abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217983668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:03 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Eens. Volgens mij gaan kinderen redelijk (snel) over tot de orde van de dag, wat niet wil betekenen dat ze hun zusje zijn vergeten. Maar Elise zet zelfs een hele scène op als ze weer naar het graf gaan op een bepaalde dag, zodat gefilmd kan worden hoe ze aan komen lopen en bij het graf staan.
Ik vind (!) dat ze er een behoorlijk verdienmodel van maakt.
Een van onze kinderen is helaas overleden en hij is nog zeker aanwezig in ons leven. En de kinderen vragen er, op hun manier, ook naar. Maar hier wordt nooit gevraagd of er een foto meemag naar de schoolfoto.
Ik vind zoals bijv LiekedeB ermee omgaat (misschien net anders, want zij hebben stilgeboren kindje) wel gezonder.
Ik zou bijv nooit een hond vernoemen naar onze overleden zoon.
Maar goed, rouw en verwerking (als je van dat laatste al echt kan spreken bij het verliezen van een kind) kan je voor niemand invullen.
pi_217983673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:03 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Eens. Volgens mij gaan kinderen redelijk (snel) over tot de orde van de dag, wat niet wil betekenen dat ze hun zusje zijn vergeten. Maar Elise zet zelfs een hele scène op als ze weer naar het graf gaan op een bepaalde dag, zodat gefilmd kan worden hoe ze aan komen lopen en bij het graf staan.
Ik vind (!) dat ze er een behoorlijk verdienmodel van maakt.
Ik ook en ik vind het echt heel naar, kan er geen andere fatsoenlijke woorden voor vinden.
pi_217983808
Ach Judith Judith toch. Altijd maar overal tegenaan schoppen. Regeltjes en op tijd komen zijn stom. Maar als ze zelf iets nodig heeft, een afspraak heeft of wat dan ook en die persoon komt de afspraak niet na/is te laat, dan is het ook weer niet goed. Bijzondere vrouw.

Ik las hier ook iets over Sanne (onsgezin). Ik dacht hetzelfde na haar post gister. Ik vind het ook zichtbaar in haar gezicht. Kan het niet goed uitleggen, maar haar blik is wat meer ‘down’ of zo. Wel sneu.
pi_217983827
Wat ik echt jammer vind aan Judith's houding is dat ze het prima vind als je niet hetzelfde denkt maar als je niet hetzelfde denkt ben je eigenlijk een beetje dom en simpel en wandel je achter de meute aan zonder zelf na te denken 😂🤦
Ze is gewoon niet slim genoeg om te denken dat andere misschien wel nagedacht hebben en het wel een goed systeem vinden...
En dat optijd komen gewoon fijn is voor kinderen.
Maar goed ze zegt ook dat ze prima zonder geld zou kunnen leven en noemt dan allemaal voorbeelden waarom dat echt niet kan 🤦🤷 tot dusver de slimme beter dan iedereen Judith die eigenlijk het systeem dat ze niet wilt volgen knetterhard nodig heeft
pi_217984185
Nu pas de berichten van Judith gekeken.
‘Van slag omdat ze al 2 dagen vroeg op school zijn’. Get a life joh.
En als je daar zo van slag van raakt, dan ga je toch later van huis? Je weet toch hoe lang je er over doet naar school? Wat een gejank.

En ‘kinderen gaan direct bij de bel naar binnen. Zo makkelijk is het om kinderen te conditioneren. De k daar maar eens over na’
Maar dat geldt toch niet voor haar kind, want die is zo lekker autonoom?

En ‘een door iemand bedachte regel: zonder geld kan je niks’.
Wat is haar verandering hierin? Ruilhandel? Jij krijgt mijn ebook gratis als je mijn auto repareert? groente verbouwen in haar postzegeltuin in de polder, en dan ruilen tegen meel van iemand 10 km verderop?

Dankzij ‘geld heeft waarde’ heeft zij nu een uitkering en toeslagen, en wordt er door de overheid iedere maand geld overgemaakt aan/voor Bob, als zij er tzt niet meer is.

Maar schoppen en provoceren is zo’n beetje haar middle name.
pi_217984301
Oef wat spannend, B houdt zich aan de regels! :') Judith had in mijn woonomgeving moeten komen wonen, hier heb je een goed aangeschreven democratische school waar je zo'n beetje alles zelf mag bepalen, ook je tijden en vakanties. Zij heeft er zelf voor gekozen om B op regulier onderwijs te doen, dan moet je naar mijn mening ook niet continu daar op afgeven want er zijn dus ook andere opties. Iets minder extreem is bv montessori onderwijs, dat werkt vaak ook goed voor autonome kinderen. Verder eens met iemand hierboven dat er echt kinderen zijn die niet goed in het huidige schoolsysteem passen (ik heb er 1), maar ik zie dat tot dusverre niet bij B, dus het is vooral wat zij vindt.
pi_217984305
Wat een dilemma’s bij Maike over alle jurken voor een bruiloft in Italië. Verschillende moeten hebben voor de verschillende gelegenheden, een jurk ‘die niet past in het kleurenpalet dresscode’.

Gelukkig dat ik niet in die wereld zit.
pi_217984312
Woon jij in een ander land @Nieve? Of zijn er in NL ook dergelijke scholen?

En hoe werkt dat, dat je vrijheid hebt op het gebied van tijden en vakanties? Kan iedereen binnen komen en gaan wanneer ze willen? Missen ze dan geen lessstof?
En zo ook met vakanties?
pi_217984341
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:17 schreef Huisopdehoek het volgende:
Woon jij in een ander land @:Nieve? Of zijn er in NL ook dergelijke scholen?

En hoe werkt dat, dat je vrijheid hebt op het gebied van tijden en vakanties? Kan iedereen binnen komen en gaan wanneer ze willen? Missen ze dan geen lessstof?
En zo ook met vakanties?
Even googlen op democratisch onderwijs Soest, dan kun je meer info lezen. :)
Ik woon zelf niet in Soest, maar wel in die omgeving en heb er voor 1 van mijn kinderen wel eens naar gekeken, maar ik vond het uiteindelijk te vrij voor hem wat ook averechts zou kunnen werken.
pi_217984343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:15 schreef Nieve het volgende:
Oef wat spannend, B houdt zich aan de regels! :') Judith had in mijn woonomgeving moeten komen wonen, hier heb je een goed aangeschreven democratische school waar je zo'n beetje alles zelf mag bepalen, ook je tijden en vakanties. Zij heeft er zelf voor gekozen om B op regulier onderwijs te doen, dan moet je naar mijn mening ook niet continu daar op afgeven want er zijn dus ook andere opties. Iets minder extreem is bv montessori onderwijs, dat werkt vaak ook goed voor autonome kinderen. Verder eens met iemand hierboven dat er echt kinderen zijn die niet goed in het huidige schoolsysteem passen (ik heb er 1), maar ik zie dat tot dusverre niet bij B, dus het is vooral wat zij vindt.
Ze kan ook niet weten of hij in het huidige schoolsysteem past, want hij is nog nooit een volledig jaar aanwezig geweest.

Ik wist trouwens niet dat er zulke scholen bestonden in NL zoals jij omschrijft, maar mijn kinderen pas vooralsnog ook prima in t huidige schoolsysteem. Onze oudste zou helemaal in paniek raken van als iedereen en de juf maar de vrijheid zou hebben om verlof op te nemen enzo. Die houdt van lekker voorspelbaar 🙈
pi_217984365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:11 schreef Flipflop12 het volgende:
In AMs nieuwe boek.. heftige dingen die haar overkomen zijn.. hoop toch niet dat dit met haar ouders te maken heeft en er weer oude koeien uit de sloot gehaald worden. Waarom niet in therapie ipv een boek schrijven.. om het proces aan te gaan en hoe hier mee om te gaan!

Dit doet meer kwaad dan goed ben ik bang.
Is het bekend dat haar boek daar over gaat?
pi_217984414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:25 schreef Toedeledoki36 het volgende:

[..]
Is het bekend dat haar boek daar over gaat?
De uitgever zegt ‘Jeetje wat een heftige momenten deel je in dit boek. We hebben niet meegekregen wat jou in deze periode allemaal is overkomen’.

Nou, dat zal vast niet gaan over de val van een hobbelpaard, of de haatberichten die ze af en toe krijgt. Dus de familiebanden/het gebrek daaraan zullen wel weer verder uitgemolken worden of/en er wordt het een ander aangedikt. Want dan krijgt ze bijval van volgmoekes en kan ze weer een podcast er over maken, een doos samenstellen, op de foto met volgmoekes bij een signeersessie.
pi_217984429
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:32 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
De uitgever zegt ‘Jeetje wat een heftige momenten deel je in dit boek. We hebben niet meegekregen wat jou in deze periode allemaal is overkomen’.

Nou, dat zal vast niet gaan over de val van een hobbelpaard, of de haatberichten die ze af en toe krijgt. Dus de familiebanden/het gebrek daaraan zullen wel weer verder uitgemolken worden of/en er wordt het een ander aangedikt. Want dan krijgt ze bijval van volgmoekes en kan ze weer een podcast er over maken, een doos samenstellen, op de foto met volgmoekes bij een signeersessie.
Och, jemig....

Wat haar allemaal is overkomen... blegh. Een kijk-mij-eens-zielig-zijn-en-toch-zo-sterk-zijn-boek?

Aandacht tekort, maar dat wisten we al.
pi_217984546
Niet op het uiterlijk van de kinderen aub.

[ Bericht 68% gewijzigd door Donna op 19-06-2025 20:28:58 ]
pi_217984565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:08 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Een van onze kinderen is helaas overleden en hij is nog zeker aanwezig in ons leven. En de kinderen vragen er, op hun manier, ook naar. Maar hier wordt nooit gevraagd of er een foto meemag naar de schoolfoto.
Ik vind zoals bijv LiekedeB ermee omgaat (misschien net anders, want zij hebben stilgeboren kindje) wel gezonder.
Ik zou bijv nooit een hond vernoemen naar onze overleden zoon.
Maar goed, rouw en verwerking (als je van dat laatste al echt kan spreken bij het verliezen van een kind) kan je voor niemand invullen.
Wat ontzettend verdrietig en heftig 🌹
Ik kan me niet voorstellen hoe je daar mee moet dealen en ik hoop er ook nooit achter te komen.
  Moderator/colorchick donderdag 19 juni 2025 @ 12:57:58 #266
382129 crew  Donna
pi_217984573
lisadamenv vind ik ook wel een leuke meid om te volgen. Super chill dat ze zo'n achterban heeft dat ze haar man en vader achterna kan vliegen naar Turkije met ontbrekende onderdelen voor een klus en dan oppas heeft voor haar 3 kinderen. Fijne achterban heb je dan! _O_
pi_217984580
Doe je zo je best om die altijd professioneel gereinigde en geïmpregneerde bankkussens schoon te maken met je gratis apparaat, laat je ze drogen op je houten tuintafel. Ik weet niet of de onderkant daar nu zo mooi van wordt?
pi_217984591
AM maakt er wel een mooie cliffhanger van
Als we de juice willen weten moeten we toch echt het boek gaan lezen
pi_217984603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:58 schreef Danielle_ het volgende:
Doe je zo je best om die altijd professioneel gereinigde en geïmpregneerde bankkussens schoon te maken met je gratis apparaat, laat je ze drogen op je houten tuintafel. Ik weet niet of de onderkant daar nu zo mooi van wordt?
Dat helpt dus ook (vrijwel) niet. Iedere maand moeten die kussens wel weer gereinigd worden. Zijn die kinderen echt van die knoeiers dat er om de haverklap wat overheen gaat? Ze moesten toch aan dat tafeltje eten en drinken?
pi_217984667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:58 schreef Danielle_ het volgende:
Ik weet het wel, dat wordt het niet. Kan ze daarna de achterkant gaan reinigen 🤭
pi_217984806
De tweeling komt thuis met een verhaal dat ze van de fiets zijn gereden. En AM staat te zuchten en te steunen met haar telefoon in de aanslag i.p.v. gewoon even te luisteren naar wat er gebeurd is.
pi_217984838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:54 schreef LALAA het volgende:
Ik krijg weer een beetje een vreemd gevoel bij Elise Joanne. Met vaderdag werd eerst al uitgebreid haar overleden dochter benoemd, nog voor de andere kindjes. En nu is haar andere dochter jarig en gaat het er ook weer over dat ze hun zusje zo missen. Het is natuurlijk een onvoorstelbaar verdriet, maar ik krijg het idee dat die kindjes het gedrag van hun moeder daarin kopiëren.

En ik moest een beetje gniffelen om de traktatie 😂
Ik heb haar een tijdje terug ontvolgd. Ik vind haar zo overdreven in veel dingen. En ook de omgang met het verlies.. het is natuurlijk verschrikkelijk. Maar ik vind de manier waarop niet per se gezond.
pi_217984849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:56 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Wat ontzettend verdrietig en heftig 🌹
Ik kan me niet voorstellen hoe je daar mee moet dealen en ik hoop er ook nooit achter te komen.
Standje overleven, doorgaan en moeten voor je andere kinderen. Ik ben niet meer dezelfde als ervoor, dingen worden minder belangrijk, andere weer belangrijker. Ik werkte 28 tot 32u per week, nu nog 16u en gelukkig kan dat financieel bij ons. Maar het werk lukt me gewoon niet meer zo goed. En dat heb ik leren accepteren.

Geen enkele ouder zou het mee mogen maken, ik vind het lastig een oordeel te vellen over de rouw van een ander, maar zoals Elise ermee omgaat met haar kinderen zou ik niet doen. Maar wie weet vraagt haar zoon er wel echt om, hier doen ze dat niet echt.
pi_217984882
HVK pfft die kids zijn echt zo geprogrammeerd wbt foto’s maken..
kinderen dachten dat moeder vanochtend een foto maakte gingen er helemaal ‘nep’ voor zitten. Maar
Vervolgens maakte ze dus een filmpje en dat heb ik al vaker gezien. Bah bah die kinderen weten niet
Beter dan dat ze continu model moeten zijn voor de perfecte foto. Ik kots er van dat ze zo gevormd zijn
pi_217984939
AM vindt het ook weer heel normaal om de naam van de school waar de tweeling straks alleen heen fietst, pontificaal in beeld te brengen 🙄

[ Bericht 1% gewijzigd door Huisopdehoek op 19-06-2025 13:59:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')