Nou dit vind ik ook zo sneu! Ze praten ook zo ongemakkelijk (terecht met die camera altijd voor hun neus!), heb echt met die kinderen te doen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:34 schreef Dievanhiernaast het volgende:
De tweeling komt thuis met een verhaal dat ze van de fiets zijn gereden. En AM staat te zuchten en te steunen met haar telefoon in de aanslag i.p.v. gewoon even te luisteren naar wat er gebeurd is.
Jep, en waar ze wonen ben je ook in 3 tellen achter, dus je kunt zo de route bepalen die ze fietsen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:51 schreef Huisopdehoek het volgende:
AM vindt het ook weer heel normaal om de naam van de school waar de tweeling straks alleen heen fietsen, pontificaal in beeld te brengen 🙄
⚘️⚘️quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Standje overleven, doorgaan en moeten voor je andere kinderen. Ik ben niet meer dezelfde als ervoor, dingen worden minder belangrijk, andere weer belangrijker. Ik werkte 28 tot 32u per week, nu nog 16u en gelukkig kan dat financieel bij ons. Maar het werk lukt me gewoon niet meer zo goed. En dat heb ik leren accepteren.
Geen enkele ouder zou het mee mogen maken, ik vind het lastig een oordeel te vellen over de rouw van een ander, maar zoals Elise ermee omgaat met haar kinderen zou ik niet doen. Maar wie weet vraagt haar zoon er wel echt om, hier doen ze dat niet echt.
Is toch te gek voor woordenquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:51 schreef Mirp het volgende:
[..]
Nou dit vind ik ook zo sneu! Ze praten ook zo ongemakkelijk (terecht met die camera altijd voor hun neus!), heb echt met die kinderen te doen.
Dat laatste is zeker zo maar het is niet oké zoals ze het opdringt aan de kinderen. Die komen op de 2 e en 3 e plaats.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:08 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Een van onze kinderen is helaas overleden en hij is nog zeker aanwezig in ons leven. En de kinderen vragen er, op hun manier, ook naar. Maar hier wordt nooit gevraagd of er een foto meemag naar de schoolfoto.
Ik vind zoals bijv LiekedeB ermee omgaat (misschien net anders, want zij hebben stilgeboren kindje) wel gezonder.
Ik zou bijv nooit een hond vernoemen naar onze overleden zoon.
Maar goed, rouw en verwerking (als je van dat laatste al echt kan spreken bij het verliezen van een kind) kan je voor niemand invullen.
Precies. Straatnaambordje en huisnummer komt regelmatig in beeld. Maar ze hebben het beste met de kinderen voor hoor.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:56 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Jep, en waar ze wonen ben je ook in 3 tellen achter, dus je kunt zo de route bepalen die ze fietsen.
Ik had dus op haar gereageerd en ze vond het nodig om online mijn reactie dom te noemen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik vind het grappig om te zien dat het vooral Judith is die er een probleem mee heeft. Bob stopt gewoon met spelen en gaat naar binnen. Bij Judith is er een diepere betekenis, ' het kan ook nadelig uitpakken'.
Ik denk dat het als ouder je plicht is om je kind op te voeden met normen en waarden (op tijd komen), maar ook grenzen te leren (laat je niet manipuleren). Bij Judith is alles zwart/wit en zij 'schopt' tegen regels, omdat het regels zijn.
Als er een regels was geweest 'er zijn geen regels' dan had ze daar tegenaan geschopt, puur omdat het kan.
En ik denk zelf dat ze zich stoort aan het feit dat Bob het wel fijn vind om op tijd te komen. Dat gaat ze vanaf nu vaker meemaken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 10:55 schreef Missinglink24 het volgende:
Opzich heeft Judith wel een punt om het vaak rigide schoolsysteem ter discussie te stellen. De leerplicht is ooit ingevoerd in NL om kinderarbeid te stoppen (even gechargeerd) maar dit is natuurlijk allang niet meer aan de orde.
Een visie verandering op school en leerplicht is wat mij betreft ook welkom, flexibeler omgaan met kinderen die niet gedijen op school, meer vrijheid rondom het opnemen van vakantiedagen.
Maar gewoon te laat aan komen kakken omdat je het ff niet voelt valt daar niet onder voor mij. Ze lijkt het ook gewoon ronduit vervelend te vinden dat Bob al 2 dagen lekker op tijd wakker is.
Dat ben ik ook wel met je eens.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:01 schreef Beppie12345 het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker zo maar het is niet oké zoals ze het opdringt aan de kinderen. Die komen op de 2 e en 3 e plaats.
Precies, een kind wil vaak helemaal niet die uitzondering zijn! En Bob kan dan nog superslim zijn (aldus Judith dan he), waarschijnlijk begrijpt hij nog helemaal niets van Judith haar aversie tegen regels. Dus hij wil gewoon mee in het ritme van zijn klas, vriendjes etc. En zoals anderen terecht al opgemerkt hebben: Judith is degene die zelf het hardst schreeuwt als een ander zich niet aan afspraken houdt of plannen plotseling wijzigt. Eén van de redenen waarom ik niet (meer) met haar in gesprek ga.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:19 schreef Lipisu het volgende:
[..]
En ik denk zelf dat ze zich stoort aan het feit dat Bob het wel fijn vind om op tijd te komen. Dat gaat ze vanaf nu vaker meemaken.
Bob ziet ook hoe het bij anderen gaat, en het kan zijn dat hij dat fijn vind. En omdat Judith hem autonoom op wil bieden gaat dat botsen, dit is daarin al een punt. Een kind wil niet te laat komen, als er 29 kindjes keurig op tijd zijn en jij niet ben je altijd de uitzondering.
Ja zij denkt echt alleen maar aan 1 ding, letterlijk ten koste van haar kinderen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Is toch te gek voor woorden
Ze denkt alleen maar aan der stories
Volgens mij waren die schoenen vorig jaar al afgetrapt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:15 schreef poohenzo het volgende:
AM zucht altijd als de tweeling iets vertelt, ze heeft niet eens gevraagd of ze oke zijn na de val in de sloot.
Gelukkig dat Lot nieuwe schoenen krijgt, die had ze 4 maanden geleden nl al nodig
Ze moet klein gehouden worden want content, daarom ook die smerige eetstories van de jongste.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:03 schreef Harper het volgende:
[..]
Volgens mij waren die schoenen vorig jaar al afgetrapt.
Nu ein-de-lijk nieuwe. Dezelfde als die ze al had![]()
Sorry, ik vind het babyschoenen.
Ze kan idd zo in little house on the prairie. Die schoenen vind ik dan weer heel tuttig.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef poohenzo het volgende:
ik vind het ook geen leuke schoenen voor een meisje van Lot's leeftijd, maar dat vind ik ook met de kleding. Allemaal van die ouwelijke huis op de prairie jurken. Er is echt veel meer leuks te krijgen hoor .
Omdat ze nu zelf mogen kiezen. Toen ze jonger waren droegen zij ook little house on the prairie outfits.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ze kan idd zo in little house on the prairie. Die schoenen vind ik dan weer heel tuttig.
Grappig vind ik dan weer wel dat haar oudste dochters juist veel stoerder kleden.
Wel fijn dat ze iig zelf ze kleur mag kiezen.
Nou dat! En ze plaatste vanmorgen zelf dat filmpje, en dan vraagt ze om een reactie. Dan heb je een andere mening en dan plaatst ze die openbaar en noemt het: domme reactie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:30 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Precies, een kind wil vaak helemaal niet die uitzondering zijn! En Bob kan dan nog superslim zijn (aldus Judith dan he), waarschijnlijk begrijpt hij nog helemaal niets van Judith haar aversie tegen regels. Dus hij wil gewoon mee in het ritme van zijn klas, vriendjes etc. En zoals anderen terecht al opgemerkt hebben: Judith is degene die zelf het hardst schreeuwt als een ander zich niet aan afspraken houdt of plannen plotseling wijzigt. Eén van de redenen waarom ik niet (meer) met haar in gesprek ga.
Ze zou de mijne eens een weekje moeten lenenquote:Op donderdag 19 juni 2025 15:49 schreef Nieve het volgende:
Ik vraag me bij Judith sowieso af wat ze had gedaan als ze bv een angstig, introvert kind dat structuur nodig heeft had gekregen...
Ga gewoon naar een winkel! Laat haar voeten opmeten en kies dan goede schoenen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:03 schreef Harper het volgende:
[..]
Volgens mij waren die schoenen vorig jaar al afgetrapt.
Nu ein-de-lijk nieuwe. Dezelfde als die ze al had![]()
Sorry, ik vind het babyschoenen.
… die slappe gesponsorde ‘Ugg’s’ van de tuinwinkel..quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:13 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Ga gewoon naar een winkel! Laat haar voeten opmeten en kies dan goede schoenen.
Ik snap werkelijk niet waarom ze haar jonge kinderen op zulke slechte schoenen laat lopen:crocs, laarzen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |