Uiteindelijk kan ik voor mezelf niet goed bepalen wat bitcoin in essentie is. Bijna niemand gebruikt het als geld in de zin van elkaar betalen voor producten en services. Het functioneert tot op heden wel als 'store of value', maar dat waren bloembollen ook tijdens de tulpen manie.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:28 schreef Laila1 het volgende:
[..]
Bijzonder verhaal. Zoveel kennis en interesse en nooit toegeslagen. Waarom heb je er nooit in geïnvesteerd? Al was het maar 100 euro geweest, had je nu alsnog ruim 30 miljoen. Ik weet dat achteraf praten makkelijker is maar ik ken echt niemand die (destijds) zoveel kennis erover had en niet IETS heeft geïnvesteerd. Ik zou hier werkelijk waar zó chagrijnig van worden dat mijn hele interesse in desbetreffende munt ook wel op een laag pitje zou zijn.
dat laatste klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:46 schreef Harvest89 het volgende:
Aankopen in een videogame.
Ooit in GTA5 zo'n shark card gekocht voor 20 euro, zodat je daar in het spel dure auto's of vliegtuigen kunt kopen.
Belachelijk concept. En dat is ook de reden waarom die gamedeveloper al 12 jaar of zo geen spel meer heeft ontwikkeld.
20?quote:Op maandag 16 juni 2025 19:19 schreef Bitlord het volgende:
Telefoon weggooien omdat ie toch echt gecrashed was. Die 0,4 bitcoin die er opstond dacht ik later wel via de key te kunnen ophalen. Was toch maar 200 euro.
Wist ik veel wat het verschil was tussen public en private key.
Die 200 euro is nu het 20 voudige waard.
Had je hoogstwaarschijnlijk toch al veel eerder verkocht.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:19 schreef Bitlord het volgende:
Telefoon weggooien omdat ie toch echt gecrashed was. Die 0,4 bitcoin die er opstond dacht ik later wel via de key te kunnen ophalen. Was toch maar 200 euro.
Wist ik veel wat het verschil was tussen public en private key.
Die 200 euro is nu het 20 voudige waard.
Zeker waar, Nederland is vooral een paradijs voor onrendabelen. En als je geld hebt wordt je leeggeplukt om hier te wonen. Maar ik zou ook geen beter alternatief weten om te wonen.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:50 schreef TAmaru het volgende:
Verder natuurlijk wonen en belasting betalen in Nederland; dat zijn stommiteiten die gewoon gigantisch veel geld kosten.
Canarische eilanden? Madeira? Antillen? Kaaimaneilanden?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar ik zou ook geen beter alternatief weten om te wonen.
Als je in Nederland ziek, zwak of ongelukkig bent, krijg je alles van de staat en heb je soms meer te besteden dan werkende mensen. Wat mij betreft zijn er vele tientallen betere plekken om te wonen, maar het probleem is meestal dat het lastiger is om werk te vinden op die locaties omdat je bijv. de taal niet machtig bent, dat je in Nederland familie en vrienden hebt en daar geworteld bent, etc.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zeker waar, Nederland is vooral een paradijs voor onrendabelen. En als je geld hebt wordt je leeggeplukt om hier te wonen. Maar ik zou ook geen beter alternatief weten om te wonen.
Verder zou ik nog wel een aantal prima bestemmingen in Midden-/Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië kunnen noemen: Costa Rica, Paraguay, Uruguay, Thailand, Filipijnen, Vietnam, Cambodja, Indonesiëquote:Op dinsdag 17 juni 2025 22:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Canarische eilanden? Madeira? Antillen? Kaaimaneilanden?
Hoeveel woorden van je passkey weet je ongeveer nog?quote:Op zondag 15 juni 2025 21:31 schreef Farenji het volgende:
Als we het toch over crypto hebben, in de begintijd van bitcoin heb ik zelf wat zitten minen. Dat ging destijds vrij rap vergeleken met nu, want heb er volgens mij toch wel enkele tienden bitcoin mee gemaakt. Maar bitcoin deed heel lang helemaal niks en ik ben mijn interesse verloren en het vergeten, ook de passphrase van de wallet. Vele jaren later vond ik de wallet weer ergens in een oude backup, maar ik wist dus echt de passphrase niet meer. Heb dagenlang zitten proberen, tevergeefs. Best jammer van de centjes. Al was het natuurlijk bij lange na niet genoeg om van te kunnen rentenieren.
Ervaring mee en in welke zin?quote:Op woensdag 18 juni 2025 03:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Verder zou ik nog wel een aantal prima bestemmingen in Midden-/Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië kunnen noemen: Costa Rica, Paraguay, Uruguay, Thailand, Filipijnen, Vietnam, Cambodja, Indonesië
Ben wel veel in Zuidoost-Azië geweest in bepaalde landen. Vind het daar prima. Kwaliteit van leven is op veel vlakken gewoon hoger dan in Nederland. Fantastisch eten dat relatief goedkoop is, geen woningnood, weinig criminaliteit, minder regels, lage belastingen, altijd zon en in sommige landen ook nog eens topkwaliteit zorg. Als je gepensioneerd bent of locatievrije inkomsten hebt uit verhuur of online werk dan ben je wel gek om in Nederland te blijven waar het vaak pokkeweer is, de onveiligheid toeneemt, de woningnood echt abnormaal is, de overheid totaal incapabel is om problemen op te lossen, de belastingen het merendeel van je inkomsten wegnemen, het eten slecht en duur is en je gek wordt van de regeldruk.quote:
Denemarken?quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zeker waar, Nederland is vooral een paradijs voor onrendabelen. En als je geld hebt wordt je leeggeplukt om hier te wonen. Maar ik zou ook geen beter alternatief weten om te wonen.
Feit is wel dat Nederlanders vaak denken dat Nederland het beste land is om te wonen maar dat ze ook nog nooit in een ander land hebben gewoond. En dat ze dan zeggen van "ja maar in Nederland is alles zo goed geregeld", terwijl die vele regels nu mede het probleem zijn en de toeslagenaffaire en nog meer van die onzin ook gewoon in Nederland is gebeurd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
...of als je kinderen hebt, of als je zorg nodig hebt of denkt ooit zorg nodig te gaan hebben, of als er een risico is dat je ooit het sociale vangnet nodig hebt (en ja, daar valt iedereen die geen multimiljonair is onder).quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zou jouw uitspraak willen herformuleren: als je niet werkt of niet kunt werken, statushouder bent, en in het bezit van een sociale huurwoning bent, dan is Nederland waarschijnlijk een van de beste landen om te wonen.
... of als je een opleiding wil volgen, of als je iets van de overheid nodig hebt, of als je de gevangenis indraait, of als je met een auto wil rijden, of als je nieuws wil volgen, of als je verkozen wil worden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
...of als je kinderen hebt, of als je zorg nodig hebt of denkt ooit zorg nodig te gaan hebben, of als er een risico is dat je ooit het sociale vangnet nodig hebt (en ja, daar valt iedereen die geen multimiljonair is onder).
Thailand is niet meer zo interessant als vroeger,zeker de laatste jaren,het steeds weer melden bij de immigratie,ziektekostenverzekering e.d. ,veiligheid wordt ook steeds minder.Het niet mogen werken zonder workpermit,het wordt steeds duurder.quote:Op woensdag 18 juni 2025 03:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Verder zou ik nog wel een aantal prima bestemmingen in Midden-/Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië kunnen noemen: Costa Rica, Paraguay, Uruguay, Thailand, Filipijnen, Vietnam, Cambodja, Indonesië
Ik zie niet in waarom de zorg in Nederland nu zo fantastisch is. Heb je het dan over de prijs, die steeds hoger wordt en voor lagere inkomens steeds moeilijker te betalen is, of over de enorme wachtlijsten? De tekorten aan de bedden? De medische fouten?quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
...of als je kinderen hebt, of als je zorg nodig hebt of denkt ooit zorg nodig te gaan hebben, of als er een risico is dat je ooit het sociale vangnet nodig hebt (en ja, daar valt iedereen die geen multimiljonair is onder).
In heel veel landen kun je een prima opleiding volgen. En ja, de overheid is in Nederland relatief betrouwbaar en makkelijk toegankelijk. En dat is maar goed ook, want je hebt om de haverklap iets van ze nodig en zij van jou! Je wordt er helemaal gestoord van.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:40 schreef sigme het volgende:
[..]
... of als je een opleiding wil volgen, of als je iets van de overheid nodig hebt, of als je de gevangenis indraait, of als je met een auto wil rijden, of als je nieuws wil volgen, of als je verkozen wil worden.
Er zijn best landen die op onderdelen beter scoren, maar Nederland is met gemak een van de beste landen om geboren te zijn of zelfs maar te wonen.
Bij kinderen ging het me niet om geld.quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom de zorg in Nederland nu zo fantastisch is. Heb je het dan over de prijs, die steeds hoger wordt en voor lagere inkomens steeds moeilijker te betalen is, of over de enorme wachtlijsten? De tekorten aan de bedden? De medische fouten?
Het sociale vangnet heb ik ook ooit nodig gehad. Of nodig ... het maakte mij zo passief dat ik er veel te lang in ben blijven hangen. Ik ken genoeg mensen in het sociale vangnet. De meesten zouden prima kunnen werken en maken op de een of andere manier misbruik van hun situatie.
En kinderen; mijn mening is dat je die niet moet nemen als je ze niet kunt betalen.
Overal wordt het steeds duurder maar de inflatie in Thailand is lang niet zo hoog als in het westen. Ziektekostenverzekering moet je inderdaad privaat nemen, maar is volgens mij goed te betalen. Veiligheid is nog steeds heel hoog. Melden bij de immigratie; dat zou best kunnen maar ja. Ik lees trouwens dat dat om de 90 dagen moet en ook online kan in 2 minuten, dus tsja. Dat valt wel mee dan toch?quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Thailand is niet meer zo interessant als vroeger,zeker de laatste jaren,het steeds weer melden bij de immigratie,ziektekostenverzekering e.d. ,veiligheid wordt ook steeds minder.Het niet mogen werken zonder workpermit,het wordt steeds duurder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |