abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 juni 2025 @ 15:14:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_217876794
Ophef in België. RWDM, dat uitkomt op het tweede niveau, heet vanaf 1 juli Daring Brussels. Ook het logo en de clubkleuren worden veranderd. De wijzigingen zijn een idee van de Amerikaanse eigenaar John Textor. De fans van de club zijn woest en een petitie gestart om een stokje te steken voor de aangekondigde veranderingen.

CEO Maxime Vossen licht de wijzigingen toe. “We zijn niet over één nacht ijs gegaan, maar om te groeien is een sterke clubnaam heel belangrijk. We staan als bestuur volledig achter deze beslissing omdat de argumenten van Textor steekhouden”, aldus Vossen.

De CEO stipt aan dat ‘RWDM’ in het buitenland niet makkelijk uit te spreken is. “Als Textor het in de VS had over RWDM kreeg hij gelijk de vraag: ‘Waar staan die letters voor? En waar ligt dat?’ Met Daring Brussels krijg je zulke vragen niet.”

Over de nieuwe naam is goed nagedacht, vervolgt Vossen. “In Daring zit het woord ‘dare’: durven. Daar staat onze club voor. Internationaal bekt het ook makkelijker. Spreek ‘RWDM’ uit in het Nederlands, Frans of Engels en het klinkt telkens anders.”

Aan de clubkleuren wordt goud toegevoegd. Ook het logo verandert. “De kleuren blijven behouden, maar goud wordt eraan toegevoegd. Voor het nieuwe logo hebben we een beroep gedaan op een gereputeerd marketingbureau, dat ook zakendoet met onder meer Stromae”, aldus Vossen.

De fans zijn kwaad over de gang van zaken. Op social media is veel te doen over de wijzigingen en er is ondertussen een petitie gestart om het besluit van de club tegen te gaan.

“Van de ene op de andere dag verdwijnen mijn club, vier letters en kleuren ten gunste van een Amerikaan voor wie wij en onze geschiedenis niets betekenen”, schrijft een fan op X. “Daring Brussels vertegenwoordigt onze club niet.”

RWDM staat voor ‘Racing White Daring Molenbeek’ en ontstond na een fusie tussen Daring Club Molenbeek en Racing White.

https://www.voetbalzone.n(...)/bltd282de0972624dd2

Wees blij dat je club niet van stad verandert. De Los Angeles Dodgers heetten eerst de Brooklyn Dodgers. Kennen we de Seatle Supersonics nog ? Germinal Eekelen of Germinal Beerschot ? Serieus, ik ben het geloof in de romantiek van het voetbal al een tijdje verloren. Het zal allemaal wel. Geld regeert en dat valt niet meer te stoppen. Succes deze zomer met een potsierlijk WK voor club teams. Volgend jaar een WK met 267 landen. Het tekort aan landen wordt aangevuld door Walt Disney.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 juni 2025 @ 15:18:21 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_217876820
Jan Boskamp was trouwens voetballer van het jaar toen hij met RWDM kampioen werd. Helaas heeft deze politiek analist het veld moeten rijmen voor een fascist bij VI.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 juni 2025 @ 15:21:55 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217876848
Noem het Daring Molenbeek en er is niks aan de hand zo te zien, want Daring zat altijd al in de naam, en de drie kleuren krijgen er een extra dingetje bij, tja. Ik dacht dat ze van rood en zwart naar iets als groen en blauw zouden gaan ofzo, dit valt alles mee :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 juni 2025 @ 15:26:01 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_217876881
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:21 schreef heywoodu het volgende:
Noem het Daring Molenbeek en er is niks aan de hand zo te zien, want Daring zat altijd al in de naam, en de drie kleuren krijgen er een extra dingetje bij, tja. Ik dacht dat ze van rood en zwart naar iets als groen en blauw zouden gaan ofzo, dit valt alles mee :+
Met valt alles mee was RWDM al jaren bezig. Volgens mij begrijp je niet dat inmiddels alle sporen van de club zijn verdwenen.

zaterdag 7 juni 2025 @ 16:23:37 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217877305
RWDM is bij mijn weten altijd de volksclub van Brussel geweest, toen Union St Gilloise nog in 11e Provinciale tegen Janneke en Mieke speelde.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 16:25:39 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217877322
Moet je maar niet met Amerikanen in zee gaan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217878764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 15:18 schreef tong80 het volgende:
Jan Boskamp was trouwens voetballer van het jaar toen hij met RWDM kampioen werd. Helaas heeft deze politiek analist het veld moeten rijmen voor een fascist bij VI.

Boskamp is gewoon met pensioen met een hoop persoonlijk leed.

Bijzonder verdrietig want wat een top gozer.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 19:55:27 #8
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217878804
Als fans gewoon een nieuwe club oprichten net als SV Austria Salzburg.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_217881365
Darling Brussels GAAAAAAAAAAAY
U MAD?
pi_217881431
Stel voor dat we dat gewoon met elke Belgische club gaan doen, hoe moet de gemiddelde persoon weten waar Anderlecht vandaan komt? Daring Antwerpen is duidelijker.
  zondag 8 juni 2025 @ 10:20:40 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217883448
edit
pi_217883691
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 19:55 schreef Dagoduck het volgende:
Als fans gewoon een nieuwe club oprichten net als SV Austria Salzburg.
Dat hebben ze al eens gedaan ten tijde van FC Brussels. Maar die club (Racing Whitestar Daring Molenbeek) is failliet gegaan.

En daarna nog een keer ten tijde van BX Brussels van Vincent Kompany. Toen werd het stamnummer van Wetteren over gekocht om daar weer met RWDM te beginnen. Nu kopen ze stamnummer 2 weer trouwens.
pi_217883696
Wie betaalt, bepaalt....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_217883731
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 10:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wie betaalt, bepaalt....
Ja, en ze hebben het nadat ze RWDM weer nieuw leven in hebben geblazen, zelf weer verkwanseld aan Textor.
  zondag 8 juni 2025 @ 11:41:01 #15
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217884038
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 10:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat hebben ze al eens gedaan ten tijde van FC Brussels. Maar die club (Racing Whitestar Daring Molenbeek) is failliet gegaan.

En daarna nog een keer ten tijde van BX Brussels van Vincent Kompany. Toen werd het stamnummer van Wetteren over gekocht om daar weer met RWDM te beginnen. Nu kopen ze stamnummer 2 weer trouwens.
Ah, dus het hoort een beetje bij de club. Dan denk ik dat die Amerikaanse eigenaar de geschiedenis heel goed begrepen heeft.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!fotograaf zondag 8 juni 2025 @ 11:45:38 #16
842 Zorro
Z
pi_217884094
Ik zou juist dolgelukkig zijn om iedere associatie met Molenbeek te zien verdwijnen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_217884131
quote:
10s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ah, dus het hoort een beetje bij de club. Dan denk ik dat die Amerikaanse eigenaar de geschiedenis heel goed begrepen heeft.
Ja, het heeft wel enige link met het verleden. Niet zoals FC Brussels in het verleden. Maar ook toen was het idee dat met de naam Brussels de zilvervloot wel binnen zou komen varen. Wat uiteindelijk niet gebeurde.

Meeste fans zullen gewend zijn aan RWDM natuurlijk. Tot 1970 heette Daring Molenbeek, Daring Club de Bruxelles. Maar dat zullen de meeste mensen in het stadion niet actief mee hebben gemaakt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Halcon op 08-06-2025 11:57:29 ]
pi_217884954
quote:
Kort en krachtig – “Daring” wordt gebruikt als “Daring Brussels”, zonder enige verwarring: er is geen andere Daring in het wereldvoetbal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Daring_Club_Echternach
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217885313
Je hebt ook nog een Daring Brugge.
  Trouwste user 2022 maandag 9 juni 2025 @ 12:40:16 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_217892731
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, het heeft wel enige link met het verleden. Niet zoals FC Brussels in het verleden. Maar ook toen was het idee dat met de naam Brussels de zilvervloot wel binnen zou komen varen. Wat uiteindelijk niet gebeurde.

Meeste fans zullen gewend zijn aan RWDM natuurlijk. Tot 1970 heette Daring Molenbeek, Daring Club de Bruxelles. Maar dat zullen de meeste mensen in het stadion niet actief mee hebben gemaakt.
La Gantoise, Germinal Eekeren.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')