https://www.telegraaf.nl/(...)akt-voor-steekpartijquote:AMSTERDAM - Ajax-aanvaller Quincy Promes is vanochtend door de politie gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij een ernstige steekpartij. Die vond eind juli plaats in een loods in Abcoude. Een familielid raakte zwaargewond en liep onder anderen zeer ernstig knieletsel op.
Promes wordt verdacht van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg, een delict waar maximaal vier jaar gevangenisstraf op staat.
De arrestatie is zondagochtend bevestigd door politiewoordvoerder Jelmer Geerds. Promes is direct na de arrestatie in verzekering gesteld en zit in de cel. In verzekering wil zeggen dat hij maximaal drie dagen in de cel moet blijven. Daarna kan de voorlopige hechtenis nog eens worden verlengd.
De politie bevestigt alleen dat een 28-jarige Amsterdammer is aangehouden voor het steekincident en wil niets zeggen over de achtergrond van de verdachte.
Familiefeest
Eind juli gaf de aanvaller van Ajax en Oranje een groot familiefeest in een loods van zijn eigen bedrijf in Abcoude. Tijdens het feest kreeg hij om onduidelijke redenen hevige ruzie met een familielid. Hij zou hem toen hebben gestoken met een mes en het slachtoffer raakte flink gewond. Omstanders kwamen meteen tussen het slachtoffer en Promes en hebben volgens getuigen erger kunnen voorkomen. De man deed een maand geleden aangifte van de steekpartij.
Het is onduidelijk waarom Promes niet eerder werd opgepakt. De politie ontkent dat is rekening gehouden met het speelschema van Ajax. „We hoorden pas een maand geleden van het incident. Daarna is een onderzoek gestart en dat heeft vanochtend tot een arrestatie geleid”, aldus Geerds.
Promes kwam in 2019 van Sevilla FC naar Ajax, dat vijftien miljoen euro voor hem betaalde. Eerder kwam hij uit voor Spartak Moskou, Go Ahead Eagles en FC Twente. Promes debuteerde in 2014 in het Nederlands elftal.
Niet gestoken is altijd mis.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de straf van Promes nog hoger zal uitvallen als hij in hoger beroep zal gaan omdat hij willens en wetens zijn straf weigert uit te zitten en nu ook nog is op de internationale opsporingslijst staat
Dat is allemaal niet zo slim van hem
Nu denkt hij ook nog is een dealtje te kunnen sluiten om zijn carrière voort te kunnen zetten
De man is echt compleet gestoord
Hoe durf je dit zo te gaan stellen?
Play stupid games, win stupid prizes.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
RTL Boulevard spreekt exclusief met Quincy Promes in special: 'Ik wil terug naar Nederland': https://www.rtl.nl/boulev(...)terug-naar-nederland
Wat is de wereld toch oneerlijk.quote:"Ik heb vaak het gevoel dat ik verkeerd begrepen word. Mijn kant van het verhaal moet gehoord worden en gerespecteerd worden".
“Ik ben bezig om zo positief mogelijk te zijn. Niet alles wat ik doe is een middelvinger naar Nederland. Ik merk heel erg aan de reacties en kritiek die ik krijg dat ik heel erg onbegrepen wordt of verkeerd wordt opgevat."
En in Indonesië?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:54 schreef StateOfMind het volgende:
Hij mag in zijn handen klappen dat hij slechts 7 jaar moet zitten.
Het gaat om 1350 kilo cocaïne.
In Peru en Colombia zit je al respectievelijk 8 tot 12 jaar als je respectievelijk 8 tot 10 kilo bij je hebt.
Bij zulke grote hoeveelheden als Promes ga je al gauw voor 25-30 jaar.
Idioot lage straffen hier.
Nederland heeft de hoogste straffen van Europaquote:Op dinsdag 10 juni 2025 10:54 schreef StateOfMind het volgende:
Hij mag in zijn handen klappen dat hij slechts 7 jaar moet zitten.
Het gaat om 1350 kilo cocaïne.
In Peru en Colombia zit je al respectievelijk 8 tot 12 jaar als je respectievelijk 8 tot 10 kilo bij je hebt.
Bij zulke grote hoeveelheden als Promes ga je al gauw voor 25-30 jaar.
Idioot lage straffen hier.
Het vergrijp moet ook bepalend zijn wat mij betreft. Ik vind poging tot doodslag/moord nog weer wat anders dan cocaïnehandel o.i.d.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:21 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Nederland heeft de hoogste straffen van Europa
Ik heb gevoel dat deze jongen zelf verkeerd begrijpt dat niemand meer iets moet voor hem.quote:"Ik heb vaak het gevoel dat ik verkeerd begrepen word. Mijn kant van het verhaal moet gehoord worden en gerespecteerd worden".
Dat verandert toch ook constant, een Volkert in 2025 krijgt gewoon levenslang.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het vergrijp moet ook bepalend zijn wat mij betreft. Ik vind poging tot doodslag/moord nog weer wat anders dan cocaïnehandel o.i.d.
Zo vind ik het bijvoorbeeld absurd dat de moordenaar van Pim Fortuyn nu gewoon vrij in Nederland kan/mag wonen. Compleet ridicuul dat je iemand dwars door zijn kop schiet, het leven van diegene (en indirect het leven van veel andere mensen) compleet verwoest en vervolgens na iets minder dan 20 jaar gewoon in een eigen huisje in Gelderland mag wonen alsof er niks gebeurd is. Dat is dus schijnbaar de kostprijs van een menselijk leven.
Volkert had 18 jaar gekregen en is na 11 jaar al vrijgekomen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het vergrijp moet ook bepalend zijn wat mij betreft. Ik vind poging tot doodslag/moord nog weer wat anders dan cocaïnehandel o.i.d.
Zo vind ik het bijvoorbeeld absurd dat de moordenaar van Pim Fortuyn nu gewoon vrij in Nederland kan/mag wonen. Compleet ridicuul dat je iemand dwars door zijn kop schiet, het leven van diegene (en indirect het leven van veel andere mensen) compleet verwoest en vervolgens na iets minder dan 20 jaar gewoon in een eigen huisje in Gelderland mag wonen alsof er niks gebeurd is. Dat is dus schijnbaar de kostprijs van een menselijk leven.
Wat ik dan ook weer totaal absurd vind is een land als Myanmar; waar je met 5 gram cocaïne 10 jaar vast moet zitten. Dat is weer de andere kant.
Zit in een bubbel waar hij te weinig Nee hoort.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb gevoel dat deze jongen zelf verkeerd begrijpt dat niemand meer iets moet voor hem.
Vanmiddag gaat daar bij het hof waarschijnlijk verandering in komenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zit in een bubbel waar hij te weinig Nee hoort.
Er zijn nog online sessies.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Erg jammer, ik had graag een keer een voorlichting bijgewoond van Quincy.
Omdat de advocaat van Promes dit verzoek aan het hof gedaan heeft en er vandaag een proforma zitting was voor het hoger beroep. Daar worden dit type verzoeken normaal behandeld. Dus niets bijzonders.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik snap niet dat het openbaar ministerie en het gerechtshof op dit debiele verzoek gaat reageren
alsof dit enige kans van slagen had
die advocaat van Promes is op zijn achterhoofd gevallen ofzo dat hij dit serieus overweegt om dit bij de rechtbank neer te leggen?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Omdat de advocaat van Promes dit verzoek aan het hof gedaan heeft en er vandaag een proforma zitting was voor het hoger beroep. Daar worden dit type verzoeken normaal behandeld. Dus niets bijzonders.
Hij zal ongetwijfeld tegen zijn cliënt gezegd hebben dat dit verzoek weinig kans van slagen had. Als de cliënt toch door wil zetten, wordt het verzoek ingediend.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
die advocaat van Promes is op zijn achterhoofd gevallen ofzo dat hij dit serieus overweegt om dit bij de rechtbank neer te leggen?
iedereen weet toch dat dit een kansloos verzoek is
Wat denk je zelf? Dat ik niet weet hoe het juridische werkt en ik niet weet hoe een advocaat in dit geval moet acteren?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 20:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hij zal ongetwijfeld tegen zijn cliënt gezegd hebben dat dit verzoek weinig kans van slagen had. Als de cliënt toch door wil zetten, wordt het verzoek ingediend.
Deze act weerquote:Op dinsdag 10 juni 2025 20:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Dat ik niet weet hoe het juridische werkt en ik niet weet hoe een advocaat in dit geval moet acteren?
ik ken alle 11 boeken uit mijn hoofd
Dat.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:38 schreef Kriegel het volgende:
"Hij heeft nog maar twee jaar om zijn brood te verdienen voor de rest van z'n leven!"![]()
![]()
Bitch please. De rest van Nederland moet door tot 67 maar meneer de voetballer is met 35 spontaan melaats.
Gewoon burgers flippen met je lbo harses.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |