abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217910035
quote:
Meisje springt net op tijd uit attractie en ontsnapt aan ongeluk op Brabantse kermis
Op een kermis is een jong meisje op het nippertje ontsnapt aan een ernstig ongeluk. Volgens nieuwssite Looopings vond het incident plaats op de kermis in Nistelrode. Bij een bungee-attractie ging het bijna mis toen de installatie werd gestart terwijl haar veiligheidsbeugel nog openstond. Het meisje wist vlak voor de attractie werd gelanceerd uit het stoeltje te springen.

Het incident is vastgelegd op video en verscheen op de website Dumpert. Op de beelden is te zien hoe de operator de attractie, genaamd Fly Zone, opstart met bijbehorende omroep en jingle. Terwijl een van de passagiers nog niet goed vastzit, begint de lanceersequentie. Een medewerker rent vervolgens richting het bedieningshok om de lancering te stoppen.

Na het ingrijpen kon het meisje alsnog veilig plaatsnemen en werd de rit correct uitgevoerd. De attractie betreft een zogenoemde ejection seat, waarbij een bolvormige gondel met twee zitplaatsen met grote snelheid de lucht in wordt geschoten door twee strakgespannen kabels. Het systeem is gebouwd in 2001 door de Italiaanse fabrikant Technical Park.

Onder de video uiten veel kijkers op Dumpert hun verbazing over de situatie. ‘Dat dit heeft kunnen gebeuren is echt crimineel’, klinkt het in de reacties.
Bron: https://www.ad.nl/bernhez(...)tse-kermis~ae499eb8/
Video @ Dumpert: https://www.dumpert.nl/item/100124749_734ad447

Wtf, ik mag hopen dat het mechanisme die bal niet (verder) los laat en lanceert zolang niet beide beugels dicht zijn..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_217910043
Damn 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217910199
Ze toont wel echt ballen door gewoon doodleuk weer in te stappen en het nog een keer te proberen.
pi_217910309
Je moet je leven ook niet toevertrouwen aan een stel kermistokkies. Ouders die hun kinderen hier in laten zijn ook niet fris. Deze toko gewoon opdoeken en gevangenisstraffen uitdelen.
  roze woensdag 11 juni 2025 @ 11:36:22 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217910317
quote:
11s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Ze toont wel echt ballen door gewoon doodleuk weer in te stappen en het nog een keer te proberen.
Echt hoor ik had het niet gedaan. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_217910487
Het lijkt alsof het wel stopt (automatisch of door iemand buiten beeld die aan de knoppen zit). Ik denk niet dat het springen hier het redden deed.
  woensdag 11 juni 2025 @ 13:13:23 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217911038
Net op het nieuws: Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA):“Het gaat hier niet om een technisch probleem met de attractie, maar om een menselijke fout die gelukkig op tijd is hersteld.”
Ook de Nederlandse Kermisbond zegt dat.

De exploitant heeft inmiddels maatregelen genomen en scherpt de veiligheidsprocedures aan om herhaling te voorkomen. Dit gebeurt in overleg met de aangewezen keuringsinstantie die de attractie eerder heeft goedgekeurd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_217911076
Kermissen verbieden.
pi_217911905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:57 schreef Evangelion het volgende:
Het lijkt alsof het wel stopt (automatisch of door iemand buiten beeld die aan de knoppen zit). Ik denk niet dat het springen hier het redden deed.
Dat idee heb ik ook, ze gaan wel omhoog maar het echte lanceren lijkt geblokkeerd te zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:34:00 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217912086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:35 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet je leven ook niet toevertrouwen aan een stel kermistokkies. Ouders die hun kinderen hier in laten zijn ook niet fris. Deze toko gewoon opdoeken en gevangenisstraffen uitdelen.
Zo, dat is een hoop uitgesproken laxeer. Weet je hoeveel mensen je hier te kort doet voor de fout van 1 (ietwat ruwe) vent! 1!

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator woensdag 11 juni 2025 @ 15:41:29 #11
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217912170
De dood zal haar komen halen #finaldestionation

Film liefhebbers weten het waarover ik het heb
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217912172
" Het gaat hier niet om een technisch probleem met de attractie, maar om een menselijke fout die gelukkig op tijd is hersteld.”
Waarom kan dat ding uberhaupt van de grond komen met 1 van de beugels open? Persoon in de stoel of niet, ik zou minimaal verwachten dat die attractie met een open beugel helemaal niets doet.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_217912191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:35 schreef Jahr00n het volgende:
Dan kun je ook echt niets meer doen in het leven.
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:49:54 #14
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217912237
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Zo, dat is een hoop uitgesproken laxeer. Weet je hoeveel mensen je hier te kort doet voor de fout van 1 (ietwat ruwe) vent! 1!

:{²
Moet je maar eens een dag vantevoren kijken hoe alles in elkaar wordt gezet.
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:50:52 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_217912244
De beugel is gewoon helemaal open terwijl hij bij dat andere kind dicht is. Dat zie je toch meteen? Wie blijft er dan uberhaupt zitten?

Nog even gekeken: medewerker rent direct naar de operator als de bal omhoog gaat en het meisje nog niet in de beugel zit. Ze is dus helemaal nergens aan ontsnapt. Wat een poeha om niks zeg.

Dit heb ik een jaar of 24 geleden ook gehad, toen waren de beugels dicht maar bleken niet op slot. Attractie ging de lucht in, klaar om te draaien (zo'n rond ding aan een arm wat draait en over de kop gaat) en toen bleken de beugels los te zitten dus de 1e sprong eruit en de rest volgde. Dat heeft de krant niet gehaald hoor _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:50:58 #16
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_217912245
Als je ziet hoe relaxt die medewerker is heb ik niet het gevoel dat er heel veel mis kon gaan. Volgens mij kon ie nog niet volledig de lucht inschieten, maar dat is een aanname.
  woensdag 11 juni 2025 @ 15:53:27 #17
338319 ZarB
Piña colada
pi_217912272
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:57 schreef Evangelion het volgende:
Tuurlijk niet maar lekker heisa maken al die media.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_217912369
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Moet je maar eens een dag vantevoren kijken hoe alles in elkaar wordt gezet.
Je weet maar nooit hoe degelijk ze een attractie hebben gemonteerd en of ze bij de montage geen fouten hebben gemaakt. Daarom kun je voor de veiligheid beter niet meteen de eerste dag naar de kermis maar kun je beter een paar dagen wachten totdat al die attracties al weer een paar dagen gedraaid hebben. Als er dan nog niets is gebeurd, dan kun je er wel vanuit gaan dat het in orde is.
pi_217912436
Eerder ook al in Hilversum met de Energizer nu in Nistelrode, komt wel dichtbij zo.
pi_217912460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:50 schreef GwaiLow het volgende:
Als je ziet hoe relaxt die medewerker is heb ik niet het gevoel dat er heel veel mis kon gaan. Volgens mij kon ie nog niet volledig de lucht inschieten, maar dat is een aanname.
Ik heb ook het gevoel dat er nog wel een extra beveiliging op zit waardoor die niet af kan schieten zonder dat beide beugels dicht zitten en de medewerker wou voor de zekerheid even checken en stop zetten.

Dat gevoel heb ik in ieder geval.

Lijkt me sterk dat er geen extra beveiliging in zit.
pi_217912726
Dit ding is in Tilburg toch een keertje misgegaan heel wat jaartjes geleden?
pi_217912801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik heb ook het gevoel dat er nog wel een extra beveiliging op zit waardoor die niet af kan schieten zonder dat beide beugels dicht zitten en de medewerker wou voor de zekerheid even checken en stop zetten.

Dat gevoel heb ik in ieder geval.

Lijkt me sterk dat er geen extra beveiliging in zit.
Volgens dit artikel was ie idd nog niet startklaar: https://www.omroepbrabant(...)-maatregelen-genomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')