Weet je wie het wel lastig had in Caen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ben nog niet onder de indruk van de vorm van Pippo. Ik heb genoeg gezien, die gaat het Remco niet lastig maken in Caen.
Waarom is dat emo.gif?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Chiappucci het volgende:
Ik zie dat Meeus alweer aan het vertrek staat in Kopenhagen vandaag.
Klopt, met als reden dat hij naar Kopenhagen zou afreizenquote:Op zondag 22 juni 2025 10:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Omdat hij gisteren DNS was in Zwitserland
En de regel is dat je dan eigenlijk niet mag rijden behalve als de organisatie in Zwitserland toestemming geeft. Dit is gewoon niet wenselijk want voor je het weet gaat iedereen dit doen als het ze beter uit komt.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Klopt, met als reden dat hij naar Kopenhagen zou afreizen
Correct, en het is fijn dat die ruimte er is, want sprinters twee obligate bergritten laten afwerken terwijl er een nieuwe koers wordt gelanceerd zou wel heel erge betutteling zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:48 schreef franklop het volgende:
Moet je daar geen toestemming voor hebben van organisatie om dan tijdens de nog lopende koers ergens anders te starten?
Met andere woorden, ze hebben vermoedelijk die toestemming. Waar gaat dit over?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En de regel is dat je dan eigenlijk niet mag rijden behalve als de organisatie in Zwitserland toestemming geeft. Dit is gewoon niet wenselijk want voor je het weet gaat iedereen dit doen als het ze beter uit komt.
Dan hadden ze iemand anders op moeten stellen in Zwitserland, je rijdt ergens of niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Correct, en het is fijn dat die ruimte er is, want sprinters twee obligate bergritten laten afwerken terwijl er een nieuwe koers wordt gelanceerd zou wel heel erge betutteling zijn.
Waarom? Ze hebben toch een waarschijnlijke toestemming gekregen om het zo te mogen doen?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dan hadden ze iemand anders op moeten stellen in Zwitserland, je rijdt ergens of niet.
Ongetwijfeld maar als dit met voorbedachte rade is, lijkt het me niet de bedoeling. Voor je het weet krijg je in allerlei kleinere rondjes dat ploegen vooraf dealtjes maken met de organisatie en de laatste 2 etappes er een flink aantal renners afstappen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Waarom? Ze hebben toch een waarschijnlijke toestemming gekregen om het zo te mogen doen?
Dit gaat helemaal nergens over. Collectief fulmineren omdat de UCI op alle slakken zout legt, maar waag het niet als renner om een ''dubbele'' koers te rijden, want dan heb je echt de poppen aan het dansen. We willen de beste renners tegen elkaar zien, maar Jordi Meeus of all places moet en zal in Zwitserland blijven rijden om in twee bergritten 153e te worden, in plaats van een sprinterskoers wat extra kleur te geven - voor zover daar bij godbetert Jordi Meeus enige sprake van is.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar als dit met voorbedachte rade is, lijkt het me niet de bedoeling. Voor je het weet krijg je in allerlei kleinere rondjes dat ploegen vooraf dealtjes maken met de organisatie en de laatste 2 etappes er een flink aantal renners afstappen.
Zo van: je kunt deze en deze renners aan de start krijgen mits je ze vrij geeft nadat ze afgestapt zijn. Dat riekt naar competitievervalsing.
Je maakt er een karikatuur van. Waar het om gaat is dat de ploeg er ook prima voor had kunnen kiezen ipv Meeus een andere renner op te stellen in Zwitserland als ze hem graag in Kopenhagen aan de start willen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit gaat helemaal nergens over. Collectief fulmineren omdat de UCI op alle slakken zout legt, maar waag het niet als renner om een ''dubbele'' koers te rijden, want dan heb je echt de poppen aan het dansen. We willen de beste renners tegen elkaar zien, maar Jordi Meeus of all places moet en zal in Zwitserland blijven rijden om in twee bergritten 153e te worden.
quote:Op zondag 22 juni 2025 11:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je maakt er een karikatuur van. Waar het om gaat is dat de ploeg er ook prima voor had kunnen kiezen ipv Meeus een andere renner op te stellen in Zwitserland als ze hem graag in Kopenhagen aan de start willen.
Als je dit toe gaat staan, kun je in principe in bepaalde weken eerst een rondje starten dat op maandag start, daar afstappen en dan doorgaan naar een rondje dat op woensdag of donderdag start. Om ook daar af te stappen en in het weekend nog een eensdagswedstrijd te rijden.
Zo kun je als sprinter wel heel erg gaan cherrypicken.
Waaruit blijkt precies dat de renners in die hypothese die toestemming zouden krijgen, dan? Hoeveel voorbeelden kunnen jullie überhaupt benoemen van renners die, in laten we zeggen de laatste 5 jaar, een ''dubbele'' koers hebben gereden? Nog geheel los van de context van een nieuwe WorldTour koers op de kalender.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou ja, Jordi Meeus kan nu wel punten gaan pakken (al is dat natuurlijk niet van belang voor RBH) terwijl hij normaal nog in Tour de Suisse moet rijden.
Dus ja in dat opzicht is dat wel enigszins vreemd. Zo kan je Astana zijnde ook renners laten afstappen om volgende dag punten te laten pakken in een 1.1 koers.
Dit regel je dan vooraf met de organisatie. Zie mijn eerdere bericht. Zeker de wat grotere namen wil iedereen graag aan de start, als is het maar voor een paar dagen. De grotere ploegen hebben dit niet nodig, maar ik de strijd om de WT licenties kan het ook invloed hebben als ploegen dat gaan doen.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Waaruit blijkt precies dat de renners in die hypothese die toestemming zouden krijgen, dan?
Maar dat kan niet, want die krijgen waarschijnlijk geen toestemming.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit regel je dan vooraf met de organisatie. Zie mijn eerdere bericht. Zeker de wat grotere namen wil iedereen graag aan de start, als is het maar voor een paar dagen. De grotere ploegen hebben dit niet nodig, maar ik de strijd om de WT licenties kan het ook invloed hebben als ploegen dat gaan doen.
Over alles kun je onderhandelen. De ene ploeg heeft wat meer leverage dan de andere natuurlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Maar dat kan niet, want die krijgen waarschijnlijk geen toestemming.
Getuige het feit dat het welgeteld 0 (nul) keer is voorgekomen sinds de intrede van de promotie/degradatie, denk ik dat al deze Doomsday scenarios redelijk op niets zijn gebaseerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Over alles kun je onderhandelen. De ene ploeg heeft wat meer leverage dan de andere natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |