Nah, uiteindelijk was heel deze wraaklijn gewoon slappe hap. Veel teveel makkelijkheden en plotholes. Maar dat is ook zo tegenwoordig als Ludo degene is die plannetjes uitvoert. Dat stoort me ook. Het personage gaat nu steeds van zakelijk/crimineel mastermind naar naïeve oude man. Dat maakt het niet geloofwaardiger.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:41 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Nick zou zijn zoon nooit op die manier voor het karretje spannen, Valentijn was alles voor hem. Samenwerken wellicht nog wel, al had ik een zoveelste wraakactie vanuit Nick ook weinig geloofwaardig gevonden. Dat was wel klaar met de Veltman-lijn in 2014.
Uiteindelijk was Roxy Belinfante de best mogelijke vijand geweest om de familie Sanders op een psychologische manier te wreken. Ludo was haar indertijd te slim af met zijn dubbelspel, en hoewel er toen bewijzen opdoken dat haar zusje Floor zelf achter de witwaspraktijken zat waarvoor ze in de gevangenis belandde, kon dat toen ook met gemak zijn vervalst door Ludo om zijn handen in onschuld te kunnen wassen en Roxy te verzwakken om de genadeklap toe te dienen. Aan Janine had ze sowieso een hekel, Stefano heeft haar ijskoud gedumpt en (dat stipte @:Frey elders terecht aan) het wraakplan mislukte al doordat Nina getuige was van de val van de trap.
Want grappig genoeg is juist Stefano degene die het meest geraakt is in heel dit verhaal. En met een beetje fantasie had Rosie ook nog onderdeel kunnen zijn van het plan, door tussen Stefano en Merel te komen en die relatie te saboteren. Het enige probleem was dat Rosie een verleden had met Bing én daarbij echt verliefd werd op Stefano, dus is zij tussentijds van het wraakplan weggehaald en vervangen door 'nieuwe bestie' Andrea, die Stefano vervolgens moest aansporen om zoveel mogelijk zaken te openen (de wijnwinkel, de pizzeria) waardoor die na verloop van tijd zakelijk in de problemen zou komen, en daarna de genadeklap met de zogenaamde operatie in Bazel waar hij 200.000 euro in moest investeren. En dat allemaal omdat Stefano Roxy indertijd keihard gedumpt heeft.
Hoe moeilijk kan het zijn, stelletje prutschrijvers?!? Ik mag hopen dat ze het aanmeldformulier van het UWV met wat meer fantasie kunnen invullen, het zal nodig zijn.
Dat zeker. Maar met een vijand met een duidelijker motief was de wraaklijn misschien nog te verdedigen als 'niet goed uitgewerkt, maar we kunnen het begrijpen'. Met Faalmans als mastermind wordt de ongeloofwaardigheid rond het wraakplan nog extra geaccentueerd.quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:55 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nah, uiteindelijk was heel deze wraaklijn gewoon slappe hap. Veel teveel makkelijkheden en plotholes.
Ik ga nu een ongezouten mening droppen:quote:Maar dat is ook zo tegenwoordig als Ludo degene is die plannetjes uitvoert. Dat stoort me ook. Het personage gaat nu steeds van zakelijk/crimineel mastermind naar naïeve oude man. Dat maakt het niet geloofwaardiger.
Jep, helemaal mee eens. Destijds stond Jack klaar om dat te gaan worden, maar toen was Ludo nog teveel in beeld. En drie van dat soort figuren in de serie werkt ook niet, eigenlijk al niet meer sinds Ludo in beeld kwam. De Sanders is toch wel echt een dynastie geworden, waar Frits van Houten toch alleen opereerde en geen sterke vaste relatie had. Martine en Frits was een mooi duo wat elkaar aantrok en afstootte. Dat kan alleen niet tot in lengte van jaren doorgaan, dat zien we nu bij Ludo. Je merkt gewoon dat ze hem niet willen lozen omdat dan de serie instort (en zelfs zó dom zijn de schrijvers, wnat dat wilde ze ten tijde van Martine blijkbaar wel). Maar ook Erik de Vogel gaat ooit met pensioen en dan kun je maar beter iets sterks klaar hebben staan. Valentijn (en vooral Vincent Visser) zou er erg geschikt voor zijn (geweest). Het is te hopen dat er tegen die tijd wel echt andere schrijvers zijn. De gruwel dat dit team de exit van Laura en Ludo vorm moet gaan geven...quote:Op donderdag 26 juni 2025 13:28 schreef PeterKelder het volgende:
Het wordt gewoon tijd voor een nieuwe vaste schurk/bitch in de serie, zonder banden met andere personages, zodat je op een wit blad weer kan beginnen met het opbouwen van een constant spanningsveld binnen de serie. Dan kan Ludo lekker op de kleinkinderen passen, gaan vissen met Luuk of de plinten stofzuigen als een grootmacht in ruste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
Het is niet gezegd. Zo veel gaten in deze cliffhanger en verhaallijn!quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:57 schreef Japepk het volgende:
Valentijn kan in theorie natuurlijk wel flink geërfd hebben van Nick. Maar die is al 15 jaar ondergedoken of gevangen. Het oneindige geld kan hij niet meer gehad hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer was huize Selmhorst voor het laatst te zien en wat was de reden dat het decor verdween
quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:15 schreef Bpalma het volgende:
Zit nu de classics te kijken op Rtl Lounge Robert kreeg een kaartje van Helen Helmink na aanleiding van de ziekte van Barbara. jammer dat dit soort verwijzingen naar oude Meerdijkers niet meer voortkomen.Eind seizoen 18, uit mijn hoofd. Reden dat het decor verdween (in de serie) was dat Laura er nog alleen met Sil woonde, waarop Noud haar aanspoorde het te verkopen. In werkelijkheid moest het decor plaatsmaken voor het huis van de familie Huygens en de praktijkruimtes van Martijn en Irene.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer was huize Selmhorst voor het laatst te zien en wat was de reden dat het decor verdween
Al die open verhaallijnen, de uitslag van Elisa haar rechtzaak, Laura en die demente vrouw etc.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 02:18 schreef DumpTruck het volgende:
Ik krijg echt het idee dat als ze een scene nodig hebben op een locatie of set die ze normaal niet hebben ze er echt maar 1 middag voor boeken.
Dit kasteel nu, de rechtszaal van Elisa, al dat gedoe toen met Tamara, etc.
Zoveel gebeurde offscreen en het lijkt inmiddels meer slechte tijdsplanning.
Was het niet zo dat er verbouwd werd, en dat er asbest in gevonden werd?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Eind seizoen 18, uit mijn hoofd. Reden dat het decor verdween (in de serie) was dat Laura er nog alleen met Sil woonde, waarop Noud haar aanspoorde het te verkopen. In werkelijkheid moest het decor plaatsmaken voor het huis van de familie Huygens en de praktijkruimtes van Martijn en Irene.
Nee, dat was het huis van Dennis en Anita (voorheen dat van Janine) aan het begin van seizoen 18, waarop zij bij Laura introkken.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 23:24 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Was het niet zo dat er verbouwd werd, en dat er asbest in gevonden werd?
Lachwekkend slecht inderdaad. En al helemaal omdat ze allemaal oortjes in hebben en direct contact met elkaar hebben. Zodra iemand iets overkomt hoor je dat meteen, maar nee hoor niet bij GTSTquote:Op donderdag 26 juni 2025 11:21 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh ja en die zijn ook opeens in het niets opgegaan
Toch he in zijn eerste periode na die vlog onzin toen ze hem als kleinzoon van gingen schrijven vond ik het wel een interessante rol.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:25 schreef PeterKelder het volgende:
Als ze Valentijn voor deze gelegenheid nou gerecast hadden had ik er misschien nog in mee kunnen gaan, maar de gebrekkige acteerskills van Vincent maken de uitkomst waar mogelijk nog lachwekkender dan het al op papier is
En dat zogezegde deepfake-filmpje van Ludo was ook om te huilen van het lachen
Dat was echt het dieptepunt dat ze deze totaal nog niet bruikbare nieuwe techniek al in zetten in een verhaallijn van GTST.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:25 schreef PeterKelder het volgende:
Als ze Valentijn voor deze gelegenheid nou gerecast hadden had ik er misschien nog in mee kunnen gaan, maar de gebrekkige acteerskills van Vincent maken de uitkomst waar mogelijk nog lachwekkender dan het al op papier is
En dat zogezegde deepfake-filmpje van Ludo was ook om te huilen van het lachen
Fucking clowns die 2. Verkloten het hele soap format. Ben het dan ook van A tot Z eens met het betoog op GTSTCourant.quote:Op maandag 30 juni 2025 22:25 schreef GTST2021 het volgende:
Ik moest hier wel om gniffelen, die foto’s van Pia Blanco en Idse![]()
https://gtstcourant.com/i(...)gtst-personage-dood/
Nina volgt snel als 16 jarige puber.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:14 schreef NedKelly het volgende:
Ik zag in de Videoland Classics Bing de serie binnen komen. Vanuit de gevangenis.
Ik heb de beginjaren gekeken en ben pas in 2015 weer gaan kijken. Ik zie dus op Videoland veel nieuwe dingen.
Het verbaast me dat ze nu nooit meer verwijzen naar Bing die toen in de gevangenis zat. Of zie ik dat over het hoofd.
Hoe groot moet het leeftijdsverschil tussen Bing en Nina voorstellen. Want nu ik dit zag moet dat toch minstens 10 jaar zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |