Nou, ik heb de eerste twee uur Switch 2 er op zitten. Ik denk dat de Switch 2 de perfecte naam is voor het apparaat. Het is gewoon een Switch, maar dan nieuw. Niet echt indrukwekkend imo, en ik denk dat mensen die langs komen niet eens herkennen dat het een 2 is, ook als de tv aan staat.
Wat erg bagger werkt is het systeem met de digitale games. Moet ik mijn Switch 1 aan gaan zetten om Mario Kart World te kunnen ‘lenen’? Dat spel kan niet eens op een 1 gespeeld worden… en ik heb bij het aanzetten alles netjes volgens via het systeem overgezet naar de Switch 2 en er zit maar 1 echt
Nintendo-account op, de rest zijn lokale accounts (die ook gewoon goed overgezet zijn). Ik hoop dat dit eenmalig was, maar dat zal nog moeten blijken. Gebruiksvriendelijk is het in ieder geval niet.
Mario Kart zelf is wel leuk, maar mist imo wel een paar belangrijke dingen: je kan als 2e speler niet met je eigen account spelen (wat belachelijk is, dat kan met andere spellen op de Switch 1 wel al lang, maar wellicht komt dat door het rare gamecard uitleen-systeem?). En er missen een aantal gevecht varianten, waaronder degene die hier thuis het populairst is (politie en boef, geen idee wat de echte naam is). Hopelijk komt die met de eerste update mee. Tot vind ik de nieuwe halve controller niet comfortabel, ook met dat rare dingetje er op niet. En mijn controller verloor twee keer de verbinding. Het los rijden is met de P-knoppen wel erg leuk gedaan, dat is wel echt een toevoeging! En het karten zelf voelt ook beter aan, met meer invloed van het karakter, de kart en vooral het wegdek.
Concluderend: als je twijfelt, haal (nog) geen Switch 2. Het is nu net een simpele upgrade en voelt niet als een nieuwe console. Mario Kart heeft best wat leuke dingen, maar mist ook nog wat zaken, dus (nog) geen systemseller imo.