Nee, dit zijn originele NL auto's die niet eerder zijn geīmporteerd.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:03 schreef Hanca het volgende:
Doordat de verkoper ze heeft geīmporteerd, de koper wordt de eerste Nederlandse eigenaar: https://autocoach.nl/inspiratie/wat-is-rest-bpm
Datum eerste toelating NL is toch echt later dan de geboortedatum van de auto hoor.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:07 schreef Eddy16 het volgende:
[..]
Nee, dit zijn originele NL auto's die niet eerder zijn geīmporteerd.
Ok, dat is misschien een niet goed voorbeeld. Staat namelijk vrijwel bij alle auto's:quote:Op maandag 9 juni 2025 21:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Datum eerste toelating NL is toch echt later dan de geboortedatum van de auto hoor.
De website waar jij kijkt legt het zelf uit: https://service.troostwij(...)7740-Wat-is-rest-BPMquote:Op maandag 9 juni 2025 21:16 schreef Eddy16 het volgende:
[..]
Ok, dat is misschien een niet goed voorbeeld. Staat namelijk vrijwel bij alle auto's:
https://www.troostwijkauctions.com/l/volkswagen-polo-1-2-tsi-comfortline-%2528automaat%2529-90pk-2016-jk-564-n-A1-27699-12
Ik heb dat uiteraard gelezen, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je bpm moet betalen voor een 2e hands auto die al op NL kenteken staat. Normaal betaal je rest bpm alleen als je een auto uit het buitenland importeert en op NL kenteken zet. Dat is hier niet het geval en ze leggen niet uit waarom dit zo is. De informatie komt dus niet overeen met de uitleg van de Belastingdienst.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
De website waar jij kijkt legt het zelf uit: https://service.troostwij(...)7740-Wat-is-rest-BPM
Dat is dus niet waar. Je betaalt altijd rest bpm totdat deze volledig is afgeschreven.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:36 schreef Eddy16 het volgende:
Ik heb dat uiteraard gelezen, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je bpm moet betalen voor een 2e hands auto die al op NL kenteken staat. Normaal betaal je rest bpm alleen als je een auto uit het buitenland importeert en op NL kenteken zet. Dat is hier niet het geval en ze leggen niet uit waarom dit zo is. De informatie komt dus niet overeen met de uitleg van de Belastingdienst.
Hoe gaat dat dan zo'n geboorte van een auto?quote:Op maandag 9 juni 2025 21:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Datum eerste toelating NL is toch echt later dan de geboortedatum van de auto hoor.
Als je een occasion koopt in NL (jonger dan 18 jaar) zit er altijd een deel rest bpm in de prijs die je voor de auto betaald. Dat is gewoon onderdeel van de verkoopprijs. Over die rest bpm betaal je geen btw, dus die zal ook altijd apart op de factuur vermeld staan.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:36 schreef Eddy16 het volgende:
Ik heb dat uiteraard gelezen, maar ik begrijp nog steeds niet waarom je bpm moet betalen voor een 2e hands auto die al op NL kenteken staat. Normaal betaal je rest bpm alleen als je een auto uit het buitenland importeert en op NL kenteken zet. Dat is hier niet het geval en ze leggen niet uit waarom dit zo is. De informatie komt dus niet overeen met de uitleg van de Belastingdienst.
Let dan wel op dat je hem eerst op je eigen naam zet en dan pas exporteerdquote:Op dinsdag 10 juni 2025 00:00 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Kan ook handig zijn voor het geval iemand de auto wil exporteren, dan kan je meteen zien wat het terug te vorderen rest bpm bedrag is bij de Belastingdienst.
Ook bij een bedrijfsauto is de BPM al eerder betaald lijkt mij, dus waarom nog rest bpm factureren? Of bedoel jij eengrijs kenteken, want dat is mijn voorbeeld zeker niet het geval.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:03 schreef boegschroef het volgende:
Die rest bpm is niet iets wat je hoeft te betalen tenzij het een ex bedrijfs auto is. Maar ze vermelden het bij elke auto. Je moet soms even goed opletten.
Maar ik koop daar 'regelmatig' auto's (heb er nu 7 gekocht/gewonnen en een stuk of 35 bekeken)
Mijn tip is als je echt geintresserd bent, ga naar de kijkdagen. 9 op de 10 van deze auto's zijn auto's die ze in de normale handel niet kwijt krijgen (veel schade, krassen of iets anders mis mee) Je moet voor jezelf afwegen of het de moeite is, maar geen enkele van de 7 auto's die ik daadwerkelijk gewonnen heb was eigenlijk 'rijklaar' zoek anders maar eens wat reviews over de site![]()
Mijn eerste auto die ik er kocht was een mini waar op de foto's heel vakkundig dikke schade was weggewerkt. Ik heb de foto's nog en je ziet gewoon dat het gefotoshopped was. Ik was toen niet gaan kijken en was aardig verrast toen de auto afgeleverd werd. Ik heb ze ermee geconfronteerd, maar de standaard reactie was telkens, 'dan had je maar naar de kijkdag moeten komen'. Uiteindelijk maar opgegeven, zelf opgeknapt en weer verkocht.
Er wordt geen rest-bpm los "gefactureerd".quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:21 schreef Eddy16 het volgende:
Ook bij een bedrijfsauto is de BPM al eerder betaald lijkt mij, dus waarom nog rest bpm factureren? Of bedoel jij eengrijs kenteken, want dat is mijn voorbeeld zeker niet het geval.
Als fotos gephotoshopped zijn dan lijkt me dat toch echt frauduleus, in tegenstelling tot ze fotos maken waarop de schade niet in beeld is.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:03 schreef boegschroef het volgende:
Die rest bpm is niet iets wat je hoeft te betalen tenzij het een ex bedrijfs auto is. Maar ze vermelden het bij elke auto. Je moet soms even goed opletten.
Maar ik koop daar 'regelmatig' auto's (heb er nu 7 gekocht/gewonnen en een stuk of 35 bekeken)
Mijn tip is als je echt geintresserd bent, ga naar de kijkdagen. 9 op de 10 van deze auto's zijn auto's die ze in de normale handel niet kwijt krijgen (veel schade, krassen of iets anders mis mee) Je moet voor jezelf afwegen of het de moeite is, maar geen enkele van de 7 auto's die ik daadwerkelijk gewonnen heb was eigenlijk 'rijklaar' zoek anders maar eens wat reviews over de site![]()
Mijn eerste auto die ik er kocht was een mini waar op de foto's heel vakkundig dikke schade was weggewerkt. Ik heb de foto's nog en je ziet gewoon dat het gefotoshopped was. Ik was toen niet gaan kijken en was aardig verrast toen de auto afgeleverd werd. Ik heb ze ermee geconfronteerd, maar de standaard reactie was telkens, 'dan had je maar naar de kijkdag moeten komen'. Uiteindelijk maar opgegeven, zelf opgeknapt en weer verkocht.
Ja dat was mijn idee ook. Als je de foto's van de site hebt opgeslagen en fotos maakt bij ontvangst heb je toch wel een zaak lijkt me. Als ik iets bestel op internet heb ik het product ook niet eerst bekeken in het echt.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als fotos gephotoshopped zijn dan lijkt me dat toch echt frauduleus, in tegenstelling tot ze fotos maken waarop de schade niet in beeld is.
Klopt, echter wilde ik deze auto zo graag dat ik er geen zaak van wilde maken. In het beste geval voor mij zouden ze dan de auto terug nemen en ik mijn geld terug krijgen. Maar dat wilde ikzelf niet. Vandaar dat ik het na een paar keer op en neer mailen maar heb laten zitten.quote:Op woensdag 11 juni 2025 07:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als fotos gephotoshopped zijn dan lijkt me dat toch echt frauduleus, in tegenstelling tot ze fotos maken waarop de schade niet in beeld is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |