abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 13 juni 2025 @ 13:39:46 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217929744
Her is toch godsgeklaagd dat je tegenwoordig alleen maar in de file staat. Het maakt niet eens meer uit hoe laat of waar je rijdt, op de gekste tijdstippen en plekken sta je in de file.

En zoiets als het doortrekken van de a15 heeft zo lang geduurd dat het nu een miljard extra kost. En maar krijsen over het milieu, decennialang zijn er miljoenen onnodige (file)kilometers met dito uitstoot verreden. Allemaal te voorkomen geweest.

Nu begint exact hetzelfde gezeik met het verbreden van de a50, wat door de pruts vee vee minister op de lange baan is geschoven want fuck alles buiten de randstad jatog.


Bonusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 13 juni 2025 @ 13:44:19 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217929784
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg.

En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 13:45:47 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_217929798
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Her is toch godsgeklaagd dat je tegenwoordig alleen maar in de file staat. Het maakt niet eens meer uit hoe laat of waar je rijdt, op de gekste tijdstippen en plekken sta je in de file.

En zoiets als het doortrekken van de a15 heeft zo lang geduurd dat het nu een miljard extra kost. En maar krijsen over het milieu, decennialang zijn er miljoenen onnodige (file)kilometers met dito uitstoot verreden. Allemaal te voorkomen geweest.

Nu begint exact hetzelfde gezeik met het verbreden van de a50, wat door de pruts vee vee minister op de lange baan is geschoven want fuck alles buiten de randstad jatog.

Bonusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo?
tijd voor 'n drone jonge
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 13 juni 2025 @ 13:50:48 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217929847
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:

Bonusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo?
Omdat al die micromanagende pruts-CEOs vinden dat personeel weer op kantoor moet zijn en dat beleid opleggen aan hun onderdanen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217929853
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
onusklacht : spitsuur. Waarom gaan we als een stel npc's massaal tegelijk de weg op? Leven we nog in 1965 ofzo?
Dan moet je bij de werkgevers zijn, zij willen immers dat je van 9 tot 5 op kantoor aanwezig bent.
  Forum Admin vrijdag 13 juni 2025 @ 13:55:23 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217929883
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:51 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dan moet je bij de werkgevers zijn, zij willen immers dat je van 9 tot 5 op kantoor aanwezig bent.
Ik weet het, maar op zoveel vlakken zijn we zo'n modern land maar op dat gebied zijn we in de spruitjes fase blijven hangen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 13 juni 2025 @ 13:57:13 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217929903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:44 schreef Mikeytt het volgende:
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg.

En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet.
Het ov is te duur en te onbetrouwbaar dus dat klopt wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 13 juni 2025 @ 13:57:29 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217929908
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:51 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dan moet je bij de werkgevers zijn, zij willen immers dat je van 9 tot 5 op kantoor aanwezig bent.
Ja want iedereen moet smalltalken bij de koffieautomaat want anders doe je niet mee.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217929918
Minder mensen is helaas geen oplossing.

Wij adviseren u dichterbij uw plaats van bestemming te verblijven.
pi_217929931
quote:
82s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:57 schreef SEMTEX het volgende:
Ja want iedereen moet smalltalken bij de koffieautomaat want anders doe je niet mee.
Bij ons is flexwerken de norm. We hebben twee vaste kantoordagen voor de mensen die graag naar kantoor komen, en voor de rest is het gewoon thuiswerken. En gelukkig hebben we hier geen last van micromanagers ;)
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:01:28 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_217929936
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:44 schreef Mikeytt het volgende:
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg.

En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet.
1000 mensen in 1 trein? We zijn geen kippen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:03:09 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217929946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het ov is te duur en te onbetrouwbaar dus dat klopt wel.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:04:08 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217929959
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
1000 mensen in 1 trein? We zijn geen kippen
In een VIRM passen er 150 mensen comfortabel in een 1 treinstel :9 of 1000~ in een gemiddelde volledige VIRM trein
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:06:47 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_217929987
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:04 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
In een VIRM passen er 150 mensen comfortabel in een 1 treinstel :9 of 1000~ in een gemiddelde volledige VIRM trein
Op elkaar gehokt bedoel je. Maar dat zal de insteek ook wel zijn nu ze eerste klas in de sprinters gaan verwijderen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217930007
Omdat al die plebs ook een auto kunnen hebben en nu massaal rondjes rijden en naar hun bs job gaan
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:11:16 #16
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217930038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Op elkaar gehokt bedoel je. Maar dat zal de insteek ook wel zijn nu ze eerste klas in de sprinters gaan verwijderen
Neuh, op elkaar gehokt passen er veel meer in. Een standaard 6-delige VIRM trein heeft 650~ zitplekken, exclusief de zitplekken in de hal + alle trappen
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:20:01 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217930139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 13:44 schreef Mikeytt het volgende:
Daarom fors meer investeren in het openbaar vervoer. Beter 1000 mensen in 1 trein dan 1000 mensen verdeeld over 729 auto's op de weg.

En de partijen die graag wat doen aan het milieu zitten natuurlijk niet in het kabinet.
Klinkt leuk, maar als je anderhalf uur doet over een enkele reis in het meest gunstige geval, terwijl je er bij extreme file ook anderhalf uur over doet, moet je je al afvragen of je dat wil. Ondertussen heb je om de haverklap stakingen, uitval en vertragingen waardoor dat meest gunstige geval kan uitlopen tot 2 en een half uur of gewoon niet op kunnen komen dagen. Dat OV is zeker niet zaligmakend.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:24:44 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217930177
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:20 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Klinkt leuk, maar als je anderhalf uur doet over een enkele reis in het meest gunstige geval, terwijl je er bij extreme file ook anderhalf uur over doet, moet je je al afvragen of je dat wil. Ondertussen heb je om de haverklap stakingen, uitval en vertragingen waardoor dat meest gunstige geval kan uitlopen tot 2 en een half uur of gewoon niet op kunnen komen dagen. Dat OV is zeker niet zaligmakend.
Dat heeft meer te maken met de jarenlange onderinvestering van het OV. De connecties zijn heel slecht in veel buurten, en in sommige plekken zelfs helemaal niet aanwezig.

Bij voldoende investering is het best makkelijk om het ov veel sneller te maken dan de auto. Je hebt namelijk veel minder variabelen waar je je aan moet houden.

Rotterdam centraal > Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld bijna 2x zo snel met de trein als met de auto. En dan heb je in de trein ook nog eens veel meer vrije tijd, waar je in de auto heel de weg op het verkeer moet letten.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:27:01 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217930210
Het probleem is dat de politiek het ov blijft zien als winstgevende machine. Als het niet winstgevend is, dan moet je er niet in investeren.

Best dom. Het is gewoon infrastructuur. Een autoweg brengt ook niet direct winst op, maar laat onze maatschappij wel draaien.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:28:23 #20
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217930222
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:24 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat heeft meer te maken met de jarenlange onderinvestering van het OV. De connecties zijn heel slecht in veel buurten, en in sommige plekken zelfs helemaal niet aanwezig.

Bij voldoende investering is het best makkelijk om het ov veel sneller te maken dan de auto. Je hebt namelijk veel minder variabelen waar je je aan moet houden.

Rotterdam centraal > Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld bijna 2x zo snel met de trein als met de auto. En dan heb je in de trein ook nog eens veel meer vrije tijd, waar je in de auto heel de weg op het verkeer moet letten.
Rotterdam Centraal en Amsterdam Zuid zijn dan ook hubstations, die aansluiting zal prima werken. Wil je vanuit Maarssen naar Amsterdam Nieuw-West (qua afstand een peulenschil) ben je met het OV 2x zo lang onderweg als met de auto ovb de files.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:31:49 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217930259
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wil je vanuit Maarssen naar Amsterdam Nieuw-West (qua afstand een peulenschil) ben je met het OV 2x zo lang onderweg
Nu ja. Niet als er fors wordt geïnvesteerd.
Als we bijna 700% meer investeren in autowegen dan in het ov, dan is het logisch dat je daar veel verbindingen hebt die beter zijn.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Forum Admin vrijdag 13 juni 2025 @ 14:34:29 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217930283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nu ja. Niet als er fors wordt geïnvesteerd.
Als we bijna 700% meer investeren in autowegen dan in het ov, dan is het logisch dat je daar veel verbindingen hebt die beter zijn.
Je hoeft geen peperduur ov netwerk te hebben dat elke uithoek van Nederland elk half uur aan doet.

De meeste mensen maken ook kleine korte kutritjes naar hun werk. Als je daar het bulk al van in het OV krijgt, al is het maar een keer per week, scheelt dat al enorm.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:34:46 #23
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217930288
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nu ja. Niet als er fors wordt geïnvesteerd.
Als we bijna 700% meer investeren in autowegen dan in het ov, dan is het logisch dat je daar veel verbindingen hebt die beter zijn.
Hoe wil je dergelijke verbindingen gaan verbeteren dan? Dat je betere aansluitingen kunt creëren op plekken waar weinig verbindingen zijn neem ik direct van je aan. Feit blijft dat als je niet van stadscentrum naar stadscentrum reist je vrijwel altijd gunstiger uit zult zijn met eigen vervoer.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:37:57 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217930307
Ook qua prijs overigens, want zonder abonnement en met vol tarief blijk je voor een retourtje Maarssen - Zwolle dus blijkbaar 40,60 kwijt te zijn :')__! Kun je in dit mooie aanbiedingenland wel op voorhand kaartjes kopen om voordeliger uit te zijn, maar dat moet je maar net weten. Bovendien zou het niet eens nodig moeten zijn.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 14:38:09 #25
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217930309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hoeft geen peperduur ov netwerk te hebben dat elke uithoek van Nederland elk half uur aan doet.

De meeste mensen maken ook kleine korte kutritjes naar hun werk. Als je daar het bulk al van in het OV krijgt, al is het maar een keer per week, scheelt dat al enorm.
Tuurlijk, maar de optie moet er wel zijn, hubs bijvoorbeeld.

Voorbeeldje... het dorpje America in Limburg. Je hebt er werkelijk vrijwel geen ov en dat zou best inefficient zijn, maar zorg er dan voor dat men de auto gratis in Venlo kan plaatsen en dat daarvandaan een goede verbinding is. Of dingen als deelscooters/deelfietsen naar het station.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')