Bron: https://www.ad.nl/bernhez(...)tse-kermis~ae499eb8/quote:Meisje springt net op tijd uit attractie en ontsnapt aan ongeluk op Brabantse kermis
Op een kermis is een jong meisje op het nippertje ontsnapt aan een ernstig ongeluk. Volgens nieuwssite Looopings vond het incident plaats op de kermis in Nistelrode. Bij een bungee-attractie ging het bijna mis toen de installatie werd gestart terwijl haar veiligheidsbeugel nog openstond. Het meisje wist vlak voor de attractie werd gelanceerd uit het stoeltje te springen.
Het incident is vastgelegd op video en verscheen op de website Dumpert. Op de beelden is te zien hoe de operator de attractie, genaamd Fly Zone, opstart met bijbehorende omroep en jingle. Terwijl een van de passagiers nog niet goed vastzit, begint de lanceersequentie. Een medewerker rent vervolgens richting het bedieningshok om de lancering te stoppen.
Na het ingrijpen kon het meisje alsnog veilig plaatsnemen en werd de rit correct uitgevoerd. De attractie betreft een zogenoemde ejection seat, waarbij een bolvormige gondel met twee zitplaatsen met grote snelheid de lucht in wordt geschoten door twee strakgespannen kabels. Het systeem is gebouwd in 2001 door de Italiaanse fabrikant Technical Park.
Onder de video uiten veel kijkers op Dumpert hun verbazing over de situatie. ‘Dat dit heeft kunnen gebeuren is echt crimineel’, klinkt het in de reacties.
Echt hoor ik had het niet gedaan.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Ze toont wel echt ballen door gewoon doodleuk weer in te stappen en het nog een keer te proberen.
Dat idee heb ik ook, ze gaan wel omhoog maar het echte lanceren lijkt geblokkeerd te zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:57 schreef Evangelion het volgende:
Het lijkt alsof het wel stopt (automatisch of door iemand buiten beeld die aan de knoppen zit). Ik denk niet dat het springen hier het redden deed.
Zo, dat is een hoop uitgesproken laxeer. Weet je hoeveel mensen je hier te kort doet voor de fout van 1 (ietwat ruwe) vent! 1!quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:35 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet je leven ook niet toevertrouwen aan een stel kermistokkies. Ouders die hun kinderen hier in laten zijn ook niet fris. Deze toko gewoon opdoeken en gevangenisstraffen uitdelen.
Dan kun je ook echt niets meer doen in het leven.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:35 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet je leven ook niet toevertrouwen aan een stel kermistokkies. Ouders die hun kinderen hier in laten zijn ook niet fris. Deze toko gewoon opdoeken en gevangenisstraffen uitdelen.
Moet je maar eens een dag vantevoren kijken hoe alles in elkaar wordt gezet.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo, dat is een hoop uitgesproken laxeer. Weet je hoeveel mensen je hier te kort doet voor de fout van 1 (ietwat ruwe) vent! 1!²
Tuurlijk niet maar lekker heisa maken al die media.quote:Op woensdag 11 juni 2025 11:57 schreef Evangelion het volgende:
Het lijkt alsof het wel stopt (automatisch of door iemand buiten beeld die aan de knoppen zit). Ik denk niet dat het springen hier het redden deed.
Je weet maar nooit hoe degelijk ze een attractie hebben gemonteerd en of ze bij de montage geen fouten hebben gemaakt. Daarom kun je voor de veiligheid beter niet meteen de eerste dag naar de kermis maar kun je beter een paar dagen wachten totdat al die attracties al weer een paar dagen gedraaid hebben. Als er dan nog niets is gebeurd, dan kun je er wel vanuit gaan dat het in orde is.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Moet je maar eens een dag vantevoren kijken hoe alles in elkaar wordt gezet.
Ik heb ook het gevoel dat er nog wel een extra beveiliging op zit waardoor die niet af kan schieten zonder dat beide beugels dicht zitten en de medewerker wou voor de zekerheid even checken en stop zetten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 15:50 schreef GwaiLow het volgende:
Als je ziet hoe relaxt die medewerker is heb ik niet het gevoel dat er heel veel mis kon gaan. Volgens mij kon ie nog niet volledig de lucht inschieten, maar dat is een aanname.
Volgens dit artikel was ie idd nog niet startklaar: https://www.omroepbrabant(...)-maatregelen-genomenquote:Op woensdag 11 juni 2025 16:13 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat er nog wel een extra beveiliging op zit waardoor die niet af kan schieten zonder dat beide beugels dicht zitten en de medewerker wou voor de zekerheid even checken en stop zetten.
Dat gevoel heb ik in ieder geval.
Lijkt me sterk dat er geen extra beveiliging in zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |