abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217873979
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 22:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Welke staten gedragen zich als Hamas dan?
Wil je landen die zich zoals Hamas gedragen?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:27:55 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217874015
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wil je landen die zich zoals Hamas gedragen?
Nee. Zijn die er dan?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:29:47 #228
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217874033
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
Op dat schip waar Greta Thunberg dus mee naar de Gazastrook wil varen zit schijnbaar ook een Braziliaanse activist die in een Hezbollah-outfit bij de begrafenis van Hassan Nasrallah aanwezig weg.

De Islamofilie binnen radicaal linkse kringen blijft bizar om te aanschouwen. Bepaalde pro-Palestijnse activisten uit die hoek hebben zichzelf er echt van weten te overtuigen dat bewegingen zoals Hezbollah, Hamas, de Houthi's of IS eigenlijk juist zijn en slechts onderdrukte slachtoffers door het Westen of zo.

[ twitter ]
[ twitter ]
Ze kiezen een kamp, net als jij. Ze verheerlijken zichzelf en demoniseren de ander, net als jij.

En ik begrijp waarom ze daarmee doorgaan, net zoals ik begrijp waarom jij daarmee doorgaat.

Het wantrouwen is immers koppig en blijft bestaan, zolang zij, en jij, daarmee door blijven gaan.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217874070
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
Op dat schip waar Greta Thunberg dus mee naar de Gazastrook wil varen zit schijnbaar ook een Braziliaanse activist die in een Hezbollah-outfit bij de begrafenis van Hassan Nasrallah aanwezig weg.

De Islamofilie binnen radicaal linkse kringen blijft bizar om te aanschouwen. Bepaalde pro-Palestijnse activisten uit die hoek hebben zichzelf er echt van weten te overtuigen dat bewegingen zoals Hezbollah, Hamas, de Houthi's of IS eigenlijk juist zijn en slechts onderdrukte slachtoffers door het Westen of zo.

[ twitter ]
[ twitter ]
Ah, dus één activist die ooit in een Hezbollah-outfit op een begrafenis stond is nu ineens het morele kompas voor een heel schip? Fantastisch. Dat is ongeveer alsof je de hele klimaatbeweging diskwalificeert omdat één Greenpeace-lid ooit op een feestje in een Che Guevara-shirt stond.

En natuurlijk, de nuance is weer het eerste slachtoffer. Want als je opkomt voor Palestijnse rechten, dan moet je wel heimelijk fan zijn van Hezbollah, Hamas, de Houthi’s, én je hebt waarschijnlijk Bin Laden als screensaver. Want zo werkt het nu, toch?

We zijn op een punt gekomen waar een schip vol internationale activisten al bij voorbaat verdacht is, puur omdat er misschien iemand aan boord zit met een foute foto uit het verleden. En straks – let op – gebruiken ze dat als rechtvaardiging om dat schip aan te vallen. "Er zat een terrorist bij," zullen ze zeggen, net zoals ze eerder complete woonblokken met kinderen bombardeerden, "omdat er misschien een Hamas-strijder in de buurt was."

Als dat de maatstaf wordt, dan mogen we ons opmaken voor een wereld waarin elk protest wordt geframed als terrorisme – tenzij het natuurlijk aan de juiste kant van de geschiedenis staat.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:37:14 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217874098
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er mag feitenvrij geluld worden, dat vind ik al erg maar terreurverheerlijking inderdaad?
Dat eerste is vvmu. Dat laatste?
Ver over de grens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:38:20 #231
396550 Richestorags
pi_217874120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:35 schreef ImFinkelstein het volgende:

[..]
Ah, dus één activist die ooit in een Hezbollah-outfit op een begrafenis stond is nu ineens het morele kompas voor een heel schip? Fantastisch. Dat is ongeveer alsof je de hele klimaatbeweging diskwalificeert omdat één Greenpeace-lid ooit op een feestje in een Che Guevara-shirt stond.

En natuurlijk, de nuance is weer het eerste slachtoffer. Want als je opkomt voor Palestijnse rechten, dan moet je wel heimelijk fan zijn van Hezbollah, Hamas, de Houthi’s, én je hebt waarschijnlijk Bin Laden als screensaver. Want zo werkt het nu, toch?

We zijn op een punt gekomen waar een schip vol internationale activisten al bij voorbaat verdacht is, puur omdat er misschien iemand aan boord zit met een foute foto uit het verleden. En straks – let op – gebruiken ze dat als rechtvaardiging om dat schip aan te vallen. "Er zat een terrorist bij," zullen ze zeggen, net zoals ze eerder complete woonblokken met kinderen bombardeerden, "omdat er misschien een Hamas-strijder in de buurt was."

Als dat de maatstaf wordt, dan mogen we ons opmaken voor een wereld waarin elk protest wordt geframed als terrorisme – tenzij het natuurlijk aan de juiste kant van de geschiedenis staat.
Het feit dat je dat addergebroed op je schip hebt zegt natuurlijk genoeg.

Net als dat ik de aanwezigheid van Ben Gvir ook wat vind zeggen over de huidige regering in Israël.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:38:38 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217874125
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:26 schreef Homey het volgende:

[..]
Precies, en vervolgens nul verantwoordelijkheid dragen voor hun opmerkingen.

Hoe je tegen 7 oktober aankijkt is wel de litmus test voor empathie. Ook al ben je pro Palestina, als je 7 oktober goedpraat koester je een diepe haat tegen joden, daar komt het op neer.

Sowieso is er een enorme asymmetrie qua empathie als je kijkt naar Palestijnen en Israëliërs.

In Israël gaan veel mensen de straat op demonstreren tegen de eigen regering, opkomen voor de burger in Gaza, het eigen leger bekritiseren, etcetera. Er woedt een fel debat.

In Palestina dan, hoe empatisch is de Palestijn jegens de Israëlische slachtoffers met name die van 7 oktober? Hoe kijken Palestijnen later op terug? Zal er ooit iets van zelfreflectie zijn, wat zij de ander allemaal aandoen?
Sterke post homey.
(y)

Eensch.
1947-2016
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:39:32 #233
396550 Richestorags
pi_217874139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ze kiezen een kamp, net als jij. Ze verheerlijken zichzelf en demoniseren de ander, net als jij.

En ik begrijp waarom ze daarmee doorgaan, net zoals ik begrijp waarom jij daarmee doorgaat.

Het wantrouwen is immers koppig en blijft bestaan, zolang zij, en jij, daarmee door blijven gaan.
HowardRoark verheerlijkt zichzelf toch niet? Hij etaleert zijn pro-Israël stance niet breeduit in de media met krokodillentranen onder het mom van "de goede zaak".
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:40:10 #234
396550 Richestorags
pi_217874143
quote:

[..]

Hoe je tegen 7 oktober aankijkt is wel de litmus test voor empathie. Ook al ben je pro Palestina, als je 7 oktober goedpraat koester je een diepe haat tegen joden, daar komt het op neer.

Sowieso is er een enorme asymmetrie qua empathie als je kijkt naar Palestijnen en Israëliërs.

In Israël gaan veel mensen de straat op demonstreren tegen de eigen regering, opkomen voor de burger in Gaza, het eigen leger bekritiseren, etcetera. Er woedt een fel debat.

In Palestina dan, hoe empatisch is de Palestijn jegens de Israëlische slachtoffers met name die van 7 oktober? Hoe kijken Palestijnen later op terug? Zal er ooit iets van zelfreflectie zijn, wat zij de ander allemaal aandoen?
Goede post ^O^
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:41:10 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217874162
quote:

[..]

Dit hele conflict is een morele test.

Voor welke kant kies je, de kant die ondanks niet perfect, een Westerse liberale democratie nastreeft en een multiculturele samenleving heeft of de kant van moslimfundamentalisme, antisemitisme, terreur, geweld, onderdrukking en martelaarschap?

En heel veel mensen in het Westen hebben deze test gefaald.

Maar als je ziet uit welke hoek de meeste Westerlingen komen, dat is immers de hoek waar men pro-migratie, pro-Islam, pro-genderiodelogie is en de eigen Westerse cultuur gebaseerd op Christelijk-Joodse fundamenten hekelt.

Als je al zo moreel relativistisch en nihilistisch bent ligt het wellicht in de lijn der verwachting dat je in deze oorlog ook voor de verkeerde kant kiest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:44:25 #236
396550 Richestorags
pi_217874194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat eerste is vvmu. Dat laatste?
Ver over de grens.
Ik vind gelul als "100x meer soldaten" al geen vvmu meer. Dat is desinformatie.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:44:52 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217874197
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:35 schreef ImFinkelstein het volgende:

[..]

Misschien moet dat ook wel als je de pro 'pali' demo's ziet en hun organisaties wie die protesten opzetten.

Altijd een link te vinden naar twijfelachtigen.
1947-2016
pi_217874223
Een laag dieper; wie financiert al die demonstraties? Die enorme palliewappie PR in de westerse media? Daar zitten grote geldstromen achter. Ik vermoed Qatar.
pi_217874300
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:47 schreef Homey het volgende:
Een laag dieper; wie financiert al die demonstraties? Die enorme palliewappie PR in de westerse media? Daar zitten grote geldstromen achter. Ik vermoed Qatar.
Heb je ook iets van bewijs? Als iemand van dit soort ongefundeerde opmerkingen over Israël maakt krijgen we een half topic aan antisemitisme beschuldigingen.
pi_217874314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Doel je nu op Afghanistan? Of Syrië onder Assad?
Bijvoorbeeld.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:53:14 #241
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217874343
quote:

[..]

Interessante observatie. Hoe zou dat komen? Sommige culturen lopen moreel-ethisch voor op andere culturen. Opa zei altijd: je moet eerst de tachtigjarige oorlog hebben meegemaakt. Maar ik besef dat dat niet het hele verhaal is.

Kan het zijn dat de Israëliërs al wat meer gelegenheid hebben gehad om zich verder te ontwikkelen op het gebied van empathie, compassie, etc., en dat ze een samenleving hebben gecreëerd waarin je niet wordt omgebracht als je demonstreert?

En zijn de Palestijnen daar misschien, om wat voor redenen dan ook, nog niet aan toegekomen?

Piramide van Maslow?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 10:53:56 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217874352
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:47 schreef Homey het volgende:
Correct.

Kijk ook naar Al Jazeera, ook de propaganda die zij produceren laten nogal wat Westerlingen zich door beïnvloeden.

En zie ook deze reportage bijvoorbeeld: Das Hamas-Netzwerk in Deutschland. Het is oprecht zorgwekkend hoeveel invloed zulke individuen weten te krijgen, wat natuurlijk mede mogelijk wordt gemaakt door de vele Islamitische gemeenschappen hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:07:13 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217874575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Interessante observatie. Hoe zou dat komen? Sommige culturen lopen moreel-ethisch voor op andere culturen. Opa zei altijd: je moet eerst de tachtigjarige oorlog hebben meegemaakt. Maar ik besef dat dat niet het hele verhaal is.

Kan het zijn dat de Israëliërs al wat meer gelegenheid hebben gehad om zich verder te ontwikkelen op het gebied van empathie, compassie, etc., en dat ze een samenleving hebben gecreëerd waarin je niet wordt omgebracht als je demonstreert?

En zijn de Palestijnen daar misschien, om wat voor redenen dan ook, nog niet aan toegekomen?

Piramide van Maslow?
Hmm.

En hoe komt het dat Israëliërs meer 'gelegenheid' hiertoe hebben gehad? Ik kan je dat wel vertellen: Israël is sterk beïnvloed door het Westen en de Westerse cultuur is simpelweg superieur aan de Arabische en Islamitische culturen omdat er in het Westen plek voor zelfreflectie is geweest wat uiteindelijk tot een periode zoals de verlichting wist te leiden.

Het Jodendom en het Christendom hebben dan ook beide een liberalisering doorgemaakt, de Islam niet. Het Jodendom en het Christendom zijn ook onvergelijkbaar met de Islam, wat goed zichtbaar is door te kijken naar de centrale figuren in die religies: Mozes en Jezus waren totaal andere personen dan de barbaarse legerleider Mohamed.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:08:51 #244
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217874600
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb je ook iets van bewijs? Als iemand van dit soort ongefundeerde opmerkingen over Israël maakt krijgen we een half topic aan antisemitisme beschuldigingen.
Er zijn natuurlijk allerlei "managers" van het conflict, met allemaal hun eigen belangen.

En dan bedoel ik niet eens belangen bij het ophouden van het conflict, maar juist bij het instandhouden daarvan.

De bekendste managers zijn volgens mij:

- VS
- Iran
- China
- Rusland
- Arabische Landen (waaronder Qatar)

Ze dragen allemaal bij, om (geo-)politieke en/of economische redenen.

Israel en Hamas kunnen trouwens ook als "managers" van het conflict worden gezien. Zelfs zij hebben belangen bij het instandhouden van de status quo.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:18:56 #245
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217874746
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

En hoe komt het dat Israëliërs meer 'gelegenheid' hiertoe hebben gehad? Ik kan je dat wel vertellen: Israël is sterk beïnvloed door het Westen en de Westerse cultuur is simpelweg superieur aan de Arabische en Islamitische culturen omdat er in het Westen plek voor zelfreflectie is geweest wat uiteindelijk tot een periode zoals de verlichting wist te leiden.

Het Jodendom en het Christendom hebben dan ook beide een liberalisering doorgemaakt, de Islam niet. Het Jodendom en het Christendom zijn ook onvergelijkbaar met de Islam, wat goed zichtbaar is door te kijken naar de centrale figuren in die religies: Mozes en Jezus waren totaal andere personen dan de barbaarse legerleider Mohamed.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar denk je dan dat het bijdraagt wanneer je kiest voor termen als "superieur" en "barbaarse legerleider"? Juist als we het over een cultuur hebben die nog bezig is met het ontwikkelen van een olifantenhuid? Het gebruik van dergelijke termen lijkt juist niet te getuigen van superieuriteit, toch?

Persoonlijk zou ik een stier liever benaderen met een handje gras dan met een rode lap (en eerlijk is eerlijk, ik zou misschien wel een knuppel in mijn andere hand achter mijn rug houden, mocht de stier zelfs daar nog niet aan toe zijn).
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:28:54 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217874850
Oh ja, de gijzelaars, die waren er ook nog.

De laatste dagen heeft het IDF er een aantal (dood) terug kunnen halen. Misschien een teken dat de huidige acties inderdaad diepgaander zijn dan wat tot nu toe mogelijk was.

https://www.theguardian.c(...)ster-nattapong-pinta

De laatste is in Rafah gevonden, je weet wel, die plek waar hartstochtelijk campagne voor werd gevoerd dat het wel ontzettend naar en onnodig was dat Israël daar ook naartoe ging en waar vervolgens allemaal ellendelingen werden gesnapt.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:33:28 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217874891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar denk je dan dat het bijdraagt wanneer je kiest voor termen als "superieur" en "barbaarse legerleider"? Juist als we het over een cultuur hebben die nog bezig is met het ontwikkelen van een olifantenhuid? Het gebruik van dergelijke termen lijkt juist niet te getuigen van superieuriteit, toch?

Persoonlijk zou ik een stier liever benaderen met een handje gras dan met een rode lap (en eerlijk is eerlijk, ik zou misschien wel een knuppel in mijn andere hand achter mijn rug houden, mocht de stier zelfs daar nog niet aan toe zijn).
Ik vind die benadering vooral heel erg infantiliserend. Je praat dan over zulke culturen alsof het in spreekwoordelijke zin kleine kinderen zijn, die simpelweg nog niet echt verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun acties en daden.

Het is de grote vraag of de Arabische en Islamitische culturen ooit een ontwikkeling gaan doormaken zoals de Westerse cultuur. Zoals ik aangaf zijn deze culturen inherent anders, je kunt dus niet verwachten dat ze eenzelfde pad bewandelen.

De ontwikkeling die de Westerse cultuur heeft doormaakt is een unicum, de meeste culturen maken die ontwikkeling niet door. Je ziet dan ook enkel een duidelijke vooruitgang komen buiten het Westen omdat sommige niet-Westerse landen elementen van de Westerse cultuur incorporeren in hun eigen cultuur (denk aan Zuid-Korea bijvoorbeeld).
pi_217874899
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Blijkbaar heeft Israël die Westernisering dan nooit of veel te weinig meegemaakt.
0 zelf reflectie en 0 humane daden.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:34:52 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217874902
twitter

Tweede kopstuk van Hamas binnen een paar dagen dat wauwelt over het opofferen van de burgers. Een bekend gegeven ook dat hijzelf en zijn familie in alle luxe en veiligheid zitten. Deze meneer woont in Turkije.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 11:40:56 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217874948
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 11:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Blijkbaar heeft Israël die Westernisering dan nooit of veel te weinig meegemaakt.
0 zelf reflectie en 0 humane daden.
Israël toont keer op keer het tegenovergestelde aan. Daarom deed Israël jarenlang aan roof-knocking, legt humanitaire zones aan en behandelde zieke Palestijnen in Israëlische ziekenhuizen. Zelfs een terrorist als Yahya Sinwar was in een Israelisch ziekenhuis behandelt aan een hersentumor. En Israëlische militairen die zich misdragen worden opgepakt en bestraft.

Nu vergelijk dat even met de Palestijnse samenleving waar zodra Palestijnen de kans krijgen, elke Israëlier op een de meest brute wijze om het leven brengen en de daders van zulk terreur als helden worden gezien en zelfs hun families rijkelijk worden beloond door de Palestijnse overheid. Kortom, je slaat de plank weer eens volledig mis met deze rare claims.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')