ik heb het idee dat Trump en Poetin onder een hoedje spelenquote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat de moraalboost die Trump Rusland heeft gegeven is afgezwakt. Rusland gaat nu vol op het idee dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de Oekraïense verdediging in elkaar klapt.
Ik woon bijna naast een militaire basis in Estland.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:12 schreef skysherrif het volgende:
Vraag me af hoelang baltische staten zich kunnen afweren tegen dagenlange regens aan Shahed drones, nadat die zijn gestockpiled, in combinatie met raketten.
Zolang je met dat gare busje russische "soldaten" op hun brommer kunt platrijden, is er niks aan het handje.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik woon bijna naast een militaire basis in Estland.
Althans, van een Malev (Vrijwillige compagnie). Maar als ik het legermateriaal hier zie? Denk dan maar even 40 jaar terug![]()
![]()
Echt zeer armoedig. Ze hebben hier een oude bus staan met een groen camouflage kleurtje erover als vervoer middel![]()
Buiten dat Estland veel en veel minder inwoners heeft dan Rusland aan militairen.
Dat is ook de bron van ongerustheid bij de EU/Navo.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik woon bijna naast een militaire basis in Estland.
Althans, van een Malev (Vrijwillige compagnie). Maar als ik het legermateriaal hier zie? Denk dan maar even 40 jaar terug![]()
![]()
Echt zeer armoedig. Ze hebben hier een oude bus staan met een groen camouflage kleurtje erover als vervoer middel![]()
Buiten dat Estland veel en veel minder inwoners heeft dan Rusland aan militairen.
Vermoed je ook dat de paus katholiek is?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb het idee dat Trump en Poetin onder een hoedje spelen
De 'groene mannetjes' en de 'onderdrukte russen' tactiek lijkt me een realistisch scenario. Zoals ze dat ook al op de Krim en in de Donbas hebben gedaan. Voordeel is dat dit een bekend propaganda narratief is wat al veelvuldig wordt nagepraat.quote:Russia plans to send “little green men” into the Baltic states to test NATO
German intelligence chief Bruno Kahl told Reuters that Russian military leaders view NATO’s mutual defense commitments as practically meaningless — and intend to test that assumption soon.
“We are quite confident — and we have intelligence to back this up — that Ukraine is just a stepping stone on Russia’s path westward,” Kahl said.
However, according to German intelligence, a full-scale attack on a NATO country is unlikely. Instead, they expect hybrid warfare tactics — for example, Russia might send unmarked troops in “military surplus” uniforms into Estonia under the pretext of protecting “oppressed” Russian minorities.
Of course, Russia’s real goal wouldn't be “protection,” but provocation — to see whether NATO, especially the U.S., will honor its defense obligations and respond if Article 5 is put to the test.
https://x.com/nexta_tv/status/1932438855153766629
En ze hebben zo'n hekel aan nazi'squote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:37 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)in-de-moskouse-metro
Achterlijke russen
Het is wel passend, nu jaagt Poetin de Russen de dood in, in zijn meat grinder in Oekraïne.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:37 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)in-de-moskouse-metro
Achterlijke russen
Dat wordt al heel lang gedacht. Trump doet nu alsof hij al zijn leger krachten nodig heeft om binnen de VSde boel onder controle te houden, trekt alles uit oost europa en geeft poetin vrijspel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 18:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb het idee dat Trump en Poetin onder een hoedje spelen
Vandaar dat Poetin zich zo'n zorgen maakt over de inflatie.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je denkt dat het in Rusland een kwestie is van hoe populair een leider is, dan heb je denk ik een paar decennia gemist.
Hoezo gigantische basis in Duitsland sloot?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat wordt al heel lang gedacht. Trump doet nu alsof hij al zijn leger krachten nodig heeft om binnen de VSde boel onder controle te houden, trekt alles uit oost europa en geeft poetin vrijspel.
vergeet ook niet dat hij een gigantisch leger basis in duitsland sloot, waardoor er nu minder makkelijk wapens naar Oekraine kunnen. dit zette biden strategisch ook voor een dillema.
Alles qua buitenland beleid van Trump heeft de positie van rusland versterkt.
quote:. De belangrijkste Amerikaanse bases in Duitsland—zoals Ramstein en Spangdahlem—blijven operationeel. Ramstein huisvest meer dan 16.000 militaire en civiele medewerkers en vormt de kern van de Amerikaanse luchtmachtaanwezigheid in Europa
Nee, dat is toch helemaal niet waar!! Nooit van de Enhanced Forward Presence gehoord?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat wordt al heel lang gedacht. Trump doet nu alsof hij al zijn leger krachten nodig heeft om binnen de VSde boel onder controle te houden, trekt alles uit oost europa en geeft poetin vrijspel.
vergeet ook niet dat hij een gigantisch leger basis in duitsland sloot, waardoor er nu minder makkelijk wapens naar Oekraine kunnen. dit zette biden strategisch ook voor een dillema.
Zal zoals altijd in Europa wel weer veel praatjes, weinig actie zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:02 schreef Joppiez het volgende:
De coalition of the willing houdt zich wel angstvallig stil. Zouden er geen zware sancties komen tegen Rusland ook?
Over welke basis heb je het? De laatste gesloten militaire basis van de VS in Duitsland dateert van 2015 toen Trump nog niet aan de macht was.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 23:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
https://www.fpri.org/mult(...)n-russian-captivity/quote:Prisoners were regularly sent to Donetsk where they could legally be executed by the state (due to no death penalty moratorium being in place), especially if they “confessed” to killing or raping civilians. Sergeant Malik says after being released, he saw videos of his comrades confessing to crimes in areas where they weren’t even stationed.
In dedicated POW camps, guards would switch off their body cams to beat prisoners, while after being transferred to normal Russian prisons, guards were required to beat prisoners in front of the camera. Sergeant Malik recalls one instance of a guard quietly begging him to stop moving out of the way so that he could show the cameras he was beating. Malik estimates 20% of guards were this way, another 20% loved torturing prisoners, and the rest just did what they were told.
Civilians from Mariupol and Kherson occupied these prisons with the soldier POWs. They were beaten and tortured and accused of war crimes just like the rest of the soldiers
Prison guards are rotated every month to ensure they don’t develop any relations with prisoners.
German Shepherds were sicked on prisoners as another form of torture. Sergeant Malik suffered bite wounds to one of his arms and his legs. This caused infections among many of the prisoners, because the same dog bit everyone.
Many prisoners tried to kill themselves during captivity, some succeeded.
Malik says he knows he had it very easy compared to others. Taganrog is the worst place to be, and there’s bodies returned in exchanges that come from POWs that died in captivity there.
Malik was released not long after the Kursk operation started in the exchange that involved a couple hundred Russian conscripts captured from the initial push. He says the guards intensified their beatings in August and he couldn’t figure out why until he was returned to Ukraine; basically they took out their anger over Kursk on the prisoners
Direct in de kiem smoren door die groene mannetjes te laten verdwijnen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:16 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De 'groene mannetjes' en de 'onderdrukte russen' tactiek lijkt me een realistisch scenario. Zoals ze dat ook al op de Krim en in de Donbas hebben gedaan. Voordeel is dat dit een bekend propaganda narratief is wat al veelvuldig wordt nagepraat.
Gewoon afmaken, dus.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:51 schreef Red_85 het volgende:
Direct in de kiem smoren door die groene mannetjes te laten verdwijnen.
Ah, Oekraïne gaat 2 oude Stingers krijgen van de VS?quote:
Is dat nieuw/oud...?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |