Dat is inderdaad raar, heb je zo'n duur contract dan?quote:Op zondag 8 juni 2025 11:23 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb ooit een slimme meter in huis gekregen ,en ik verbruik in deze periode heel weinig , iedere maand minder dan de maand daarvoor en ik betaal me blauw. Dat is wel raar
Dank je welquote:Op zondag 8 juni 2025 11:24 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Proficiat (nog) met je kleindochter![]()
Wat rot dat je dochter lichamelijk nog zoveel last heeft. Hoop dat ze zich snel beter voelt nu na de bloedtransfusie.
Prijzen stijgen steeds he, dus als je dan minder gaat gebruiken valt het door de stijgingen niet opquote:Op zondag 8 juni 2025 11:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar, heb je zo'n duur contract dan?
Als je een contract voor langere periode hebt afgesloten zou je wel moeten merken wanneer je minder gaat verbruiken.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Prijzen stijgen steeds he, dus als je dan minder gaat gebruiken valt het door de stijgingen niet op
Ik betaalde 150, dat werd vorig jaar 209, en nu zag ik dat ik moet verghogen naar 250 per maand terwijl per maand ook minder verbruikquote:Op zondag 8 juni 2025 11:25 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Wat betaal je per maand als ik vragen mag?
Ja preciesquote:Op zondag 8 juni 2025 11:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja dat is ook raar, komt door die klotige prijsstijgingen
Nee , nou ja toen ik dat contract kreeg niet ,maar alles stijgtquote:Op zondag 8 juni 2025 11:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar, heb je zo'n duur contract dan?
Teringjantje! Voor 1 persoon, dat is abnormaal veelquote:Op zondag 8 juni 2025 11:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik betaalde 150, dat werd vorig jaar 209, en nu zag ik dat ik moet verghogen naar 250 per maand terwijl per maand ook minder verbruik![]()
Dus ja ik geloof het allemaal wel .
Ja dan wel, maar hier staat het in ieder geval niet vast. Gebruik je meer dan waar je voor vast gezet hebt moet je bij betalen.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je een contract voor langere periode hebt afgesloten zou je wel moeten merken wanneer je minder gaat verbruiken.
Oplichters zijn het!quote:Op zondag 8 juni 2025 11:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja dan wel, maar hier staat het in ieder geval niet vast. Gebruik je meer dan waar je voor vast gezet hebt moet je bij betalen.
Wow dat is echt wel veel voor een flat.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik betaalde 150, dat werd vorig jaar 209, en nu zag ik dat ik moet verghogen naar 250 per maand terwijl per maand ook minder verbruik![]()
Nee, ik gaf net al aan dat ik juist via mijn slimme meter iedere maand een update krijg dat ik weer onder het verbruik van de maand daarvoor zit, dus dat is iig positiefquote:Op zondag 8 juni 2025 11:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Teringjantje! Voor 1 persoon, dat is abnormaal veel
Verbruik je zoveel gas en elektra dan?
quote:Op zondag 8 juni 2025 11:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nee, ik gaf net al aan dat ik juist via mijn slimme meter iedere maand een update krijg dat ik weer onder het verbruik van de maand daarvoor zit, dus dat is iig positief
quote:
Dat is wel heel veel dat betaal ik nietquote:Op zondag 8 juni 2025 11:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
De slimme meter is ook om of teveel of te weinig verbruik in de gaten te houden.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is wel heel veel dat betaal ik niet
Ik betaal altijd wel meer dan ik moet betalen omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan en het ook een mooi bedrag waar ik dan iets extras voor in huis voor kan kopen
Ik betaal 200 in de maand en ik krijg zoals ik nu kan zien over de 1000 terug.
Dat klopt ook vaak allemaal niet. Als je met dat eerdere voorschot bedrag er goed mee uit kwam aan het einde van het jaar, dan kun je dat nieuwe voorschot bedrag gewoon aanpassen naar wat je zelf wilt.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb ook zo slimme meter hoor en krigj regelmatig berich dat ik mijn maandbedrag kan verlagenquote:Op zondag 8 juni 2025 11:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
De slimme meter is ook om of teveel of te weinig verbruik in de gaten te houden.
Ik heb de laatste jaren ieder jaar flink wat geld terug gekregen , en sinds de die slimme meter krijg ik maandelijks een update of ik minder of meer verbruik. Dat is ook om een het risico te vermijden of de kans te lopen dat je heel veel terug moet betalen , en dat zou nog vervelender zijn wmb.
En hopelijk binnenkort noodfonds waardoor ik een half jaar de helft hoef te betalen , maar dat is nog ff afwachten.
Ik heb in het afgelopen jaar vier aanpassingen moeten doen , ik betaal nu 209 en ik kreeg een maand of twee geleden alweer bericht dat ik moet verhogen naar 250 .quote:Op zondag 8 juni 2025 11:53 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat klopt ook vaak allemaal niet. Als je met dat eerdere voorschot bedrag er goed mee uit kwam aan het einde van het jaar, dan kun je dat nieuwe voorschot bedrag gewoon aanpassen naar wat je zelf wilt.
Had ik hier ook, gingen ze het ineens verhogen, ik denk aan mn hoela, ik verbruik nu veel minder omdat ik er enorm op ging letten en heel zuinig ging doen. En toen verlaagde ik die voorschot. En kreeg aan het eind nog terug ook! En niet een klein beetje ook.
ja maar je MOET niks he. Het is een voorschot. Dan mag je nog altijd zelf bepalen wat je betaalt. Je moet alleen in de gaten houden dat je aan het eind van de periode uitkomt en of je terug krijgt of bij moet betalen.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:55 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb in het afgelopen jaar vier aanpassingen moeten doen , ik betaal nu 209 en ik kreeg een maand of twee geleden alweer bericht dat ik moet verhogen naar 250 .
En ik verbruik minder
Nee maar ik wil ook niet straks flink bij moeten betalen , dat is een beetje de keuze die je dan toch moet maken voor jezelf. Ik heb niet verhoogd naar 250 , dat betaalde ik al niet toen mijn kinderen nog thuis woonden, maar ik vind het wel erg frustrerend , juist omdat ik zo bewust met mijn verbruik bezig ben.quote:Op zondag 8 juni 2025 11:59 schreef Prisha het volgende:
[..]
ja maar je MOET niks he. Het is een voorschot. Dan mag je nog altijd zelf bepalen wat je betaalt. Je moet alleen in de gaten houden dat je aan het eind van de periode uitkomt en of je terug krijgt of bij moet betalen.
Als je minder verbruikt en de kosten zijn niet enorm omhoog gegaan én je altijd al uitkwam met je voorschotbedrag, dan is verhogen onzin.
Nee flink bijbetalen wil je ook niet.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nee maar ik wil ook niet straks flink bij moeten betalen , dat is een beetje de keuze die je dan toch moet maken voor jezelf. Ik heb niet verhoogd naar 250 , dat betaalde ik al niet toen mijn kinderen nog thuis woonden, maar ik vind het wel erg frustrerend , juist omdat ik zo bewust met mijn verbruik bezig ben.
Maar goed , het wachten is op bericht van het noodfonds , dat zou per maand een hoop schelen
Ja eens, daarom hou ik het ook bijquote:Op zondag 8 juni 2025 12:03 schreef Prisha het volgende:
[..]
Nee flink bijbetalen wil je ook niet.
Het is alleen dat je soms op moet letten omdat wat ze dan aangeven niet klopt. Hetzelfde geldt als er ineens staat dat je veel en minder minder als voorschot hebt, dat zou ik ook niet doen. Met de kans dat je dan moet bijbetalen.
Het is een hoop gedoe en ze zorgen voor veel onrust met die berichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |