abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 11 juni 2025 @ 09:28:39 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_217909229

Wat voorgangers:
quote:
NOS Nieuws

zaterdag 24 mei, 13:42
Ook Youp van 't Hek zegt optreden Zwarte Cross af vanwege omstreden investeerder
Deel dit artikel
Youp van 't Hek heeft zijn geplande optreden op de Zwarte Cross afgezegd uit onvrede met de omstreden nieuwe Amerikaanse eigenaar van het festival. Dat schrijft de cabaretier in zijn wekelijkse column. Van 't Hek is de laatste in een reeks van artiesten die een festivalboeking annuleren om die reden.

Vorig weekend maakte Follow the Money bekend dat de Amerikaanse 'roofkapitalist' KKR eind vorig jaar het bedrijf Superstruct Entertainment heeft overgenomen voor 1,3 miljard euro. Superstruct is eigenaar van tientallen Europese festivals, waaronder grote Nederlandse namen als Zwarte Cross, Awakenings, Mysteryland en Milkshake, maar ook festivals als Sziget in Hongarije.

KKR is omstreden vanwege hun investeringen in onder meer fossiele projecten, de wapensector en Israëlische data- en surveillancetechnologiebedrijven. Ook zou KKR investeren in bedrijven die actief zijn op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever. De Volkskrant omschrijft het bedrijf als 'het lelijke gezicht van het kapitalisme'.

Boze stiefmoeder
Het nieuws leidde tot veel verontwaardiging in de festivalwereld. De organisatie van de Zwarte Cross nam nadrukkelijk afstand van KKR, en noemt de investeringsmaatschappij "de boze stiefmoeder waar wij niet voor hebben gekozen".

Ook de organisatie van Awakenings spreekt in een open brief openlijk over de worsteling die achter de schermen gaande is. "We maakten geen deel uit van de eigendomsbeslissingen", schrijven ze volgens Omroep Brabant. "Maar dat bekent niet dat we losstaan van wat er gebeurt." Awakenings belooft dit jaar een deel van de opbrengst te doneren aan Oxfam Novib, voor hulp in Gaza.

'Rechtsdraaiende kont van Donald Trump'
Meerdere artiesten en dj's zegden optredens af, en Youp van 't Hek sluit zich daar nu bij aan. In zijn column schrijft Van 't Hek over dat de Zwarte Cross "als ooit alternatief begonnen feestje inmiddels eigendom is van een of ander gewiekst private-equitybedrijf dat vuistdiep in de rechtsdraaiende kont van de democratisch gekozen dictator Donald Trump zit".

Aanvankelijk was Van 't Hek, die geïnterviewd zou worden en een 'preek voor ongelovigen' zou geven, enthousiast over zijn deelname aan het festival. "Maar toen dacht ik nog dat ik te maken had met een stelletje vrolijke familieleden van Bennie Jolink. Ik wist niet dat er een discutabele roedel Amerikaanse geldwolven achter zat", vervolgt hij.

De Achterhoekse band Boh Foi Toch zegde eerder deze week hun optreden op de Zwarte Cross af, maar draaide volgens Omroep Gelderland later bij toen de organisatie verzekerde dat de opbrengsten van de Zwarte Cross niet naar KKR gaan.
https://nos.nl/artikel/25(...)streden-investeerder

POLL
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_217909241
Antisemitisme kent een hoop meelopers, zo ging dat in de jaren '30 ook. Met een hele grote groep lekker haten op een mini gemeenschap van 18 miljoen joden wereldwijd.
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:33:50 #3
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217909263
Ga lekker optreden voor je publiek en laat die Palestina discussie over aan anderen. Stumpers.
pi_217909266
Mooi om op deze wijze te zien wie aan de terroristen kant staat.
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 juni 2025 @ 09:34:47 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217909271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:30 schreef Homey het volgende:
Antisemitisme kent een hoop meelopers, zo ging dat in de jaren '30 ook. Met een hele grote groep lekker haten op een mini gemeenschap van 18 miljoen joden wereldwijd.
Je kunt ook gewoon tegen genocide zijn, ongeacht afkomst/religie van personen. Lang niet alle haat tegen Israel is een statement tegen joden. Je hebt nogal een simplistisch denkbeeld.
pi_217909296
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:34 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon tegen genocide zijn, ongeacht afkomst/religie van personen. Lang niet alle haat tegen Israel is een statement tegen joden. Je hebt nogal een simplistisch denkbeeld.
Er is helemaal geen sprake van een genocide.

En als men daadwerkelijk tegen genocide is, zoals er in China al jaren aan de gang is, waarom zien we dat niet talloze boycots tegen Chinese bedrijven, universiteiten en evenementen waarbij China of Chinese bedrijven betrokken zijn?

Dat is natuurlijk omdat het helemaal niet om genocide draait, het gaat om een diepe, diepe, rancuneuze haat en afkeer tegen Israël, mede omdat het een Joods land is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217909298
quote:

[..]
Je kunt ook gewoon tegen genocide zijn, ongeacht afkomst/religie van personen.
Dat is zo goed als iedereen. Alleen is bij lange na niet iedereen het er over eens dat Israël een genocide pleegt. En gelijk heeft 'bij lange na niet iedereen'.
pi_217909303
quote:

[..]
Je kunt ook gewoon tegen genocide zijn, ongeacht afkomst/religie van personen. Lang niet alle haat tegen Israel is een statement tegen joden. Je hebt nogal een simplistisch statement.
Er is geen genocide in Gaza. Wel was er een genocide op 7 oktober, en het is Hamas die heel duidelijk oproept tot een genocide wereldwijd tegen joden. Staat letterlijk in hun handvest.

En die bizarre obsessieve haat tegen Israël is wel degelijk antisemitisme; dat het om joden gaat is de enige reden voor die obsessie. Deze mensen geven geen f*** om Sudan, Congo, Koerdistan, Armenië, de bezettingen van Noord-Cyprus door Turkije, de Westelijke Sahara, en ga zo maar door.

Alle ballen op Israël/joden en NUL aandacht voor die waslijst aan echte genocides en bezettingen is wel degelijk antisemitisme.

Interessant artikel: https://www.tabletmag.com(...)s-became-antisemites
pi_217909313
Al die haat tegen Israël voor zoete koek aannemen is wel de litmus test van intelligentie tegenwoordig.

Sowieso meegaan met die obsessie is al dubieus. Blijf mensen wijzen op wat er gebeurt in Sudan, Congo en noem maar op.

En als ze apartheid en bezetting brullen, wijs op de bezettingen van Noord-Cyprus en de Westelijke Sahara. En de apartheid in ALLE islamitische landen, waar niet-moslims amper tot geen rechten hebben. Dat is je reinste apartheid.
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:43:16 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217909317
Dàààààg terroristensteuners.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 juni 2025 @ 09:43:25 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217909318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:39 schreef Homey het volgende:
En die bizarre obsessieve haat tegen Israël is wel degelijk antisemitisme; dat het om joden gaat is de enige reden voor die obsessie
Ik denk het niet. Ik denk dat het vooral het totaal vernietigen van een gebied is waar men problemen mee heeft en voor zover mij bekend doet Israel dat.

Alle 'maar wat vind je dan van X of Y' zijn niet relevant voor dit topic.
pi_217909325
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat het vooral het totaal vernietigen van een gebied is waar men problemen mee heeft en voor zover mij bekend doet Israel dat.

Nee, het gaat hen om joden. Totale vernietiging zagen we op 7 oktober, maar daar hoor je deze mensen niet over. En je hoort ze ook niet over de Israelische gijzelaars die nog vast zitten in die tunnels van Hamas. Dan weet je wel genoeg.
pi_217909331
Die allesomvattende haat tegen Israël en doodse stilte over andere conflicten is de pre-whataboutism van de eeuw.
pi_217909358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:30 schreef Homey het volgende:
Joden hebben inmiddels zelf heel goed door hoe ze gebruik kunnen maken van wat er 86 jaar geleden is gebeurd.

Uiteraard ondervinden joden zelf nog steeds haat en geweld maar wat ze momenteel doen in de Gaza strook is ook niet echt heel sjiek. Prima om Hamas aan te pakken maar de Palestijnse bevolking heeft in die strijd huis en haard verloren.

Zie de satellietfoto's van het hele gebied:

https://maps.app.goo.gl/4cz8yELZ1nAmVHJn9
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:49:42 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217909365
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat is zeker wél relevant, want als je het argument maakt van genocide of andere dingen, waarom telt dit dan alleen in deze oorlog en niet in andere?

Bij daadwerkelijke genocides (zoals dus bijvoorbeeld in China) halen mensen hun schouders op, niemand zal er een Xiaomi minder van kopen of geen bestelling meer plaatsen op Temu, dat is natuurlijk vreemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217909366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Joden hebben inmiddels zelf heel goed door hoe ze gebruik kunnen maken van wat er 86 jaar geleden is gebeurd.

Uiteraard ondervinden joden zelf nog steeds haat en geweld maar wat ze momenteel doen in de Gaza strook is ook niet echt heel sjiek. Prima om Hamas aan te pakken maar de Palestijnse bevolking heeft in die strijd huis en haard verloren.
"gebruik maken" hoe dan?

En draai die eens: hebben palestijnen al heel goed door hoe ze gebruik kunnen maken wat er gebeurd is?

En bedenk ook: Hamas zijn palestijnen. Veel Palestijnen hebben zelf op Hamas gestemd en blijven Hamas steunen. Je krijgt wat je stemt.
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 juni 2025 @ 09:50:14 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217909369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:44 schreef Homey het volgende:

[..]
Nee, het gaat hen om joden. Totale vernietiging zagen we op 7 oktober, maar daar hoor je deze mensen niet over. En je hoort ze ook niet over de Israelische gijzelaars die nog vast zitten in die tunnels van Hamas. Dan weet je wel genoeg.
Je kunt het conflict niet wegzetten als iets dat sinds 7 oktober loopt. Het is een complex probleem dat al tientallen jaren voor problemen zorgt. Zowel de terroristen van Hamas als de extremistische israeliers zijn elkaar al veel langer aan het afslachten.
Alles maar wegzetten als jodenhaat is dom en simplistisch en doet je zaak geen goed. Je bent blind.

Je zou eens moeten inzien dat niet alle kritiek op Israel een antisemitistische daad is. Het is anti-geweld. het ene geweld afkeuren, wil niet zeggen dat je het ander geweld goedkeurt.
pi_217909373
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is zeker wél relevant, want als je het argument maakt van genocide of andere dingen, waarom telt dit dan alleen in deze oorlog en niet in andere?

Bij daadwerkelijke genocides (zoals dus bijvoorbeeld in China) halen mensen hun schouders op, niemand zal er een Xiaomi minder van kopen of geen bestelling meer plaatsen op Temu, dat is natuurlijk vreemd.
En mensen blijven Turks eten, terwijl Turken een deel van Cyprus illegaal bezetten. Zou Turkije dan niet geboycot moeten worden?
  Official ESF Kreviewer woensdag 11 juni 2025 @ 09:51:07 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217909375
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:49 schreef HowardRoark het volgende:
ij daadwerkelijke genocides (zoals dus bijvoorbeeld in China) halen mensen hun schouders op, niemand zal er een Xiaomi minder van kopen of geen bestelling meer plaatsen op Temu, dat is natuurlijk vreemd.
Ik koop nog steeds Matzes. Hoe is dat relevant?
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:53:39 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217909392
Goedzo! Boycotten!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:53:50 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217909393
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hamas is een Palestijnse terreurbeweging (een van de vele die er is)

De Palestijnse bevolking steunt het achterliggende gedachtegoed van Hamas op grote schaal en heeft decennialang driftig meegedaan aan het terreur. De Palestijnen hebben nota bene Hamas zelf met een meerderheid verkozen. Daarom krijgen zij nu wat ze over zichzelf hebben afgeroepen. Jezelf maar naïef blijven voorhouden dat dit twee totaal verschillende groepen zijn hou je alleen jezelf maar mee voor de gek.
pi_217909404
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:50 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je kunt het conflict niet wegzetten als iets dat sinds 7 oktober loopt. Het is een complex probleem dat al tientallen jaren voor problemen zorgt. Zowel de terroristen van Hamas als de extremistische israeliers zijn elkaar al veel langer aan het afslachten.
Alles maar wegzetten als jodenhaat is dom en simplistisch en doet je zaak geen goed. Je bent blind.

Je zou eens moeten inzien dat niet alle kritiek op Israel een antisemitistische daad is. Het is anti-geweld. het ene geweld afkeuren, wil niet zeggen dat je het ander geweld goedkeurt.
Jij snapt het niet. Als je elke dag alleen maar haat op Israël, en alles in de rest van de wereld geen hol boeit, is de enige reden dat het om joden gaat. En dus is het antisemitisme.

Het echte probleem van de Palestijnen is hun haat tegen joden. Zolang zij joden blijven haten, houd je dit conflict. En daar zijn Palestijnen 100% zelf verantwoordelijk voor, net zoals de Duitsers in WOII verantwoordelijk waren voor hun superioriteitsdenken. Het is een volledig intrinsiek cultureel en religieus probleem van de Palestijnen. Een defect.

In plaats van Hamas te steunen, zou de media de Palestijnen moeten nudgen om een keer aan zelfreflectie te doen. De Duitsers deden dat wel in 1945 na de oorlog, en wierpen het fascisme van zich af, en richten een democratie op.
  woensdag 11 juni 2025 @ 09:55:53 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217909411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:54 schreef Homey het volgende:

[..]
Jij snapt het niet. Als je elke dag alleen maar haat op Israël, en alles in de rest van de wereld geen hol boeit, is de enige reden dat het om joden gaat. En dus is het antisemitisme.

Het echte probleem van de Palestijnen is hun haat tegen joden. Zolang zij joden blijven haten, houd je dit conflict. En daar zijn Palestijnen 100% zelf verantwoordelijk voor, net zoals de Duitsers in WOII verantwoordelijk waren voor hun superioriteitsdenken. Het is een volledig intrinsiek cultureel en religieus probleem van de Palestijnen. Een defect.

In plaats van Hamas te steunen, zou de media de Palestijnen moeten nudgen om een keer aan zelfreflectie te doen. De Duitsers deden dat wel in 1945 na de oorlog, en wierpen het fascisme van zich af, en richten een democratie op.
Tja, volgens veel Westerlingen (vooral uit een bepaalde hoek zoals we weten) zijn die onschuldige schatten die onze steun en empathie verdienen.
pi_217909413
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2025 09:51 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik koop nog steeds Matzes. Hoe is dat relevant?
Dat is geen antwoord. Zou jij Turkse producten boycotten vanwege hun bezetting van Noord-Cyprus?
pi_217909420
Het betaalde zeker niet goed genoeg
lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')