Jammer dat hij bij een partij zonder mening zit, die z'n kernprincipes overboord gegooid heeft.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Jetten is wel echt een stuk beter geworden.
Oh ja dat sprookje weer. Een voorbeeld: er was een artikel over iemand die een Syriėr begeleidde die een paar jaar na zijn B1 examen amper nog Nederlands sprak. De verklaring was dat zijn familie er nu was en er een Syrische supermarkt was en een sociaal netwerk met Syriėrs.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het dan niet logischer om in te zetten op betere integratie en investeren in sociale cohesie?
Zoek naar de oorzaken van de problemen. Waarom vertonen ze bepaald gedrag en wat kan je daar in veranderen? In plaats van alleen maar te roepen ja zij mogen er niet in en verder doe je niets aan het gevoel dat de mensen ervaren.
Men luistert te veel naar onderbuik en niet naar hun eigen gevoel. Wat is er nou werkelijk aan de hand.
Voorsorteren op een vroegpensioen & stokje overgeven aan een ander?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die hele houding van Yesilgoz maakt samenwerken ook totaal onmogelijk.
Niet te doen idd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die hele houding van Yesilgoz maakt samenwerken ook totaal onmogelijk.
Ja, alleen gek genoeg is Frankrijk niet het enige land waar er problemen zijn. Ze zijn er van Spanje tot Zweden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is het.
Als er 1 (slecht) voorbeeld is, dan is het wel Frankrijk, met name de grote steden. Om de zoveel tijd gaat het daar weer gruwelijk mis, al decennia lang. Maar er middenin duiken om eens te kijken wat de oorzaak zou zijn van die problemen? Vergeet het maar. Iedere keer een miljoen keiharde veroordelingen, de wapenstok erop en dan 'leren' ze het wel. Doei.
Vind het maar rare vent. Die erg goed is in zelf beginnen met persoonlijke aanvallen en daarna verontwaardigd is als iemand anders wat terug zegt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat dan? Het komt hard aan dat hij hier volledig gelijk heeft?
je kan daarin best op 2 paarden wedden, meer focus op integratie maar daarnaast zorgen voor minder en beter gecontroleerde instroom. En meer doen op integratie kan, maar ook dat moet van 2 kanten komen natuurlijk. Ik kijk ook naar wat er gebeurd in wijken waar ik kom en voorheen woonde in Amsterdam. Wordt je niet vrolijk van.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het dan niet logischer om in te zetten op betere integratie en investeren in sociale cohesie?
Zoek naar de oorzaken van de problemen. Waarom vertonen ze bepaald gedrag en wat kan je daar in veranderen? In plaats van alleen maar te roepen ja zij mogen er niet in en verder doe je niets aan het gevoel dat de mensen ervaren.
Men luistert te veel naar onderbuik en niet naar hun eigen gevoel. Wat is er nou werkelijk aan de hand.
In een notendop is dat het Nederlandse probleem.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:41 schreef Japepk het volgende:
Pff dat spelen op de persoon is wel vermoeiend. Snap dat het benoemd mag worden, maar dit gaat nooit ergens heen
Wat is je punt. Ik ken hoog opgeleide expats die inmiddels kinderen hebben die na 5 jaar nog steeds geen Nederlands spreken.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja dat sprookje weer. Een voorbeeld: er was een artikel over iemand die een Syriėr begeleidde die een paar jaar na zijn B1 examen amper nog Nederlands sprak. De verklaring was dat zijn familie er nu was en er een Syrische supermarkt was en een sociaal netwerk met Syriėrs.
Oftewel: deze man kiest ervoor zich in een paralelle samenleving te omringen. Hoe wil je dat voorkomen?
Het idee dat integratieproblemen alleen te wijten zijn aan dat "wij" niet genoeg doen is bespottelijk. Dan zou je bij bepaalde migrantenproblemen dezelfde problematiek moeten zien en die zie je niet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je kan daarin best op 2 paarden wedden, meer focus op integratie maar daarnaast zorgen voor minder en beter gecontroleerde instroom. En meer doen op integratie kan, maar ook dat moet van 2 kanten komen natuurlijk. Ik kijk ook naar wat er gebeurd in wijken waar ik kom en voorheen woonde in Amsterdam. Wordt je niet vrolijk van.
Natuurlijk mag je op twee paarden wedden maar men volgt nu partijen die op één paard wedden en dan boos worden dat die paard niet wil rennen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je kan daarin best op 2 paarden wedden, meer focus op integratie maar daarnaast zorgen voor minder en beter gecontroleerde instroom. En meer doen op integratie kan, maar ook dat moet van 2 kanten komen natuurlijk. Ik kijk ook naar wat er gebeurd in wijken waar ik kom en voorheen woonde in Amsterdam. Wordt je niet vrolijk van.
Je mag die persoonlijke insinuaties wel achterwege laten. Dat is ook een keuze en dat vind ik net zo bespottelijk en net zo onwenselijk. Dat soort parasieten die hier van de 30% regeling komen profiteren en aan de samenleving niks teruggeven anders dan wat consumptiegedrag mogen wat mij betreft opdonderen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is je punt. Ik ken hoog opgeleide expats die inmiddels kinderen hebben die na 5 jaar nog steeds geen Nederlands spreken. Maar die zijn natuurlijk geen probleem want blank.
En die vermoedelijk ook nog "wanna stay here as long as possible" want "everybody here is so relaxed and the Dutch always say what they mean."quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is je punt. Ik ken hoog opgeleide expats die inmiddels kinderen hebben die na 5 jaar nog steeds geen Nederlands spreken. Maar die zijn natuurlijk geen probleem want blank.
niet. Leuk dat je de kinderen 2talig wilt opvoeden maar in de praktijk lopen ze meteen tegen een achterstand aan maar is het iedereen zijn of haar schuld behalve dat van de ouders natuurlijkquote:Op woensdag 4 juni 2025 13:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja dat sprookje weer. Een voorbeeld: er was een artikel over iemand die een Syriėr begeleidde die een paar jaar na zijn B1 examen amper nog Nederlands sprak. De verklaring was dat zijn familie er nu was en er een Syrische supermarkt was en een sociaal netwerk met Syriėrs.
Oftewel: deze man kiest ervoor zich in een paralelle samenleving te omringen. Hoe wil je dat voorkomen?
De enige manier waarop je dat kan afdwingen is Nederlands in moskeeėn de voertaal te maken en Nederlands op B2-niveau te eisen.
Dat zeg ik toch ook lieverd, kan je lezen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Veilig over straat gaan heeft niet alleen met criminaliteitscijfers nogmaals... maar laat maar, je wil vast blijven houden aan dat dat niet is.
Doei.
Zeker.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, alleen gek genoeg is Frankrijk niet het enige land waar er problemen zijn. Ze zijn er van Spanje tot Zweden.
die groep zal vermoedelijk minder te vinden zijn in de criminaliteitscijfers en meer bijdragen aan de samenleving.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh het is perceptie als je je niet zo senang voelt bij 20 lachgas pompende hangjongeren in je straat.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook lieverd, kan je lezen?
Het is perceptie, maar als die perceptie kennelijk niet klopt bij de waarheid, maar wel bij het beeld dat Wilders bewust schetst, dan draagt hij er toch actief aan bij?
Dat is waar. En zelfs dan vind ik hun gedrag onwenselijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:47 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
die groep zal vermoedelijk minder te vinden zijn in de criminaliteitscijfers en meer bijdragen aan de samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |