Zoals altijd, ook (of beter gezegd, juist) de machtshebbers in Iran smelten niet heel erg graag.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:07 schreef Perox het volgende:
[..]
Als het zo is zoals jouw vijf centjes, dan is de vraag hoe men hier uit kan komen zonder dat het gierend uit de hand loopt. Ik zie geen pad eigenlijk.
Dat geef ik aan, het deel dat pas later uit andere landen naar dit gebied is getrokken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:46 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Welk deel niet?
De groepen die het meest inheems zijn aan de oude bevolkingen aldaar (levant) zijn de christenen en druzen.
Ik ben een pessimist, het is niet de vraag of er kernwapens ingezet gaan worden maar wanneerquote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:08 schreef heywoodu het volgende:
Omdat het er nu weer nog meer over gaat.
[poll=8991]
Ik heb een beetje spijt van de opties. Heb zelf 1-10 ingevuld, maar ik had er ook iets als 0-1 in moeten zetten. Kans lijkt me niet 0, maar wel kleiner dan 1 procent.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben een pessimist, het is niet de vraag of er kernwapens ingezet gaan worden maar wanneer
Tot zover het eclatante succes van de oudste poging tot een multiculturele samenleving van de Homo Sapiens.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat geef ik aan, het deel dat pas later uit andere landen naar dit gebied is getrokken.
Zelfs begin 20e eeuw was er een grote influx van mensen uit omringende landen die door de investeringen van Joden uit Europa, naar dit gebied trokken opzoek naar werk. En de groepen die je wellicht het meest inheems aan deze regio zou kunnen noemen zijn inderdaad voornamelijk Libanese Christenen, Druze en Sefardische Joden. Zie ook:
[ afbeelding ]
Bron
@RamboDirkquote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:08 schreef heywoodu het volgende:
Omdat het er nu weer nog meer over gaat.
[poll=8991]
Denk dat ze wel moeten, anders eindigen ze in de gevangenis of worden ze meteen geëxecuteerd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Mo, jouw 2 voorgangers zijn vermoord door de Mossad, had jij nog steeds interesse?
Mo neemt dan een sabbitacal gok ik.![]()
![]()
Dat regime is zo te lezen echt een ideale copy paste voor Trump met zn lolita express en het willen daten van zn eigen dochter.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:37 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee, toch echt over Iran waar het regime kinderhuwelijken met kinderen van 9 jaar bij wet legaal heeft gemaakt.
Ik denk niet dat Amerika mee gaat doen. Maar ik hoop het wel natuurlijk. Laat die oranje halve zool voor de verandering eens iets goeds doen.quote:
In beide gevallen lijken me alle praatjes over deals overduidelijk nep.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:11 schreef UitStraling het volgende:
Maar goed, de meer voor de hand liggende situatie is dat Iran heel erg dicht bij een functionerend kernwapen is en dat de VS en Israël beseffen dat het nu of nooit is om Iran daarvan te weerhouden.
Het meer voor de hand liggende scenario is dat er geen sprake is van een funtionerend kernwapen. Als dat het geval was geweet was Israel nooit zo gek geweest om aan te vallen. Te hopen dat Amerika niet nog een land sloopt om leugens over WMD's.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:11 schreef UitStraling het volgende:
Maar goed, de meer voor de hand liggende situatie is dat Iran heel erg dicht bij een functionerend kernwapen is en dat de VS en Israël beseffen dat het nu of nooit is om Iran daarvan te weerhouden.
Doet het niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:07 schreef UitStraling het volgende:
Nog een stukje van de puzzel,
https://www.msn.com/en-us(...)jQ?ocid=BingNewsVerp
Benieuwd hoe een Geiger-teller zou reageren op die lading.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:07 schreef UitStraling het volgende:
Nog een stukje van de puzzel,
https://www.msn.com/en-us(...)jQ?ocid=BingNewsVerp
Hoop ook dat je ernaast zit want als Iran een kernwapen of vuile bom op Israël afschiet gaan er heel veel onschuldigen dood aan beide kanten.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Uit alles spreekt haast en ook een beetje paniek,
De USS Nimitz is met grote haast onderweg vanuit de Zuid Chinese zee, tevens de zesde vloot.
Dit is eigenlijk wel het laatste wat ze willen doen gezien de verhoudingen Taiwan, China, VS.
Een groot deel van de Amerikaanse tankvliegtuigenvloot bevind zich inmiddels in Europa.
B-2 en B-52 bommenwerpers staan gereed op Diego Garcia.
Trump die haastig de cruciale G7 top afbreekt en terugkeert naar Washington.
Trump die ineens draait van good cop naar bad cop en stelt dat het te laat is voor onderhandelingen en oproept Teheran te verlaten en zijn spijt uitspreekt voor het komende verlies aan mensenlevens.
Iran die oproept Tel Aviv te verlaten nu het nog kan.
China die zijn burgers oproept het land via Jordanië te verlaten.
Weinig conventionele rakketen op Israël afgelopen nacht.
Mijn vijf centjes, Iran heeft een ongetest atoomwapen in handen.
Hopelijk zit ik ernaast.
Niet getreurd, niet iedereen is in staat om door de cognitieve dissonantie heen te pushenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb een beetje spijt van de opties. Heb zelf 1-10 ingevuld, maar ik had er ook iets als 0-1 in moeten zetten. Kans lijkt me niet 0, maar wel kleiner dan 1 procent.
Ahhhh, als dit echt is, vind ik dat wel sneu.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:17 schreef BansheeBoy het volgende:
https://www.threads.com/@(...)CufNQJRFaN5a-CuMrbaw
"Non jews are not allowed to use our shelters!"²
quote:
quote:China’s Covert Cargo Flight to Iran Sparks Global Crisis: Transponder Blackout Ignites Fears of World War
A major global twist has shaken the already tense conflict between Israel and Iran. According to startling reports, China may have quietly entered the war zone, sending a cargo plane to Tehran in what many are calling a direct and dangerous challenge to both the United States and Israel.
Uiteindelijk zullen er ooit ergens kernwapens ingezet gaan worden. Ik hoop het zelf niet meer mee te maken, maar ik ben ook daar wel pessimistisch over.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben een pessimist, het is niet de vraag of er kernwapens ingezet gaan worden maar wanneer
En is de kans dat dit buiten de regio escaleert levensgroot.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hoop ook dat je ernaast zit want als Iran een kernwapen of vuile bom op Israël afschiet gaan er heel veel onschuldigen dood aan beide kanten.
blijkbaar kan ik niet simpel redenerenquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:44 schreef UitStraling het volgende:
Eigenlijk kun je met wat simpel beredeneren wel weten hoe alles nu in elkaar steekt, en dat is niet best, dit gaat nog een heel stuk spannender worden dan de Cuba crisis.
Ik denk eigenlijk dat Trump snel wil onderhandelen met Iran en geen zin heeft om Israël bij te gaan springen als ze Iran grootschalig aan gaan vallen, hij wil de oorlog snel ten einde hebben en nog proberen er een deal uit te slepen in het voordeel voor de VS.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het meer voor de hand liggende scenario is dat er geen sprake is van een funtionerend kernwapen. Als dat het geval was geweet was Israel nooit zo gek geweest om aan te vallen. Te hopen dat Amerika niet nog een land sloopt om leugens over WMD's.
Je ziet het ook bij die berichten over zogenaamde top gasten die dood zijn. Net nog zo iemand die twee dagen in functie is ofzo, blijkbaar zijn ze extreem inwisselbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |