abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217982175
twitter

Lichte ironie van iemand die al twee jaar ziekenhuizen bombardeert en atoomwapens heeft.
  donderdag 19 juni 2025 @ 07:42:52 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217982177
Het blijft bijzonder dat het enige wat Iran kan is zich maar doelbewust richten op dichtbevolkte steden.

Denk ook maar niet dat er nu gaat worden gewapperd met 'mensenrechten' of het 'internationaal recht' zoals men in sommige contreien stelt voor te staan. Ben je mal, dat is alleen leuk als het kan worden gebruikt tegen Isral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 19 juni 2025 @ 07:44:57 #228
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217982185
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee en na vannacht denk ik dat de beelden genoeg zijn om Trump over de streep te trekken.
Dat weet ik niet. Er zijn verschillende polls op X onder Amerikaanse burgers, en X is al redelijk rechts, waarbij bijna zo’n 80 procent van de deelnemers tegen deelname aan de oorlog is.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 19 juni 2025 @ 07:45:56 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217982188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[ x ]

Lichte ironie van iemand die al twee jaar ziekenhuizen bombardeert en atoomwapens heeft.
Het is inmiddels al vele keren uitgelegd, maar nog maar een keer dan:

Isral maakt netjes een scheiding tussen strijders en burgers, de Palestijnen doen dit bewust niet. Als een plek voor militaire doeleinden wordt gebruikt is een legitiem doelwit. Maar het Isralische leger houdt zich niet schuil in dit ziekenhuis en ook niet in appartementengebouwen in Tel-Aviv.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 19 juni 2025 @ 07:46:27 #230
21467 franske19
Hit the deck!
pi_217982191
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:42 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft bijzonder dat het enige wat Iran kan is zich maar doelbewust richten op dichtbevolkte steden.

Denk ook maar niet dat er nu gaat worden gewapperd met 'mensenrechten' of het 'internationaal recht' zoals men in sommige contreien stelt voor te staan. Ben je mal, dat is alleen leuk als het kan worden gebruikt tegen Isral.
Niet zo vreemd toch. Iran's hele doctrine is gebaseerd op burgers doden, zowel in eigen land als in het buitenland. Nederlandse media is zowat volledig in handen van DPG wat overduidelijk doordrengt is met jodenhaat.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_217982194
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[ x ]

Dit is inderdaad ook weer weinig geloofwaardig zo. Maar goed, soort zoekt soort geldt ook in dit conflict.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 19 juni 2025 @ 07:48:03 #232
236264 crew  capricia
pi_217982195
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Er zijn verschillende polls op X onder Amerikaanse burgers, en X is al redelijk rechts, waarbij bijna zo’n 80 procent van de deelnemers tegen deelname aan de oorlog is.
Dat rechts zijn heeft er niet zoveel mee te maken. Er is een grote Maga vleugel die juist voor meer isolationisme is. En vindt dat de VS zich er helemaal niet actief mee moet bemoeien.

Trump is tenslotte ook verkozen op de belofte dat hij oorlogen zou beindigen, niet starten.

Goede morgen trouwens. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217982197
quote:

Iran stond voor de oorlog al zwaar onder sancties vanwege de mensenrechten en buitenlandse avontuurtjes.

Isral is de uitzondering en kan alles doen wat ze willen ondanks internationaal recht. Zodra die uitzondering weg is zal ook het gezeik eromheen minder worden. Groetjes.
pi_217982210
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Isral maakt netjes een scheiding tussen strijders en burgers, de Palestijnen doen dit bewust niet. Als een plek voor militaire doeleinden wordt gebruikt is een legitiem doelwit. Maar het Isralische leger houdt zich niet schuil in dit ziekenhuis en ook niet in appartementengebouwen in Tel-Aviv.
Voor een land dat netjes scheiding maakt is het wel vreemd dat de verhongeringsstrategie is ingezet en er zoveel burgerdoden vallen dan. Overigens zijn er aardig wat militaire gebouwen en objecten tussen civiele constructies in Isral. Maar dat even terzijde.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 juni 2025 @ 07:50:55 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217982216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:46 schreef franske19 het volgende:

[..]
Niet zo vreemd toch. Iran's hele doctrine is gebaseerd op burgers doden, zowel in eigen land als in het buitenland.
Voor mensen die stellen zogenaamd hartstikke bezorgd met 'mensenrechten' of 'het internationale recht' te zijn, zou je dan ook afkeuring verwachten. Opmerkelijk genoeg zagen we recent al juist blijdschap toen er beelden waren van Isralische burgers die werden geraakt. Posts op de socials over hoe mensen met Palestijnse vlaggen in hun profiel deze beelden 'bevredigend' vonden. Wat benadrukt dat helemaal niet om mensenrechten gaat.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Voor een land dat netjes scheiding maakt is het wel vreemd dat de verhongeringsstrategie is ingezet en er zoveel burgerdoden vallen dan. Overigens zijn er aardig wat militaire gebouwen en objecten tussen civiele constructies in Isral. Maar dat even terzijde.
Je bedoelt dat Hamas ladingen aan voedselhulp naar achteren had geslagen? Dat probleem zit niet bij Isral. En dat er een onnodig aantal burgerdoden komt doordat de Palestijnen dus geen scheiding tussen burgers en strijders maken en zoals we allemaal weten zelfs hun strijders verstopt onder en tussen burgers. Als je dat verschil niet ziet, dan wil je het niet niet zien.
pi_217982241
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Een grote ruzie in fascistisch Amerika zou een positieve uitkomst van de oorlog zijn. Ik denk dat de cult gewoon blijft volgen.
pi_217982251
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voor mensen die stellen zogenaamd hartstikke bezorgd met 'mensenrechten' of 'het internationale recht' te zijn, zou je dan ook afkeuring verwachten. Opmerkelijk genoeg zagen we recent al juist blijdschap toen er beelden waren van Isralische burgers die werden geraakt. Posts op de socials over hoe mensen met Palestijnse vlaggen in hun profiel deze beelden 'bevredigend' vonden. Wat benadrukt dat helemaal niet om mensenrechten gaat.
Wanneer heb jij afkeuring uitgesproken richting Isral dan? Of heb je gewoonweg helemaal niets met mensenrechten en vind je het wel prima als er burgers sterven? Of vind je het alleen relevant als Isralische burgers sterven. Immers ik heb je nooit daarover horen praten toen Palestijnen gebombardeerd werden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217982272
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Je hebt mazzel dat de Iraanse staatspopaganda al in de as ligt, anders waren er heel overtuigende computer animaties van commandocentra onder het ziekenhuis gekomen.
pi_217982273
quote:
Je bedoelt dat Hamas ladingen aan voedselhulp naar achteren had geslagen? Dat probleem zit niet bij Isral. En dat er een onnodig aantal burgerdoden komt doordat de Palestijnen dus geen scheiding tussen burgers en strijders maken en zoals we allemaal weten zelfs hun strijders verstopt onder en tussen burgers. Als je dat verschil niet ziet, dan wil je het niet niet zien.
Ik bedoel het stopzetten van vrachtwagens met voedsel. Ik bedoel ook de wijze waarop Israel momenteel zelf de voedseldistributie doet. Ik bedoel het afsluiten van watertoevoer.

Het tegenargument Hamas Hamas Hamas gaat niet op, want je zegt zelf dat Isral wel onderscheid maakt tussen militaire en civiele doelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217982291
Nou Trump kom maar door met het zwaardere geschut.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 19 juni 2025 @ 08:00:36 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217982296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wanneer heb jij afkeuring uitgesproken richting Isral dan? Of heb je gewoonweg helemaal niets met mensenrechten en vind je het wel prima als er burgers sterven? Of vind je het alleen relevant als Isralische burgers sterven. Immers ik heb je nooit daarover horen praten toen Palestijnen gebombardeerd werden.
Waarom zou ik Isral moeten afkeuren dan? Mijn positie is nooit geweest dat het mij om 'mensenrechten' of 'het internationale recht' gaat dat. Dan zou je dat namelijk overal moeten toepassen en er zijn zat oorlogen die mij veel te ver van mijn bed zijn, ik ga dus niet zulke claims maken.

Ik ben simpelweg pro-Isral en hoop op tijden dat de mensen daar eindelijk eens in vrede en veiligheid kunnen leven zonder de hele tijd te worden geterroriseerd door omringende landen of door het Iraanse regime aangestuurde terreurbewegingen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 08:02:00 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217982301
twitter
pi_217982303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, dan zegt hij dit:

quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De huidige situatie is volledig de eigen schuld van de Palestijnen en zij hadden al veel eerder eens gigantisch hard aangepakt moeten worden.

donderdag 19 juni 2025 @ 08:04:42 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217982320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:02 schreef Saliethee het volgende:
Nee, dan zegt hij dit:

Correct.

De huidige situatie in de Gazastrook is dan ook volledig de eigen schuld van de Palestijnen. Het staat deze mensen nog altijd elke dag vrij de wapens neer te leggen en de Isralische gijzelaars vrij te laten, dan is de oorlog meteen voorbij.
  donderdag 19 juni 2025 @ 08:05:03 #245
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217982325
Benieuwd hoe de moraal van de Israeli gaat zijn over enkele weken, als er vanaf nu elke avond raketten aan hun voordeur landen.
  donderdag 19 juni 2025 @ 08:06:28 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217982330
Slechts een paar lichtgewonden. Best bijzonder als een ziekenhuis wordt geraakt.

twitter
pi_217982332
quote:
En dat er een onnodig aantal burgerdoden komt doordat de Palestijnen dus geen scheiding tussen burgers en strijders maken en zoals we allemaal weten zelfs hun strijders verstopt onder en tussen burgers. Als je dat verschil niet ziet, dan wil je het niet niet zien.
Maar Isral had ook kunnen besluiten om de burgers die geen strijd willen met Isral de tijd te geven om zich in veiligheid te brengen.
Zodat er alleen Hamasstrijders over zouden zijn in die gebieden.
pi_217982335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 07:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt mazzel dat de Iraanse staatspopaganda al in de as ligt, anders waren er heel overtuigende computer animaties van commandocentra onder het ziekenhuis gekomen.
quote:
But evidence examined by The New York Times suggests Hamas used the hospital for cover, stored weapons inside it and maintained a hardened tunnel beneath the complex that was supplied with water, power and air-conditioning.

Classified Israeli intelligence documents, obtained and reviewed by The Times, indicate that the tunnel is at least 700 feet long, twice as long as the military revealed publicly, and that it extends beyond the hospital and likely connects to Hamas’s larger underground network.

According to classified images reviewed by The Times, Israeli soldiers found underground bunkers, living quarters and a room that appeared to be wired for computers and communications equipment along a part of the tunnel beyond the hospital — chambers that were not visible in the video released by the Israeli military.

What the video showed under Al-Shifa
The • dot on the diagram follows the path of the video below that was released by Israel after the raid.

By Malika Khurana and Helmuth Rosales; video from the Israel Defense Forces

The Israeli military, however, has struggled to prove that Hamas maintained a command-and-control center under the facility. Critics of the Israeli military say the evidence does not support its early claims, noting that it had distributed material before the raid showing five underground complexes and also had said the tunnel network could be reached from wards inside a hospital building. Israel has publicly revealed the existence of only one tunnel entrance on the grounds of the hospital, at the shack outside its main buildings.
https://www.nytimes.com/i(...)el-israel-hamas.html
pi_217982379
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2025 08:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

De huidige situatie in de Gazastrook is dan ook volledig de eigen schuld van de Palestijnen. Het staat deze mensen nog altijd elke dag vrij de wapens neer te leggen en de Isralische gijzelaars vrij te laten, dan is de oorlog meteen voorbij.
Een hele bevolking de schuld geven en roepen dat ze gigantisch hard aangepakt moeten worden, is ziek. Jij legitimeert oorlogsmisdaden onder het mom van eigen schuld en bent dus juist het type dat mensenrechten alleen verdedigt als het in je straatje past.

En dat doe je dan de hele dag door hier. 😂 Het is eng.
  donderdag 19 juni 2025 @ 08:13:36 #250
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217982380
quote:

Volgens mij zit het ongeveer zo (bij benadering):

1. Israel kan (bijna) niet anders in Gaza omdat Hamas militaire doelen omringt met burgers
2. Israel kan (en doet) wel anders in Iran omdat Iran militaire doelen niet omringt met burgers
3. Hamas kan niet anders in Israel omdat Hamas daarvoor de middelen en technologien niet heeft
4. Iran kan niet anders in Israel omdat Iran daarvoor de middelen en technologien niet heeft

Maar er is wel een belangrijke moraal:

- Als je geen precisie kunt bieden, maar toch vuurt, dan draag je alsnog verantwoordelijkheid voor de burgers die sterven
- Als je wel precisie kunt bieden, maar kiest voor disproportioneel geweld, dan draag je ook alsnog verantwoordelijkheid voor de burgers die sterven
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')