De moeilijkheidsgraad niet, maar alle sociale voordelen die erbij komen kijken mis je vaak wel als je bij je ouders blijft wonen.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat laatste valt ook nogal mee. Laten we de moeilijkheidsgraad van op jezelf wonen niet overdrijven.
Sterker nog op je huis kan je afschrijvenquote:Op maandag 16 juni 2025 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De prijsstijging zit vooral in de grond niet in het huis.
Oh, ik heb een annuïteitenhypotheek die gaat steeds wat omhoog en de energiekosten en ook de boodschappen lijken steeds duurder te worden.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Omdat je woonkosten over de jaren steeds lager worden en je salaris steeds hoger wordt.
Valt wel mee hoor. De vooroorlogse generatie en boomers woonden in grotere getalen als gezinnen bij ouders of andere gezinnen in dan 30ers nu.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Sparen lukt je vaak alleen nog als je zoals in de OP staat tot je dertigste bij pappie en mammie blijft wonen, maar dan loop je qua sociale ontwikkeling ook weer tegen allerlei andere problemen aan lijkt me.
Eenverdieners hebben eigenlijk nooit een woning kunnen kopen in Nederland, waar het idee vandaan komt is me ook een raadsel. Tot 1990 was nog geen 50% van de woningen een koopwoning.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja leuk, maar het is dus niet alleen kak
In Drenthe al +- 80k.
Als je als tweeverdieners een huis wilt, dan wordt het wat schappelijker ja
Het is gewoon belachelijk, mijn zussen hebben goedkoop kunnen kopen. Ik ben iets later geboren, dus gewoon pech gehad. Die hebben beide een huis dat nu 250% meer waard is dan het kostte. Op zich ook huizen waar je prima je hele leven in kan blijven wonen. Nu heb ik zelf een huis van 85 vierkante meter op de kop getikt dat onderkelderd is. Helaas geen zolder voor opslag, maar je kan niet alles hebben.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De prijsstijging zit vooral in de grond niet in het huis.
Mijn ouders hebben dat wel kunnen doen. En ik hoop ik nu ook, ik hoop gewoon dat ik rondkom.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:55 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Eenverdieners hebben eigenlijk nooit een woning kunnen kopen in Nederland, waar het idee vandaan komt is me ook een raadsel. Tot 1990 was nog geen 50% van de woningen een koopwoning.
Dus het is niet zo dat voorgaande generaties een woning konden kopen van een salaris.
Je realiseert je dat niet eens zo heel lang geleden praktisch elk gezin bestond uit een éénverdiener?quote:Op maandag 16 juni 2025 11:55 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Eenverdieners hebben eigenlijk nooit een woning kunnen kopen in Nederland,
Tja, daar kies je dan voor. Veel mensen lossen af, en betalen juist steeds minder.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:53 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Oh, ik heb een annuïteitenhypotheek die gaat steeds wat omhoog en de energiekosten en ook de boodschappen lijken steeds duurder te worden.
Mijn hypotheek is op het hoogst 1034, mijn loon in de huidige situatie 3500 maar over tien jaar is dat misschien wel 3700. Dus in die zin heb je wel gelijk hoop ik.
Hoe kan het beeld in zo weinig tijd veranderenquote:Op maandag 16 juni 2025 11:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Je realiseert je dat niet eens zo heel lang geleden praktisch elk gezin bestond uit een éénverdiener?
Wie is jullie en wat heeft het meest rechtse kabinet ooit eraan gedaan?quote:Op maandag 16 juni 2025 12:54 schreef matigeuser het volgende:
Tja jullie wilden toch allemaal meer immigranten?
Onze bevolking krimpt al jaren doordat de 'natuurlijke aanwas' ruim onder het stabiele punt ligt. Onze vrouwen maken krijgen nog maar 1.4 kind per vrouw gemiddeld, waar 2.1 nodig is om de bevolking in stand te houden. Ofwel, de bevolking zou eigenlijk al jaren moeten krimpen.
Echter stijgen we nog steeds met meer dan 100.000 mensen per jaar enkel en alleen vanwege immigratie. Dat is elk jaar een stad zoals Tilburg erbij. En ja, dit is het 'netto' aantal, dus immigranten minus emigranten. En ook, het was de jaren hiervoor nog veel erger.
De huizenmarkt is, net zoals elke markt, toch vooral gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als vraag (bevolking) harder stijgt dan het aanbod (aantal beschikbare huizen), dan gaan de prijzen omhoog.
Dus dit hele probleem is gewoon grotendeels toe te schrijven aan de massa-immigratie waar jullie al jaren niet tegen stemmen, en blijkbaar wel prima vinden. Ondertussen gaan we gewoon door en komen er ook dit jaar weer gewoon minstens 100.000 bij.
Hier is niet tegen op te bouwen. En moet je ook niet willen.
Dit land moet terug naar '15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde'. En dat doen we op 'natuurlijke wijze' al.
We maken nu ons land kapot voor een beetje economisch gewin. Op de lange termijn is deze bevolkingsgroei niet houdbaar. Sterker nog, naar mijn mening zijn we dat punt al lang overstegen.
Naast alle andere immense problemen die de massa-immigratie met zich mee brengt, is dit ook geen groot probleem. Dus stem je de volgende keer weer gewoon VVD / Groenlinks PVDA / D66 etc, weet dan dat dit allemaal alleen maar erger wordt.
(oh ja en deze immigranten krijgen ook nog voorrang op de woningmarkt ten op zichtte van jouw kinderen, maar ja, deugen heeft ook een prijs natuurlijk, en kun je meer tijd spenderen met je zoon en dochter op de bank samen als hij 33 is, dat dan weer wel)
We hebben al 10 jaar een rechts kabinet.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:54 schreef matigeuser het volgende:
Tja jullie wilden toch allemaal meer immigranten?
Nee nee eigenlijk linksquote:Op maandag 16 juni 2025 13:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
We hebben al 10 jaar een rechts kabinet.
Ja een partij die de meest incompetente minister in de geschiedenis van de Nederlandse democratie op asiel en immigratie zet zal met 76 zetels vast wél competente mensen kunnen vinden.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee nee eigenlijk links
Dit was het eerste echte rechtse kabinet. En tegengewerkt
Dus een PVV met 76 zetels gaat het wel oplossen. Maar ja. Niet voor de eerste 10 jaar want eerst puinruimen. Waar de deugpartijen ons mee achtergelaten hebben
'Jullie' is de meerderheid van het Nederlandse volk, en derhalve waarschijnlijk ook de meerderheid op Fok. Die niet massaal gestemd heeft op Janmaat, Fortuyn en meer recentelijk PVV en later FvD of Ja21.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie is jullie en wat heeft het meest rechtse kabinet ooit eraan gedaan?
Not sure if serious?quote:Op maandag 16 juni 2025 13:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee nee eigenlijk links
Dit was het eerste echte rechtse kabinet. En tegengewerkt
Dus een PVV met 76 zetels gaat het wel oplossen. Maar ja. Niet voor de eerste 10 jaar want eerst puinruimen. Waar de deugpartijen ons mee achtergelaten hebben
Onzinquote:
Onder leiding van de VVD inderdaad. Die al sinds Rutte 1 migratierecord op record breekt. En inmiddels overduidelijk voor iedereen, een partij is vol leugenaars en voor de bühne roept tegen migratie te zijn maar er ondertussen niets tegen onderneemt.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
We hebben al 10 jaar een rechts kabinet.
Daarom moeten we het links zoeken. Rechts gaat er niks aan veranderen.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:17 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Onder leiding van de VVD inderdaad. Die al sinds Rutte 1 migratierecord op record breekt. En inmiddels overduidelijk voor iedereen, een partij is vol leugenaars en voor de bühne roept tegen migratie te zijn maar er ondertussen niets tegen onderneemt.
Hoe mensen na al die jaren Rutte nog VVD kunnen stemmen is mij volledig, volledig een raadsel.
Hoe kom je hier nou weer bij, vroeger bestond het fenomeen tweeverdiener amper. Mijn vader kocht al een huis begin jaren 80 toen hij monteur in een fabriek was. Moet je nu eens proberen om met (sub)modaal iets te kopenquote:Op maandag 16 juni 2025 11:55 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Eenverdieners hebben eigenlijk nooit een woning kunnen kopen in Nederland, waar het idee vandaan komt is me ook een raadsel. Tot 1990 was nog geen 50% van de woningen een koopwoning.
Dus het is niet zo dat voorgaande generaties een woning konden kopen van een salaris.
Haha in tegenstelling totquote:
Ook Wilders heeft maar heel weinig (lees niks) ingebracht tegen de grootste hap, namelijk arbeidsmigranten.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:17 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Onder leiding van de VVD inderdaad. Die al sinds Rutte 1 migratierecord op record breekt. En inmiddels overduidelijk voor iedereen, een partij is vol leugenaars en voor de bühne roept tegen migratie te zijn maar er ondertussen niets tegen onderneemt.
Hoe mensen na al die jaren Rutte nog VVD kunnen stemmen is mij volledig, volledig een raadsel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |