Even Trump storen tijdens zijn golftripjes, die geloofde nog heilig dat het zondag door zou gaan.quote:
Onder de Shah was het uiteraard een dictatuur. Geen prettige omstandigheden. Maar de band met de VS en Israël waren geen probleem. Met de huidige dictatuur is het nog erger en ook de band met de VS en Israël is na die revolutie compleet verstoord.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja. Je ziet online talloze foto’s voorbij komen van moderne, westers uitziende mensen in Iran in de jaren 70, alsof het normaal was dat iedereen daar er toen zo bijliep. De waarheid is, dat dit slechts een kleine groep mensen, de elite was, en een groot deel van de bevolking in diepe armoede leefde.
Yup, nu zal het wel alle remmen los zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Precies waar Netanyahu op uit was.
SA zit voor een groot deel achter de tyfuszooi in Jemen momenteel (die oorlog zijn we voor het gemak weer even vergeten) en MBS is gewoon ook een dictator die zijn tegenstanders uit de weg ruimt. Ik snap niet hoe we daar als westen achter kunnen staan.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:54 schreef Cherni het volgende:
SA is ook een bizar regime, maar de band met het westen is geen probleem. Maw het interesseert ons niet wie er aan de macht is zolang we maar een prima band hebben met die die regime's.
Biden heeft het geprobeerd.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
SA zit voor een groot deel achter de tyfuszooi in Jemen momenteel (die oorlog zijn we voor het gemak weer even vergeten) en MBS is gewoon ook een dictator die zijn tegenstanders uit de weg ruimt. Ik snap niet hoe we daar als westen achter kunnen staan.
Olie, nog meer olie en dan daarboven op ook nog olie.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
SA zit voor een groot deel achter de tyfuszooi in Jemen momenteel (die oorlog zijn we voor het gemak weer even vergeten) en MBS is gewoon ook een dictator die zijn tegenstanders uit de weg ruimt. Ik snap niet hoe we daar als westen achter kunnen staan.
En een mooie Trump Tower in Teheran.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Trump ruikt de olievelden van Iran.
Eigenlijk bizar, de daders van 9/11 kwamen uit Saudi-Arabie...quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:57 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Olie, nog meer olie en dan daarboven op ook nog olie.
Lekker Perzische dames by the pussy grabben.quote:
Ja maar die waren ook getraind door een Nederlander en met ons zijn ze ook nog vrinden!quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eigenlijk bizar, de daders van 9/11 kwamen uit Saudi-Arabie...
Alle hoogvlaktes platgooien en er golfbanen neerleggen. Weer een nieuw Trump-resortquote:
Ook hier weer een knap staaltje wishful thinking. Naar schatting krijgt het leiderschap zo rond de 30% actieve support onder de bevolking (de conservatieven, plattelandsbewoners, geestelijken enz). Daarnaast heb je een aanzienlijk deel pragmatische steun. Al met al zal het wel zo ronde de 50/50 liggen als ik eerder vermeld heb, verklaart ook prima waarom het leiderschap prima in staat is zo lang op haar plek te zitten. Maargoed, zeker weten doet niemand omdat er (bijna) geen onafhankelijk verkregen data is.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:39 schreef Aether het volgende:
want ik denk dat Israël hoopt dat nu eindelijk het Iraanse volk voldoende vertrouwen heeft om op te staan tegen het regime, want ik denk dat ze toch eigenlijk regime change proberen te bewerkstelligen
Olie, geld en economie. Als het daar om gaat vergeten westerse landen hun normen & waarden en moraal. En maar klagen over Israël. Dat overigens tot de lagere delen van de westerse bevolking. Protesteren tegen Israël maar als het om Jemen gaat is het ineens "ver van mijn bed show", "niet boeiend" of "ja maar Israël...".quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Natuurlijk staat hij er volledig achter. Als de VS dit niet zou willen, zou het niet gebeuren. Zo liggen de verhoudingen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed, ik las vanmorgen nog berichten dat Trump het niet eens was met de aanval en Israël niet gaat steunen, en nu staat hij er weer lachend volledig achter?
Energieonafhankelijk worden van die kutlanden is dan weer klimaathysterie volgens de wappies.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Olie, geld en economie. Als het daar om gaat vergeten westerse landen hun normen & waarden en moraal. En maar klagen over Israël. Dat overigens tot de lagere delen van de westerse bevolking. Protesteren tegen Israël maar als het om Jemen gaat is het ineens "ver van mijn bed show", "niet boeiend" of "ja maar Israël...".
Stiekem vinden we dictators helemaal niet erg, tenminste als ze onze geopolitiek doelen niet schaden. Woedend op Poetin, ondertussen kan Rwanda van alles uitspoken in Congo.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Duh, de aanval is gelukt, en amerika was er niet 'bij betrokken'. Politiek gezien was dit een uitkomst voor hemquote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed, ik las vanmorgen nog berichten dat Trump het niet eens was met de aanval en Israël niet gaat steunen, en nu staat hij er weer lachend volledig achter?
Je kunt wel vanalles vinden van de rest van de wereld maar je hebt maar zoveel invloed.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:04 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Stiekem vinden we dictators helemaal niet erg, tenminste als ze onze geopolitiek doelen niet schaden. Woedend op Poetin, ondertussen kan Rwanda van alles uitspoken in Congo.
Ik geloof wel dat hij oprecht geen oorlog wil en het diplomatiek wilde op lossen. Maar hij en zijn team hebben simpelweg de ervaring en de waardigheid niet om ook maar iets significants op dat gebied te bereiken. Dus hij heeft verder ook weinig keus. Als het er op aan komt beschermen ze Israel en Israel maakt daar logischerwijs handig gebruik van.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou, het valt te betwijfelen of deze aanval echt nodig was voor de veiligheid van Israël en het midden oosten hoor, of dat er toch niet wat eigenbelang meespeelt voor Netanyanu.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Olie, geld en economie. Als het daar om gaat vergeten westerse landen hun normen & waarden en moraal. En maar klagen over Israël. Dat overigens tot de lagere delen van de westerse bevolking. Protesteren tegen Israël maar als het om Jemen gaat is het ineens "ver van mijn bed show", "niet boeiend" of "ja maar Israël...".
Dat is zo, we leven niet in een eerlijke wereld, helaas.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt wel vanalles vinden van de rest van de wereld maar je hebt maar zoveel invloed. Die moet je slim aanwenden want de hele wereld veranderen dat lukt niemand.
Als we daar wel een probleem van gaan maken zitten we morgen zonder olie en zonder grondstoffen om elektrische autos te maken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 14:04 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Stiekem vinden we dictators helemaal niet erg, tenminste als ze onze geopolitiek doelen niet schaden. Woedend op Poetin, ondertussen kan Rwanda van alles uitspoken in Congo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |