abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217844565
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]
En opent er hier een zinloos topic over…
Ik vind het altijd fijn om dingen te besprkeen zodat ik ze duidelijk op een rijtje heb, ik ben niet zo een goede binnenvetter.
pi_217844568
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok dus TS is sociaal achtergesteld en vind het raar als het echt zover is :')
Ik heb ongeveer 3 a 4 vrienden of zo en verder niemand, nee.

Eerst dus nog een stukje meer maar met dit soort gezeik heb ik daar ook echt totaal geen zin meer in.
  Moderator woensdag 4 juni 2025 @ 08:39:10 #28
5428 crew  miss_sly
pi_217844569
Je kunt het best niet zo bedoeld hebben, maar het is wel degelijk een vraag die niet heel vriendelijk klinkt.

"ben je weer ziek?"
"ga je weer uit?"
"eet je weer pizza?"

Je zou de reacties hier in het topic ook op kunnen pakken als aanmoediging om naar jezelf en je manier van communiceren te kijken en zien of er ruimte is voor verbetering. Als je telkens gezeik hebt in zulke groepen, ligt het dan altijd uitsluitend aan de anderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:39:28 #29
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vind het altijd fijn om dingen te besprkeen zodat ik ze duidelijk op een rijtje heb, ik ben niet zo een goede binnenvetter.
Jij kan dingen pas echt op een rijtje hebben als je ergens ook maar een greintje zelfreflectie kan vinden.
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:40:09 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217844572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Laat me duidelijk zijn, je hebt ze helemaal niet allemaal op een rijtje, zoals uit dit zoveelste nutteloze topic blijkt.
Koop een spiegel…
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:40:17 #31
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844574
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt het best niet zo bedoeld hebben, maar het is wel degelijk een vraag die niet heel vriendelijk klinkt.

"ben je weer ziek?"
"ga je weer uit?"
"eet je weer pizza?"

Je zou de reacties hier in het topic ook op kunnen pakken als aanmoediging om naar jezelf en je manier van communiceren te kijken en zien of er ruimte is voor verbetering. Als je telkens gezeik hebt in zulke groepen, ligt het dan altijd uitsluitend aan de anderen?
Vergeet de 'oh' niet.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_217844578
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Waarom niet? Wat is er onvriendelijk aan?

quote:
"ben je weer ziek?"
"ga je weer uit?"
"eet je weer pizza?"
Ik vind dit niet onvriendelijk. Bij ben je weer ziek denk ik aan iemand die bezorgd is over de ander waarom die zo vaak ziek is. Dat zei ik gisteren nog tegen mijn collega.

quote:
Nou wat er dus klaarblijkelijk verbeterd kan worden: ik mag niet vragen ' ben je weer op vakantie?' . Maar waar'om dat dan niet mag is mij niet duidelijk. De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat ik beter maar gewoon helemaal nooit wat kan zeggen, want blijkbaar zijn de meest onschuldige zaken reden om te gaan lopen zeiken.
pi_217844582
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:39 schreef Divje het volgende:

[..]
Jij kan dingen pas echt op een rijtje hebben als je ergens ook maar een greintje zelfreflectie kan vinden.
De zelfreflectie hier is dat je dus klaarblijkelijk niet mag vragen ' ben je weer op vakantie?' . Maar waarom dat dan niet mag snap ik dus niet.
pi_217844583
TS heeft duidelijk communicatie problemen dat blijkt uit meerdere topics
pi_217844585
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Laat me duidelijk zijn, je hebt ze helemaal niet allemaal op een rijtje, zoals uit dit zoveelste nutteloze topic blijkt.
Koop een spiegel…
Ik heb al een spiegel. Heb ik ze nu wel op een rijtje?
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:42:28 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844587
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat begrijp je daar niet aan?
Het is voor jou zo klaar als een klontje. En je staat 0,0 open voor enige feedback.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217844591
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:42 schreef Cupfighter het volgende:
TS heeft duidelijk communicatie problemen dat blijkt uit meerdere topics
Ja ik heb ook wel eens gehad dat een collega helemaal woedend uit onze vergadering ging bij het thuiswerken omdat ik zei van ok we gaan aan dit en dit werken.

Vond hij ' dwingend' :')
pi_217844596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is voor jou zo klaar als een klontje. En je staat 0,0 open voor enige feedback.
Ik sta wel degelijk open voor feedback. De feedback is dat je niet mag vragen of iemand weer op vakantie is.

Ik begrijp alleen niet het ' waarom' van die feedback.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:44:19 #39
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844599
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De zelfreflectie hier is dat je dus klaarblijkelijk niet mag vragen ' ben je weer op vakantie?' . Maar waarom dat dan niet mag snap ik dus niet.
Joh _O- bunker voor je taas ofwat
Nait Soezn Moar Broezn
pi_217844601
Het woord weer is de boosdoener.
Dat impliceert dat je vindt dat ze vaak op vakantie gaat.

Het is gewoon hoe het is. Probeer wat subtieler te zijn in geschreven woord.
Je kan het te sensitief gedrag vinden, so be it. Het is niet aan jou hoe iemand de boodschap ontvangt.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:44:58 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844603
Als iemand pissig reageert op een goedbedoeld ‘oh, ben je weer op vakantie’, dan zeg je: ‘zo bedoel ik het niet’. Als je eroverheen gaat met: ‘je bent zeker ongesteld’, dan onderstreep je daarmee gewoon de aanvankelijke lulligheid.
pi_217844614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef Divje het volgende:

[..]
Joh _O- bunker voor je taas ofwat
Taas?
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:47:11 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217844619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik sta wel degelijk open voor feedback. De feedback is dat je niet mag vragen of iemand weer op vakantie is.

Je laat niet zien dat je open staat voor een andere interpretatie dan je eigen. Je bent koppig.
pi_217844623
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef mootie het volgende:
Het woord weer is de boosdoener.
Dat impliceert dat je vindt dat ze vaak op vakantie gaat.

Het is gewoon hoe het is. Probeer wat subtieler te zijn in geschreven woord.
Je kan het te sensitief gedrag vinden, so be it. Het is niet aan jou hoe iemand de boodschap ontvangt.
Ik ben een autist, en dat weet dit mens ook, dus aan subtiliteit in geschreven woord wordt hier niet gedaan. Ik ben gewoon recht voor z'n raap.

Ik vind haar gedrag inderdaad te sensitief en heb het contract verbroken. Dit is iemand die ik al meer dan 15 jaar ken.
pi_217844624
De maatschappij heeft ook helemaal geen zin in dit soort mensen die hun eigen botheid niet zien :')
Ik heb echt medelijden met je omgeving.
pi_217844625
Ben je weer ziek…. Zucht….

Man man, je bent echt wel vaak ziek, wat een gezeik altijd.

Eet je weer pizza?

Wtf, eet eens een keer iets gezonds, elke keer pizza, ben je te lui om te koken?
pi_217844626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Er zit een wereld van verschil tussen:

'Oh ben je weer op vakantie?'

of:

'Oh wat leuk, waar ga je heen?'
pi_217844628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik herken me verder niet in je negatieve interpretatie van ' ben je weer op vakantie' . Ik zou dat zelf niet negatief opvatten. Dus het is maar goed dat wij twee geen vrienden zijn want dan hadden wij al heel erg gauw ruzie gekregen denk ik zomaar.
Jij gaat ervan uit dat de lezer jouw intentie meeneemt bij het lezen van jouw tekst. Dat is vaak niet zo. Zeker niet als je iemand niet goed kent. Dan moet je het doen met wat er staat. @Cockwhale merkte terecht op dat de intonatie van wat gezegd wordt, verloren gaat. Daarom is het belangrijk om zorgvuldig te formuleren. In een gesprek had jouw vraag nog kunnen werken. Dan had je een hogere stem opgezet bij het uitspreken van de laatste woorden van de zin. "Oh, ga je weer op vakantie? Maar als lezer leg ik het accent op het woordje "weer" - Oh, ga je weer op vakantie?" - en dan is jouw opmerking echt niet sympathiek of leuk.Eerder een aanval. Een alternatief was geweest: "Oh, wat leuk. Waar ga je naartoe?" Zij vat die opmerking van jou anders op dan jij hem bedoeld hebt. Onbegrijpelijk is dat niet. En jij kiest vervolgens de aanval. Tja ..., misschien is het dan maar beter om uit die app-groep te gaan. Zo te lezen beleefde jij daar toch al weinig plezier aan.
  woensdag 4 juni 2025 @ 08:48:11 #49
269692 Divje
brr brr patapim
pi_217844632
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Taas?
Plaat voor je kop
Nait Soezn Moar Broezn
pi_217844634
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 08:44 schreef Lienekien het volgende:
Als iemand pissig reageert op een goedbedoeld ‘oh, ben je weer op vakantie’, dan zeg je: ‘zo bedoel ik het niet’. Als je eroverheen gaat met: ‘je bent zeker ongesteld’, dan onderstreep je daarmee gewoon de aanvankelijke lulligheid.
Ik snap zeker dat de ongesteld opmerking lullig is, maar ik was gewoon zo pissig dat ik bij het stellen van een onschuldige normale vraag gezeik als antwoord krijg. Dan kan ik ook wel eens uithalen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')