Ronald Waterreus heeft in zijn column in De Limburger enorm hard uitgehaald naar Quincy Promes en Ronnie Stam. De analist walgt enorm van het gedrag dat beide heren tentoonstellen na hun veroordelingen.
Promes is momenteel een populair gespreksonderwerp: de voormalig buitenspeler van Ajax zou 1350 kg cocaïne hebben gesmokkeld en zijn neef hebben neergestoken. Daar staat een jarenlange gevangenisstraf op, momenteel geschat op 7,5 jaar. Promes 'ontliep' de zaak tot dusver door niet naar Nederland terug te keren en probeerde zijn positie wat te versterken aan de hand van een open interview. Vrijdag werd hij echter in Dubai gearresteerd. Stam stond vorige week terecht, hij zou 2000 kilo cocaïne in Nederland hebben gekregen.
Ronald Waterreus schrijft in zijn column in De Limburger over de huidige stand van zaken bij beide heren. "Heeft u dat ook, dat tal van gevoelens om voorrang vragen wanneer u dit soort berichten leest? Ongeloof, verdriet, woede. Maar misschien nog wel het meest: ergernis. Althans, in mijn geval" De analist verafschuwt vooral de slachtofferrol waar de (oud)-voetballers zich in wilden manoeuvreren. "Promes klaagde bijRTL Boulevardover de slechte omstandigheden in de gevangenis van Dubai, volgens hem 'de hel op aarde'. Stam op zijn beurt gooide het bij de rechtbank eveneens over de emotionele boeg", weet de vroegere Oranje-doelman.
Waterreus vindt de keuzes van Promes en Stam 'stuitend'. "Zo stoer willen zijn om in grote partijen drugs te handelen, met alle voor de samenleving levensgevaarlijke gevolgen van dien. En je vervolgens als een jankende kleuter gedragen wanneer blijkt dat je de straf krijgt waar je om hebt gevraagd. Pure walging voel ik bij dit soort types. Echt, het zou je kind maar wezen."
Het mag dan ook geen verrassing heten dat Waterreus de strengst mogelijke straf ziet voor Promes en Stam. 'Niet alleen omdat ze met hun gedrag het slechtst denkbare voorbeeld zijn voor al diegenen die hun voetbalhelden adoreren. Vooral ook omdat ze, plat gezegd, schijt hebben aan alles en iedereen. Hun enige belang is hun eigen belang. Voor dit soort criminelen past geen enkel mededogen."
https://www.msn.com/nl-nl(...)ke-straf/ar-AA1GQZt2
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !