abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217853905
Ik heb een tijdje geleden tijdens een etentje met wat andere mensen een dame (22) ontmoet. We raakten aan de praat en inmiddels zijn we wat aan het mailen (ja ze is ietwat old-fashioned). Het klikt heel goed, we kunnen goed met elkaar praten.

Nu heb ik haar een beetje gegoogeld en uit haar Instagram blijkt wel dat ze nogal links activistisch is. De mensen die mij kennen hier weten wel dat ik een rasechte rechtse rakker ben, hoewel ik vroeger net zo onverstandig was als zij. Ik zie op haar Instagram dat ze naar van die propally protesten gaat, dat ze geen vlees eet en dat ze meedoet met klimaatprotesten. Ook steunt ze anti-racistische organisaties. Op zich natuurlijk allemaal nobele doelstellingen, die ik zelf totaal niet steun.

Nu vraag ik me af hoe ik hiermee om moet gaan. Ze is nog jong en dus kan ik wel accepteren dat ze nog niet zo wijs en rechts is als ik. Dat kan later nog komen als ze ook belasting moet gaan betalen en haar duizenden euro's zo de vuilnisbelt genaamd "Nederlandse overheid" op worden gestort. Het is een mooie en enerverende vrouw. Ik kan wel om haar negatieve kanten heen kijken.

Maar ik weet vrijwel zeker dat ze vooroordelen gaat hebben over mij als ik haar vertel hoe ik over de dingen denk. Dat is in die kringen nu eenmaal zo, dat als je op de PVV of FvD stemt je meteen als fascist ofzo wordt gezien. Deze onderwerpen uit de weg gaan lijkt me ook lastig, aangezien ze nogal activistisch lijkt en ook alleen maar lijkt om te gaan met van die linkse kunsttypes.

Toch is de liefde flink aan het oplaaien. Zouden we een ongewone romance kunnen hebben, terwijl zij linksextremistisch is en ik (gematigd) rechts? Kan dat überhaupt? Ik ben zoals altijd heel genuanceerd in mijn meningen over dingen. Of kan ik beter mijn mening verzwijgen en doen alsof ik a-politiek ben, in elk geval tot ik het bed met haar heb mogen delen, zodat ik meer weet over de kans van slagen van deze liefde?

Wie heeft hier meer ervaring met liefdes tussen rechtse en linkse mensen? Ik dacht altijd dat het onmogelijk was, maar misschien zie ik nu toch een kans op iets ongewoons.
Mja
pi_217854040
Zelfs je account is ouder dan haar. :')
pi_217854091
Gewoon gaan.
pi_217854241
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:21 schreef TAmaru het volgende:
Op zich natuurlijk allemaal nobele doelstellingen, die ik zelf totaal niet steun.
:D
pi_217854256
Ts denkt dat ze hem ziet zitten maar zodra ie der uitvraagt zal snel een IEUW NEE volgen denk ik.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217854258
quote:
Maar ik weet vrijwel zeker dat ze vooroordelen gaat hebben over mij als ik haar vertel hoe ik over de dingen denk. Dat is in die kringen nu eenmaal zo, dat als je op de PVV of FvD stemt je meteen als fascist ofzo wordt gezien.
Gelukkig hebben andersom de PVV en FvD (en hun aanhangers) zich nog nóóit aan enig vooroordeel bezondigd ^O^
Dat is in die kringen nu eenmaal absoluut niet het geval :N

:')
pi_217854306
Geef het een kans.
Jullie hebben een klik. Dat op zich is hartstikke tof. En dat is juist begonnen zonder externe meningen, social media.
Gewoon op de ouderwetse manier.
Ik zou zeggen, focus op wat jullie bindt en ontdek spontaan.
Op een later tijdstip zou zij wel wat dingetjes kunnen vragen, dan kun je misschien zeggen dat je op Instagram wel wat dingetjes van haar hebt gezien maar dat je het niet wilde benoemen. Omdat jullie juist veel van nature hebben wat jullie bindt.
pi_217854319
Politieke voorkeur van een date vind ik eigenlijk niet zo interessant, er zijn zoveel andere onderwerpen waar je met elkaar over kan praten.
Op dit vlak heb ik het meest gebotst met een dame die linkser was dan ik ben,dat was geen klimaatactiviste maar iemand die fanatiek Bij1 stemde, maar dit was niet de reden dat we niet meer Bij1 zijn ;)
pi_217854329
Ik denk niet dat die je mancave gaat accepteren, laat staan bekostigen :D
No bitch to me
  donderdag 5 juni 2025 @ 07:11:53 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217854387
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 06:47 schreef Cupfighter het volgende:
iemand die fanatiek Bij1 stemde
OEF.
Is toch wel een grote rode vlag.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 07:25:11 #11
5428 crew  miss_sly
pi_217854426
Gezien het leeftijdsverschil, jouw denigrerende houding en het feit dat je haar eigenlijk alleen in bed wil krijgen, zou ik eerst maar eens eerlijk zijn zodat zij de kans heeft een weloverwogen keus te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217854695
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2025 07:25 schreef miss_sly het volgende:
Gezien het leeftijdsverschil, jouw denigrerende houding en het feit dat je haar eigenlijk alleen in bed wil krijgen, zou ik eerst maar eens eerlijk zijn zodat zij de kans heeft een weloverwogen keus te maken.
Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Niets uit zijn verhaal blijkt dat hij haar alleen maar in bed wil krijgen of dat hij een denigrerende houding heeft.
  donderdag 5 juni 2025 @ 08:31:05 #13
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217854727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 04:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Gelukkig hebben andersom de PVV en FvD (en hun aanhangers) zich nog nóóit aan enig vooroordeel bezondigd ^O^
Dat is in die kringen nu eenmaal absoluut niet het geval :N

:')
:D :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217854736
Linkse meisjes geilen op rechtse praatjes zo wil het verhaal. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 5 juni 2025 @ 08:34:29 #15
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217854749
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 08:32 schreef Bart2002 het volgende:
Linkse meisjes geilen op rechtse praatjes zo wil het verhaal. :)
Not really
  Moderator donderdag 5 juni 2025 @ 08:34:48 #16
5428 crew  miss_sly
pi_217854753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 08:26 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Niets uit zijn verhaal blijkt dat hij haar alleen maar in bed wil krijgen of dat hij een denigrerende houding heeft.
Nee hoor. Ik ben net uit bed en het gaat prima met me :)

[img] Of kan ik beter mijn mening verzwijgen en doen alsof ik a-politiek ben, in elk geval tot ik het bed met haar heb mogen delen,[/img]

Doet me denken dat dat het voornaamste is.

En zijn "ach, ze weet niet beter, ze is nog jong, ze wordt nog wel verstandig en gaat denken zoals ik als ze ouder en wijzer wordt" klinkt toch echt denigrerend.

Maar verder wacht ik ook wel op de betreffende olifant die het verhaaltje uitblaast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217854763
Lekker laat gaan, pik. Straks zit jij ook vastgeplakt op de snelweg of ben je alleen nog maar wortels aan het knagen.
pi_217855251
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 03:32 schreef RotatoR het volgende:

[..]
:D
Dat is inderdaad wel een pareltje :D. De denkwijze van domrechts in 1 zin samengevat.
pi_217855326
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2025 00:50 schreef Drxx het volgende:
Zelfs je account is ouder dan haar. :')
:o Nice! Dat is op zich wel een leuke doelstelling: met een vrouw gaan wier leeftijd lager is dan de leeftijd van mijn account. Binnen de grenzen van de wet natuurlijk!
Mja
pi_217855342
Besef mij net dat mijn vrouw maar vijf jaar ouder is dan mijn profiel :D
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:04:55 #21
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217855389
Wat goed dat je zo verstandig bent geworden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:05:29 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217855397
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]
:o Nice! Dat is op zich wel een leuke doelstelling: met een vrouw gaan wier leeftijd lager is dan de leeftijd van mijn account. Binnen de grenzen van de wet natuurlijk!
Uiteraard, de wet moeten we wel respecteren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:07:12 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217855410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:54 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Binnen de grenzen van de wet natuurlijk!
Watje.
pi_217855439
quote:
Ik heb een tijdje geleden tijdens een etentje met wat andere mensen een dame (22) ontmoet. We raakten aan de praat en inmiddels zijn we wat aan het mailen (ja ze is ietwat old-fashioned). Het klikt heel goed, we kunnen goed met elkaar praten.

Nu heb ik haar een beetje gegoogeld en uit haar Instagram blijkt wel dat ze nogal links activistisch is. De mensen die mij kennen hier weten wel dat ik een rasechte rechtse rakker ben, hoewel ik vroeger net zo onverstandig was als zij. Ik zie op haar Instagram dat ze naar van die propally protesten gaat, dat ze geen vlees eet en dat ze meedoet met klimaatprotesten. Ook steunt ze anti-racistische organisaties. Op zich natuurlijk allemaal nobele doelstellingen, die ik zelf totaal niet steun.

Nu vraag ik me af hoe ik hiermee om moet gaan. Ze is nog jong en dus kan ik wel accepteren dat ze nog niet zo wijs en rechts is als ik. Dat kan later nog komen als ze ook belasting moet gaan betalen en haar duizenden euro's zo de vuilnisbelt genaamd "Nederlandse overheid" op worden gestort. Het is een mooie en enerverende vrouw. Ik kan wel om haar negatieve kanten heen kijken.

Maar ik weet vrijwel zeker dat ze vooroordelen gaat hebben over mij als ik haar vertel hoe ik over de dingen denk. Dat is in die kringen nu eenmaal zo, dat als je op de PVV of FvD stemt je meteen als fascist ofzo wordt gezien. Deze onderwerpen uit de weg gaan lijkt me ook lastig, aangezien ze nogal activistisch lijkt en ook alleen maar lijkt om te gaan met van die linkse kunsttypes.

Toch is de liefde flink aan het oplaaien. Zouden we een ongewone romance kunnen hebben, terwijl zij linksextremistisch is en ik (gematigd) rechts? Kan dat überhaupt? Ik ben zoals altijd heel genuanceerd in mijn meningen over dingen. Of kan ik beter mijn mening verzwijgen en doen alsof ik a-politiek ben, in elk geval tot ik het bed met haar heb mogen delen, zodat ik meer weet over de kans van slagen van deze liefde?

Wie heeft hier meer ervaring met liefdes tussen rechtse en linkse mensen? Ik dacht altijd dat het onmogelijk was, maar misschien zie ik nu toch een kans op iets ongewoons.
Bekijk het ook door haar bril want ik zie nu heel erg de focus op jezelf liggen.

quote:
Een tijdje geleden was ik uit eten met een groep mensen en daar ontmoette ik een man die meteen mijn interesse wekte. We raakten in gesprek en het klikte onverwacht goed. Sindsdien zijn we een beetje aan het mailen (ja, ik weet het, een beetje ouderwets – maar ik hou van die trage, oprechte manier van contact). Hij komt slim over, geestig, en we kunnen écht praten. Ik voel me oprecht tot hem aangetrokken.

Maar… ik heb hem ook een beetje gegoogeld (wie niet tegenwoordig?), en ik begon een ander beeld van hem te krijgen dan ik eerst had. Zijn profiel, zijn posts, en sommige reacties die ik las, doen vermoeden dat hij behoorlijk rechts georiënteerd is. Zelfs PVV of FvD-achtig, wat voor mij eerlijk gezegd best heftig is. Ik ben zelf juist heel actief op thema’s als klimaat, sociale rechtvaardigheid en antiracisme. Dat zijn geen oppervlakkige interesses voor me; het zijn dingen waar ik in geloof en me dagelijks mee bezighoud. Ze maken deel uit van wie ik ben.

Dat maakt me een beetje in de war. Ik vind hem echt interessant, en er is zeker aantrekkingskracht. Maar ik vraag me af of hij mij ook écht begrijpt – of zelfs respecteert – als hij zo anders tegen de wereld aankijkt. Ik weet hoe mensen in zijn kringen soms praten over mensen zoals ik: als naïef, zweverig, wereldvreemd. En dat steekt. Want ik ben niet wereldvreemd. Ik kies bewust voor een manier van leven waarvan ik denk dat die beter is – voor iedereen.

Wat me zorgen baart is of er überhaupt ruimte is tussen ons voor die verschillen. Of hij bereid is met open blik te luisteren, ook als hij het totaal niet met me eens is. En of ik dat zelf ook kan – want ik weet dat ik fel kan zijn als ik voel dat iets me raakt. Ik wil me niet kleiner maken, niet stil blijven om de sfeer goed te houden. Tegelijkertijd wil ik niet meteen in de verdediging schieten als hij anders denkt.

Misschien ben ik te idealistisch, maar een deel van mij wil geloven dat liefde die verschillen kan overstijgen. Dat respect, nieuwsgierigheid en humor een brug kunnen slaan over politieke tegenstellingen. Maar dan moeten we wel allebei bereid zijn om écht te luisteren. En eerlijk te zijn.

Dus ik zit nu een beetje met die vraag: durf ik hierin te springen, met alle onzekerheid die erbij komt kijken? Of moet ik mezelf beschermen en accepteren dat sommige verschillen te fundamenteel zijn?
pi_217856140
Tijdens het daten kun je zeker in het begin sowieso beter niet over politiek praten.

En wat iemand op social media schrijft zal allemaal wel. Wie weet is het vooral om te laten zien dat ze echt wel aan de ‘goede’ kant staat. Anders gezegd: ze is wellicht helemaal niet zo extreem als jij denkt.

Mocht het een gespreksonderwerp worden: gewoon vragen naar hoe zij er tegenaan kijkt. Wat is voor haar belangrijk… zo leer je haar als persoon kennen.

Iemand kan politiek totaal verschillend denken en toch dezelfde belangrijke waarden hebben. Probeer dus gewoon common ground te vinden en accepteer van elkaar de verschillen.

Hell, als jij zo rechts bent en zij is zo links… wie weet worden jullie door elkaar beïnvloed en beiden meer gematigd… win-win.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')