quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:21 schreef TAmaru het volgende:
Op zich natuurlijk allemaal nobele doelstellingen, die ik zelf totaal niet steun.
Gelukkig hebben andersom de PVV en FvD (en hun aanhangers) zich nog nóóit aan enig vooroordeel bezondigdquote:Op donderdag 5 juni 2025 00:21 schreef TAmaru het volgende:
Maar ik weet vrijwel zeker dat ze vooroordelen gaat hebben over mij als ik haar vertel hoe ik over de dingen denk. Dat is in die kringen nu eenmaal zo, dat als je op de PVV of FvD stemt je meteen als fascist ofzo wordt gezien.
Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Niets uit zijn verhaal blijkt dat hij haar alleen maar in bed wil krijgen of dat hij een denigrerende houding heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:25 schreef miss_sly het volgende:
Gezien het leeftijdsverschil, jouw denigrerende houding en het feit dat je haar eigenlijk alleen in bed wil krijgen, zou ik eerst maar eens eerlijk zijn zodat zij de kans heeft een weloverwogen keus te maken.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 04:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Gelukkig hebben andersom de PVV en FvD (en hun aanhangers) zich nog nóóit aan enig vooroordeel bezondigd![]()
Dat is in die kringen nu eenmaal absoluut niet het geval![]()
Not reallyquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:32 schreef Bart2002 het volgende:
Linkse meisjes geilen op rechtse praatjes zo wil het verhaal.
Nee hoor. Ik ben net uit bed en het gaat prima met mequote:Op donderdag 5 juni 2025 08:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Niets uit zijn verhaal blijkt dat hij haar alleen maar in bed wil krijgen of dat hij een denigrerende houding heeft.
quote:
Uiteraard, de wet moeten we wel respecteren.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]Nice! Dat is op zich wel een leuke doelstelling: met een vrouw gaan wier leeftijd lager is dan de leeftijd van mijn account. Binnen de grenzen van de wet natuurlijk!
Watje.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Binnen de grenzen van de wet natuurlijk!
Bekijk het ook door haar bril want ik zie nu heel erg de focus op jezelf liggen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 00:21 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb een tijdje geleden tijdens een etentje met wat andere mensen een dame (22) ontmoet. We raakten aan de praat en inmiddels zijn we wat aan het mailen (ja ze is ietwat old-fashioned). Het klikt heel goed, we kunnen goed met elkaar praten.
Nu heb ik haar een beetje gegoogeld en uit haar Instagram blijkt wel dat ze nogal links activistisch is. De mensen die mij kennen hier weten wel dat ik een rasechte rechtse rakker ben, hoewel ik vroeger net zo onverstandig was als zij. Ik zie op haar Instagram dat ze naar van die propally protesten gaat, dat ze geen vlees eet en dat ze meedoet met klimaatprotesten. Ook steunt ze anti-racistische organisaties. Op zich natuurlijk allemaal nobele doelstellingen, die ik zelf totaal niet steun.
Nu vraag ik me af hoe ik hiermee om moet gaan. Ze is nog jong en dus kan ik wel accepteren dat ze nog niet zo wijs en rechts is als ik. Dat kan later nog komen als ze ook belasting moet gaan betalen en haar duizenden euro's zo de vuilnisbelt genaamd "Nederlandse overheid" op worden gestort. Het is een mooie en enerverende vrouw. Ik kan wel om haar negatieve kanten heen kijken.
Maar ik weet vrijwel zeker dat ze vooroordelen gaat hebben over mij als ik haar vertel hoe ik over de dingen denk. Dat is in die kringen nu eenmaal zo, dat als je op de PVV of FvD stemt je meteen als fascist ofzo wordt gezien. Deze onderwerpen uit de weg gaan lijkt me ook lastig, aangezien ze nogal activistisch lijkt en ook alleen maar lijkt om te gaan met van die linkse kunsttypes.
Toch is de liefde flink aan het oplaaien. Zouden we een ongewone romance kunnen hebben, terwijl zij linksextremistisch is en ik (gematigd) rechts? Kan dat überhaupt? Ik ben zoals altijd heel genuanceerd in mijn meningen over dingen. Of kan ik beter mijn mening verzwijgen en doen alsof ik a-politiek ben, in elk geval tot ik het bed met haar heb mogen delen, zodat ik meer weet over de kans van slagen van deze liefde?
Wie heeft hier meer ervaring met liefdes tussen rechtse en linkse mensen? Ik dacht altijd dat het onmogelijk was, maar misschien zie ik nu toch een kans op iets ongewoons.
quote:Een tijdje geleden was ik uit eten met een groep mensen en daar ontmoette ik een man die meteen mijn interesse wekte. We raakten in gesprek en het klikte onverwacht goed. Sindsdien zijn we een beetje aan het mailen (ja, ik weet het, een beetje ouderwets – maar ik hou van die trage, oprechte manier van contact). Hij komt slim over, geestig, en we kunnen écht praten. Ik voel me oprecht tot hem aangetrokken.
Maar… ik heb hem ook een beetje gegoogeld (wie niet tegenwoordig?), en ik begon een ander beeld van hem te krijgen dan ik eerst had. Zijn profiel, zijn posts, en sommige reacties die ik las, doen vermoeden dat hij behoorlijk rechts georiënteerd is. Zelfs PVV of FvD-achtig, wat voor mij eerlijk gezegd best heftig is. Ik ben zelf juist heel actief op thema’s als klimaat, sociale rechtvaardigheid en antiracisme. Dat zijn geen oppervlakkige interesses voor me; het zijn dingen waar ik in geloof en me dagelijks mee bezighoud. Ze maken deel uit van wie ik ben.
Dat maakt me een beetje in de war. Ik vind hem echt interessant, en er is zeker aantrekkingskracht. Maar ik vraag me af of hij mij ook écht begrijpt – of zelfs respecteert – als hij zo anders tegen de wereld aankijkt. Ik weet hoe mensen in zijn kringen soms praten over mensen zoals ik: als naïef, zweverig, wereldvreemd. En dat steekt. Want ik ben niet wereldvreemd. Ik kies bewust voor een manier van leven waarvan ik denk dat die beter is – voor iedereen.
Wat me zorgen baart is of er überhaupt ruimte is tussen ons voor die verschillen. Of hij bereid is met open blik te luisteren, ook als hij het totaal niet met me eens is. En of ik dat zelf ook kan – want ik weet dat ik fel kan zijn als ik voel dat iets me raakt. Ik wil me niet kleiner maken, niet stil blijven om de sfeer goed te houden. Tegelijkertijd wil ik niet meteen in de verdediging schieten als hij anders denkt.
Misschien ben ik te idealistisch, maar een deel van mij wil geloven dat liefde die verschillen kan overstijgen. Dat respect, nieuwsgierigheid en humor een brug kunnen slaan over politieke tegenstellingen. Maar dan moeten we wel allebei bereid zijn om écht te luisteren. En eerlijk te zijn.
Dus ik zit nu een beetje met die vraag: durf ik hierin te springen, met alle onzekerheid die erbij komt kijken? Of moet ik mezelf beschermen en accepteren dat sommige verschillen te fundamenteel zijn?
Ja, als je op iemand neer kijkt vanwege een politieke voorkeur en ook leeftijd heeft een inhoudelijke relatie niet veel zin volgens mij. Maar gezien de andere posts van TS wil hij gewoon neuken en is hij vooral trots dat een zo jong mogelijke dame interesse heeft in seks met hem.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Het lijkt nu al verkeerd te gaan; hij kijkt op haar neer.
Ik heb zo gelachen dat mijn collega's vroegen wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef DjVero het volgende:
Lekker laat gaan, pik. Straks zit jij ook vastgeplakt op de snelweg of ben je alleen nog maar wortels aan het knagen.
Denk je dat het mogelijk is dat je echt dezelfde waarden hebt? Volgens mij kijken propallies en rechtse rakkers echt fundamenteel anders tegen de dingen en het leven aan. Vanuit een geheel ander perspectief.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
Tijdens het daten kun je zeker in het begin sowieso beter niet over politiek praten.
En wat iemand op social media schrijft zal allemaal wel. Wie weet is het vooral om te laten zien dat ze echt wel aan de ‘goede’ kant staat. Anders gezegd: ze is wellicht helemaal niet zo extreem als jij denkt.
Mocht het een gespreksonderwerp worden: gewoon vragen naar hoe zij er tegenaan kijkt. Wat is voor haar belangrijk… zo leer je haar als persoon kennen.
Iemand kan politiek totaal verschillend denken en toch dezelfde belangrijke waarden hebben. Probeer dus gewoon common ground te vinden en accepteer van elkaar de verschillen.
Hell, als jij zo rechts bent en zij is zo links… wie weet worden jullie door elkaar beïnvloed en beiden meer gematigd… win-win.
Johan Derksen vind ik wel een aardig voorbeeld. Die heeft vaak rechtse praatjes, maar beïnvloed door zijn vrouw (aldus Derksen zelf) denkt hij ook dat Israël 7 oktober zelf heeft uitgelokt. En is hij duidelijk in zijn mening pro Palestijnen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Denk je dat het mogelijk is dat je echt dezelfde waarden hebt? Volgens mij kijken propallies en rechtse rakkers echt fundamenteel anders tegen de dingen en het leven aan. Vanuit een geheel ander perspectief.
Ben het met je eens dat je heel veel dingen van twee kanten kunt bekijken en dat doe ik naarmate ik ouder word ook steeds meer. Ook wat Gaza/Israël betreft zit mijn mening ergens in een grijs gebied.quote:Op donderdag 5 juni 2025 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Johan Derksen vind ik wel een aardig voorbeeld. Die heeft vaak rechtse praatjes, maar beïnvloed door zijn vrouw (aldus Derksen zelf) denkt hij ook dat Israël 7 oktober zelf heeft uitgelokt. En is hij duidelijk in zijn mening pro Palestijnen.
Radicale islamitische organisaties zijn ook meester in het uitbuiten van de Westerse volksaard, die onder invloed van het Christendom zichzelf ziet als zondig.
Ik denk oprecht dat de meeste mensen helemaal niet zo enorm van elkaar verschillen in diverse politieke waarden, maar dat meer en meer men verschilt op het niveau van feiten. Pro-Palestijnse mensen hebben het idee dat Israël de agressor is en de bezetter. En dat is onzin. Israël is steeds maar weer aangevallen. Om zich te verdedigen hebben ze inderdaad gebied bezet. Maar de terroristische aanvallen dateren van daarvoor.
Om nog maar te zwijgen van de haat die in omringende landen geleerd wordt aan jonge kinderen, waarbij Joden (maar ook Christenen) als een Satan worden gezien. Israël is niet brandschoon, absoluut niet. Maar het is overduidelijk waar de agressie vandaan komt: Islam.
En dat feitelijke gegeven wordt simpelweg ontkend door Pro-Palestijnen. En velen daarvan zijn gewoon slecht geïnformeerd.
Voor de goede orde: iemand die nu heel erg gelooft in dat Israël de agressor is, die gaat ook niet anders denken op basis van feiten ofzo. Dat zal moeten slijten.
Maar er is ook common ground. Het lijden van de bevolking. Want dat is altijd vreselijk. De bevolking wordt ook op de kop gezeten door Hamas. Als je in Gaza kritiek durft te uiten op Hamas kan dat dodelijk zijn. Net als homoseksueel zijn dodelijk is daar als men erachter komt (kun je nagaan hoe ver Queers for Palestine geïndoctrineerd zijn).
Kijk, de mensen achter die demonstraties, dat zijn kwaadaardige mensen die antisemiet zijn en het liefst het werk van Hitler af willen maken. Daar ben ik van overtuigd. Maar de mensen die naar de demonstraties gaan, dat zijn over het algemeen mensen die zich het leed aantrekken en laten we wel zijn: het is een verschrikking om in een oorlogsgebied te zitten en zeker in Gaza.
Kortom: niets mis mee, op kernwaarden niveau.
Ik zou mij er geen zorgen over maken. En als je dat wel doet: in die leeftijdscategorie zijn veruit de meeste vrouwen 'links'. Misschien dan toch maar GILFS daten?quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat je heel veel dingen van twee kanten kunt bekijken en dat doe ik naarmate ik ouder word ook steeds meer. Ook wat Gaza/Israël betreft zit mijn mening ergens in een grijs gebied.
Maar linkse en rechtse mensen kijken wel fundamenteel anders naar de rol van de overheid, de opvang van asielzoekers, hoe we met het klimaat omgaan, de emancipatie van vrouwen en minderheden en deels ook wel wat belangrijk is in het leven. Daar zitten volgens mij vooral de problemen.
Klopt, ik was ook net als zij toen ik haar leeftijd had! Is ook logisch. Je bent op die leeftijd je hele leven lang ondersteund door de staat. Je hebt alles gratis gekregen tot dan toe. Pas als je begint te betalen, verandert je mindset en zie je dat die propally demonstranten betaald worden van jouw belastinggeld, net als de dingen die ze kapot maken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou mij er geen zorgen over maken. En als je dat wel doet: in die leeftijdscategorie zijn veruit de meeste vrouwen 'links'. Misschien dan toch maar GILFS daten?
Wat die GILF betreft; ik had een tijdje een aantrekkelijke vrouw van 72 die mij wel aantrekkelijk vond. Ze was trouwens getrouwd maar dat stelde weinig meer voor. Rijke dame ook, had wel met pensioen kunnen gaan als ik het slim aan had gepakt. Maar ik moet zeggen dat het fysieke verval me dan toch iets te groot was. Ze kon nauwelijks meer de trap op komen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou mij er geen zorgen over maken. En als je dat wel doet: in die leeftijdscategorie zijn veruit de meeste vrouwen 'links'. Misschien dan toch maar GILFS daten?
Dat laatste is dan wel weer gunstig voor de erfenis.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat die GILF betreft; ik had een tijdje een aantrekkelijke vrouw van 72 die mij wel aantrekkelijk vond. Ze was trouwens getrouwd maar dat stelde weinig meer voor. Rijke dame ook, had wel met pensioen kunnen gaan als ik het slim aan had gepakt. Maar ik moet zeggen dat het fysieke verval me dan toch iets te groot was. Ze kon nauwelijks meer de trap op komen.
Als ze er een keer vanaf was geflikkerd wel ja ...quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste is dan wel weer gunstig voor de erfenis.
Per ongeluk wat groene zeep morsen op de bovenste trede...quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als ze er een keer vanaf was geflikkerd wel ja ...
Is het niet juist omgekeerd? Bestaan veel mensen die op de PVV, BBB en andere rechtse partijen stemmen niet juist uit mensen die uit sociaaleconomisch kwetsbare groepen komen? Mensen met een lager inkomen, lager opleidingsniveau, onzeker werk etc.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, ik was ook net als zij toen ik haar leeftijd had! Is ook logisch. Je bent op die leeftijd je hele leven lang ondersteund door de staat. Je hebt alles gratis gekregen tot dan toe. Pas als je begint te betalen, verandert je mindset en zie je dat die propally demonstranten betaald worden van jouw belastinggeld, net als de dingen die ze kapot maken.
En hoe hard heb ik dan gefaald als het ook nog eens waar is?quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:39 schreef Document1 het volgende:
Als 40 plussen dit soort troll verhalen verzinnen. Dan heb je wel gefaald hoor.
Wat moet je met een 22 jarige? Dat is echt extreemquote:Op donderdag 5 juni 2025 14:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En hoe hard heb ik dan gefaald als het ook nog eens waar is?
Dan ook. Dat je een 22-jarige nodig hebt om jezelf belangrijk te voelen en op neer te kijken is wel wat apart als volwassen man (geen idee hoe oud je bent).quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En hoe hard heb ik dan gefaald als het ook nog eens waar is?
TAmaru gaat nu even opzoeken wat hij eerder heeft gezegd over zijn leeftijd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:48 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Dan ook. Dat je een 22-jarige nodig hebt om jezelf belangrijk te voelen en op neer te kijken is wel wat apart als volwassen man (geen idee hoe oud je bent).
Ja maar ze was erg knap. Ik probeerde het onderwerp politiek te vermijden, maar als ik per ongeluk hardop een sinterklaasliedje zong met de feestdagen werd ze echt boosquote:Op donderdag 5 juni 2025 07:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
OEF.
Is toch wel een grote rode vlag.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Het lijkt nu al verkeerd te gaan; hij kijkt op haar neer.
Grappen dat alleen vrouwen precies zo reageren. In een traditionele liefdesverhouding tussen man en vrouw hoort de man net ietsje hoger te zijn dan de vrouw. ja natuurlijk, we zijn modern, we hebben allemaal dezelfde rechten en plichten, maar jullie verwachten nog steeds dat wij de deur open houden, dus dan mogen wij alsnog verwachten dat jullie een beetje luisteren naar onze politieke adviezen. Het feit dat zij BIJ1 stemt lijkt het me niet meer dan terecht dat TS een beetje op haar neerkijkt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 07:25 schreef miss_sly het volgende:
Gezien het leeftijdsverschil, jouw denigrerende houding en het feit dat je haar eigenlijk alleen in bed wil krijgen, zou ik eerst maar eens eerlijk zijn zodat zij de kans heeft een weloverwogen keus te maken.
Tegen die tijd hebben ze al 3 kinderen van verschillende vaders en zitten ze vol met tattoos.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:14 schreef S95Sedan het volgende:
Gewoon haar gang laten gaan, dat soort meiden worden vanzelf uitgekotst door hun linkse 'vrienden' waarna ze vervolgens zelf rechts worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |