Beide zijn slecht.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:50 schreef littlemindy het volgende:
In before "Ohhhh Israël bombardeert kinderen!!"
Maar als Iran een rakkettenregen op Tel Aviv laat landen is dat omdat je niet kunt verwachten dat ze precies mikken.
Kun je quoten wie dat hier heeft gezegd?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:50 schreef littlemindy het volgende:
Maar als Iran een rakkettenregen op Tel Aviv laat landen is dat omdat je niet kunt verwachten dat ze precies mikken.
Dat is inderdaad de bekende dubbele standaard.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:50 schreef littlemindy het volgende:
Hallulama in NWS / Conflict Israël - Iran #25quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Kun je quoten wie dat hier heeft gezegd?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde Israëliër nou vindt van wat er allemaal gebeurd. Het hele land staat op zijn kop.quote:
Is er ook een dubbele standaard voor het vermoorden van elkaars kinderen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de bekende dubbele standaard.
'Ja, maar dit is anders'
'Ja, oké, maar Iran heeft de wapens niet om preciezer te zijn'
'Ja, oké, maar ... '
Die user is toch ChatGPT?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Hallulama in NWS / Conflict Israël - Iran #25
Ik snap niet zo goed dat mensen boos en gepikeerd kunnen worden om zijn post.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Hallulama in NWS / Conflict Israël - Iran #25
Volgend jaar verkiezingen in Israël.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde Israëliër nou vindt van wat er allemaal gebeurd. Het hele land staat op zijn kop.
Wie weet wat er nog staat te gebeuren.
Schijnbaar was er net vantevoren een crisis in de regering van Netanyanu.
Daar denken genoeg users anders over!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hoeft geen kant te kiezen in dit conflict hè.
In tegenstelling tot het conflict met de Palestijnen, zijn veel Israëliërs rechts en links het wel over eens dat Iran simpelweg een grote bedreiging is die moet worden aangepakt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde Israëliër nou vindt van wat er allemaal gebeurd. Het hele land staat op zijn kop.
Wie weet wat er nog staat te gebeuren.
Schijnbaar was er net vantevoren een crisis in de regering van Netanyanu.
Dit bedoel ik, 2 dagen geleden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgend jaar verkiezingen in Israël.
Dat is wel het voordeel van een democratie.
Het is gewoon een werkende democratie. En als je het niet eens bent met het beleid, dan kun je volgend jaar een andere partij stemmen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 12:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, 2 dagen geleden.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ebben-voor-netanyahu
Gewoon een werkende democratie?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon een werkende democratie. En als je het niet eens bent met het beleid, dan kun je volgend jaar een andere partij stemmen.
Probeer dat eens in Iran.
Jij vindt Israël geen democratie?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gewoon een werkende democratie?
Netanyahu heeft nogal wat schandalen en corruptiezaken waar hij in verwikkeld is. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat dit in NL zou gebeuren bij een premier.
Zie je dat verschil nou echt niet?
Wij zijn nog steeds de enige democratie ter wereld die zijn eigen premier ooit opgegeten heeft.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Netanyahu heeft nogal wat schandalen en corruptiezaken waar hij in verwikkeld is. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat dit in NL zou gebeuren bij een premier.
Wat een idiote vergelijking.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wij zijn nog steeds de enige democratie ter wereld die zijn eigen premier ooit opgegeten heeft.
Perceptie is een dingetje.
Jawel, ik vind Bibi wel iemand die te veel macht heeft en misbruikt en overal mee weg komt, en dat zou ik hier niet snel zien gebeuren.quote:
Als je kijkt naar de democracy index dan scoort Israël best hoog. Het is geen IJsland of Noorwegen, maar kan zich alsnog meten met veel EU landen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens de officiële definitie van Economist Intelligence Unit is het een flawed democracy, maar dat zijn de VS en best wat landen in Oost Europa ook.quote:
https://ourworldindata.org/grapher/democracy-index-eiu?tab=tablequote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens de officiële definitie van Economist Intelligence Unit is het een flawed democracy, maar dat zijn de VS en best wat landen in Oost Europa ook.
Hopelijk hebben ze betere wegen in Israël.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
https://ourworldindata.org/grapher/democracy-index-eiu?tab=table
Ze staan zelfs boven België.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |