quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:21 schreef TAmaru het volgende:
Op zich natuurlijk allemaal nobele doelstellingen, die ik zelf totaal niet steun.
Gelukkig hebben andersom de PVV en FvD (en hun aanhangers) zich nog nóóit aan enig vooroordeel bezondigdquote:Op donderdag 5 juni 2025 00:21 schreef TAmaru het volgende:
Maar ik weet vrijwel zeker dat ze vooroordelen gaat hebben over mij als ik haar vertel hoe ik over de dingen denk. Dat is in die kringen nu eenmaal zo, dat als je op de PVV of FvD stemt je meteen als fascist ofzo wordt gezien.
Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Niets uit zijn verhaal blijkt dat hij haar alleen maar in bed wil krijgen of dat hij een denigrerende houding heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:25 schreef miss_sly het volgende:
Gezien het leeftijdsverschil, jouw denigrerende houding en het feit dat je haar eigenlijk alleen in bed wil krijgen, zou ik eerst maar eens eerlijk zijn zodat zij de kans heeft een weloverwogen keus te maken.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 04:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Gelukkig hebben andersom de PVV en FvD (en hun aanhangers) zich nog nóóit aan enig vooroordeel bezondigd![]()
Dat is in die kringen nu eenmaal absoluut niet het geval![]()
Not reallyquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:32 schreef Bart2002 het volgende:
Linkse meisjes geilen op rechtse praatjes zo wil het verhaal.
Nee hoor. Ik ben net uit bed en het gaat prima met mequote:Op donderdag 5 juni 2025 08:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Niets uit zijn verhaal blijkt dat hij haar alleen maar in bed wil krijgen of dat hij een denigrerende houding heeft.
quote:
Uiteraard, de wet moeten we wel respecteren.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]Nice! Dat is op zich wel een leuke doelstelling: met een vrouw gaan wier leeftijd lager is dan de leeftijd van mijn account. Binnen de grenzen van de wet natuurlijk!
Watje.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Binnen de grenzen van de wet natuurlijk!
Bekijk het ook door haar bril want ik zie nu heel erg de focus op jezelf liggen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:21 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb een tijdje geleden tijdens een etentje met wat andere mensen een dame (22) ontmoet. We raakten aan de praat en inmiddels zijn we wat aan het mailen (ja ze is ietwat old-fashioned). Het klikt heel goed, we kunnen goed met elkaar praten.
Nu heb ik haar een beetje gegoogeld en uit haar Instagram blijkt wel dat ze nogal links activistisch is. De mensen die mij kennen hier weten wel dat ik een rasechte rechtse rakker ben, hoewel ik vroeger net zo onverstandig was als zij. Ik zie op haar Instagram dat ze naar van die propally protesten gaat, dat ze geen vlees eet en dat ze meedoet met klimaatprotesten. Ook steunt ze anti-racistische organisaties. Op zich natuurlijk allemaal nobele doelstellingen, die ik zelf totaal niet steun.
Nu vraag ik me af hoe ik hiermee om moet gaan. Ze is nog jong en dus kan ik wel accepteren dat ze nog niet zo wijs en rechts is als ik. Dat kan later nog komen als ze ook belasting moet gaan betalen en haar duizenden euro's zo de vuilnisbelt genaamd "Nederlandse overheid" op worden gestort. Het is een mooie en enerverende vrouw. Ik kan wel om haar negatieve kanten heen kijken.
Maar ik weet vrijwel zeker dat ze vooroordelen gaat hebben over mij als ik haar vertel hoe ik over de dingen denk. Dat is in die kringen nu eenmaal zo, dat als je op de PVV of FvD stemt je meteen als fascist ofzo wordt gezien. Deze onderwerpen uit de weg gaan lijkt me ook lastig, aangezien ze nogal activistisch lijkt en ook alleen maar lijkt om te gaan met van die linkse kunsttypes.
Toch is de liefde flink aan het oplaaien. Zouden we een ongewone romance kunnen hebben, terwijl zij linksextremistisch is en ik (gematigd) rechts? Kan dat überhaupt? Ik ben zoals altijd heel genuanceerd in mijn meningen over dingen. Of kan ik beter mijn mening verzwijgen en doen alsof ik a-politiek ben, in elk geval tot ik het bed met haar heb mogen delen, zodat ik meer weet over de kans van slagen van deze liefde?
Wie heeft hier meer ervaring met liefdes tussen rechtse en linkse mensen? Ik dacht altijd dat het onmogelijk was, maar misschien zie ik nu toch een kans op iets ongewoons.
quote:Een tijdje geleden was ik uit eten met een groep mensen en daar ontmoette ik een man die meteen mijn interesse wekte. We raakten in gesprek en het klikte onverwacht goed. Sindsdien zijn we een beetje aan het mailen (ja, ik weet het, een beetje ouderwets – maar ik hou van die trage, oprechte manier van contact). Hij komt slim over, geestig, en we kunnen écht praten. Ik voel me oprecht tot hem aangetrokken.
Maar… ik heb hem ook een beetje gegoogeld (wie niet tegenwoordig?), en ik begon een ander beeld van hem te krijgen dan ik eerst had. Zijn profiel, zijn posts, en sommige reacties die ik las, doen vermoeden dat hij behoorlijk rechts georiënteerd is. Zelfs PVV of FvD-achtig, wat voor mij eerlijk gezegd best heftig is. Ik ben zelf juist heel actief op thema’s als klimaat, sociale rechtvaardigheid en antiracisme. Dat zijn geen oppervlakkige interesses voor me; het zijn dingen waar ik in geloof en me dagelijks mee bezighoud. Ze maken deel uit van wie ik ben.
Dat maakt me een beetje in de war. Ik vind hem echt interessant, en er is zeker aantrekkingskracht. Maar ik vraag me af of hij mij ook écht begrijpt – of zelfs respecteert – als hij zo anders tegen de wereld aankijkt. Ik weet hoe mensen in zijn kringen soms praten over mensen zoals ik: als naïef, zweverig, wereldvreemd. En dat steekt. Want ik ben niet wereldvreemd. Ik kies bewust voor een manier van leven waarvan ik denk dat die beter is – voor iedereen.
Wat me zorgen baart is of er überhaupt ruimte is tussen ons voor die verschillen. Of hij bereid is met open blik te luisteren, ook als hij het totaal niet met me eens is. En of ik dat zelf ook kan – want ik weet dat ik fel kan zijn als ik voel dat iets me raakt. Ik wil me niet kleiner maken, niet stil blijven om de sfeer goed te houden. Tegelijkertijd wil ik niet meteen in de verdediging schieten als hij anders denkt.
Misschien ben ik te idealistisch, maar een deel van mij wil geloven dat liefde die verschillen kan overstijgen. Dat respect, nieuwsgierigheid en humor een brug kunnen slaan over politieke tegenstellingen. Maar dan moeten we wel allebei bereid zijn om écht te luisteren. En eerlijk te zijn.
Dus ik zit nu een beetje met die vraag: durf ik hierin te springen, met alle onzekerheid die erbij komt kijken? Of moet ik mezelf beschermen en accepteren dat sommige verschillen te fundamenteel zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |