abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 19:44:38 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217955022
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Even zonder bijlees: ik heb begin vd acond latjes staan lakken waar ik horren van wil maken (schroef ik buiten raam in kozijn, maar raam gaat dan dus wel vaak open of op kiepstand staan). Ik kwam er alleen na het lakken achter dat het op terpentinebasis is en nu lees ik overal dat je dat niet binnen moet gebruiken want schadelijke dampen tot maanden na het lakken. Nou komen ze bij mij dus wel buiten, maar wel voor open raam. Heb ik nou alles voor niks zitten doen en moet ik nieuwe halen en met binnenlak lakken, of niet?

En gerelateerd: ik heb buiten gelakt, maar niet een mondkapje oid opgehad. Ik neem aan dat als je teveel hebt ingeademd, je wel vrij snel klachten zou moeten krijgen, en dat dat in de buitenlucht ook niet zo snel gebeurt?
Maak je geen zorgen. Adem in, adem uit.
Het ergste is dat lichte kleuren snel vergelen als ze in een donkere omgeving staan. Verder overkomt je helemaal niets hiervan.

Nogmaals, er is geen enkele reden om je druk te maken :)

[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 15-06-2025 20:10:40 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217955352
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex dweil niet in de wasmachine doen. Kan volgens de gebruiksaanwijzing maar overal blauwe friemels en er is een stuk af
Oei…reclameren! Mét foto.
Hulp doet dat wel. Ik borstel hem schoon met harde borstel onder (zachtjes) stromend water.
Kreeg jij ook de Philips mail en link naar juich filmpje? Ik stuur je de link anders.
pi_217955397
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:10 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oei…reclameren! Mét foto.
Hulp doet dat wel. Ik borstel hem schoon met harde borstel onder (zachtjes) stromend water.
Kreeg jij ook de Philips mail en link naar juich filmpje? Ik stuur je de link anders.
Kan me dat filmpje niet herinneren.
Heb al foto's en factuur per whatsapp opgestuurd (via de site ging het niet) zal morgen wel antwoord krijgen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_217955428
quote:
Even zonder bijlees: ik heb begin vd acond latjes staan lakken waar ik horren van wil maken (schroef ik buiten raam in kozijn, maar raam gaat dan dus wel vaak open of op kiepstand staan). Ik kwam er alleen na het lakken achter dat het op terpentinebasis is en nu lees ik overal dat je dat niet binnen moet gebruiken want schadelijke dampen tot maanden na het lakken. Nou komen ze bij mij dus wel buiten, maar wel voor open raam. Heb ik nou alles voor niks zitten doen en moet ik nieuwe halen en met binnenlak lakken, of niet?

En gerelateerd: ik heb buiten gelakt, maar niet een mondkapje oid opgehad. Ik neem aan dat als je teveel hebt ingeademd, je wel vrij snel klachten zou moeten krijgen, en dat dat in de buitenlucht ook niet zo snel gebeurt?
nou vergat ik vanmiddag waar ik de sleutel van het oude huis heb gelaten…
meer leeftijdsgerelateerd dan verf op terpentine basis.
Je wilt niet weten hoeveel verf op terpentine basis ik overal heb geschilderd en geïnhaleerd in mijn leven…
Dit overleef je. 😘

N.B. is er nog verf op terpentine basis te koop dan😇

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 15-06-2025 20:36:23 ]
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:23:29 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217955585
Zeker is dat nog @AnneX Voor buiten de betere keuze en ook als je écht hoogglans wilt hebben moet je ook alkydverf hebben
pi_217955735
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Zeker is dat nog @:AnneX Voor buiten de betere keuze en ook als je écht hoogglans wilt hebben moet je ook alkydverf hebben
Oh, die kreet zocht ik. De buitenboel lieten wij de laatste 2 x 7 jaar aan de profi schilders over.
Een pui van 5 meter: iets met ladders en steigers.
pi_217955741
quote:

Volgens mij ben je al niet echt meer nuchter door de terpentine :o
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 juni 2025 @ 20:36:25 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217955751
Houtfestival had dit jaar zeker geen last van EK of WK. Mooi weer en volle bak. Alleen de afschaling qua eten en slechts één bar met vier rijen was nu net te weinig. Te lange rijen bij het bier.
Bijprogramma nog altijd hetzelfde. Capoeria, Drakendans enz.
Alleen qua artiesten geen verdwaalde artiest uit midden Azië of midden Afrika. Nu krijg je Hippe Gasten uit Brabant. Ze bouwen een feestje, maar niet echt Houtfestival zoals het heurt.
Het was al aangekondigd, maar de wereldmuziek is dit jaar de grote afwezige.

Ook te veel afschaling qua eten. Nu veel eenheidsworst en was niet de hele wereld aanwezig qua eten..
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217955917
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen. Adem in, adem uit.
Het ergste is dat lichte kleuren snel vergelen als ze in een donkere omgeving staan. Verder overkomt je helemaal niets hiervan.

Nogmaals, er is geen enkele reden om je druk te maken :)
Dank :)
Gezien net vanochtend laatste antibiotica voor longontsteking nog wat sneller bezorgd om mogelijk long-irriterende dingen. Maar gezien buiten en nog geen uur bezig geweest zal het inderdaad heus meevallen hoeveel ik daadwerkelijk ingeademd heb.

En ook fijn van het gebruik vd latjes. Uit interesse: het vrijkomen van de schadelijke stoffen is dus met name tijdens het schilderen, en niet meer daarna?
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:54:51 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217956107
Geen idee @vlindertje89 maar ik denk vooral tijdens het schilderen en drogen. Dan verdampen de oplosmiddelen en die zich het probleem bij alkydlak. Als je 40+ jaar lang er dag-in-dag-uit mee werkt
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 20:56:45 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217956145
Longontsteking helemaal voorbij en vrij van klachten verder? Je ouders nog geweest of wilden die je alleen hockeyend zien? :P
pi_217956192
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dank :)
Gezien net vanochtend laatste antibiotica voor longontsteking nog wat sneller bezorgd om mogelijk long-irriterende dingen. Maar gezien buiten en nog geen uur bezig geweest zal het inderdaad heus meevallen hoeveel ik daadwerkelijk ingeademd heb.

En ook fijn van het gebruik vd latjes. Uit interesse: het vrijkomen van de schadelijke stoffen is dus met name tijdens het schilderen, en niet meer daarna?
Vlgs mij tot ze droog zijn. Kan me nog zo goed herinneren van vroeger als mijn vader de kozijnen weer had moeten schilderen van mijn moeder, de meur :X :X :X en daar moest je dan in slapen :r

Yay voor watergedragen furf. En inmiddels kunstof kozijnen :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 21:04:23 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217956278
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh, die kreet zocht ik. De buitenboel lieten wij de laatste 2 x 7 jaar aan de profi schilders over.
Een pui van 5 meter: iets met ladders en steigers.
Aan de woning hoef ik niets te verven. Alleen de windveren van beton zien er beter uit als ik ze wit maak. Maar ja, beton, dat moet niet en ik moet helemaal tot in de nok.
  zondag 15 juni 2025 @ 21:21:11 #239
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217956575
Wij hebben vandaag een rondleiding over de Maeslantkering gekregen. Voor een whopping 7 euro per persoon mag je het bezoekerscentrum in en krijg je ook nog een rondleiding van een uur. Het was echt heel leuk en interessant, dikke aanrader.

Op 13 september zal de Maeslantkering weer getest worden. Er is dan een festival om deze jaarlijkse test, schijnt een aanrader te zijn.

We zijn ook nog door een ijs drive through geweest. Geweldig concept _O_

Spoilers!
pi_217956830
Er gebeurt echt niks als je een keertje met verf op terpentine basis verf. :) (Wij gebruiken het ook regelmatig, want C. z’n oom heeft daar de voorkeur voor als oude rot in het vak.)

Het is wegens abo technische redenen niet meer zonder meer toegestaan/aangeraden om als professioneel schilder verf op terpentine basis binnenshuis te gebruiken. Er zijn strenge regels voor.

Buitenshuis is er veel minder gevaar omdat het daar natuurlijk veel beter/direct ventileert. En wanneer je niet jarenlang dag-in-dag-uit diepe teugen verf tot je neemt, is er daardoor echt niks aan de hand.
pi_217957040
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:56 schreef derLudolf het volgende:
Longontsteking helemaal voorbij en vrij van klachten verder? Je ouders nog geweest of wilden die je alleen hockeyend zien? :P
Als het goed is inderdaad voorbij - vanochtend de laatste dosis gehad. Na een ritje dienstapotheek, want ik had bij het weggooien van het doosje per ongeluk ook de pil uit mn vingers laten glippen :') en aangezien die tussen eierschalen en natvoer blikken van kattenvoer lag, durfde ik die toch niet meer te nemen. Lekker begin vd dag :P . Ik heb nog beetje snot, maar bijna weg, en ik hoest nog wel wat. Maar de dienstapotheek mevrouw waarschuwde me al dat dat hoestje nog weken kon duren. Qua energie denk ik ook redelijk bijgetrokken. Had eerst ritje dienstapotheek, daarna naar hockey, halfuur thuis en door naar lunch, 16.40 pas thuis, 17-18u latjes lakken, daarna de boel opruimen, vuilniszakken weggebracht, me druk gemaakt en Google lastiggevallen en hier gevraagd, even met mam gebeld ter afleiding, en nu een ruim uur op de bank. En ik ben nog niet ingestort.

Denk ik wel ook de reden waarom ik me meer druk maakte dan nodig en niet 'zelf' uit hoofd kon zetten, ben daar wat kwetsbaarder voor als moe of veel gedaan op een dag. Dan lijkt mn koppie al wat meer 'op' van alles wat ik eerder heb gedaan en gaan mn gedachten meer met me aan de haal dan als ik helemaal fit ben.

Ouders waren er niet, ik ben woensdag alweer daar dus voor de gezelligheid was het niet nu per se nodig ;) . Ik ben in tenue op de bank gaan zitten, maar had bitje thuisgelaten zodat ik niet toch kon gaan spelen in enthousiasme. We wonnen met 6-1 en het team dat niet mocht winnen, won niet, dus we zijn niet gedegradeerd *O* *O*
  zondag 15 juni 2025 @ 21:43:40 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_217957149
omg, ik ben echt de slechste serie OOIT aan het kijken op Netflix

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
prima achtergrond ruis, dat dan weer wel, dus als je tenenkrommend acteerwerk, een slecht script en andere onzin wil zien.. ga je gang :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_217957186
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 18:48 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex dweil niet in de wasmachine doen. Kan volgens de gebruiksaanwijzing maar overal blauwe friemels en er is een stuk af
Hoe maak je 'm dan schoon? Teleurstellend wel als je een dweilmachine hebt en de dweil kan niet in de was. Moet je dan elke keer een nieuwe dweil of zo?
pi_217957206
Nou vlindertje…dat hoestje is tot daaraan toe.
Twee weken na einde ab kuur: Ademtekort bij lichte inspanning als trap op is nog wel een dingetje, bij mij.
En bij @fietsie net zo, heb ik begrepen.
Uiteindelijk komt het wel goed.
Longarts:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 15-06-2025 22:02:09 ]
pi_217957255
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:36 schreef borisz het volgende:
Houtfestival had dit jaar zeker geen last van EK of WK. Mooi weer en volle bak. Alleen de afschaling qua eten en slechts één bar met vier rijen was nu net te weinig. Te lange rijen bij het bier.
Bijprogramma nog altijd hetzelfde. Capoeria, Drakendans enz.
Alleen qua artiesten geen verdwaalde artiest uit midden Azië of midden Afrika. Nu krijg je Hippe Gasten uit Brabant. Ze bouwen een feestje, maar niet echt Houtfestival zoals het heurt.
Het was al aangekondigd, maar de wereldmuziek is dit jaar de grote afwezige.

Ook te veel afschaling qua eten. Nu veel eenheidsworst en was niet de hele wereld aanwezig qua eten..
Geen spijt dat ik niet geweest ben.
Zag het al een beetje aan het programma.. jammer!
pi_217957313
@vlindertje89 wat een productieve dag en dat terwijl je nog niet 100% fit was. Niet gek dat er dan twijfelmomenten bij komen. Op een gegeven moment zit je brein ook aan z'n max natuurlijk.

Ik heb vanochtend een survivalrun gelopen, ging verrassend goed. Of ik nou ineens van m'n heupblessure af ben of dat hij morgen op 150% terug is zullen we zien, maar momenteel (op de blauwe plekken na) helemaal nergens last van _O_

En discussies in de whatsapp over het vrijgezellenfeest van een vriendin over 2 weken. We kennen elkaar allemaal niet/amper dus dat gaat niet soepel :')
We zijn (inclusief toekomstige bruid) met z'n achten. Twee van ons hebben die dag een (kleine) auto tot hun beschikking. Een van die twee "heeft geen tijd" om drie mensen op te pikken, wil liever alleen met de auto naar de locatie voor de activiteiten. Het is een uur fietsen enkele reis en geen ov-opties.
Er zitten mensen bij met een krap budget dus ik ga die dag voor ons koken ipv dat we uit eten gaan. Maar ik ga echt niet 2x1 uur fietsen en een middag activiteiten en al het koken doen... dan kan je me opvegen. Dus ik zeg, dan huur ik wel een mywheels. Nee nee nee, dat is weer extra geld, zegt niet degene die niet wilde autodelen.... manmanmanmanmanman :')
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 22:00:21 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217957405
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:38 schreef vlindertje89 het volgende:

Juk, natvoer. Ik vond dat zo smerig ruiken. Ik moet denk ik toch maar snel een kat hebben, zag al aantal keer een rat achter m'n huis lopen. Vrijdag en vanmiddag ook weer. Gisteren een nieuw Duits woord geleerd: Köderstation. Van die kunststof bakken waar je gif in doet. Drie stuks gekocht en direct op verschillende plekken geplaatst.

*O* voor klasse behoud

Als je geen internettoegang zou hebben, allerlei "gevaarlijke" dingen zou kunnen lezen, zou je dan ook zo bang zijn?
  Moderator zondag 15 juni 2025 @ 22:01:18 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217957431
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door derLudolf op 15-06-2025 22:11:11 ]
pi_217957582
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe maak je 'm dan schoon? Teleurstellend wel als je een dweilmachine hebt en de dweil kan niet in de was. Moet je dan elke keer een nieuwe dweil of zo?
Ik denk dat ik 'm gewoon na gebruik laat weken en wat boen met een borstel of zo. Mijn huis is natuurlijk niet echt smerig.
pi_217957616
Och hemel @Tele6 vrijgezellenfeest perikelen. 2 jaar geleden begon hier de ellende
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')