Kapperszaken? Doen die transacties van >¤3.000 contant per knipbeurt?quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:16 schreef Helenattenek het volgende:
Ik vind de nuance wel slim dat dit is ingesteld voor ondernemers. En (nog..) niet voor consumenten, waarvoor 10k blijft gelden.
Benieuwd wat er met alle kapperszaken e.d. gaat gebeuren
Naiefquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kapperszaken? Doen die transacties van >¤3.000 contant per knipbeurt?
Het gaat niet alleen om ontvangen, maar ook om het uitgeven natuurlijk. Volgens mij betalen best wel wat mensen cash bij de kapper.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
https://www.betaalvereniging.nl/actueel/nieuws/contant-geld/quote:Contant geld was tot 2015 nog het meest gebruikte betaalmiddel aan de toonbank in Nederland (54% van alle betalingen in 2014). Tien jaar later – in 2024 – wordt nog maar één op de vijf transacties aan de kassa contant afgerekend. De overige vier transacties worden elektronisch uitgevoerd, met een (contactloze) betaalkaart of met een mobiele telefoon.
Zo zie je maar weer hoe Nederlanders gepiepeld worden om geen cash meer te gebruiken/vertrouwen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:34 schreef gwn_een_user het volgende:
ach
[..]
https://www.betaalvereniging.nl/actueel/nieuws/contant-geld/
Contant geld was tot 2015 nog het meest gebruikte betaalmiddel aan de toonbank in Nederland (54% van alle betalingen in 2014). Tien jaar later – in 2024 – wordt nog maar één op de vijf transacties aan de kassa contant afgerekend. De overige vier transacties worden elektronisch uitgevoerd, met een (contactloze) betaalkaart of met een mobiele telefoon.
een groeiend probleem is juist crypto-witwassen
Zet dit eens af tegen in dezelfde jarenquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:34 schreef gwn_een_user het volgende:
ach
[..]
Wet van de grote getallen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Slaat weer nergens op dit.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
Die doen >¤3(0).000 aan knipbeurten per maand
Totale bullshit, heb je bron voor dit?quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:34 schreef gwn_een_user het volgende:
ach
[..]
Oftewel je geeft toe dat deze aanpak doelgericht werktquote:Op woensdag 11 juni 2025 01:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slaat weer nergens op dit.
Horeca, kappers, kleine ondernemers hebben hier weer het probleem mee.
En de grote witteboordencriminaliteit blijft weelderig tieren.
In de wet zal die 3000 iets anders omschreven staan vermoed ik, bij het doen van FIU meldingen geldt dat ook een hoop kleinere bedragen bij elkaar die verdacht is gemeld dienen te worden, de praktijk term voor dit is: Smurfen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 01:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wet van de grote getallen.
Had je toch wel wat slimmer ingeschat.
Of te wel alles wat daar boven binnen komt kan je beter als zwart geld in je zak houden en niet opgeven om gezeik te voorkomen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
Heb je de OP gelezen?quote:Op woensdag 11 juni 2025 06:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Of te wel alles wat daar boven binnen komt kan je beter als zwart geld in je zak houden en niet opgeven om gezeik te voorkomen.
Waar zeg ik van niet dan? Dit is specifiek op die gasten gericht. Maar de echte grote criminelen met grote schade, die ontspringen de dans weer.quote:Op woensdag 11 juni 2025 03:06 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Oftewel je geeft toe dat deze aanpak doelgericht werkt
Denk je?quote:Witteboordpraktijken zijn een ander gewas met diens wetgevingen
Gepiepeld? Ik doe het uit gemak. Als ik cash wil betalen, moet ikquote:Op woensdag 11 juni 2025 00:45 schreef YoopY het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe Nederlanders gepiepeld worden om geen cash meer te gebruiken/vertrouwen.
Het zijn geen kapperszaken, het zijn "barbershops".quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:16 schreef Helenattenek het volgende:
Ik vind de nuance wel slim dat dit is ingesteld voor ondernemers. En (nog..) niet voor consumenten, waarvoor 10k blijft gelden.
Benieuwd wat er met alle kapperszaken e.d. gaat gebeuren
Ja, dat is toch geen probleem? Die kapper kan alleen niet iets van meer dan ¤ 3000 contact afrekenen, dan zal hij even moeten afstorten of dat met de gepinde inkomsten moeten voldoen.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
Zoals ik het interpreteer heeft de kapper inderdaad pas problemen als hij voor E3000.,- aan haargel besteld in een bestelling. Dat lijkt mij niet een heel realistisch probleem.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:00 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch geen probleem? Die kapper kan alleen niet iets van meer dan ¤ 3000 contact afrekenen, dan zal hij even moeten afstorten of dat met de gepinde inkomsten moeten voldoen.
Op jouw manier zou elke supermarkt permanent in overtreding zijn en contante betalingen moeten uitfaseren, lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Exact, feitelijk is dit vooral om gerommel in vastgoed en de autobranche voor een stukje aan te pakken.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:03 schreef knoopie het volgende:
[..]
Zoals ik het interpreteer heeft de kapper inderdaad pas problemen als hij voor E3000.,- aan haargel besteld in een bestelling. Dat lijkt mij niet een heel realistisch probleem.
Het gaat om ¤3.000 per contante transactie. Betalen voor 1 knipbeurt is 1 transactie. En dat kost geen ¤3.000.quote:Op woensdag 11 juni 2025 00:23 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Naief
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |