.quote:Vluchteling moet huurhuis in Helmond verlaten na schending regels: ‘Ik wilde mensen helpen’
HELMOND - Een vluchteling uit Syrië kreeg in mei 2022 met voorrang een huurhuis in Helmond. Maar omdat hij langere tijd wisselende personen in zijn woning liet verblijven staat hij nu op straat. Dat geldt ook voor het gezin dat er als laatste verbleef
Tja, waar ligt de grens hoever een woningbouwvereniging mag gaan?quote:Woningcorporatie maakte stiekem zeker 57 foto’s van huurhuis, ouders zien zelfs hun 6-jarige zoontje op beeld
HELMOND - Woningcorporatie Woonpartners in Helmond observeert huurders die mogelijk hun huurcontract overtreden door woningen illegaal te onderverhuren. Daarbij worden ook foto’s gemaakt, waaronder van kinderen, wat vragen oproept over privacy en rechtmatigheid.

Alles fotograferen behalve minderjarigen en het interieur?quote:Op maandag 18 augustus 2025 14:59 schreef Gia het volgende:
Het speelt overal in Nederland. Begin deze maand nog in mijn woonplaats.
https://www.ed.nl/helmond(...)-op-straat~affa14f9/
[..]
.
Overigens wordt er hier scherp op gecontroleerd:
https://www.ed.nl/helmond(...)e-op-beeld~a7ffef87/
[..]
Tja, waar ligt de grens hoever een woningbouwvereniging mag gaan?

Ik denk dat dat kind er niet bewust op staat, tenzij het een kind is dat er niet hoort. En dan vind ik het nog terecht ook, om een zaak te kunnen maken tegen de huurder.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Alles fotograferen behalve minderjarigen en het interieur?

Officieel mag je geen gezin op straat zetten. Het gebeurt wel in deze tijden van enorme woningnood. Alleen bij asielzoekers ligt dat erg gevoelig, maar die kunnen altijd opgevangen worden in een AZC. Dat geldt niet voor Nederlanders, die zoeken het maar uit. Daar heb je al een groot verschil te pakken qua behandeling. Oekraïners staan helemaal on top of the foodchain, daar wordt heel hard voor gerend.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat kind er niet bewust op staat, tenzij het een kind is dat er niet hoort. En dan vind ik het nog terecht ook, om een zaak te kunnen maken tegen de huurder.
In het eerste voorbeeld zijn zowel de huurder als het gezin dat er verbleef eruit gezet. Maar dat gezin is vast weer ergens opgevangen in afwachting van een woning voor hunzelf. Zet ze gewoon op straat! Hou je aan de regels, of eruit, simpelzat!

Binnenkort bij u in de straat! Denk ik dan.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:51 schreef Homey het volgende:
[..]
Officieel mag je geen gezin op straat zetten. Het gebeurt wel in deze tijden van enorme woningnood. Alleen bij asielzoekers ligt dat erg gevoelig, maar die kunnen altijd opgevangen worden in een AZC. Dat geldt niet voor Nederlanders, die zoeken het maar uit. Daar heb je al een groot verschil te pakken qua behandeling. Oekraïners staan helemaal on top of the foodchain, daar wordt heel hard voor gerend.
Nationaliteit matters blijkbaar voor onze staat.
In Engeland overigens zijn nu grote protesten met veel Engelse vlaggen die worden opgehangen als een soort van revolutie tegen de omvolking van het land. Niet dat het NOS journaal hier beelden van laat zien.

Dankzij Oost-Europese fraudeurs en de daarop volgende ‘slimme’ modellen die de Belastingdienst invoerde kregen we de Toeslagenaffaire. Let wel, dit waren Oost-Europeanen. Geen Afrikanen of Arabieren, dus minder verwerpelijk (;-))quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet? Ik wel namelijk. Fraudeurs heb je namelijk overal.

Wat in Engeland gebeurt met optochten van patriotten met Britse vlaggen ga je in Nederland niet zien. Dat soort nationalisme bestaat hier niet. Engeland is trouwens nog veel gepolariseerder en gekker dan hier, met die Pakistaanse rape gangs die jarenlang hun gang konden gaan. Bizarre two tier policing daar ook.quote:Op maandag 18 augustus 2025 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Binnenkort bij u in de straat! Denk ik dan.
Echt, dit gaat de verkeerde kant op. Israël laat Palestijnen nu vertrekken als ze weg willen. Die trekken straks ook massaal Europa in! Zijn we dan mooi klaar mee.

In Engeland (of iig UK) nemen ze de ganzen mee uit de stadsvijver om op te eten. Dus…quote:Op maandag 18 augustus 2025 20:32 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat in Engeland gebeurt met optochten van patriotten met Britse vlaggen ga je in Nederland niet zien. Dat soort nationalisme bestaat hier niet. Engeland is trouwens nog veel gepolariseerder en gekker dan hier, met die Pakistaanse rape gangs die jarenlang hun gang konden gaan. Bizarre two tier policing daar ook.

Die allochtone mensen zijn vaak al op de radar van hulpinstanties en zo. Logisch dat zij zich vaker aanmelden voor Jarige Job, Leergeld etc.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:32 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt: in hun beleving is hun cultuur en hun religie superieur. De rest moet hen dienen.
Met die houding komen ze hier en zowaar worden ze op hun wenken bediend. Linkse blanken mensen die hun cultuur en religie adoreren, alles voor hen regelen en wegkijken bij hun misstanden.
Ik deed ooit eens vrijwilligerswerk bij stichting de jarige Job. Die regelen gratis kados voor arme mensen waarvan hun kinderen jarig zijn. Wat mij opviel na een dag gratis zwoegen in hun magazijn: alleen maar blanke mensen die vrijwilliger zijn voor…..alleen maar allochtone kinderen. Ik kon namelijk alle namen zien op de dozen die ingepakt met een gratis kado verstuurd zouden worden. Voornamelijk Arabische namen. Ik vermoed kinderen van asielzoekers. Een collega van mij zei; krijgen Nederlandse kinderen niks?
De grap is: die allochtone ouderen vinden dit doodnormaal. Die verwachten dat niet-moslims dit allemaal doen voor hen.

"ik heb berekend".quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:21 schreef socialmedialurker het volgende:
Voorrang voor statushouders verbieden gaat echt helpen ja. Ik heb van de week berekend dat als elke statushouder die in 2024 verbleef 1 woning kreeg, er per gemeente GEMIDDELD 56 woningen werden verhuurd. Dat is een druppel op de gloeiende plaats. Zeker omdat veel statushouders gezinnen vormen en dus ipv bv. 5 huizen maar 1 huis nodig hebben.
Dat het zo makkelijk is om sociale huur illegaal onder te verhuren verbaast me niks. Het is allereerst heel verwerpelijk. Maar in mijn wijk zijn er ook zat van die huizen die al jaren op papier leegstaand zijn maar waar wel huurders in zitten. Ik ken allereerst al meerdere mensen die zich ergens niet mochten inschrijven, daarnaast heb ik zelf discussies op fora gelezen over verhuurders die zo de handhaving ontwijken. (als jij als pandeigenaar niet in je woning staat ingeschreven, maar andere mensen wel, komen ze pas kijken of je je wel aan verhuurregels houdt)

Krijgen die ook voorrang op sociale huurwoningen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 15:01 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Veel Nederlandse tokkies die dat ook doen, maar dat is minder erg ofzo
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |