quote:
Op maandag 9 juni 2025 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:[..]
Laat ik het dan zo stellen... de National Guard is er: zijn de rellen over? Is de situatie sindsdien verbeterd?
Verder: Los Angeles heeft niet gevraagd om de National Guard.
Als je dat zo stelt, dien je ook te kunnen weten of de rellen nu over waren als de NG er niet was geweest.
Dat weet jij niet. Ik ook niet, maar het lijkt mij sterk als nu de rellen wel afgelopen waren.
Agenten zijn de afgelopen dagen beschoten met vuurwerk en er zijn stenen, paaltjes en 'vloeistof van onbekende aard' naar hen gegooid, zei McDonnell volgens The New York Times op een persconferentie. De politie greep in met onder meer het gebruik van rubberkogels, traangas en flitsgranaten.Hierboven valt te lezen dat het de
afgelopen dagen alleen maar erger en erger is geworden,
voordat de NG er bij kwam.
Maar de gouverneur verklaarde ''geen probleem'' te hebben. Mijn inziens; klaarblijkelijk falen deze verantwoordelijken hopeloos en is de ''hulp'' van Trump (& Tom Homan) nog een extra zure schop tegen het zere gekrenkte democrate anti-Trump been.
De gouverneur van Californië Gavin Newsom noemt de inzet van de Nationale Garde onwettig en heeft Trump formeel verzocht de troepen weer terug te trekken. Dat deed hij via een brief aan minister van Defensie Pete Hegseth, die hij deelde op X. "We hadden geen probleem totdat Trump zich ermee ging bemoeien", schrijft hij. Dit is dus gewoon niet waar, en verder alleen maar een sneer naar Trump. Riekt naar vuil politiek spel, met alleen maar meer polarisering tot gevolg.
En verder; nee ik weet zeker niet wat Trump rechtsmatig wel en niet mag, maar blijkbaar is hij wel in de overtuiging dat het wel kan en dat het nodig is. Of hij gelijk heeft, zal dus nog wel blijken.