binnen schoot naar aanleiding van dit bericht. Moet ik er dan speciaal een eigen topic voor openen om niet meteen door elke halvegare beschuldigd te worden van psychologische problemen?
Het eerste waar ik aan denk bij het lezen van dit bericht is dat ik hoop dat de mensen die gewond zijn het er nog redelijk vanaf zullen brengen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee hoor. Raar dat dat het eerste is wat bij je opkomt na het lezen van wat ik schreef.
Maar vind jij het ook niet raar dat huidskleur en afkomst niet genoemd wordt bij slachtoffers, maar wel bij daders?
Hoe moeten we nu weten of lichtgetinten alleen maar daders zijn en nooit slachtoffers? Volgens de berichtgeving zijn lichtgetinten alleen maar daders. Dat zie jij toch ook?
Dat lijkt me voor de hand liggend. Daar hoef je niet over te schrijven.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het eerste waar ik aan denk bij het lezen van dit bericht is dat ik hoop dat de mensen die gewond zijn het er nog redelijk vanaf zullen brengen.
Die moet 100 procent hulp zoeken jaquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
BansheeBoy was het ook al opgevallen. Moet BansheeBoy ook hulp zoeken
Bijzonder hoe dit ook werkt. Bij een aanslag lijkt het me ook voor de hand liggend dat iedereen de dader een immoreel stuk stront vindt die flink mag boeten. Als je dit echter niet zegt ben je een wegkijker of promoter.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor de hand liggend. Daar hoef je niet over te schrijven.
Volidioot.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:
Edit:
Letterlijk geplet dus, bahquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:56 schreef proud_mami het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)yeubIL5YvClS23pMS1NQ
Ongeluk bij lossen van stalen platen die op de medewerkers zijn gevallen.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:31 schreef RetepV het volgende:
Maar vind jij het ook niet raar dat huidskleur en afkomst niet genoemd wordt bij slachtoffers
Ouchquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:56 schreef proud_mami het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)yeubIL5YvClS23pMS1NQ
Ongeluk bij lossen van stalen platen die op de medewerkers zijn gevallen.
Hoe krijg je het goed van die stalen platen af?quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ouch
Dat zal er niet prettig uit gezien hebben 😱
Ik stel me zo voor, ik ben een familielid van zo'n slachtoffer en ik krijg deze schandalige tekst onder ogen. Man man man.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoe krijg je het goed van die stalen platen af?
Dreftquote:Op donderdag 19 juni 2025 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoe krijg je het goed van die stalen platen af?
Dinsdag nog met een stuk of 10 andere users in een winkel in Zaltbommel geïnvesteerd. Komt wel dichtbij.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in Zaltbommel.................bedrijfsongeval aan de Zaltbommelstraat.
Ik ben vanmorgen diverse malen over stalen platen gereden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in Zaltbommel.................bedrijfsongeval aan de Zaltbommelstraat.
Eens, ook die achterlijke ‘komt wel dichtbij’ berichten ook altijd. Er zijn 2 mensen dood en 2 zwaargewond, toon eens wat fatsoen ipv een beetje ‘leuk’ te willen doen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik stel me zo voor, ik ben een familielid van zo'n slachtoffer en ik krijg deze schandalige tekst onder ogen. Man man man.²
Ga jij het topic uitprinten en onder de neus schuiven dan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik stel me zo voor, ik ben een familielid van zo'n slachtoffer en ik krijg deze schandalige tekst onder ogen. Man man man.²
Ja, als ik stalen platen bestel moeten ze wel schoon zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu snap ik waar de uitdrukking 'de plaat poetsen' vandaan komt 😱quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, als ik stalen platen bestel moeten ze wel schoon zijn.
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
Vraag me af hoe/wat er precies gebeurd is, want overal waar zware producten gehesen worden wordt als eerste nadrukkelijk geleerd dat je nóóit onder een gehesen last mag staan, dat is letterlijk een doodzonde.
Heb ooit eens bij een bedrijf gewerkt waar men van grote zware coils (duizenden kilo's per stuk verwerkte tot gevelplaten in alle maten, kleuren en coatings.
Voelde mij daar nooit echt veilig en op mijn gemak.
Toen er een medewerker met zijn hand in een machine terecht was gekomen![]()
ben ik daar weg gegaan.
Was gelukkig nog in de proeftijd.
Slachtoffers zijn twee jongens die nog op school zaten (daar stage) begrijp ik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:41 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.
Bedrijf is wel vaker in het nieuws geweest inzake bedrijfsongevallen https://www.rijnmond.nl/a(...)eg-in-twee-jaar-tijd (waaronder drie dodelijke ongevallen in 10 dagen tijd in 2017) en het FNV krijgt er blijkbaar geen voet tussen de deur. Die maakten zich toen al zorgen vanwege de veiligheid van werknemers.
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Slachtoffers zijn twee jongens die nog op school zaten (daar stage) begrijp ik.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:41 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.
Bedrijf is wel vaker in het nieuws geweest inzake bedrijfsongevallen https://www.rijnmond.nl/a(...)eg-in-twee-jaar-tijd (waaronder drie dodelijke ongevallen in 10 dagen tijd in 2017) en het FNV krijgt er blijkbaar geen voet tussen de deur. Die maakten zich toen al zorgen vanwege de veiligheid van werknemers.
Mag hopen dat, nu dit bekend is, het bedrijf en met name de directie keihard aangepakt wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.
Jij weet al wat er voorgevallen is vandaag?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Mag hopen dat, nu dit bekend is, het bedrijf en met name de directie keihard aangepakt wordt.
Directie mag wmb voor lange tijd de bak in
Ik zeg niks. Ik denk maar wat. Waarom die geheimzinnigheid? Er zijn 2 doden en 2 gewonden gevallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:07 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze wapens smokkelen?
Het zou ook geheim installatiemateriaal voor in hun ambassades kunnen zijn.
Of pallets vol met dollars om informanten te kunnen betalen.
Of atoombommen waar op die manier geen haan naar kraait.
Of spionnen, die als bemanningslid meevaren en hier aan wal gaan.
Of een mooie vrouw als cadeautje voor op mijn verjaardag. Hint, hint USA
Over dat alles zou je een leuk boek in de Bob Evers-serie kunnen schrijven álá Tumult in een Toeristenhotel. Dat wordt hier dus Waanzin in de Waalhaven
In de Waalhaven kon je vroeger goed vissen
Pffff, semantisch geneuzel + Als ik bijv. met 1000 Euro op zak loop, dan ga ik dat ook niet aan de grote klok ophangen. Denk dat Merika dat ook niet doet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zeg niks. Ik denk maar wat. Waarom die geheimzinnigheid? Er zijn 2 doden en 2 gewonden gevallen.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Pffff, semantisch geneuzel + Als ik bijv. met 1000 Euro op zak loop, dan ga ik dat ook niet aan de grote klok ophangen. Denk dat Merika dat ook niet doet.
En wat heeft dat te maken met dat ongeluk waarbij die gewonden en doden zijn gevallen? Staat allemaal los van elkaar. Sommige reacties hier zijn echt dom
Wat heeft mijn bericht met semantiek te maken?quote:
Wel vreemd dit. Bij mij op het werk was er vorig jaar een probleem met een klopboor. Een operator heeft daardoor zijn pols gebroken. Dit is gemeld bij de arbeidsinspectie. Die kwamen langs en vertelden doodleuk; Je hebt 3 maanden om dit probleem op te lossen. Daarna komen we het controleren. Als het dan nog niet op orde blijkt dan leggen we dit bedrijfsproces bij jullie stil.quote:FNV Havens wil dat de Arbeidsinspectie ingrijpt bij overslagbedrijf Steinweg-Handelsveem. Twee medewerkers van het Rotterdamse havenbedrijf kwamen donderdag om het leven toen ze in een scheepsruim werden bedolven onder stalen platen. Volgens de vakbond zijn er sinds 2017 inmiddels zeven dodelijke slachtoffers gevallen bij Steinweg. „Veiligheid heeft daar geen prioriteit.”
FNV Havens wil dat de Arbeidsinspectie ingrijpt bij overslagbedrijf Steinweg-Handelsveem. Twee medewerkers van het Rotterdamse havenbedrijf kwamen donderdag om het leven toen ze in een scheepsruim werden bedolven onder stalen platen. Volgens de vakbond zijn er sinds 2017 inmiddels zeven dodelijke slachtoffers gevallen bij Steinweg. „Veiligheid heeft daar geen prioriteit.”quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.
En jij hebt mij geblokt. Hoeveel steekjes zitten er bij jou losquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ga jij het topic uitprinten en onder de neus schuiven dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |