abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217984942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:34 schreef Dievanhiernaast het volgende:
De tweeling komt thuis met een verhaal dat ze van de fiets zijn gereden. En AM staat te zuchten en te steunen met haar telefoon in de aanslag i.p.v. gewoon even te luisteren naar wat er gebeurd is.
Nou dit vind ik ook zo sneu! Ze praten ook zo ongemakkelijk (terecht met die camera altijd voor hun neus!), heb echt met die kinderen te doen.
pi_217984972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:51 schreef Huisopdehoek het volgende:
AM vindt het ook weer heel normaal om de naam van de school waar de tweeling straks alleen heen fietsen, pontificaal in beeld te brengen 🙄
Jep, en waar ze wonen ben je ook in 3 tellen achter, dus je kunt zo de route bepalen die ze fietsen.
pi_217984994
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:39 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Standje overleven, doorgaan en moeten voor je andere kinderen. Ik ben niet meer dezelfde als ervoor, dingen worden minder belangrijk, andere weer belangrijker. Ik werkte 28 tot 32u per week, nu nog 16u en gelukkig kan dat financieel bij ons. Maar het werk lukt me gewoon niet meer zo goed. En dat heb ik leren accepteren.

Geen enkele ouder zou het mee mogen maken, ik vind het lastig een oordeel te vellen over de rouw van een ander, maar zoals Elise ermee omgaat met haar kinderen zou ik niet doen. Maar wie weet vraagt haar zoon er wel echt om, hier doen ze dat niet echt.
⚘️⚘️
keihard gewoon
pi_217984999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:51 schreef Mirp het volgende:

[..]
Nou dit vind ik ook zo sneu! Ze praten ook zo ongemakkelijk (terecht met die camera altijd voor hun neus!), heb echt met die kinderen te doen.
Is toch te gek voor woorden
Ze denkt alleen maar aan der stories
pi_217985012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:08 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Een van onze kinderen is helaas overleden en hij is nog zeker aanwezig in ons leven. En de kinderen vragen er, op hun manier, ook naar. Maar hier wordt nooit gevraagd of er een foto meemag naar de schoolfoto.
Ik vind zoals bijv LiekedeB ermee omgaat (misschien net anders, want zij hebben stilgeboren kindje) wel gezonder.
Ik zou bijv nooit een hond vernoemen naar onze overleden zoon.
Maar goed, rouw en verwerking (als je van dat laatste al echt kan spreken bij het verliezen van een kind) kan je voor niemand invullen.
Dat laatste is zeker zo maar het is niet oké zoals ze het opdringt aan de kinderen. Die komen op de 2 e en 3 e plaats.
pi_217985110
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:56 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Jep, en waar ze wonen ben je ook in 3 tellen achter, dus je kunt zo de route bepalen die ze fietsen.
Precies. Straatnaambordje en huisnummer komt regelmatig in beeld. Maar ze hebben het beste met de kinderen voor hoor.
pi_217985135
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik vind het grappig om te zien dat het vooral Judith is die er een probleem mee heeft. Bob stopt gewoon met spelen en gaat naar binnen. Bij Judith is er een diepere betekenis, ' het kan ook nadelig uitpakken'.
Ik denk dat het als ouder je plicht is om je kind op te voeden met normen en waarden (op tijd komen), maar ook grenzen te leren (laat je niet manipuleren). Bij Judith is alles zwart/wit en zij 'schopt' tegen regels, omdat het regels zijn.
Als er een regels was geweest 'er zijn geen regels' dan had ze daar tegenaan geschopt, puur omdat het kan.
Ik had dus op haar gereageerd en ze vond het nodig om online mijn reactie dom te noemen.
Prima, deze vrouw is zo vol van zichzelf en haar manier van opvoeden. Ze doet maar
pi_217985142
AM zucht altijd als de tweeling iets vertelt, ze heeft niet eens gevraagd of ze oke zijn na de val in de sloot.
Gelukkig dat Lot nieuwe schoenen krijgt, die had ze 4 maanden geleden nl al nodig
pi_217985175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:55 schreef Missinglink24 het volgende:
Opzich heeft Judith wel een punt om het vaak rigide schoolsysteem ter discussie te stellen. De leerplicht is ooit ingevoerd in NL om kinderarbeid te stoppen (even gechargeerd) maar dit is natuurlijk allang niet meer aan de orde.
Een visie verandering op school en leerplicht is wat mij betreft ook welkom, flexibeler omgaan met kinderen die niet gedijen op school, meer vrijheid rondom het opnemen van vakantiedagen.
Maar gewoon te laat aan komen kakken omdat je het ff niet voelt valt daar niet onder voor mij. Ze lijkt het ook gewoon ronduit vervelend te vinden dat Bob al 2 dagen lekker op tijd wakker is.
En ik denk zelf dat ze zich stoort aan het feit dat Bob het wel fijn vind om op tijd te komen. Dat gaat ze vanaf nu vaker meemaken.
Bob ziet ook hoe het bij anderen gaat, en het kan zijn dat hij dat fijn vind. En omdat Judith hem autonoom op wil bieden gaat dat botsen, dit is daarin al een punt. Een kind wil niet te laat komen, als er 29 kindjes keurig op tijd zijn en jij niet ben je altijd de uitzondering.
pi_217985260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:01 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Dat laatste is zeker zo maar het is niet oké zoals ze het opdringt aan de kinderen. Die komen op de 2 e en 3 e plaats.
Dat ben ik ook wel met je eens.
pi_217985262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:19 schreef Lipisu het volgende:

[..]
En ik denk zelf dat ze zich stoort aan het feit dat Bob het wel fijn vind om op tijd te komen. Dat gaat ze vanaf nu vaker meemaken.
Bob ziet ook hoe het bij anderen gaat, en het kan zijn dat hij dat fijn vind. En omdat Judith hem autonoom op wil bieden gaat dat botsen, dit is daarin al een punt. Een kind wil niet te laat komen, als er 29 kindjes keurig op tijd zijn en jij niet ben je altijd de uitzondering.
Precies, een kind wil vaak helemaal niet die uitzondering zijn! En Bob kan dan nog superslim zijn (aldus Judith dan he), waarschijnlijk begrijpt hij nog helemaal niets van Judith haar aversie tegen regels. Dus hij wil gewoon mee in het ritme van zijn klas, vriendjes etc. En zoals anderen terecht al opgemerkt hebben: Judith is degene die zelf het hardst schreeuwt als een ander zich niet aan afspraken houdt of plannen plotseling wijzigt. Eén van de redenen waarom ik niet (meer) met haar in gesprek ga.
pi_217985268
Het is al zielig hoe S haar verhaal al begint, die weet al hoe moeders gaat reageren.
De deur is nauwelijks open, en haar koppie.
pi_217985373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Is toch te gek voor woorden
Ze denkt alleen maar aan der stories
Ja zij denkt echt alleen maar aan 1 ding, letterlijk ten koste van haar kinderen.
pi_217985412
Tuurlijk pakt Foss de foto van Guusje omdat hij weet dat zijn moeder dat wil. Dit is niet goed. Heel ongezond voor Foss en Hazel. Zij is echt niet oké
pi_217985435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:15 schreef poohenzo het volgende:
AM zucht altijd als de tweeling iets vertelt, ze heeft niet eens gevraagd of ze oke zijn na de val in de sloot.
Gelukkig dat Lot nieuwe schoenen krijgt, die had ze 4 maanden geleden nl al nodig
Volgens mij waren die schoenen vorig jaar al afgetrapt.
Nu ein-de-lijk nieuwe. Dezelfde als die ze al had 8)7
Sorry, ik vind het babyschoenen.
pi_217985460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:03 schreef Harper het volgende:

[..]
Ze moet klein gehouden worden want content, daarom ook die smerige eetstories van de jongste.
pi_217985469
ik vind het ook geen leuke schoenen voor een meisje van Lot's leeftijd, maar dat vind ik ook met de kleding. Allemaal van die ouwelijke huis op de prairie jurken. Er is echt veel meer leuks te krijgen hoor .
pi_217985526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:09 schreef poohenzo het volgende:
ik vind het ook geen leuke schoenen voor een meisje van Lot's leeftijd, maar dat vind ik ook met de kleding. Allemaal van die ouwelijke huis op de prairie jurken. Er is echt veel meer leuks te krijgen hoor .
Ze kan idd zo in little house on the prairie. Die schoenen vind ik dan weer heel tuttig.
Grappig vind ik dan weer wel dat haar oudste dochters juist veel stoerder kleden.
Wel fijn dat ze iig zelf ze kleur mag kiezen.
pi_217985539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:20 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ze kan idd zo in little house on the prairie. Die schoenen vind ik dan weer heel tuttig.
Grappig vind ik dan weer wel dat haar oudste dochters juist veel stoerder kleden.
Wel fijn dat ze iig zelf ze kleur mag kiezen.
Omdat ze nu zelf mogen kiezen. Toen ze jonger waren droegen zij ook little house on the prairie outfits.
Ik denk dat Lot ook meer kleur zou kiezen als ze de kans kreeg.
pi_217985571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:30 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Precies, een kind wil vaak helemaal niet die uitzondering zijn! En Bob kan dan nog superslim zijn (aldus Judith dan he), waarschijnlijk begrijpt hij nog helemaal niets van Judith haar aversie tegen regels. Dus hij wil gewoon mee in het ritme van zijn klas, vriendjes etc. En zoals anderen terecht al opgemerkt hebben: Judith is degene die zelf het hardst schreeuwt als een ander zich niet aan afspraken houdt of plannen plotseling wijzigt. Eén van de redenen waarom ik niet (meer) met haar in gesprek ga.
Nou dat! En ze plaatste vanmorgen zelf dat filmpje, en dan vraagt ze om een reactie. Dan heb je een andere mening en dan plaatst ze die openbaar en noemt het: domme reactie.
Nou wie is hier nou dom?
Zij gelooft in haar eigen waarheid
pi_217985712
Ik denk ook dat Judith slecht tegen het idee kan dat B. misschien wel graag grenzen en regels krijgt en het prettig vindt om zich daaraan te houden.
pi_217985740
Ik vraag me bij Judith sowieso af wat ze had gedaan als ze bv een angstig, introvert kind dat structuur nodig heeft had gekregen...
pi_217985828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:49 schreef Nieve het volgende:
Ik vraag me bij Judith sowieso af wat ze had gedaan als ze bv een angstig, introvert kind dat structuur nodig heeft had gekregen...
Ze zou de mijne eens een weekje moeten lenen :+. Scheelt amper wat aan leeftijd met haar B, maar echt een totaal ander kind. Rust, structuur en duidelijkheid is hetgeen waar mijne goed op gaat. Hij is al in paniek als hij bij het horen van de eerste bel nog niet op het schoolplein staat :')
pi_217985915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:03 schreef Harper het volgende:

[..]
Ga gewoon naar een winkel! Laat haar voeten opmeten en kies dan goede schoenen.
Ik snap werkelijk niet waarom ze haar jonge kinderen op zulke slechte schoenen laat lopen:crocs, laarzen...
pi_217985964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:13 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Ga gewoon naar een winkel! Laat haar voeten opmeten en kies dan goede schoenen.
Ik snap werkelijk niet waarom ze haar jonge kinderen op zulke slechte schoenen laat lopen:crocs, laarzen...
… die slappe gesponsorde ‘Ugg’s’ van de tuinwinkel..
Ze schoppen zo alles uit. Lijkt me niet echt ‘passend’.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')