abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 juni 2025 @ 16:20:29 #201
236264 crew  capricia
pi_217912518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
of niet. nu gaza niks meer is, kan er mooi mee onderhandeld worden lijkt me. geef het aan israel, maar dan wel in een ruil voor land.
Die Amerikaanse ambassadeur zegt dat moslim landen het maar moeten gaan opzetten. Die Palestijnse staat. In hun eigen gebied.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:30:51 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217912636
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Die Amerikaanse ambassadeur zegt dat moslim landen het maar moeten gaan opzetten. Die Palestijnse staat. In hun eigen gebied.
Voor de rust van de bevolking is het handiger als ze een plek uitzoeken die niet direct aan Israël grenst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:42:17 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217912796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Moet je maar niet met zulke debiele posts komen. Scheelt een boel. De term Palliewappie wordt voornamelijk gebruikt door vrij extremistische pro-Israël aanhangers die daarmee bedoelen dat al het leed aan Palestijnse kant een verzinsel is. Een sprookje. Dat Palestijnen of mensen die zich inzetten voor het leed van Palestijnen louter en alleen complotten verspreiden en ze dus nimmer geloofwaardig zijn. Het is een bewuste frame, passend in het narratief van Netanyahu en co.

Dat maakt het des te lomper dat het van jou afkomt, daar je wel zo begaan bent met het frame dat door bepaalde users hier op Holocaust-overlevenden wordt geplakt.
Euhm nee. Je hoeft geen Israël aanhanger te zijn om te zien dat het gedrag van de Palliecrowd niet anders is te omschrijven dan dat. Sterker nog, dat bagatelliseert of ontkent het leed van de Palestijnen niet.

Dat staat namelijk los van het gedrag van de wappies die voor hen protesteren.
  woensdag 11 juni 2025 @ 16:51:18 #204
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217912892
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hier sla ik even op aan.
Iedereen die Palestina steunt en die niet uit dat gebied komt of er woont is simpelweg niet anders te kwalificeren als Palliwappie. Wat overigens niet onverlet laat dat er best de broodnodige kritiek op het handelen van Israël geleverd mag worden.
Wacht even...

Waarom zou het steunen van de Palestijnse zaak per definitie betekenen dat je een "Palliwappie" bent als je niet uit dat gebied komt?

Laat ik mezelf (als kaaskop) even als voorbeeld nemen:

Ik steun de Palestijnse zaak in die zin dat ik voor een tweestatenoplossing ben als eerstvolgende stap, en onder strenge condities die worden gecontroleerd op naleving door een onafhankelijke derde partij die zowel door de Palestijnen als door de Israëliërs akkoord wordt bevonden.

Daarmee steun ik tegelijkertijd ook de Israëlische zaak, maar Hamas en Netanyahu steun ik daarmee zeker niet.

Wat ik ook niet steun is het ontnemen van het zelfbeschikkingsrecht van een individu of van een collectief, en dat ontnemen kan geschieden door middel van geweld, dreiging van geweld, ontvoering, onderdrukking, bezetting of deportatie, en ook door middel van beleid, zeker in een asymmetrisch conflict zoals dit. Dit betekent dus dat ik de ontvoeringen van Hamas net zo min steun als het nederzettingenbeleid van Israël.

Wat ik tot slot niet steun is het plegen van geweld in welke vorm dan ook en om welke reden dan ook. Dit betekent dus dat ik het geweld van Hamas in Israël net zo min steun als het geweld van Israël in Gaza of elders. De enige uitzondering daarbij is wanneer er een tijger om je nek hangt. Dan mag je wat mij betreft gewoon geweld gebruiken als poging om jezelf te verlossen (en zeker weten, daarmee begeef ik me inderdaad op glad ijs, daarover verder praten mag in Filosofie & Levensbeschouwing).

Wat (door sommigen) wellicht als merkwaardig wordt gezien, is dat ik het allemaal wel prima kan verklaren, en ik er eerlijk gezegd ook weinig verrassends aan vind (geweld is immers al zo oud dat het saai begint te worden, maar het resulterende menselijk leed wordt natuurlijk helaas/gelukkig nooit saai). En dit neigt naar begrip, maar het neigt zeker niet naar steun.

Kwalificeer ik mijzelf met deze zienswijze dan als "Palliwappie"?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallulama op 11-06-2025 17:00:17 ]
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217913008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
kan niet voor anderen spreken, maar toch even; ik denk dat het erom gaat dat activisten van buiten gaza wel heel makkelijk alles geloven wat er vanuit die hoek komt. en de bechuldigingen van genocide en bewuste uithongering en een strijd op de palestijnen te vernietigen ipv hamas, zijn eigenlijk standaard voor deze activisten.
zelfs al laat je 1000 keer zien dat hun ifo toch niet helemaal klopte, dan gaan ze gewoon door met wat anders, zelfde strekking.

dus als men dan een naampje verzint voor deze mensen, dan vind ik dat niet zo raar. je moet toch op een of andere manier duidelijk maken dat ze raar bezig zijn.

niet dat het helpt natuurlijk. je kan beter toch maar nog 1000 keer laten zien hoe het echt zit.
Hahaha makkelijk geloofd Niets is minder waar er is extreem veel bewijslast getoond voor de genocide. Dat is ook niet zo moeilijk dit conflict wordt gelivestreamed. Het is zo dat de pro-Israel lui elk bewijs verwerpen. Nooit ook zelf met iets komen, jij hebt het over 1000 keer laten zien hoe het echt zit waarom probeer je niet een keer iets te bewijzen dat zou een mooi begin zijn.

Beschuldigingen van bewuste uithongering? Werkelijk het enige wat uit zo'n post als dit blijkt is extreme vooringenomenheid.
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:04:52 #206
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217913014
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zou fantastisch zijn als de Palestijnen en de moslimlanden dat net zo graag zouden willen als de Amerikaanse ambassadeur.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217913028
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 15:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Welk frame wordt er dan op Holocaust-overlevenden geplakt? Die snap ik even niet.
Een user suggereerde dat Holocaust-overlevenden schuldig zijn aan de huidige moord op Palestijnen. Dat frame.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217913029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:51 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Kwalificeer ik mijzelf met deze zienswijze dan als "Palliwappie"?
Natuurlijk, als je de etnische zuivering en uithongering door Israel niet volledig steunt ben je een Palliewappie en antisemiet voor users als Richestorags.
pi_217913050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Euhm nee. Je hoeft geen Israël aanhanger te zijn om te zien dat het gedrag van de Palliecrowd niet anders is te omschrijven dan dat. Sterker nog, dat bagatelliseert of ontkent het leed van de Palestijnen niet.

Dat staat namelijk los van het gedrag van de wappies die voor hen protesteren.
Oh wel degelijk, het bagatelliseren begint al door hen weg te zetten als Palliewappie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217913057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Voor de rust van de bevolking is het handiger als ze een plek uitzoeken die niet direct aan Israël grenst.
Of we verplaatsen Israel naar Amerika. Een evenzo onzinnige en debiele oplossing
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:11:58 #211
346939 Janneke141
pi_217913079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Of we verplaatsen Israel naar Amerika. Een evenzo onzinnige en debiele oplossing
Het land Israël bestaat al.
Het land Palestina bestaat nog niet.

Zie je het verschil?

En buiten dat, als ze proberen vast te houden aan de Gazastrook dan blijven ze zitten met een stuk grond waarop je 1. geen droog brood kan verdienen, 2. onder vuur blijft liggen van Israël en 3. altijd met de restanten van Hamas opgescheept zit. Of je het er nu principieel mee eens bent of niet, dat is toch nooit een fatsoenlijke basis om je land op te bouwen?
pi_217913114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zie je het verschil?

En buiten dat, als ze proberen vast te houden aan de Gazastrook dan blijven ze zitten met een stuk grond waarop je 1. geen droog brood kan verdienen, 2. onder vuur blijft liggen van Israël en 3. altijd met de restanten van Hamas opgescheept zit. Of je het er nu principieel mee eens bent of niet, dat is toch nooit een fatsoenlijke basis om je land op te bouwen?
Het land Palestina bestaat voor heel veel mensen wel. De oplossingsrichting is een tweestatenoplossing langs de lijnen van de VN. Dat is de lijn van een overgroot deel van de landen in de wereld, ook van een deel van de Westerse landen. Het propageren van etnisch zuiveren van gebieden, zodat Israel dan rust heeft, vind ik vrij verderfelijk.

Een levensvatbare staat is dus prima mogelijk, terugkijkend naar de verdeling conform VN. Dat betekent dat de Palestijnen zich bestuurlijk-politiek goed moeten herpakken en dus Hamas moeten verdrijven en tegelijkertijd moet Israel zich houden aan de VN resoluties.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217913120
quote:

[..]

147 van de 193 VN landen zijn het niet met je eens ;)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217913123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 08:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat heb ik precies geframed volgens jou?
Je impliceert dat pro-Israël mensen extreem rechts zijn, wat tamelijk onzinnig is.
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:19:38 #215
346939 Janneke141
pi_217913130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
147 van de 193 VN landen zijn het niet met je eens ;)
Eat shit, 1 billion flies can't be wrong.
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:21:19 #216
346939 Janneke141
pi_217913137
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het land Palestina bestaat voor heel veel mensen wel. De oplossingsrichting is een tweestatenoplossing langs de lijnen van de VN. Dat is de lijn van een overgroot deel van de landen in de wereld, ook van een deel van de Westerse landen. Het propageren van etnisch zuiveren van gebieden, zodat Israel dan rust heeft, vind ik vrij verderfelijk.

Een levensvatbare staat is dus prima mogelijk, terugkijkend naar de verdeling conform VN. Dat betekent dat de Palestijnen zich bestuurlijk-politiek goed moeten herpakken en dus Hamas moeten verdrijven en tegelijkertijd moet Israel zich houden aan de VN resoluties.
Die zogenaamde tweestatenoplossing is een sprookje. Een illusie die de westerse gemeenschap zichzelf voorhoudt zodat ze kunnen volhouden dat ze echt aan het werken zijn naar een oplossing. Dat inmiddels alle basisvoorwaarden om die twee staten op die plek heel ver uit het zicht verdwenen zijn en ook niet meer terugkomen negeren we liever.
pi_217913154
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Je impliceert dat pro-Israël mensen extreem rechts zijn, wat tamelijk onzinnig is.
Extreem rechts hoeft niet perse een hekel aan joden te hebben hoor. Er zijn in dit topic meerdere gezellig rechtse users die niet positief schrijven over moslims.
pi_217913159
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oké ik denk dat ik jullie niet goed begrijp.
Als ik Google afbeeldingen kijk dan zie ik
https://www.google.com/se(...)iw=459&bih=780&dpr=3
Of

https://www.google.com/se(...)iw=459&bih=876&dpr=3

Met.bijvoorbeeld dit plaatje
[ afbeelding ]

Dan zie ik volgens mij niks anders dan bij die vent uit dat tiktok filmpje.
In heel veel landen in dat ook de voorkeur ook als je gaat mobiliseren of het vat hoger lastiger te prikken is.
  Moderator woensdag 11 juni 2025 @ 17:26:06 #219
236264 crew  capricia
pi_217913165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een user suggereerde dat Holocaust-overlevenden schuldig zijn aan de huidige moord op Palestijnen. Dat frame.
Oh wouw. -O-
Wat een droefenis allemaal zeg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217913185
quote:

[..]

Zie je het verschil?

Hoe kom je erbij dat Palestina niet bestaat 147 van de 193 leden van de verenigde naties erkennen Palestina. Wij zouden dat ook moeten doen.
pi_217913198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 14:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Eten brengen in een door oorlog geteisterd gebied.
Uhu heel gek.
[..]

Heel gek inderdaad. Er is namelijk van te voren duidelijk te kennen gegeven dat ze niet toegelaten zouden worden. Maar dat is dan ook precies waar het om ging: aandacht voor zichzelf creëren.

Dat het om het brengen van voedsel ging, die 2 zakken bonen, een pak bloem en een pot babyvoeding, wordt dan ook alleen gelooft door de naïevste van de naïeve zielen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217913202
quote:

[..]

Israel is speciaal ofzo, die mogen alle internationale afspraken in de wind slaan en mensen uitmoorden om wie ze zijn. Moeten die stomme Palestijnen maar sneller opdonderen. Recht van de sterkste geld ofzo. En maar boos zijn als er weer een aanslag wordt gepleegd dat is dan opeens niet gewoon recht van de sterkste en maar ontkennen dat Israel iets fout doet als ze dagelijks mensen die ze uithongeren doodschieten.
pi_217913213
quote:

[..]

Een levensvatbare tweestatenoplossing lijkt me een illusie. Er zijn teveel krachten aanwezig, aan beide zijden, die elkaar geen vierkante kilometer land gunnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217913216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die zogenaamde tweestatenoplossing is een sprookje. Een illusie die de westerse gemeenschap zichzelf voorhoudt zodat ze kunnen volhouden dat ze echt aan het werken zijn naar een oplossing. Dat inmiddels alle basisvoorwaarden om die twee staten op die plek heel ver uit het zicht verdwenen zijn en ook niet meer terugkomen negeren we liever.
Dat ze niet meer terugkomen hebben we deels zelf in de hand. Dat betekent wel dat we ook flink kritisch moeten durven zijn richting Israël. En niet hen verder faciliteren in hun droom de waarheid te laten worden, namelijk de vestiging van Groot-Israel, middels volksverhuizigen en etnische zuiveringen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 11 juni 2025 @ 17:40:17 #225
319979 Fok-it
All is well
pi_217913230
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je zult nu tegen het einde van de rit aanzitten en dit soort ongein nog even over jezelf moeten lezen. Ongekend
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')