abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2025 @ 08:27:14 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217959344

13 juni 2025: "Operation Rising Lion"
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites (Natanz, Teheran, Isfahan, Arak, Khorramabad) en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisiemunitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

Doelwitten en slachtoffers
• Nucleaire infrastructuur zwaar getroffen: vooral in Natanz en andere verrijkingsfaciliteiten
• Doden onder hoge militairen & wetenschappers:
• IRGC-commandant Hossein Salami
• Stafchef Mohammad Bagheri
• Airforce-commandant Amir Ali Hajizadeh
• Diverse toponderzoekers (o.a. Fereydoun Abbasi, Mohammad Mehdi Tehranchi)

Burgerslachtoffers gemeld in Teheran en omliggende woonwijken, met ruim 70 doden en ongeveer 320 gewonden.

twitter

twitter

Een tijdlijn:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Isral en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Isral.
• Isral voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Isral begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syri.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Isral intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Isral en bondgenoten.

2021-nu
• Isral voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syri en Irak op Isralische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 16 juni 2025 @ 08:28:39 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217959355
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:04 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Grappig want ik zag laatst Twitter posts van een Israelier die riep "I don't care about how many children die, no ceasefire" maar dat hij nu verdrietig was omdat hij aan z'n dochter moest uitleggen waarom ze elke avond moesten schuilen
Dat soort hypocrisie zou je inderdaad grappig kunnen noemen.
pi_217959360
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:21 schreef Nober het volgende: [..] Mag Isral voorkomen dat een hamas, hezbollah, plo, pflp, islamic jihad, houthi's rebellen, Iran, Syri hen vernietigd?
Nee natuurlijk niet. Zelfs als Iran als missie heeft Israel te vernietigen en nucleaire wapens mede voor dat doel wil. Dan nog is Israel de agressor natuurlijk.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 08:30:01 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217959363
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een land weghalen omdat andere landen het aanvallen is geen oplossing. Zo is Oekrane 'weghalen' uit Europa is ook geen oplossing voor de oorlog met Rusland.
In 1948 is het land daar ook gesticht. Dus je kan het ook weghalen. Daarbij is de vergelijking Oekrane/Rusland ook een scheve. Daar zijn ze allemaal van het orthodoxe christendom.

Maargoed, het leidt allemaal af van het eigenlijke probleem; mokerdomme figuren die in een fabeltje geloven.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  maandag 16 juni 2025 @ 08:32:34 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217959379
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]
In 1948 is het land daar ook gesticht. Dus je kan het ook weghalen. Daarbij is de vergelijking Oekrane/Rusland ook een scheve. Daar zijn ze allemaal van het orthodoxe christendom.

Maargoed, het leidt allemaal af van het eigenlijke probleem; mokerdomme figuren die in een fabeltje geloven.
Jouw argument was dat als je Isral weghaalt, dit een oplossing voor het conflict zou zijn. Dat is net zo goed toepasbaar op andere oorlogen en conflicten. Dat Oekrane en Rusland dan beide Christelijke landen zijn is irrelevant. Het blijven landen in oorlog omdat Rusland het liefst Oekrane wilt opslokken.

Isral weghalen is natuurlijk helemaal geen oplossing, net zoals Oekrane weghalen dit niet is. Degenen die zulke landen aanvallen moeten worden aangepakt. Dt is een goede bestrijding van het probleem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217959382
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Heb je het nu over deporteren?
Het Joodse volk woonde er al heel wat eeuwen eerder dan de Arabieren he.

Zullen wij ook maar onze biezen naar IJsland pakken alvast dan?
  maandag 16 juni 2025 @ 08:35:12 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217959388
Het is werkelijk krankjorum hoeveel onomkeerbare schade n land heeft kunnen aanrichten omtrent de atoomdeal...
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 16 juni 2025 @ 08:36:19 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217959393
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:35 schreef Mikeytt het volgende:
Het is werkelijk krankjorum hoeveel onomkeerbare schade n land heeft kunnen aanrichten omtrent de atoomdeal...
Goed je hier eens de juiste kant kiest en begrijpt wat voor een groot probleem het religieuze regime van Iran vormt.
  maandag 16 juni 2025 @ 08:43:47 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217959447
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217959459
Ik vraag met af wat het IDF bedoelde met dat ze belangrijk nieuws hadden over de laatste Iraanse raketaanval.
pi_217959463
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:35 schreef Mikeytt het volgende:
Boven verwachting een goede post. Heel eerlijk gezegd nooit verwacht van je, maar ik moet duidelijk mijn beeld bij jou naar boven bijstellen nu ^O^

Het regime in Iran heeft het wat dat betreft inderdaad goed verkloot voor hunzelf en hun bevolking.
  maandag 16 juni 2025 @ 08:47:28 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217959466
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:45 schreef UitStraling het volgende:
Ik vraag met af wat het IDF bedoelde met dat ze belangrijk nieuws hadden over de laatste Iraanse raketaanval.
Ja goede vraag. Iran claimt een manier te hebben gevonden om het afweersysteem in de war te laten raken.

Maar volgens mij hebben ze gewoon die video gezien waar 1 interceptor van israel weer terug valt en zeggen ze van 'he, dat hebben wij gedaan!" :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 juni 2025 @ 08:51:25 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_217959501
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nt-en-wetenschappers

Isralische minister: 'Inwoners Teheran zullen spoedig prijs betalen'
"De inwoners van Teheran zullen binnenkort de prijs betalen." Dat schrijft de Isralische minister van Defensie Israel Katz op X. Hij reageert via het sociale platform op raketaanvallen van Iran op Isralische burgerdoelen, waarbij vannacht vier doden vielen. Katz stelt dat de 'dictator uit Teheran is veranderd in een laffe moordenaar' die 'doelbewust op Isralische burgers schiet'. Zowel Iran als Isral voerde vannacht aanvallen uit.

[ x ]

Zeg dat je bewust op burgers wilt schieten zonder te zeggen dat je bewust op burgers wilt schieten. Wat een raar statement van die man.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 16 juni 2025 @ 08:51:27 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217959502
Het Iraanse regime is ook druk bezig met het executeren van Iranirs die men ervan verdenkt te hebben samengewerkt met Isral.

twitter
pi_217959523
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja goede vraag. Iran claimt een manier te hebben gevonden om het afweersysteem in de war te laten raken.

Maar volgens mij hebben ze gewoon die video gezien waar 1 interceptor van israel weer terug valt en zeggen ze van 'he, dat hebben wij gedaan!" :')
Ik vermoed dat ze inmiddels langer wachten met lanceren zodat ze meer rakketen tegelijk kunnen afvuren.
Plus het IDF was ook een klein beetje paniekerig aangaande de inslaglocaties, of die uit de pers gehouden konden worden, dan denk ik eigenlijk vrij snel aan Chinese satelliet-informatie, zeker gezien de dubbele inslag op de energiecentrale.
  maandag 16 juni 2025 @ 08:55:35 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217959539
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze inmiddels langer wachten met lanceren zodat ze meer rakketen tegelijk kunnen afvuren.
Plus het IDF was ook een klein beetje paniekerig aangaande de inslaglocaties, of die uit de pers gehouden konden worden, dan denk ik eigenlijk vrij snel aan Chinese satelliet-informatie, zeker gezien de dubbele inslag op de energiecentrale.
Dat zou goed kunnen. Iran exporteert de meeste olie naar China, en die zijn niet zo blij nu met deze situatie.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217959557
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. Iran exporteert de meeste olie naar China, en die zijn niet zo blij nu met deze situatie.
Er verdwijnen regelmatig Chinese vrachtvliegtuigen van de radar boven Turkmenistan net voordat ze het Iraanse luchtruim invliegen.
  maandag 16 juni 2025 @ 08:59:06 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217959564
quote:
13s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:
Het Iraanse regime is ook druk bezig met het executeren van Iranirs die men ervan verdenkt te hebben samengewerkt met Isral.

[ twitter ]
Dat boeit de meeste “vredesactivisten” denk ik niet zo veel.. net als executies door hamas.

Het Iraanse regime mag wat mij betreft van hoog naar laag allemaal tegen de muur.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 09:00:42 #19
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217959573
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat boeit de meeste “vredesactivisten” denk ik niet zo veel.. net als executies door hamas.

Het Iraanse regime mag wat mij betreft van hoog naar laag allemaal tegen de muur.
Goed idee. Zullen we Netanyahu en zijn oorlogskabinet er gelijk naast zetten? :)
4045
onlogisch
  maandag 16 juni 2025 @ 09:02:56 #20
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217959583
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 08:59 schreef nixxx het volgende:

[..]

Correct.

Het benadrukt eens te meer dat het ze helemaal niet om 'mensenrechten' gaat. Het gaat ze om Isral.
  maandag 16 juni 2025 @ 09:04:31 #21
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217959592
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Goed idee. Zullen we Netanyahu en zijn oorlogskabinet er gelijk naast zetten? :)
Dat lijkt me niet nodig, Isral is een redelijk fatsoenlijke democratie en rechtsstaat dus als er een noodzaak bestaat om deze mensen te vervolgen dan zal dat ook wel gebeuren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 16 juni 2025 @ 09:04:55 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217959594
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Nee. Want zij zijn het probleem natuurlijk niet. Die valse morele gelijkstelling is nogal vermoeiend.
pi_217959595
Het valt me op dat de, extreem matige, MSM voornamelijk beelden van biems in Isral plaatsen, terwijl, als je een beetje rondneust op X, er genoeg beelden uit Iran te vinden zijn.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 09:07:37 #24
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217959614
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:04 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet nodig, Isral is een redelijk fatsoenlijke democratie en rechtsstaat dus als er een noodzaak bestaat om deze mensen te vervolgen dan zal dat ook wel gebeuren.
Een fatsoenlijke democratie die honger als wapen inzetten.

Hardop gelachen.
4045
onlogisch
  maandag 16 juni 2025 @ 09:09:15 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217959622
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Een fatsoenlijke democratie die honger als wapen inzetten.

Hardop gelachen.
Daar is dan ook helemaal geen sprake van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')