Wil je landen die zich zoals Hamas gedragen?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welke staten gedragen zich als Hamas dan?
Nee. Zijn die er dan?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wil je landen die zich zoals Hamas gedragen?
Ze kiezen een kamp, net als jij. Ze verheerlijken zichzelf en demoniseren de ander, net als jij.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
Op dat schip waar Greta Thunberg dus mee naar de Gazastrook wil varen zit schijnbaar ook een Braziliaanse activist die in een Hezbollah-outfit bij de begrafenis van Hassan Nasrallah aanwezig weg.
De Islamofilie binnen radicaal linkse kringen blijft bizar om te aanschouwen. Bepaalde pro-Palestijnse activisten uit die hoek hebben zichzelf er echt van weten te overtuigen dat bewegingen zoals Hezbollah, Hamas, de Houthi's of IS eigenlijk juist zijn en slechts onderdrukte slachtoffers door het Westen of zo.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ah, dus één activist die ooit in een Hezbollah-outfit op een begrafenis stond is nu ineens het morele kompas voor een heel schip? Fantastisch. Dat is ongeveer alsof je de hele klimaatbeweging diskwalificeert omdat één Greenpeace-lid ooit op een feestje in een Che Guevara-shirt stond.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
Op dat schip waar Greta Thunberg dus mee naar de Gazastrook wil varen zit schijnbaar ook een Braziliaanse activist die in een Hezbollah-outfit bij de begrafenis van Hassan Nasrallah aanwezig weg.
De Islamofilie binnen radicaal linkse kringen blijft bizar om te aanschouwen. Bepaalde pro-Palestijnse activisten uit die hoek hebben zichzelf er echt van weten te overtuigen dat bewegingen zoals Hezbollah, Hamas, de Houthi's of IS eigenlijk juist zijn en slechts onderdrukte slachtoffers door het Westen of zo.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat eerste is vvmu. Dat laatste?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er mag feitenvrij geluld worden, dat vind ik al erg maar terreurverheerlijking inderdaad?
Het feit dat je dat addergebroed op je schip hebt zegt natuurlijk genoeg.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:35 schreef ImFinkelstein het volgende:
[..]
Ah, dus één activist die ooit in een Hezbollah-outfit op een begrafenis stond is nu ineens het morele kompas voor een heel schip? Fantastisch. Dat is ongeveer alsof je de hele klimaatbeweging diskwalificeert omdat één Greenpeace-lid ooit op een feestje in een Che Guevara-shirt stond.
En natuurlijk, de nuance is weer het eerste slachtoffer. Want als je opkomt voor Palestijnse rechten, dan moet je wel heimelijk fan zijn van Hezbollah, Hamas, de Houthi’s, én je hebt waarschijnlijk Bin Laden als screensaver. Want zo werkt het nu, toch?
We zijn op een punt gekomen waar een schip vol internationale activisten al bij voorbaat verdacht is, puur omdat er misschien iemand aan boord zit met een foute foto uit het verleden. En straks – let op – gebruiken ze dat als rechtvaardiging om dat schip aan te vallen. "Er zat een terrorist bij," zullen ze zeggen, net zoals ze eerder complete woonblokken met kinderen bombardeerden, "omdat er misschien een Hamas-strijder in de buurt was."
Als dat de maatstaf wordt, dan mogen we ons opmaken voor een wereld waarin elk protest wordt geframed als terrorisme – tenzij het natuurlijk aan de juiste kant van de geschiedenis staat.
Sterke post homey.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Precies, en vervolgens nul verantwoordelijkheid dragen voor hun opmerkingen.
Hoe je tegen 7 oktober aankijkt is wel de litmus test voor empathie. Ook al ben je pro Palestina, als je 7 oktober goedpraat koester je een diepe haat tegen joden, daar komt het op neer.
Sowieso is er een enorme asymmetrie qua empathie als je kijkt naar Palestijnen en Israëliërs.
In Israël gaan veel mensen de straat op demonstreren tegen de eigen regering, opkomen voor de burger in Gaza, het eigen leger bekritiseren, etcetera. Er woedt een fel debat.
In Palestina dan, hoe empatisch is de Palestijn jegens de Israëlische slachtoffers met name die van 7 oktober? Hoe kijken Palestijnen later op terug? Zal er ooit iets van zelfreflectie zijn, wat zij de ander allemaal aandoen?
HowardRoark verheerlijkt zichzelf toch niet? Hij etaleert zijn pro-Israël stance niet breeduit in de media met krokodillentranen onder het mom van "de goede zaak".quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ze kiezen een kamp, net als jij. Ze verheerlijken zichzelf en demoniseren de ander, net als jij.
En ik begrijp waarom ze daarmee doorgaan, net zoals ik begrijp waarom jij daarmee doorgaat.
Het wantrouwen is immers koppig en blijft bestaan, zolang zij, en jij, daarmee door blijven gaan.
Goede postquote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Hoe je tegen 7 oktober aankijkt is wel de litmus test voor empathie. Ook al ben je pro Palestina, als je 7 oktober goedpraat koester je een diepe haat tegen joden, daar komt het op neer.
Sowieso is er een enorme asymmetrie qua empathie als je kijkt naar Palestijnen en Israëliërs.
In Israël gaan veel mensen de straat op demonstreren tegen de eigen regering, opkomen voor de burger in Gaza, het eigen leger bekritiseren, etcetera. Er woedt een fel debat.
In Palestina dan, hoe empatisch is de Palestijn jegens de Israëlische slachtoffers met name die van 7 oktober? Hoe kijken Palestijnen later op terug? Zal er ooit iets van zelfreflectie zijn, wat zij de ander allemaal aandoen?
Dit hele conflict is een morele test.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vind gelul als "100x meer soldaten" al geen vvmu meer. Dat is desinformatie.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat eerste is vvmu. Dat laatste?
Ver over de grens.
Misschien moet dat ook wel als je de pro 'pali' demo's ziet en hun organisaties wie die protesten opzetten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:35 schreef ImFinkelstein het volgende:
[..]
Ah, dus één activist die ooit in een Hezbollah-outfit op een begrafenis stond is nu ineens het morele kompas voor een heel schip? Fantastisch. Dat is ongeveer alsof je de hele klimaatbeweging diskwalificeert omdat één Greenpeace-lid ooit op een feestje in een Che Guevara-shirt stond.
En natuurlijk, de nuance is weer het eerste slachtoffer. Want als je opkomt voor Palestijnse rechten, dan moet je wel heimelijk fan zijn van Hezbollah, Hamas, de Houthi’s, én je hebt waarschijnlijk Bin Laden als screensaver. Want zo werkt het nu, toch?
We zijn op een punt gekomen waar een schip vol internationale activisten al bij voorbaat verdacht is, puur omdat er misschien iemand aan boord zit met een foute foto uit het verleden. En straks – let op – gebruiken ze dat als rechtvaardiging om dat schip aan te vallen. "Er zat een terrorist bij," zullen ze zeggen, net zoals ze eerder complete woonblokken met kinderen bombardeerden, "omdat er misschien een Hamas-strijder in de buurt was."
Als dat de maatstaf wordt, dan mogen we ons opmaken voor een wereld waarin elk protest wordt geframed als terrorisme – tenzij het natuurlijk aan de juiste kant van de geschiedenis staat.
Heb je ook iets van bewijs? Als iemand van dit soort ongefundeerde opmerkingen over Israël maakt krijgen we een half topic aan antisemitisme beschuldigingen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:47 schreef Homey het volgende:
Een laag dieper; wie financiert al die demonstraties? Die enorme palliewappie PR in de westerse media? Daar zitten grote geldstromen achter. Ik vermoed Qatar.
Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Doel je nu op Afghanistan? Of Syrië onder Assad?
Interessante observatie. Hoe zou dat komen? Sommige culturen lopen moreel-ethisch voor op andere culturen. Opa zei altijd: je moet eerst de tachtigjarige oorlog hebben meegemaakt. Maar ik besef dat dat niet het hele verhaal is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Correct.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:47 schreef Homey het volgende:
Een laag dieper; wie financiert al die demonstraties? Die enorme palliewappie PR in de westerse media? Daar zitten grote geldstromen achter. Ik vermoed Qatar.
Hmm.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Interessante observatie. Hoe zou dat komen? Sommige culturen lopen moreel-ethisch voor op andere culturen. Opa zei altijd: je moet eerst de tachtigjarige oorlog hebben meegemaakt. Maar ik besef dat dat niet het hele verhaal is.
Kan het zijn dat de Israëliërs al wat meer gelegenheid hebben gehad om zich verder te ontwikkelen op het gebied van empathie, compassie, etc., en dat ze een samenleving hebben gecreëerd waarin je niet wordt omgebracht als je demonstreert?
En zijn de Palestijnen daar misschien, om wat voor redenen dan ook, nog niet aan toegekomen?
Piramide van Maslow?
Er zijn natuurlijk allerlei "managers" van het conflict, met allemaal hun eigen belangen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je ook iets van bewijs? Als iemand van dit soort ongefundeerde opmerkingen over Israël maakt krijgen we een half topic aan antisemitisme beschuldigingen.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar denk je dan dat het bijdraagt wanneer je kiest voor termen als "superieur" en "barbaarse legerleider"? Juist als we het over een cultuur hebben die nog bezig is met het ontwikkelen van een olifantenhuid? Het gebruik van dergelijke termen lijkt juist niet te getuigen van superieuriteit, toch?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
En hoe komt het dat Israëliërs meer 'gelegenheid' hiertoe hebben gehad? Ik kan je dat wel vertellen: Israël is sterk beïnvloed door het Westen en de Westerse cultuur is simpelweg superieur aan de Arabische en Islamitische culturen omdat er in het Westen plek voor zelfreflectie is geweest wat uiteindelijk tot een periode zoals de verlichting wist te leiden.
Het Jodendom en het Christendom hebben dan ook beide een liberalisering doorgemaakt, de Islam niet. Het Jodendom en het Christendom zijn ook onvergelijkbaar met de Islam, wat goed zichtbaar is door te kijken naar de centrale figuren in die religies: Mozes en Jezus waren totaal andere personen dan de barbaarse legerleider Mohamed.
Ik vind die benadering vooral heel erg infantiliserend. Je praat dan over zulke culturen alsof het in spreekwoordelijke zin kleine kinderen zijn, die simpelweg nog niet echt verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun acties en daden.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar denk je dan dat het bijdraagt wanneer je kiest voor termen als "superieur" en "barbaarse legerleider"? Juist als we het over een cultuur hebben die nog bezig is met het ontwikkelen van een olifantenhuid? Het gebruik van dergelijke termen lijkt juist niet te getuigen van superieuriteit, toch?
Persoonlijk zou ik een stier liever benaderen met een handje gras dan met een rode lap (en eerlijk is eerlijk, ik zou misschien wel een knuppel in mijn andere hand achter mijn rug houden, mocht de stier zelfs daar nog niet aan toe zijn).
Blijkbaar heeft Israël die Westernisering dan nooit of veel te weinig meegemaakt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
En hoe komt het dat Israëliërs meer 'gelegenheid' hiertoe hebben gehad? Ik kan je dat wel vertellen: Israël is sterk beïnvloed door het Westen en de Westerse cultuur is simpelweg superieur aan de Arabische en Islamitische culturen omdat er in het Westen plek voor zelfreflectie is geweest wat uiteindelijk tot een periode zoals de verlichting wist te leiden.
Israël toont keer op keer het tegenovergestelde aan. Daarom deed Israël jarenlang aan roof-knocking, legt humanitaire zones aan en behandelde zieke Palestijnen in Israëlische ziekenhuizen. Zelfs een terrorist als Yahya Sinwar was in een Israelisch ziekenhuis behandelt aan een hersentumor. En Israëlische militairen die zich misdragen worden opgepakt en bestraft.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft Israël die Westernisering dan nooit of veel te weinig meegemaakt.
0 zelf reflectie en 0 humane daden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |