Een makelaar kan vragen om een financieel overzicht of checked dat. Ik denk niet dat je zomaar een bod kan uitbrengen als je 10 euro op de bank hebt staan.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt dus een bod doen op een van die appartementen waarvan je bijvoorbaat al weet dat je het niet kunt financieren en na een maand afhaken, dat bedoelen we.
Haha, nee, het gaat dan niet om 10 euro, maar er zijn meer smoezen waarom een bank de hypotheek weigert. Het kan zelfs zo zijn dat je het geld wel hebt (of onderpand) bij verschillende banken en bij de bank waar je de hypotheek aanvraagt, geweigerd wordt.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Een makelaar kan vragen om een financieel overzicht of checked dat. Ik denk niet dat je zomaar een bod kan uitbrengen als je 10 euro op de bank hebt staan.
Mag wel vragen, maar hoeft niet als koper. Al neem ik aan dat dat in dit geval (tv programma) wel onderzocht wordt om zo fraude te voorkomen.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:25 schreef Firuze60 het volgende:
Plus dat een verkopende makelaar nooit mag vragen om een financieel overzicht van de koper.
Ik noem het ook niet direct fraude, maar wel in dit verband met de winst die deelnemers krijgen. Een bod is geen definitieve verkoop en dus winst op het appartement. Daar is wel de winnaar op gebaseerd, viel mij vorig jaar al op dat dat wazig was.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Mag wel vragen, maar hoeft niet als koper. Al neem ik aan dat dat in dit geval (tv programma) wel onderzocht wordt om zo fraude te voorkomen.
Je moet vaak van 2 of 3 hypotheekaanbieders laten zien dat je de financiering niet rond krijgt. En een hypotheekadviseur is tegenwoordig niet meer gratis, zelfs niet bij je eigen bank waarbij je de hypotheek afsluit.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt dus een bod doen op een van die appartementen waarvan je bijvoorbaat al weet dat je het niet kunt financieren en na een maand kosteloos afhaken, dat bedoelen we.
Het prijzengeld is een ton…quote:Op maandag 9 juni 2025 19:51 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Je moet vaak van 2 of 3 hypotheekaanbieders laten zien dat je de financiering niet rond krijgt. En een hypotheekadviseur is tegenwoordig niet meer gratis, zelfs niet bij je eigen bank waarbij je de hypotheek afsluit.
Het kan, maar lijkt mij persoonlijk vergezocht dat mensen nepbiedingen gaan doen.
Dan ben ik te paranoide, hoor, maar ik mis helderheid in deze.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:51 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Je moet vaak van 2 of 3 hypotheekaanbieders laten zien dat je de financiering niet rond krijgt. En een hypotheekadviseur is tegenwoordig niet meer gratis, zelfs niet bij je eigen bank waarbij je de hypotheek afsluit.
Het kan, maar lijkt mij persoonlijk vergezocht dat mensen nepbiedingen gaan doen.
Ik zie Chris en Faisel niet echt als professional met hoe ze werken en wat ze laten zien (ook voor oplevering).quote:Op maandag 9 juni 2025 19:46 schreef Firuze60 het volgende:
Plus dat ik vind als ze dit programma nog een keer willen herhalen toch bouwvakkers van beroep uit moeten sluiten. Wat ik van vorig jaar al had begrepen dat ze allemaal 2000 euro p/w minimaal als vergoeding krijgen om mee te doen aan dit programma al dan niet in tijd van verlof van eigen werk buiten bouw. Als prof. bouwvakker is dat natuurlijk al sowieso een extra basisinkomen. Telt dus zowel voor Faisel en Chris als Victor. Hun eigen inkomen komt uit de bouw.
Dan nog je bent er niet met 10% er komt ook nog wat kosten bovenop notaris b.v.. En die ton die ze winnen is bruto. Al met al een hoop gedoequote:
Het zal wel net als met een prijsvraag zijn dat bepaalde mensen zijn uitgesloten van "deelname" zoals familie. We weten echter niet hele contract, zou best interessant zijn om eens in te zien.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan ben ik te paranoide, hoor, maar ik mis helderheid in deze.
Mijn gevoel zegt dat het niet zo werkt bij de belastingdienst als je dit geld overgemaakt krijgt.quote:
Dat gaat echt niet gebeuren, hoor.quote:Op maandag 9 juni 2025 19:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Het zal wel net als met een prijsvraag zijn dat bepaalde mensen zijn uitgesloten van "deelname" zoals familie. We weten echter niet hele contract, zou best interessant zijn om eens in te zien.
Talpa is eerlijk?quote:Op maandag 9 juni 2025 19:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat het niet zo werkt bij de belastingdienst als je dit geld overgemaakt krijgt.
Talpa doet die belastingaangifte niet lijkt me. Ik moet ook mijn eigen belastingaangifte doen, niet mijn werkgever of andere inkomensbronnen die ik heb.quote:
Uiteraard. Maar werkt vast wel mee als het winnende bedrag op meerdere rekeningen moet worden gestort.quote:Op maandag 9 juni 2025 20:00 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Talpa doet die belastingaangifte niet lijkt me. Ik moet ook mijn eigen belastingaangifte doen, niet mijn werkgever of andere inkomensbronnen die ik heb.
Dat doen ze toch?quote:Op maandag 9 juni 2025 20:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom bepalen ze de winnaar niet aan de hand van de vérkoopwaarde?
Niks zeggen hoor!!!!!!quote:Op maandag 9 juni 2025 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
En ik vrees dat ik mijn hoed op moet gaan vreten, heb ik dik vermoeden wie de winnaars worden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |