quote:Het is vandaag, zondag, de jaarlijkse open dag van naturistenfederatie NFN Open & Bloot. Op drie campings in Gelderland kun je kennismaken met naaktrecreatie. Omroep Gelderland sprak in de aanloop naar de open dag met directeur-bestuurder Christine Kouman.
Hoeveel mensen doen aan naaktrecreatie en wie zijn deze mensen?
Kouman: "Nederland telt gemiddeld circa 2,5 miljoen naaktrecreanten. Dit aantal is al zeker sinds 2011 stabiel. Wat deze mensen met elkaar gemeen hebben, is dat zij allemaal een heerlijk vrij gevoel ervaren, zodra ze in hun blootje recreëren. Ook vinden ze het praktische aspect vaak prettig, zoals geen natte badkleding die aan je lijf blijft plakken. Wel zijn er verschillen in de beleving. Voor de meeste naaktrecreanten is bloot zijn puur een recreatieve bezigheid. Voor een kleinere groep is het echt een belangrijk aspect van hun dagelijks leven."
Wie niet beter weet kan het beeld hebben van schimmige plekjes achter een hek waar dingen gebeuren. Of andersom: pottenkijkers die foute bedoelingen hebben. Hoe ga je daar als camping of gastheer mee om?
"Als naaktrecreant geef je je letterlijk en figuurlijk bloot, en ben je dus ook kwetsbaar. Daarom vindt NFN het belangrijk om een zo veilig mogelijke sfeer te creëren op blootlocaties en bij evenementen van NFN. We maken met steeds meer organisaties (waaronder veel campings in binnen- en buitenland) afspraken over veiligheid en gewenst gedrag. En zij krijgen van ons het zogeheten Prettig Bloot-label. Die vind je op blootkompas.nl."
Wat nog meer?
"Daarnaast hebben we een veiligheidsprotocol en een gedragscode, die onderschreven worden door alle leden van NFN en alle aangesloten locaties. Hierin staat onder andere hoe te acteren bij ongewenst gedrag. Tenslotte kom je op steeds meer Nederlandse naaktstranden de strandborden van NFN tegen met daarop de gewenste gedragsregels, waaronder ‘geen seks’ en ‘niet gluren’. Deze borden worden in samenwerking met gemeentes en gebiedsbeheerders geplaatst."
https://www.natuurlijknfn.nl/open-dag-naaktrecreatie/quote:
Dat is meer dan dat ik verwacht had.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:53 schreef Moonversion het volgende:
"Nederland telt gemiddeld circa 2,5 miljoen naaktrecreanten
Dat is vrij logisch, op de camping zelf is iedereen wellicht naakt dus heb je het gevoel van gelijkheid net als in een wellness/sauna. Echter, zo een foto gaat wellicht heel het internet over, dus dan weet je het wel.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:14 schreef de_boswachter het volgende:
Naakt gaan kamperen en dan uit preutsheid voor de foto een wijnglas voor je tet houden :’)
"European ass!"quote:Op zondag 15 juni 2025 17:39 schreef Evangelion het volgende:
Zin om Eurotrip te kijken nu
[ afbeelding ]
Wellicht iedereen die een sauna heeft bezocht? Naaktstrand kan hem niet zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is meer dan dat ik verwacht had.
Ripquote:Op zondag 15 juni 2025 17:39 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
Kende ik niet, edoch geile filmquote:Op zondag 15 juni 2025 17:39 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
Badkledingdag duhhhquote:Op zondag 15 juni 2025 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wellicht iedereen die een sauna heeft bezocht? Naaktstrand kan hem niet zijn.
SCOTTY DOESN'T KNOWquote:Op zondag 15 juni 2025 20:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kende ik niet, edoch geile film![]()
https://www.aznude.com/az(...)a6a5352c8a35-hd.html
Ik nam aan naaktstrand, vandaar mijn verbazing.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wellicht iedereen die een sauna heeft bezocht? Naaktstrand kan hem niet zijn.
Jij wilde die hangers echt zien dan?quote:Op zondag 15 juni 2025 17:14 schreef de_boswachter het volgende:
Naakt gaan kamperen en dan uit preutsheid voor de foto een wijnglas voor je tet houden :’)
Moeilijk hé, het verschil tussen 'op het moment, eenmalig' bloot zijn en voor altijd bloot op een foto staan.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:14 schreef de_boswachter het volgende:
Een kinderhand is snel gevuld.quote:
Je hebt er ervaring mee zo te horen?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:47 schreef Cockwhale het volgende:
Zijn vrijwel altijd alleen maar oudjes man
Hoe oud denk je dat FOK-moeders zijn?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je hebt er ervaring mee zo te horen?
Ouder dan de zusjesquote:Op zondag 15 juni 2025 22:55 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Hoe oud denk je dat FOK-moeders zijn?
Je ziet bijna nooit meer topless vrouwen op het strand, maar als je ze wel ziet zijn het 60+ borstjes.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je hebt er ervaring mee zo te horen?
Kijk eens naar 'De Patrick' (2019)quote:Op zondag 15 juni 2025 17:39 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 15 juni 2025 22:44 schreef TLC het volgende:
Waar laten ze dan hun telefoon en portomonee als je daar in je geboortekostuum rondloopt ?
Dat zou je denken, maar ik heb ook ooit twee weken in een Zuid Frans nudistenresort gezeten en dat valt dus reuze mee. Het helpt wellicht ook wel als je om de haverklap een naakte dame van achter in de 70 voorbij ziet hobbelen waarvan de tetten op de knieen hangen.quote:
Doe ik ook met weer zoals we nu hebben. Het is gewoon te warm om kleding te dragen. En mocht er iemand ineens aan de deur staan trek ik wel effe snel een joggingbroek aan of iets dergelijks.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:11 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik vind het heel normaal dat er ook naaktcamping zijn, maar ook naaktstranden, echter bloot in buitenrecreatie is ook heel erg leuk. Kijk, sommige mensen lopen ook wel bloot binnenkamers thuis, moet ook kunnen.
Wel op passen met koken. Dat er geen hete oliespettertjes op kleine Hathor belanden.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Doe ik ook met weer zoals we nu hebben. Het is gewoon te warm om kleding te dragen. En mocht er iemand ineens aan de deur staan trek ik wel effe snel een joggingbroek aan of iets dergelijks.
Das inderdaad iets waar je voorzichtig mee moet zijn. Ook met roken trouwens, oppassen dat er geen as in je kruis valt.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wel op passen met koken. Dat er geen hete oliespettertjes op kleine Hathor belanden.
Als dat op een woensdag in een zekere periode gebeurt heb je in ieder geval een askruisje 😱quote:Op maandag 16 juni 2025 12:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das inderdaad iets waar je voorzichtig mee moet zijn. Ook met roken trouwens, oppassen dat er geen as in je kruis valt.
En als er een lekker wijf voorbij komt, dan gaat hij toch steigeren? Of heb je geen lekkere wijven op nudistenresorts.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik heb ook ooit twee weken in een Zuid Frans nudistenresort gezeten en dat valt dus reuze mee. Het helpt wellicht ook wel als je om de haverklap een naakte dame van achter in de 70 voorbij ziet hobbelen waarvan de tetten op de knieen hangen.
Ik had er geen last van in ieder geval, maar ik was dan ook maar pas 13 of zo, dan ben je daar nog niet zo fanatiek mee bezig. Ik was dat niet in ieder geval.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En als er een lekker wijf voorbij komt, dan gaat hij toch steigeren? Of heb je geen lekkere wijven op nudistenresorts.
Ik weet ook niet of er raar wordt opgekeken als je met een dikke stijve pik rondloopt, of maakt het daar weinig uit of hij slap of stijf is.
Als je zo snel gaat steigeren, dan heb je in je hele leven nog nooit een kut gezien vermoed ik. Kijk, als ze je lang en geil aankijkt bij het passeren is het een ander verhaal.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En als er een lekker wijf voorbij komt, dan gaat hij toch steigeren? Of heb je geen lekkere wijven op nudistenresorts.
Ik weet ook niet of er raar wordt opgekeken als je met een dikke stijve pik rondloopt, of maakt het daar weinig uit of hij slap of stijf is.
Of te lang geen seks gehad. Ik krijg al een stijve in de supermarkt van een zomers geklede meid met goeie tetten.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als je zo snel gaat steigeren, dan heb je in je hele leven nog nooit een kut gezien vermoed ik. Kijk, als ze je lang en geil aankijkt bij het passeren is het een ander verhaal.
Je pik kun je in (laten) smeren.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:26 schreef butz0rs het volgende:
Leuk, maar ik wil mijn pener niet verbranden of er over struikelen, dus ik sla over
Op Xhamster zie ik dat je dan gewoon wordt afgewerkt door een oma met hangtieten.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |