Linkjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderpand stond/staat op de nominatie om geveild te worden: https://www.veilingbiljet.nl/kavel/4076/ruigeweg-3-burgerbrugquote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/het-vuur-lab-b-v/
Door eerste hypotheek op woonhuis en goede rente, wil ik deze wel basis meenemen. Of de business met de nieuwe leverancier gaat slagen kan ik niet overzien. Maar de eerste hypotheek op het woonhuis geeft mij genoeg comfort om enige hobbeltjes te doorstaan. Als er een linkje is hoor ik het graag.
Kan toch ook zijn dat collin pas heel laat gevraagd heeft wat de status is van de herfinanciering en dat ondernemer een O-ja-momentje had?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:52 schreef Horsemen het volgende:
Herfinanciering van 2 Collin leningen:
B.B. van der Vloed Beheer B.V.
¤ 575.000 | 7,5 % rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/b-b-van-der-vloed-beheer-b-v/
Ik laat hem uit principe lopen omdat deze man maanden te laat is met deze herfinanciering.
Is dat dat verhaal wat jullie hier een tijdje geleden bespraken? Hadden die andere leningen al afgelost moeten zijn en is de rente daarop dan verlengd? Hoeveel te laat is hij?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:52 schreef Horsemen het volgende:
Herfinanciering van 2 Collin leningen:
B.B. van der Vloed Beheer B.V.
¤ 575.000 | 7,5 % rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/b-b-van-der-vloed-beheer-b-v/
Ik laat hem uit principe lopen omdat deze man maanden te laat is met deze herfinanciering.
Nou hier heeft de laatste maanden wel meer gespeeld. Hij heeft de laatste maanden ook achter gelopen met de betalingen. Daarnaast is het in mijn ogen de ondernemer die aan het einde van de periode uit zich zelf actie moet ondernemen. Dat Collin dat ook (misschien te laat) doet ontslaat hem niet van zijn verplichting om gemaakte afspraken na te komen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:54 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Kan toch ook zijn dat collin pas heel laat gevraagd heeft wat de status is van de herfinanciering en dat ondernemer een O-ja-momentje had?
Maar dan wel zonder medewerking bewoner. Alleen bezichtiging via deurwaarder. Denk dat Collin een strohalm is om veiling te voorkomen. Afijn ik neem hem mee en bedankt voor linkje Jacco078! Die had je wel heel snel te pakken.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Onderpand stond/staat op de nominatie om geveild te worden: https://www.veilingbiljet.nl/kavel/4076/ruigeweg-3-burgerbrug
Klopt, dat ging over dit project.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:57 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Is dat dat verhaal wat jullie hier een tijdje geleden bespraken? Hadden die andere leningen al afgelost moeten zijn en is de rente daarop dan verlengd? Hoeveel te laat is hij?
Verder lijkt het er namelijk prima uit te zien, maar ik snap dat je niet op zo iets zit te wachten
WOZ is wel lager dan slottermijn. Vraag me af of het zinvol is deze mee te nemen of dat dit echt een heel hobbelige rit wordt. Collin is makkelijker aan het lijntje te houden dan een grootbank.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Maar dan wel zonder medewerking bewoner. Alleen bezichtiging via deurwaarder. Denk dat Collin een strhslm is om veiling te voorkomen. Afijn ik neem hem mee en bedankt voor linkje.
Lijkt mij een zeer hobbelige rit te worden, met 1 teen bij Bijzonder Beheer.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:05 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
WOZ is wel lager dan slottermijn. Vraag me af of het zinvol is deze mee te nemen of dat dit echt een heel hobbelige rit wordt. Collin is makkelijker aan het lijntje te houden dan een grootbank.
Ze laten meen ik alleen wat zien bij een direct lening.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:10 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Corrigeer me als ik het fout heb, maar waarom laat Collin bij dit soort posten altijd de Balans weg? In zowel de pitch als de Essentiële beleggingsinformatie staat geen balans, enkel het nietszeggende tekstje:
quote:Voor het laatst hebben wij u op 18 februari jl. geïnformeerd over het dossier Verstegen Infrastructuur met leningnummer 41730. Destijds hebben wij u geïnformeerd dat wij akkoord zijn gegaan met een onderhandse bieding.
Wij zijn verheugd u te kunnen informeren dat het transport van het onroerend goed inmiddels heeft plaatsgevonden en dat wij de opbrengst via de notaris hebben ontvangen. Zojuist hebben wij de achterstallige rente en aflossing pro rato uw investering op rekening courant bijgeschreven. Op dit moment is de ingediende vordering door Collin Crowdfund in het faillissement nog niet geverifieerd, waardoor wij nog niet kunnen overgaan tot de uitbetaling van het ontvangen bedrag ten behoeve van de vergoedingsrente. Hierover zullen wij u later nog informeren.
Door de volledige aflossing valt de automatische voorziening volledig vrij ten gunste van uw portefeuillerendement.
Direct of niet Direct ligt het niet aan zag ik.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ze laten meen ik alleen wat zien bij een direct lening.
Dat zou zo wie zo beter zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:20 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Direct of niet Direct ligt het niet aan zag ik.
RE:BORN CVII B.V. en E-PortLiner Company B.V. hebben in de bijlage beide een Prognose én Balans.
Dit vind ik dergelijke basisinformatie dat dit overal wel bij moet toch?
quote:We willen je informeren dat we de boeterente met betrekking tot het project Badhoevelaan 80 in Badhoevedorp hebben ontvangen en inmiddels hebben uitgekeerd.
De boeterente zal binnenkort zichtbaar zijn in je SamenInGeld-account en kun je dan hieruit opnemen.
Helder, dat is niet heel netjes. Toch vind ik de risico/rendementverhouding wel prima, dus ben toch benieuwd of hier een linkje voor is. Heb nog wat projecten nodig voor het loyaliteitsprogramma en dit geld komt toch wel terug (ook al kan het wat maanden later zijn)quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt, dat ging over dit project.
Naast 6 maanden corona uitstel (prima) is hij nu 3 maanden te laat met aflossen.
Zeer waardevolle info, dank daarvoor. Ik zie ook in de bijlage dat hij bij de gemeente een (kleine) schuld heeft van voor 2024. Best wat rode vlaggen, waardoor ik hem niet meeneem. Zag dat de eerste er 110K in legt, dat zal dan zo'n investeringsfonds zijn. Ik zou dat toch eng vinden als je in zo'n fonds zit en je ziet dat gebeuren, dan zou ik toch liever zelf de controle willen hebben.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Onderpand stond/staat op de nominatie om geveild te worden: https://www.veilingbiljet.nl/kavel/4076/ruigeweg-3-burgerbrug
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd voor welk bedrag het pand te koop komt te staan. Geeft toch een betere indicatie in de afweging om deze mee te nemen. Huurder is faiiliet. Hij moet van het pand af.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:55 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Helder, dat is niet heel netjes. Toch vind ik de risico/rendementverhouding wel prima, dus ben toch benieuwd of hier een linkje voor is. Heb nog wat projecten nodig voor het loyaliteitsprogramma en dit geld komt toch wel terug (ook al kan het wat maanden later zijn)
Zou kunnen, maar is hier niet echt het geval verwacht ik, het aanleveren stukken heeft iets van 3 maanden geduurd!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:54 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Kan toch ook zijn dat collin pas heel laat gevraagd heeft wat de status is van de herfinanciering en dat ondernemer een O-ja-momentje had?
Die twee leningen zijn volgens mij uit de tijd dat CCF en KNAB samenwerkten en is dat uiteindelijk één lening die via deze twee samenwerkende partijen is aangegaan en uiteindelijk weer door CFFvan KNAB is overgenomen (en om die reden dus 2 nummers)quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:57 schreef eenjongen... het volgende:
Hadden die andere leningen al afgelost moeten zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden leken 50% ltv, maar brokkelt steeds meer af.
Ik verwacht niet dat het te koop komt te staan, grootste huurder (ca 55%) heeft activiteiten gestaakt en is daarna tegen een failliementsaanvraag aangelopen, ik schat omdat niet alle partijen akkoord waren met de afwikkeling. Inmiddels is er schijnbaar wel een andere huurder die nu een koopoptie wil uitvoeren, dus als alle sverhuurd is dan is de noodzaak van verkoop er in de basis niet echt. En een volledig (langdurig?) verhuurd bedrijspand moet toch wel deels ergens te financieren zijn?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik ben benieuwd voor welk bedrag het pand te koop komt te staan. Geeft toch een betere indicatie in de afweging om deze mee te nemen. Huurder is faiiliet. Hij moet van het pand af.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:13 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van meneer die op de foto boos kijktprima inmiddels bijna 80% gevuld, ik laat hem lekker aflopen. Dit hele zaakje riekt, veel onzekerheid wat mij betreft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:13 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van meneer die op de foto boos kijktVooral ernstigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat vooral zijn crediteuren boos hebben gekeken toen ze het faillissement hadden aangevraagd en het kroonjuweel (het pand) veilig in de Beheer B.V. bleek te zitten
Niet fijn voor schuldeisers.
Dat pand is het pensioen van senior en junior. Mooi potje geld als het verkocht is. En anders vaste inkomsten bij volledige verhuur.Pecunia non olet
Het installatiebedrijf is al eerder, in 2015, failliet gegaan en ook toen viel het pand buiten het faillissement.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Vooral ernstigIk denk dat vooral zijn crediteuren boos hebben gekeken toen ze het faillissement hadden aangevraagd en het kroonjuweel (het pand) veilig in de Beheer B.V. bleek te zitten
Niet fijn voor schuldeisers.
Lijkt tot gewoon 9ton opgehaald te zijn.quote:04-06-2025 Update: Op verzoek van de aanvragers is de financieringswens aangepast naar ¤ 875.000 Hoewel de indeling van de schijven nu anders is geworden zullen de investeerders in schijf 2 gewoon hun toezegging en daaraan verbonden rentepercentage behouden.
Tja, de ECB werkt hier ook in door. Maar nee, 7% is voor mij wel de bodem, ook al ben ik niet zo heel bang voor Box 3.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:06 schreef quepos het volgende:
Nieuwe op Collin 140k tegen 5,5% geen directlening.
https://www.collincrowdfund.nl/lusin-vastgoed-b-v/?_gl=1
Hier doe ik in ieder geval niet aan mee, al zijn de zekerheden nog zo goed. Voor mij totaal onaantrekkelijk vanwege box 3!!!
Voor mij is de rente hier ook echt te laag. Verder zo te zien een prima project.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 13:06 schreef quepos het volgende:
Nieuwe op Collin 140k tegen 5,5% geen directlening.
https://www.collincrowdfund.nl/lusin-vastgoed-b-v/?_gl=1
Hier doe ik in ieder geval niet aan mee, al zijn de zekerheden nog zo goed. Voor mij totaal onaantrekkelijk vanwege box 3!!!
quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor mij is de rente hier ook echt te laag. Verder zo te zien een prima project.
Ja, zelfs voor mensen die zekerheid hoog in het vaandel hebben is dit naar mijn idee veel telaag. Maar goed misschien leggen de mensen met een spaar/pensioen b.v. hem wel vol.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 14:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor mij is de rente hier ook echt te laag. Verder zo te zien een prima project.
Klopt, dat viel mij ook op. Maar het is wel minder dan de initiële som van ¤975.000.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Scharnerweg SiG
[..]
Lijkt tot gewoon 9ton opgehaald te zijn.
Tja, als je niet met box 3 te maken hebt, en een diamanten status hebt, dan is het tegen een 4,7% netto nog wel interessant.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
[..]
Ja, zelfs voor mensen die zekerheid hoog in het vaandel hebben is dit naar mijn idee veel telaag. Maar goed misschien leggen de mensen met een spaar/pensioen b.v. hem wel vol.
Ik denk gewoon vrij snel.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:05 schreef eenjongen... het volgende:
Nee, 5,5 gaat wel echt te ver voor mij. Ben wel benieuwd hoe snel die vol is
Het doet me een beetje denken aan de Weesper Boekhandel (CCF). Ook zo'n tot leven gewekt bedrijf met veel geld van crowdfunders. Heeft het niet lang volgehouden. Als een bedrijf niet levensvatbaar is dan houdt het vanzelf (weer) op. Die vorige eigenaar is er niet voor niets mee gestopt. Veel dorpsbewoners die wél mobiel zijn zullen toch blijven kopen waar het goedkoper is dan in zo'n buurtsupertje.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:03 schreef Tjalala het volgende:
Project wvjg in het nieuws samen met Johan.
Met crowdfunding redt dit dorp zijn enige supermarkt: 'Er is weer leven in de brouwerij'
Na 27 jaar viel het doek voor de enige buurtsuper in Goudswaard. Vier maanden lang moesten bewoners voor elke boodschap het dorp uit. Maar de inwoners gaven niet op: via een crowdfunding brachten ze de winkel terug en daarmee ook leven in het dorp.
Ze hebben ook nog wel even de tijd, "Nog 729 dagen" voordat we niet meer kunnen investeren of hij moet al eerder vollopen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:09 schreef peterc het volgende:
SIG Rijksweg Centrum 50, 50A en 50B LIVE 7 jun. 12.00 uur OPEN > loopt nog niet storm, 12.00u op zaterdag is boodschappen- en voetbalveldtijd. Meegenomen basis+, komt wel goed met de NY Pizza familie.
Lekker laten lopen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:01 schreef obligataire het volgende:
Doen jullie iets met VuurL*ab? Zekerheid is OK maar zonder dat no way? Ze zitten tot over de oren in de schuld, nieuwe samenwerking die zich nog moet bewijzen, eigen huis ingezet als ultiem wanhoopsoffensief?
Ik heb hem voor mijn basisbedrag meegenomen (alleen op basis van de zekerheden).quote:Op dinsdag 10 juni 2025 11:01 schreef obligataire het volgende:
Doen jullie iets met VuurL*ab? Zekerheid is OK maar zonder dat no way? Ze zitten tot over de oren in de schuld, nieuwe samenwerking die zich nog moet bewijzen, eigen huis ingezet als ultiem wanhoopsoffensief?
Zo heb ik ook gedacht en gehandeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb hem voor mijn basisbedrag meegenomen (alleen op basis van de zekerheden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |