abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2025 @ 21:32:10 #1
209864 loveislikeakiss
Geluk is een gerucht
pi_217889471
Terwijl ik luisterde naar mijn heerlijk foute musical-playlist (ja, Mamma Mia! stond weer eens op repeat), realiseerde ik me dat we in Feest! nog helemaal geen topic hebben om Pride Month te vieren. Hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Pride is een maand vol kleur, liefde, zichtbaarheid en kracht. Een moment om stil te staan bij hoe ver we gekomen zijn, én bij hoeveel er nog te doen is. Maar bovenal is het een viering van wie we zijn – in alle vormen, identiteiten en expressies.

Deze maand draait om vrijheid, expressie en community. Om jezelf zijn, luid en unapologetic. Om samenkomen in trots, in muziek, in dans, in verhalen en in steun. Of je nu groots viert of in alle rust, Pride leeft op zoveel manieren – en ieder daarvan telt.

Dus laten we deze maand ook hier wat extra kleur brengen. Met glitter, muziek, liefde en vooral heel veel ruimte om te stralen.

Bij deze alvast een favoriet van mij:
Bekijk deze YouTube-video

Happy Pride!
Hey there sunshine lift my heart
  zondag 8 juni 2025 @ 22:32:27 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217889975
Fijne Pride Maand *O*

Laten we overigens niet vergeten dat Pride niet alleen maar een feest is, maar ook een protest. O+ (de reden dat er geen topic was, is waarschijnlijk omdat pride maand een Amerikaans feest is die vooral betekenis heeft in Amerika vanwege de Stonwall rellen :T )
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217889991
stop die regenboog maar waar de zon niet schijnt
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_217890003
Ah de freakshow is weer begonnen? Top!
pi_217891510
dat je een maand lang met regenboogvlagjes wilt rondzwaaien en half naakt wilt rondlopen om acceptatie af te dwingen... Dan moet je je toch eens gaan verdiepen in de psychologie en dat dit echt averechts werkt. Door de strot drukken heeft nog nooit geholpen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_217891549

In Amerika is die hype gelukkig aardig op z'n retour.
Het is overigens ook Men's mental awareness month, maar het wordt door sommigen zowat als een hate-crime gezien als je dat aankaart.

Maar goed; veel plezier met je feestje, Mikey! ^O^
pi_217891598
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:42 schreef ToT het volgende:

In Amerika is die hype gelukkig aardig op z'n retour.
Het is overigens ook Men's mental awareness month, maar het wordt door sommigen zowat als een hate-crime gezien als je dat aankaart.

Maar goed; veel plezier met je feestje, Mikey! ^O^
Ach, genoeg mensen die wat aan beide heeft lijkt me?

Zaterdag weer langs de singel gestaan in mijn stad en weer genoten van alles wat er voorbij kwam. Elk jaar weer een feest!
pi_217891608
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:37 schreef Apotheose het volgende:
dat je een maand lang met regenboogvlagjes wilt rondzwaaien en half naakt wilt rondlopen om acceptatie af te dwingen... Dan moet je je toch eens gaan verdiepen in de psychologie en dat dit echt averechts werkt. Door de strot drukken heeft nog nooit geholpen.
Maar jij hoeft van hen toch niet halfnaakt rond te lopen en met regenboogvlaggetjes te zwaaien? Ik begrijp je reactie denk ik niet helemaal..
  maandag 9 juni 2025 @ 10:20:18 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217891791
Mag het ook zonder glitter aub? Dat spul gaat echt overal zitten.
Verder fijne pride, makkers die onder één van de vlaggen vallen, sorry, ik kan het ook allemaal niet meer bijhouden. Oh en voor iedereen overigens gewoon een mooie maand gewenst he.
  maandag 9 juni 2025 @ 10:32:45 #10
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_217891858
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:52 schreef zatoichi het volgende:
Zaterdag weer langs de singel gestaan
Als single :?
pi_217891899
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:37 schreef Apotheose het volgende:
Als je vindt dat met vlaggetjes zwaaien al "door de strot drukken" is, dan is het ook wel duidelijk dat er qua acceptatie nog wel een weg te gaan is. Je kan je ook afvragen waar dan het probleem zit he. En hoe moet het dan?
  maandag 9 juni 2025 @ 10:45:08 #12
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217891931
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 09:42 schreef ToT het volgende:
:')

Het een sluit het ander niet uit hè. En dat randdebielen dat als een hate-crime zien (als dat al zo is) kun je wegstrepen tegen randdebielen die de pride month als een hate-crime zien. Lekker boeie, mensen zouden zich eens niet zoveel moeten aantrekken van wat andere mensen doen en vinden.

---

Vind je de pride month niets dan doe je er toch niets mee? Dit topic is het enige wat ik er dit jaar over heb gehoord. Wat dat met door de strot drukken te maken heeft, geen idee. Mensen die zulke sterke meningen over alles wat pride is hebben moeten eens bij zichzelf te raden gaan of het wel iets is waar ze zich zoveel mee bezig willen houden. Vraag je eens af of je niet in een social media-bubbel zit waar al die pride-mensen voorbij komen, want ik zie het vrijwel nooit? Je zal maar moeten leven met wat mensen die met vlaggetjes zwaaien, ocharme. :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_217891947
Hier trouwens nog meer halfnaakte mensen die met vlaggen zwaaien, maar daar hoor je natuurlijk niemand over:

maandag 9 juni 2025 @ 10:59:10 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217892011
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 10:49 schreef Farenji het volgende:
Hier trouwens nog meer halfnaakte mensen die met vlaggen zwaaien, maar daar hoor je natuurlijk niemand over:

[ afbeelding ]
Ah ja, de sportvoyeuristenvlag, mooi is die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')