Zeg dan gewoon 5 ton.quote:
5.000 kilo?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon 5 ton.
Ik zou een gedeelte uitdelen onder mijn vrienden en de rest lekker opmaken.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon 5 ton.
Ik zou een gedeelte uitdelen onder mijn vrienden en de rest lekker opmaken.
Nee, dat is de zoveelste Amerikaanse invloedbagger: achter elk bedrag K en M achter zetten i.p.v. duizend en miljoen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
¤500k is een hele normale manier om zoiets te zeggen toch?
Nee, echt slimme mensen vragen het gewoon als ze iets niet weten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja. Of 500k. Of 500.000.
Slimme mensen weten in alle drie de gevallen wat het betekent.
Nee hoor, dat is iets van de laatste jaren. Geen idee waar dit vandaan komt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
¤500k is een hele normale manier om zoiets te zeggen toch?
"Kilo" staat in het metriek stelsel voor duizend. Het wordt gebruikt als voorvoegsel voor andere eenheden, zoals kilometer (km) en kilogram (kg), om te aangeven dat de eenheid duizend keer de basis eenheid is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee, dat is de zoveelste Amerikaanse invloedbagger: overal K en M achter zetten i.p.v. duizend en miljoen.
Wel wat langer dan dat, hier b.v. een topic uit 2012:quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee hoor, dat is iets van de laatste jaren. Geen idee waar dit vandaan komt.
OK, ik was niet helemaal duidelijk: het gaat om geld. Daar wordt dat K en M gedoe pas gebruikt sinds de Amerikaandse "sociale" media en beïnvloedersdiarree over ons heen gestort wordt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:44 schreef F0czuks het volgende:
[..]
"Kilo" staat in het metriek stelsel voor duizend. Het wordt gebruikt als voorvoegsel voor andere eenheden, zoals kilometer (km) en kilogram (kg), om te aangeven dat de eenheid duizend keer de basis eenheid is.
Zie post #22.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is iets van de laatste jaren. Geen idee waar dit vandaan komt.
Jij zegt dus ook nooit kb, km, kg?quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee, dat is de zoveelste Amerikaanse invloedbagger: achter elk bedrag K en M achter zetten i.p.v. duizend en miljoen.
Oftewel 5e5quote:Op woensdag 4 juni 2025 07:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja. Of 500k. Of 500.000.
Slimme mensen weten in alle drie de gevallen wat het betekent.
Echt slimme mensen accepteren ook andere schrijfwijzes nadat ze het krijgen uitgelegd.quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, echt slimme mensen vragen het gewoon als ze iets niet weten.
Domme mensen vragen nooit iets, want ze zijn bang om voor dom versleten te worden.
En daarom, mijn beste, worden slimme mensen steeds slimmer en blijven domme mensen gewoon dom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |