Eens, ook die achterlijke ‘komt wel dichtbij’ berichten ook altijd. Er zijn 2 mensen dood en 2 zwaargewond, toon eens wat fatsoen ipv een beetje ‘leuk’ te willen doen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik stel me zo voor, ik ben een familielid van zo'n slachtoffer en ik krijg deze schandalige tekst onder ogen. Man man man.²
Ga jij het topic uitprinten en onder de neus schuiven dan?quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik stel me zo voor, ik ben een familielid van zo'n slachtoffer en ik krijg deze schandalige tekst onder ogen. Man man man.²
Ja, als ik stalen platen bestel moeten ze wel schoon zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu snap ik waar de uitdrukking 'de plaat poetsen' vandaan komt 😱quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, als ik stalen platen bestel moeten ze wel schoon zijn.
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
Vraag me af hoe/wat er precies gebeurd is, want overal waar zware producten gehesen worden wordt als eerste nadrukkelijk geleerd dat je nóóit onder een gehesen last mag staan, dat is letterlijk een doodzonde.
Heb ooit eens bij een bedrijf gewerkt waar men van grote zware coils (duizenden kilo's per stuk verwerkte tot gevelplaten in alle maten, kleuren en coatings.
Voelde mij daar nooit echt veilig en op mijn gemak.
Toen er een medewerker met zijn hand in een machine terecht was gekomen![]()
ben ik daar weg gegaan.
Was gelukkig nog in de proeftijd.
Slachtoffers zijn twee jongens die nog op school zaten (daar stage) begrijp ik.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:41 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.
Bedrijf is wel vaker in het nieuws geweest inzake bedrijfsongevallen https://www.rijnmond.nl/a(...)eg-in-twee-jaar-tijd (waaronder drie dodelijke ongevallen in 10 dagen tijd in 2017) en het FNV krijgt er blijkbaar geen voet tussen de deur. Die maakten zich toen al zorgen vanwege de veiligheid van werknemers.
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Slachtoffers zijn twee jongens die nog op school zaten (daar stage) begrijp ik.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:41 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Naar lijkt me dat ergens werken waar je je niet veilig voelt, gelukkig kon je makkelijk weg.
Bedrijf is wel vaker in het nieuws geweest inzake bedrijfsongevallen https://www.rijnmond.nl/a(...)eg-in-twee-jaar-tijd (waaronder drie dodelijke ongevallen in 10 dagen tijd in 2017) en het FNV krijgt er blijkbaar geen voet tussen de deur. Die maakten zich toen al zorgen vanwege de veiligheid van werknemers.
Mag hopen dat, nu dit bekend is, het bedrijf en met name de directie keihard aangepakt wordt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.
Jij weet al wat er voorgevallen is vandaag?quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Mag hopen dat, nu dit bekend is, het bedrijf en met name de directie keihard aangepakt wordt.
Directie mag wmb voor lange tijd de bak in
Ik zeg niks. Ik denk maar wat. Waarom die geheimzinnigheid? Er zijn 2 doden en 2 gewonden gevallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:07 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze wapens smokkelen?
Het zou ook geheim installatiemateriaal voor in hun ambassades kunnen zijn.
Of pallets vol met dollars om informanten te kunnen betalen.
Of atoombommen waar op die manier geen haan naar kraait.
Of spionnen, die als bemanningslid meevaren en hier aan wal gaan.
Of een mooie vrouw als cadeautje voor op mijn verjaardag. Hint, hint USA
Over dat alles zou je een leuk boek in de Bob Evers-serie kunnen schrijven álá Tumult in een Toeristenhotel. Dat wordt hier dus Waanzin in de Waalhaven
In de Waalhaven kon je vroeger goed vissen
Pffff, semantisch geneuzel + Als ik bijv. met 1000 Euro op zak loop, dan ga ik dat ook niet aan de grote klok ophangen. Denk dat Merika dat ook niet doet.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zeg niks. Ik denk maar wat. Waarom die geheimzinnigheid? Er zijn 2 doden en 2 gewonden gevallen.
quote:Op donderdag 19 juni 2025 19:04 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Pffff, semantisch geneuzel + Als ik bijv. met 1000 Euro op zak loop, dan ga ik dat ook niet aan de grote klok ophangen. Denk dat Merika dat ook niet doet.
En wat heeft dat te maken met dat ongeluk waarbij die gewonden en doden zijn gevallen? Staat allemaal los van elkaar. Sommige reacties hier zijn echt dom
Wat heeft mijn bericht met semantiek te maken?quote:
Wel vreemd dit. Bij mij op het werk was er vorig jaar een probleem met een klopboor. Een operator heeft daardoor zijn pols gebroken. Dit is gemeld bij de arbeidsinspectie. Die kwamen langs en vertelden doodleuk; Je hebt 3 maanden om dit probleem op te lossen. Daarna komen we het controleren. Als het dan nog niet op orde blijkt dan leggen we dit bedrijfsproces bij jullie stil.quote:FNV Havens wil dat de Arbeidsinspectie ingrijpt bij overslagbedrijf Steinweg-Handelsveem. Twee medewerkers van het Rotterdamse havenbedrijf kwamen donderdag om het leven toen ze in een scheepsruim werden bedolven onder stalen platen. Volgens de vakbond zijn er sinds 2017 inmiddels zeven dodelijke slachtoffers gevallen bij Steinweg. „Veiligheid heeft daar geen prioriteit.”
FNV Havens wil dat de Arbeidsinspectie ingrijpt bij overslagbedrijf Steinweg-Handelsveem. Twee medewerkers van het Rotterdamse havenbedrijf kwamen donderdag om het leven toen ze in een scheepsruim werden bedolven onder stalen platen. Volgens de vakbond zijn er sinds 2017 inmiddels zeven dodelijke slachtoffers gevallen bij Steinweg. „Veiligheid heeft daar geen prioriteit.”quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:55 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook dat het leerlingen waren. Maar las dat op Facebook daarom niet gepost. Maar lees meer op social media dat de veiligheid voor werknemers niet voorop staat, aldus (ex)werknemers/betrokkenen.
En jij hebt mij geblokt. Hoeveel steekjes zitten er bij jou losquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ga jij het topic uitprinten en onder de neus schuiven dan?
En het is weer raak. Notabene bij hetzelfde bedrijf. Refererend naar mijn post uit juni, hoe kan dit?quote:Op donderdag 19 juni 2025 22:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wel vreemd dit. Bij mij op het werk was er vorig jaar een probleem met een klopboor. Een operator heeft daardoor zijn pols gebroken. Dit is gemeld bij de arbeidsinspectie. Die kwamen langs en vertelden doodleuk; Je hebt 3 maanden om dit probleem op te lossen. Daarna komen we het controleren. Als het dan nog niet op orde blijkt dan leggen we dit bedrijfsproces bij jullie stil.
Als er sinds 2017 al 7 dodelijke slachtoffers zijn gevallen dan neem ik toch aan dat een arbeidsinspectie er veel harder ingaat dan een klopboortje dat niet op orde is? Ik ben heel benieuwd naar de rapportage van die voorgaande 5 gevallen.
quote:Op maandag 22 september 2025 12:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En het is weer raak. Notabene bij hetzelfde bedrijf. Refererend naar mijn post uit juni, hoe kan dit?
Een overheid die helaas voor de werknemers hun prioriteiten niet op orde heeft.quote:Op maandag 22 september 2025 12:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En het is weer raak. Notabene bij hetzelfde bedrijf. Refererend naar mijn post uit juni, hoe kan dit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |