Oooooow...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Valt wel mee, deze miljonair woont veilig in de VS.
Misschien willen de Koerden een stukje van Noord-West Iran?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is een kennisverlies van jewelste tenzij die mensen alles heel goed gedocumenteerd hebben.
[..]
Een grondoorlog gaat niet komen gezien de afstand tussen die twee landen.
Die zou in Iran onder het huidige regime natuurlijk meteen ter dood worden veroordeeld.quote:
Zelfs een vliegdekschip!quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:44 schreef Qarrad het volgende:
Gelukkig is er geen groot probleem met complottheorieën in deze bubbel
[ x ]
Die hebben teveel jaren 80 tekenfilms gekekenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:44 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Maar dan gaat Erdogan weer janken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien willen de Koerden een stukje van Noord-West Iran?
Deze worden eens in de tijd door het regime aangezien als spionnen van Israel en dan gedood. Wat dat betreft maken ze zelf ook de spoeling dunner.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook lastig want de ondergrondse gedeeltes zitten wel 30 meter diep in de grond, in dikke betonnen bunkers. Lijkt me ook beter voor de omgeving als die niet beschadigd raken, heb je straks nog een kernramp…
Wel zijn veel atoomgeleerden en wetenschappers gedood, dus dat is echt wel een verlies. Plus schade bovengronds… Dat zal wel vertraging oplopen. En hopelijk niet een echt zetje voor Iran om de komende jaren nu maar echt kernwapens te gaan inzetten.
Ja, is dat zo bijzonder? Je moet toch een fors trappengat hebben om die vliegtuigen op te laten stijgen, dus dan kom je al snel bij zo'n soort parkeergarage uit natuurlijk als je je vliegdekschip in een kelder kwijt moet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfs een vliegdekschip!
In de kelder!
Burgerdoden zijn altijd zeer droevig, maar Iran heeft slechts zeer beperkte middelen om precisie-aanvallen uit te voeren. Bovendien liggen het Ministerie van Defensie en het hoofdkwartier van de IDF midden in het centrum van het dichtbevolkte Tel Aviv. GPS-spoofing/jamming door Israël zorgt er verder voor dat gerichte raketten last minute uit de geprogrammeerde koers raken en vervolgens woonblokken treffen die daar vlakbij staan. Ze hebben dus wel concrete doelen, maar ze weten die niet of nauwelijks te raken, met alle nare gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, Iran gaat natuurlijk gewoon lukraak op dichtbevolkte steden afvuren zonder daar een concreet doel te hebben. Dat viel natuurlijk te verwachten. Het zou goed zijn als de VS zich hier nu ook actief mee gaat bemoeien, samen met Israël kan men dan alle militaire en nucleaire doelen eens ongenadig hard onder vuur nemen.
Gebruikt worden en dan weer in de steek gelaten. Die gasten leren het nooit.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien willen de Koerden een stukje van Noord-West Iran?
Israël (en grote delen van de VS) zouden staan te juichen als dat gebeurt waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:01 schreef HowardRoark het volgende:
Zou Iran het wagen om ook wat raketten af te vuren naar de VS?
[ twitter ]
Een grondoorlog kan er in theorie wel komen. Azerbeidzjan en Israël zijn zeer nauwe bondgenoten en Azerbeidjan heeft ook een enorme hekel aan het islamitische regime. Als het een volledige oorlog in het Midden Oosten wordt, gaan Azerbeidzjan en Turkije Israël steunen tegen Iran, Turkije waarschijnlijk op afstand vanwege de Palestijnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is een kennisverlies van jewelste tenzij die mensen alles heel goed gedocumenteerd hebben.
[..]
Een grondoorlog gaat niet komen gezien de afstand tussen die twee landen.
En terecht, dan wordt men zelf namelijk gigantisch hard aangepakt. Dan gaat het regime ook wel vallen, dat kan haast niet anders. Wat dat betreft zou dit voor de Iraniërs zelf ook het beste zijn. Maar Iran durft dat niet lijkt mij. Die zullen zelf ook wel aanvoelen dat als zij de VS gaan bestoken, men zichzelf de das om zou doen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Israël (en grote delen van de VS) zouden staan te juichen als dat gebeurt waarschijnlijk.
Ik denk dat ze dat graag uitbesteden aan de Houthi's en aan andere proxies.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:01 schreef HowardRoark het volgende:
Zou Iran het wagen om ook wat raketten af te vuren naar de VS?
[ twitter ]
Misschien hebben ze zelf ook liever dat het snel voorbij is allemaal.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En terecht, dan wordt men zelf namelijk gigantisch hard aangepakt. Dan gaat het regime ook wel vallen, dat kan haast niet anders. Wat dat betreft zou dit voor de Iraniërs zelf ook het beste zijn. Maar Iran durft dat niet lijkt mij. Die zullen zelf ook wel aanvoelen dat als zij de VS gaan bestoken, men zichzelf de das om zou doen.
Heerlijke satire ditquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:44 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
moguhquote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:44 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Israël die zich beklaagd dat er burgerdoelen worden aangevallen heeft op zijn zachts gezegd wel iets ironisch. Een beschaafd land als Israël zou zoiets nooit doen toch?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
Misschien al gedeeld hier, maar:
[ twitter ]
[ twitter ]
In Iran zijn meer dan 300 burgerslachtoffers, dus zelfs met geavanceerde precisiewapens maakt Israel meer slachtoffers.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:03 schreef Hallulama het volgende:
Burgerdoden zijn altijd zeer droevig, maar Iran heeft slechts zeer beperkte middelen om precisie-aanvallen uit te voeren.
zullen wel tunnels onder hebben gezetenquote:Zestig doden bij aanval op wooncomplex in Teheran
Had ik gisteravond ook gspost hier. Israel op industrie of hoog accuraat in bewoonde omgeving. Islamisten lukraak op burgers in bewoond gebied.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Israël valt inderdaad niet 'zomaar' burgerdoelen aan, dat klopt. En als je denkt van wel, snap je niets van de situatie nu en de oorlog in de Gazastrook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Israël die zich beklaagd dat er burgerdoelen worden aangevallen heeft op zijn zachts gezegd wel iets ironisch. Een beschaafd land als Israël zou zoiets nooit doen toch?
Weer een lid minder van hun Axis of Evil.quote:
Militair en politiek vrijwel kansloos helaas, zelfs met Turkije. De geografie werkt jammer genoeg in het voordeel van Iran. Denk aan de bergpassen die ze moeten oversteken. Militaire eenheden zouden in de winter kampen met sneeuw en in de zomer met temperaturen van rond de 40 graden, en een gebrek aan drinkwater.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Een grondoorlog kan er in theorie wel komen. Azerbeidzjan en Israël zijn zeer nauwe bondgenoten en Azerbeidjan heeft ook een enorme hekel aan het islamitische regime. Als het een volledige oorlog in het Midden Oosten wordt, gaan Azerbeidzjan en Turkije Israël steunen tegen Iran, Turkije waarschijnlijk op afstand vanwege de Palestijnen.
Je weet dat het militaire hoofdkwartier van Israël midden in Tel Aviv is? Dikke kans dat ze dezelfde strategieën als Rusland erop na houden verder, maar ook hier ligt wat nuance.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Correct.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Militair en politiek vrijwel kansloos helaas, zelfs met Turkije. De geografie werkt jammer genoeg in het voordeel van Iran. Denk aan de bergpassen die ze moeten oversteken. Militaire eenheden zouden in de winter kampen met sneeuw en in de zomer met temperaturen van rond de 40 graden, en een gebrek aan drinkwater.
Als je beelden van de aanval op Tel Aviv bekijkt, zie je meerdere militaire installaties midden in de stad...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat het militaire hoofdkwartier van Israël midden in Tel Aviv is? Dikke kans dat ze dezelfde strategieën als Rusland erop na houden verder, maar ook hier ligt wat nuance.
Een vrij gangbare strategie voor asymmetrische conflicten helaas.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier zit wel een klein nuanceverschilletje in, alleen moslims zijn zo laf om zich achter de kinderwagen te verschuilen.
Even los van dit specifieke statement (want ik geloof er ook niet zo in dat Israël bewust burgerdoelen aanvalt zonder militaire reden): die eeuwige "als je het niet met mij eens bent, snap je het dus niet"-houding begint wel zo onmeunig vermoeiend te worden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël valt inderdaad niet 'zomaar' burgerdoelen aan, dat klopt. En als je denkt van wel, snap je niets van de situatie nu en de oorlog in de Gazastrook.
Een militair hoofdkwartier impliceert ook wel militaire installaties hè.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Als je beelden van de aanval op Tel Aviv bekijkt, zie je meerdere militaire installaties midden in de stad...
Er zijn talloze raketten op alle grote en trouwens ook kleinere steden afgevuurd. En op de plekken waar deze ook zijn ingeslagen zoals in Rishon LeZion, zit helemaal niets behalve woonwijken. Het is vrij duidelijk dat Iran gewoon afvuurt op dichtbevolkte gebieden in de hoop de Iron Dome en dan daar iets te raken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat het militaire hoofdkwartier van Israël midden in Tel Aviv is? Dikke kans dat ze dezelfde strategieën als Rusland erop na houden verder, maar ook hier ligt wat nuance.
Mwah als je naar de Gazastrook kijkt is niet echt een toonbeeld van hoe je met burgers en burgerdoelen moet om gaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël valt inderdaad niet 'zomaar' burgerdoelen aan, dat klopt. En als je denkt van wel, snap je niets van de situatie nu en de oorlog in de Gazastrook.
Ik bedoel al die plekken waar Israel raketten de lucht in schiet, dat zijn legitieme doelen voor Iran.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een militair hoofdkwartier impliceert ook wel militaire installaties hè.
Hier denken jij en ik anders over en dat is nu net het cruciale verschil tussen mens en dier.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Een vrij gangbare strategie voor asymmetrische conflicten helaas.
nou nou nou. dat is wel weer genoeg antisemitismequote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier denken jij en ik anders over en dat is nu net het cruciale verschil tussen mens en dier.
Kijk eens naar de kleine gaatjes in de appartementen van hoge militairen in Teheran, bovendien hoop ik dat de Nederlandse regering ook zoveel moeite voor jou en mij doet als we ooit ontvoerd worden door terroristen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mwah als je naar de Gazastrook kijkt is niet echt een toonbeeld van hoe je met burgers en burgerdoelen moet om gaan.
?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:34 schreef butz0rs het volgende:
[..]
nou nou nou. dat is wel weer genoeg antisemitisme
Feestjes met ongewapende mensen en afgelegen woongemeenschappen aanvallen kunnen ze wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier zit wel een klein nuanceverschilletje in, alleen moslims zijn zo laf om zich achter de kinderwagen te verschuilen.
Ik vraag mij daarentegen dan weer af in hoeverre jij helder hebt wat er in Gaza plaatsvindt. Maar goed, ik had er niet over moeten beginnen, Gaza discussies moeten in het andere topic.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft weinig met mijn mening te maken, maar met feiten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke statement (want ik geloof er ook niet zo in dat Israël bewust burgerdoelen aanvalt zonder militaire reden): die eeuwige "als je het niet met mij eens bent, snap je het dus niet"-houding begint wel zo onmeunig vermoeiend te worden.
Jij hebt een hogere pet op van Iran dan ik, want ik geloof niet dat ze materiaal hebben dat op de meter nauwkeurig doelen kan treffen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn talloze raketten op alle grote en trouwens ook kleinere steden afgevuurd. En op de plekken waar deze ook zijn ingeslagen zoals in Rishon LeZion, zit helemaal niets behalve woonwijken. Het is vrij duidelijk dat Iran gewoon afvuurt op dichtbevolkte gebieden in de hoop de Iron Dome en dan daar iets te raken.
En dan spreek je HR hier op aan terwijl er al maanden genocide schreeuwers zijn die users die daar beargumenteerd tegen in gaan voor vanalles uitmaken?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke statement (want ik geloof er ook niet zo in dat Israël bewust burgerdoelen aanvalt zonder militaire reden): die eeuwige "als je het niet met mij eens bent, snap je het dus niet"-houding begint wel zo onmeunig vermoeiend te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |