abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 01:19:53 #76
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217916821
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
„Dit zorgt voor schonere straten,
Nee Hester. Er zullen altijd klootzakken zijn die hun grofvuil toch (stiekem) aan de straat zetten en die troep wordt dan uiteindelijk toch wel opgeruimd.
pi_217916865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:59 schreef Accordtje het volgende:
Prima toch.
De Amsterdammer wil links beleid, de Amsterdammer krijgt links beleid. Succes ermee.

Laten we hopen dat dit mensen wakker schud om in de landelijke verkiezingen niet voor links beleid te stemmen.
Duurde toch nog 21 posts.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 12 juni 2025 @ 03:23:13 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217916899
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:27 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vuil-zelf-wegbrengen...-met-de-bakfiets/71033418.html?utm_source=hyperlink&utm_medium=referral&utm_campaign=share

Autoluw Amsterdam wil dat bewoners grofvuil zelf wegbrengen... met de bakfiets

Amsterdam- De hoofdstad stopt met de inzameling van grof afval op straat. De norm wordt dat Amsterdammers hun oude meubels zelf naar een recyclepunt brengen. Wie geen auto heeft, kan een speciale bakfiets lenen.

Wethouder Hester van Buren (Afval en Reiniging) spreekt van een ’fundamentele omslag’. Op dit moment zetten veruit de meeste Amsterdammers hun grofvuil op een vaste dag op straat. Maar dit systeem is duur en bewoners houden zich lang niet altijd aan de richtlijnen.

Bewoners moeten er daarom aan wennen dat zij in de nabije toekomst hun grofvuil zelf moeten wegbrengen naar een afvalpunt. Dat wordt het ’uitgangspunt’. „Dit zorgt voor schonere straten, lagere verwerkingskosten en zo blijven er meer grondstoffen behouden”, aldus de wethouder. „Als wegbrengen echt niet lukt halen we grof afval op op afspraak.”

Amsterdam werkt tegelijkertijd aan een autoluwe stad, waarin autobezit ontmoedigd wordt of in sommige gevallen zelfs niet meer mogelijk is. Bewoners zonder auto, kunnen daarom een speciale elektrische bakfiets lenen bij het recyclepunt. Op dit moment zijn deze bakfietsen bij twee afvalpunten te reserveren voor maximaal drie uur.

Voor voorwerpen die te groot zijn voor de bakfietsen, is dus ook ophalen op afspraak een mogelijkheid. Bijvoorbeeld voor een groot bankstel. Dit is kosteloos en de gemeente controleert niet of de bewoner het ’echt niet’ zelf had kunnen doen.

Minder tevreden
De nieuwe grofvuilaanpak zal geleidelijk worden ingevoerd in de stad. Vanaf volgend jaar gebeurt dat wijk voor wijk. In sommige delen van de stad wordt grof afval al op afspraak opgehaald. Uit de recente Monitor Afval en Reiniging bleek dat bewoners van die buurten minder tevreden zijn over de inzameling dan andere Amsterdammers. De gemeente onderzoekt hoe dit verbeterd kan worden.

Ts

Geweldige het is al een vuilnisbelt en nu word het er zeker een.
Dit verhaal kan anders,

Bewoners kunnen nu een gratis een elektrische bakfiets gebruiken voor verhuizingen en ophalen van hun marktplaats aankopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217916918
Als Amsterdammer kan ik best zeggen wat het probleem is, sinds de ondergrondse bakken er staan flikkeren Ondernemers ze ook helemaal vol, terwijl die in het verleden het commercieel op lieten halen, daardoor zitten die dingen binnen no time mokervol en flikkert iedereen er van alles naast, inspectie? Die heb ik hier al 15 jaar niet meer gezien, kennelijk geen geld meer voor. En zelf naar Milieustraat brengen? Moet ik eerst een bakfiets ophalen, waar dan? Al met al ben ik zo 4 uur kwijt, voor dat geld flikker ik het bankstel wel op straat met de kans op een boete.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217916920
quote:
Prima toch.
De Amsterdammer wil links beleid, de Amsterdammer krijgt links beleid. Succes ermee.

Laten we hopen dat dit mensen wakker schud om in de landelijke verkiezingen niet voor links beleid te stemmen.
Amsterdam links kun je niet vergelijken met Landelijk links, het is hier een vreemde mix van Communisme en een volstrekt wereldvreemd beleid. Nog maar niet van te spreken dat de meeste wethouders echt mokerdom zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 07:01:36 #81
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217917246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is natuurlijk wel zo, dat als je wilt dat mensen hun vuilnis niet dumpen en ook goed sorteren en recyclen, je het ophalen en inleveren gratis moet maken. Uiteindelijk ben je dan beter uit, want je hoeft niet bijna alles te verbranden of op de vuilnisbelt te gooien. Maar het is niet goedkoper.

Ook zijn het gemeentebelastingen. Die hebben een limiet aan de belastingen die ze kunnen innen en moeten steeds meer doen voor minder. Alhoewel ze soms dat geld wel aan bedenkelijke dingen uitgeven, hebben we er toch allemaal baat bij.

Het is dus maar wat je belangrijk vind.
Bij mij wordt er aan grofvuil spul meegenomen voor hergebruik als ik aan de aangegeven plek. Zelfs mijn oude eettafel van tientje zonder moertjes en boutjes om in elkaar te zetten werd meegenomen.

Voor grofvuil bij mijn twee keer gratis aan de weg zetten en daarna 60 euro per keer.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217917273
Een fophef topic over iets wat ik veel gemeenten al decennia gebruikelijk is, namelijk het zelf wegbrengen van grofvuil.
  donderdag 12 juni 2025 @ 07:07:48 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217917283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 00:09 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel gewoon je zooi in je auto gooien of in een aanhanger die je voor een tientje kan huren en dan naar de milieustraat rijden. Gewoon een normaal alledaags iets buiten Amsterdam.
Ja dan denk ik toch dat het voor de ouderen bijvoorbeeld niet echt is weggelegd om dat te fixen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 07:10:34 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217917298
Wonen in Amsterdam: voor veel mensen een droom, maar in werkelijkheid op veel vlakken gewoon onpraktisch.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 07:12:09 #85
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217917310
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:06 schreef Jaeger85 het volgende:
Een fophef topic over iets wat ik veel gemeenten al decennia gebruikelijk is, namelijk het zelf wegbrengen van grofvuil.
Alleen in bepaalde gemeentes. In mijn wijk hebben ze zelfs rondreizende grofvuil bak. Die staat elke dag in een andere wijk. Mensen daar ook spul uithalen om te recyclen.
In de landelijke verkiezingen werd de pvv de grootste
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 07:14:38 #86
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217917322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:10 schreef Eightyone het volgende:
Wonen in Amsterdam: voor veel mensen een droom, maar in werkelijkheid op veel vlakken gewoon onpraktisch.
Nooit mijn droom geweest. Af en toe concertje pakken en dan naar huis.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_217917354
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja dan denk ik toch dat het voor de ouderen bijvoorbeeld niet echt is weggelegd om dat te fixen.
Als die ouderen hun koelkast niet zelf in een aanhanger kunnen krijgen, dan kunnen ze hem ook niet zelf uit hun appartement naar beneden en naar buiten krijgen toch? Die hebben dus sowieso hulp nodig.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 12 juni 2025 @ 07:21:16 #88
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_217917385
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:10 schreef Eightyone het volgende:
Wonen in Amsterdam: voor veel mensen een droom
Een nachtmerrie ja
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 07:26:14 #89
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217917407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:17 schreef knoopie het volgende:

[..]
Als die ouderen hun koelkast niet zelf in een aanhanger kunnen krijgen, dan kunnen ze hem ook niet zelf uit hun appartement naar beneden en naar buiten krijgen toch? Die hebben dus sowieso hulp nodig.
De bol.com, Coolblue, MediaMarkt en expert halen hem voor je op. Volgens mij is dat gratis of anders betaal je kleine vergoeding voor.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 07:29:07 #90
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217917412
Wel MediaMarkt ooit horen mopperen ze een oude brede beeldbuis tv van mij van eerste verdieping moest halenbvan een studentenhuis.In de offerte stond dat ik voor bezorging en oude apparatuur hebb betaald
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  donderdag 12 juni 2025 @ 07:33:57 #91
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217917433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Nooit mijn droom geweest. Af en toe concertje pakken en dan naar huis.
Als vroege twintiger leek het me wel wat, maar daar sta ik nu een stuk realistischer in.

Wel was er destijds meer ruimte voor verschillende soorten mensen met verschillende budgetten. Inmiddels neemt een bepaald 'privileged' slag de stad over, en die mensen lijken vaak ontzettend op elkaar.
  donderdag 12 juni 2025 @ 07:37:31 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217917443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:17 schreef knoopie het volgende:

[..]
Het wordt in ieder geval buren helpen buren.
pi_217917504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Ja, want tante Hester heeft liever niet dat je je 100 tegels met de auto naar de stort brengt.
Want ja, dat moet natuurlijk allemaal in 1 keer. Meerdere ritjes is natuurlijk niet mogelijk.

Als je per se cynisch wil zijn, doe het dan goed.
pi_217917509
Wat zijn mensen toch altijd salty als het over Amsterdam gaat. Alsof die stad ze persoonlijk iets aangedaan heeft. Een nieuwsartikel over het grof vuil, en 4 pagina's aan gekwetste reacties :D
-nee-
pi_217917531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zie het ook bij andere reacties op Fok, X en andere sites: bijna iedereen maakt de fout tussen grofvuil en restvuil.

Grofvuil is je oude koelkast, 100 tuintegels, verfblikken, etc.Alles wat je naar de milieustraat brengt.

Je vuilniszakken e.d. is restvuil.
Wie brengt er nou verfblikken naar de milieustraat :')
pi_217917574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:52 schreef deedeetee het volgende:
Dat moeten wij hier ook hoor. Als zo lang als ik in deze gemeente woon. Gevolg is dat er nu iemand een joekel van een stokoude roestende diepvrieskist bij ons in de straat heeft gezet. Komen ze langs de deuren om te vragen * is die van u mevrouw ? * 8)7
Handhaving heeft er een sticker op geplakt dat dumpen verboden is. :')
Hier hebben ze het zo duur en lastig gemaakt dat de gladbakken nu een alternatieve milieustraat zijn geworden. Als je het daar neerzet wordt het ook meegenomen.

Bij 1 hebben ze nu een camera gehangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217917646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Wie brengt er nou verfblikken naar de milieustraat :')
Ik. En vele anderen. Niet iedereen is een luie sukkel namelijk.
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:14:06 #98
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_217917657
quote:
Prima toch.

Hoezo links beleid? Volgens mij is het juist rechts dat de burger het zelf mag regelen en ervoor moet betalen.

En daarnaast is dit heel gangbaar in heel veel andere gemeentes. En het werd echt een rotzooi op straat op die dagen dat je het grofvuil buiten kon zetten want mensen namen het niet zo nauw met wat je wel en niet buiten mocht zetten.
pi_217917677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik. En vele anderen. Niet iedereen is een luie sukkel namelijk.
Dan ben ik maar een luie sukkel :')
pi_217917686
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo links beleid? Volgens mij is het juist rechts dat de burger het zelf mag regelen en ervoor moet betalen.

En daarnaast is dit heel gangbaar in heel veel andere gemeentes. En het werd echt een rotzooi op straat op die dagen dat je het grofvuil buiten kon zetten want mensen namen het niet zo nauw met wat je wel en niet buiten mocht zetten.
Je mist het punt. Doordat Amsterdam de stad autoluw wil maken, hebben veel mensen geen auto meer dus is het wegbrengen van grofvuil beetje lastig geworden he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')