abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217848760

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding (Crowdfinance)
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
  woensdag 4 juni 2025 @ 16:34:59 #2
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_217849077
Het lijkt er op dat Greenshire eindelijk uitbetaald is bij maxfailfisco.
pi_217849156
Nu wel een renteopslag bij CCF. Rente naar 13%
quote:
slottermijn van de lening van Br**z* B**t*q** B.V. met leningnummer 00046*00. Deze slottermijn staat oorspronkelijk gepland op 15-06-2025.
In de afgelopen periode heeft de onderneemster aangegeven het bedrijf te zullen verkopen. De opbrengst van deze verkoop zal worden aangewend om de lening bij Collin volledig af te lossen. De notariële overdracht van de aandelen staat gepland voor begin juli 2025.

Dit betekent dat de slottermijn niet op de afgesproken datum van 15 juni 2025 kan worden voldaan. Over de periode tussen het verstrijken van de slottermijn en de uiteindelijke aflossingsdatum zal een renteopslag van 5% van toepassing zijn. Dit resulteert in een totale rente van 13% op jaarbasis over deze tussenliggende periode.
  woensdag 4 juni 2025 @ 17:00:53 #4
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_217849245
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 16:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Nu wel een renteopslag bij CCF. Rente naar 13%
[..]

Zouden ze vaker moeten. Zouden ze eindelijk wakker geworden zijn?
pi_217849314
Het is weer pappen en nathouden bij Collin. Uitstel van betalingen is een echt profit center aan het worden.
Uitwinnen van zekerheden is er weer niet bij.

Hans M*llink

SPOILER
Per rentermijn wordt 16% ingehouden voor lopende kosten.
De incassokosten wordt ook in rekening gebracht. Goudmijn voor Bas.
pi_217849542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:10 schreef zeeland6 het volgende:
Het is weer pappen en nathouden bij Collin. Uitstel van betalingen is een echt profit center aan het worden.

Hans M*llink

SPOILER
In de basis heeft ccf geen belang bij snelle afhandeling achterstanden die al voorbij de finale aflosdatum zijn zolang er gewoon (mondjesmaat) wat (deel)betalingen binnen blijven komen. Ze krijgen gewoon de maandelijse kosten (dus een jaartje extra is prima voor ze) en daarnaast vangen ze ook een bijdrage omdat er (vrijwel altijd) te laat wordt betaald. Als er bij het vervroegd opeisen een boete rente speelt hebben ze meer belang in een vlotte afhandeling want de helft van die boeterente is voor het platform (naast de extra kosten).
pi_217849633
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 22:07 schreef InVestEerder het volgende:
Update Max CF over Omn*i Pr*operties

SPOILER
Tsja.. wat moet je er nog van zeggen hè? Ik had hem jaren geleden al helemaal afgeschreven dus de pijn is al wel geleden. Maar een dieptepunt in mijn 'crowdfund-carrière' is dit toch absoluut..
Tegenover zulke 'bleeders' moeten weer heel wat succesvolle projecten staan, om deze schade te compenseren.

Jammer maar helaas; óók dit is crowdfunding. If you can't stand the heat, get out of the kitchen...
Ik zit ook in project 627642. Was een van de twee projecten die ik als proef voor ¤200,- per project had meegenomen. Zelf hoor ik nooit meer wat van Max dus mooi dat je het gedeeld hebt. Heb jij hier nog een mail over gehad of zo? Heb je de ¤2,15 per ¤100,- al terug gekregen of moet dit nog komen? Bij mij is er in de wallet nog niets binnen gekomen.

Verder is het natuurlijk een bizar verhaal. Wat een prutsers!
Maar goed ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
  woensdag 4 juni 2025 @ 18:39:47 #8
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_217850064
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 17:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik zit ook in project 627642. Was een van de twee projecten die ik als proef voor ¤200,- per project had meegenomen. Zelf hoor ik nooit meer wat van Max dus mooi dat je het gedeeld hebt. Heb jij hier nog een mail over gehad of zo? Heb je de ¤2,15 per ¤100,- al terug gekregen of moet dit nog komen? Bij mij is er in de wallet nog niets binnen gekomen.

Verder is het natuurlijk een bizar verhaal. Wat een prutsers!
Maar goed ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
Jezus wat slecht! Zou mij niet verbazen als er nog slechtere tussen zitten. Je hebt tenminste nog 2.50 terug van de 100 :+ Kan vast nog slechter worden die van Tarsap bijvoorbeeld.

17 Februari De deurwaarder heeft onze zaak inmiddels in behandeling genomen. De eerste stap is dat Rodriguez wordt verplicht om op 10 maart 2025, onder ede een verklaring van activa te geven en daarbij te vermelden waar deze activa zijn. De activa kan bestaan uit gelden op bankrekeningen, maar bijvoorbeeld ook panden op naam van het bedrijf. Wanneer we dit weten kunnen we beter bepalen welke stappen we moeten ondernemen om tot inwinning over te gaan. Wij zullen een nieuwe update geven wanneer wij meer weten.

*

19 Maart, de vertegenwoordiging van Rodriguez (Tarsap) is op 10 maart 2025 niet verschenen om onder ede een verklaring van activa af te geven. Nu is er een arrestatiebevel uitgegeven. Dit betekent dat de deurwaarder gerechtigd is om de vertegenwoordiger van Rodriguez in gijzeling te nemen totdat er wel een verklaring is afgegeven. De deurwaarder doet dit in eerste instantie zelf, maar kan assistentie van de politie vragen. Alle handelingen van deurwaarders gaan in Duitsland zeer langzaam en deurwaarders hebben weinig contacturen. Wij hebben om de contactgegevens van de deurwaarder gevraagd aan onze advocaten zodat een tussenpersoon van MCF direct contact kan opnemen. Dit doen wij om advocaatkosten onder controle te houden. Wij hopen binnen enkele maanden een relevante update te kunnen geven.

Of deze

12-11-2024 - We zetten een heel dossier op tegen Dhr. R. Teichelmann-Sellaoui, Dhr. Teichelmann heeft talloze projecten lopen en niet alleen bij Max. De projecten bij Max zijn; BlackReal, RT Wittenberger en Sinconia. We spreken ook met andere partijen die financiering hebben verzorgt voor Dhr. Teichelmann de treurige overeenkomst is dat Dhr. Teichelmann nergens afspraken nakomt. Het is te vroeg om conclusies te trekken maar de signalen van de afgelopen maanden zijn niet goed.

*
Richard Teichelmann is now attempting to continue his fraudulent activities in Dubai. At first glance, he appears to be a reputable businessman, but in reality he is pursuing fraudulent practices. Every partner, investor or real estate buyer who has worked with Richard Teichelmann has lost money. https://richardteichelmann.com/ Er is iemand flink pissig anders zet je niet zo website op.

[ Bericht 5% gewijzigd door proxydude op 04-06-2025 18:53:51 ]
pi_217851125
quote:

Hans M*llink

Terwijl er toch best wel effectieve methoden zijn (bewezen doeltreffend) om medewerking af te dwingen. :7
https://www.museumw.nl/duimschroef
Pecunia non olet
pi_217852393
quote:
Ik ben bang dat Collindaar net te netjes voor is.
pi_217854253
R. van Dijk’s Glas- en Klussenbedrijf 2
¤ 30.000 | 8,0 % rente | 60 maanden

2e hypotheek woonhuis. Direct met een linkje:
https://www.collincrowdfu(...)f1132d4e5562ea09dd2a
pi_217854334
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 04:12 schreef KrekelJapie het volgende:

Allereerst dank voor het linkje.

Pfff, dit is ook weer zo’n projectje waarbij je je afvraagt moet je dat willen.
Het is een leuke kleine lening aan een vast hardwerkende vakman. Ga je naar de cijfers kijken dan is dat natuurlijk dramatisch. Ook als je kijkt naar het verloop van de afgelopen jaren (vorige lening) is het er slechter op geworden.
Aan de andere kant heeft hij de vorige lening blijkbaar netjes kunnen afbetalen, dat is weer een pré. De zekerheden zie er behoorlijk uit. Zo te zien zit er ook nog een nette bedrijfsruimte bij. De dekking voor deze lening zou ruim voldoende moeten zijn.

Ik denk wel aan een voor mij basisbedrag inleg op basis historie en zekerheden.

Wat is hier de mening?
pi_217854369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 06:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Allereerst dank voor het linkje.

Pfff, dit is ook weer zo’n projectje waarbij je je afvraagt moet je dat willen.
Het is een leuke kleine lening aan een vast hardwerkende vakman. Ga je naar de cijfers kijken dan is dat natuurlijk dramatisch. Ook als je kijkt naar het verloop van de afgelopen jaren (vorige lening) is het er slechter op geworden.
Aan de andere kant heeft hij de vorige lening blijkbaar netjes kunnen afbetalen, dat is weer een pré. De zekerheden zie er behoorlijk uit. Zo te zien zit er ook nog een nette bedrijfsruimte bij. De dekking voor deze lening zou ruim voldoende moeten zijn.

Ik denk wel aan een voor mij basisbedrag inleg op basis historie en zekerheden.

Wat is hier de mening?
Hier meegenomen. Gisteren contact met de man gehad, werkt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
pi_217854382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 07:02 schreef quepos het volgende:

[..]
Hier meegenomen. Gisteren contact met de man gehad, werkt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Ja, dat vermoeden had ik al.
Maar als hij iets gaat mankeren heeft hij alleen schulden om op terug te vallen.
Ben je verder nog iets wijzer geworden uit het gesprek?
pi_217854522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 07:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, dat vermoeden had ik al.
Maar als hij iets gaat mankeren heeft hij alleen schulden om op terug te vallen.
Ben je verder nog iets wijzer geworden uit het gesprek?
Kreeg het idee, dat hij aan klussen niet te klagen had. Een hardwerkend persoon volgensmij
pi_217854555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 07:51 schreef quepos het volgende:

[..]
Kreeg het idee, dat hij aan klussen niet te klagen had. Een hardwerkend persoon volgensmij
Oké,
Ik neem hem ook mee voor mijn basisbedrag. Hopelijk krijgt hij geen ontstoken grote teen of iets dergelijks want hij heeft weinig (lees geen) vlees op de botten. Daarnaast zou het natuurlijk kunnen zijn dat hij nog wat bedragjes contant ontvangt natuurlijk,….
pi_217854691
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 07:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Oké,
Ik neem hem ook mee voor mijn basisbedrag. Hopelijk krijgt hij geen ontstoken grote teen of iets dergelijks want hij heeft weinig (lees geen) vlees op de botten. Daarnaast zou het natuurlijk kunnen zijn dat hij nog wat bedragjes contant ontvangt natuurlijk,….
En ze terugsluist via die bevriende relatie.... :@ :@

Ik neem hem ook mee. Hij heeft idd schulden maar de omvang en de samenstelling van die schulden maken hem zeker niet kansloos.

Hij kan in privé natuurlijk ook schulden hebben maar dat zien we niet.
Pecunia non olet
pi_217855050
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 04:12 schreef KrekelJapie het volgende:

Zo te zien gaat het een FoK projectje worden.
pi_217855457
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:17 schreef Horsemen het volgende:
E

[..]
En vol!
pi_217855517
quote:

[..]
Dat kun je van het evenementen bedrijf uit Hamburg niet zeggen, dat loopt wel heel langzaam vol.
pi_217855560
Linkje

H & L Mass*vhaus GmbH & Co. KG
(Ver)bouw onroerend goed

SPOILER
pi_217855573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:39 schreef proxydude het volgende:

[..]
Jezus wat slecht! Zou mij niet verbazen als er nog slechtere tussen zitten. Je hebt tenminste nog 2.50 terug van de 100 :+ Kan vast nog slechter worden die van Tarsap bijvoorbeeld.

17 Februari De deurwaarder heeft onze zaak inmiddels in behandeling genomen. De eerste stap is dat Rodriguez wordt verplicht om op 10 maart 2025, onder ede een verklaring van activa te geven en daarbij te vermelden waar deze activa zijn. De activa kan bestaan uit gelden op bankrekeningen, maar bijvoorbeeld ook panden op naam van het bedrijf. Wanneer we dit weten kunnen we beter bepalen welke stappen we moeten ondernemen om tot inwinning over te gaan. Wij zullen een nieuwe update geven wanneer wij meer weten.

*

19 Maart, de vertegenwoordiging van Rodriguez (Tarsap) is op 10 maart 2025 niet verschenen om onder ede een verklaring van activa af te geven. Nu is er een arrestatiebevel uitgegeven. Dit betekent dat de deurwaarder gerechtigd is om de vertegenwoordiger van Rodriguez in gijzeling te nemen totdat er wel een verklaring is afgegeven. De deurwaarder doet dit in eerste instantie zelf, maar kan assistentie van de politie vragen. Alle handelingen van deurwaarders gaan in Duitsland zeer langzaam en deurwaarders hebben weinig contacturen. Wij hebben om de contactgegevens van de deurwaarder gevraagd aan onze advocaten zodat een tussenpersoon van MCF direct contact kan opnemen. Dit doen wij om advocaatkosten onder controle te houden. Wij hopen binnen enkele maanden een relevante update te kunnen geven.

Of deze

12-11-2024 - We zetten een heel dossier op tegen Dhr. R. Teichelmann-Sellaoui, Dhr. Teichelmann heeft talloze projecten lopen en niet alleen bij Max. De projecten bij Max zijn; BlackReal, RT Wittenberger en Sinconia. We spreken ook met andere partijen die financiering hebben verzorgt voor Dhr. Teichelmann de treurige overeenkomst is dat Dhr. Teichelmann nergens afspraken nakomt. Het is te vroeg om conclusies te trekken maar de signalen van de afgelopen maanden zijn niet goed.

*
Richard Teichelmann is now attempting to continue his fraudulent activities in Dubai. At first glance, he appears to be a reputable businessman, but in reality he is pursuing fraudulent practices. Every partner, investor or real estate buyer who has worked with Richard Teichelmann has lost money. https://richardteichelmann.com/ Er is iemand flink pissig anders zet je niet zo website op.
Bij MAX is het echt gewoon knap dat ze zoveel frauduleuze, niet betalende geldnemers in hun portefeuille hebben zitten. Dat je hele portefeuille in één klap in default is zegt wel iets over je screening. Iedere halve gek met een vastgoedprojectje kon bij MAX terecht voor een lening tegen 10%+.

Je ziet wel dat aan de voorkant cashen op de eenmalige fee geen duurzaam businessmodel is.
pi_217855718
quote:

Hans M*llink

SPOILER
Heb er weinig last van. Weinig defaults. Ik let dan ook vooral op de betaalbaarheid en niet enkel op zekerheid, want zoals ik het hier al jaren in dit topic zie, is de incasso van CCF lamlendig.
pi_217855747
quote:

[..]
Met dank aan KrekelJapie die al vroeg uit de veren was _O_
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')