abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217913260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:17 schreef GGMM het volgende:
De switch 1 had na 3 weken nog geen 3 miljoen consoles verkocht dus waarom zou de switch 2 die 150 miljoen niet kunnen inhalen dan.
Moeilijk te zeggen, ligt ook aan de titels die de Switch 2 gaat krijgen. Ik zou zeggen de prijs, 470 euro is wel een stuk meer dan de 325 euro voor de Switch 1.

De tijd zal het zeggen.
  Redactie Games woensdag 11 juni 2025 @ 18:05:53 #252
181272 crew  Noppie2000
pi_217913492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 16:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dit zegt nog niks. Dit zijn de fans die alles van Nintendo kopen. Het grote publiek bepaalt volgend jaar of het een succes of een flop wordt. De Wii U was ook compleet uitverkocht de eerste week. 400.000 stuks t.o.v. de PS3 die 197.000 stuks verkocht. De eerste week zegt niet veel dus, alleen dat Nintendo het qua beschikbaarheid van de hardware goed geregeld heeft!
>Snelst verkopende console ooit
>Dit zegt niks

:+
pi_217915195
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:05 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
>Dit zegt niks

Als ze na morgen bijna geen exemplaren meer verkopen zegt een voortvarende launch natuurlijk weinig. In mijn omgeving is de animo nog niet erg groot. Als je een Switch 1 hebt is de reden om nú te upgraden er nog niet echt. Metroid 4 en de nieuwe Pokemon zal ook nog op de Switch 1 en 2 komen. Dus pas bij Switch 2 only releases zoals een nieuwe Mario gaan de verkopen verder stijgen.
pi_217915831
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:05 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
>Dit zegt niks

Volgens jouw redenatie zou de Wii U dus een veel groter succes moeten zijn geweest dan de PS3 :')

De Switch 2 heeft een goede launch, had ik niet verwacht. Maar ik spreek je graag over een jaar of 3 weer, dan hebben we realistische cijfers (en als het goed is ook een solide line-up zodat het daar niet aan kan liggen).
  Forum Admin woensdag 11 juni 2025 @ 21:43:33 #255
35723 crew  GGMM
pi_217915876
Dat het niks zegt is gewoon onzin. Het zegt dat het vooralsnog een belachelijk groot succes is.

Dat het niet alles zegt en geen garantie is snapt iedereen.
Maar vooralsnog heeft iedere zeurpiet die dacht dat de Switch 2 zou gaan floppen ongelijk :) En het is duidelijk dat dat bij sommige mensen nogal steekt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_217915997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:43 schreef GGMM het volgende:
Dat het niks zegt is gewoon onzin. Het zegt dat het vooralsnog een belachelijk groot succes is.

Maar vooralsnog heeft iedere zeurpiet die dacht dat de Switch 2 zou gaan floppen ongelijk :) En het is duidelijk dat dat bij sommige mensen nogal steekt.
Ik denk dat het vooral komt omdat dankzij Nintendo nu spellen een stuk duurder zijn geworden, terwijl ze niet zolang geleden nog verhoogd werden naar 70 euro. Uiteraard ging Microsoft er gelijk achteraan, zelfs op Steam vragen ze nu 80 euro voor spellen.
  Redactie Games woensdag 11 juni 2025 @ 22:03:38 #257
181272 crew  Noppie2000
pi_217916041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:39 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Volgens jouw redenatie zou de Wii U dus een veel groter succes moeten zijn geweest dan de PS3 :')

De Switch 2 heeft een goede launch, had ik niet verwacht. Maar ik spreek je graag over een jaar of 3 weer, dan hebben we realistische cijfers (en als het goed is ook een solide line-up zodat het daar niet aan kan liggen).
Mijn redenatie dat de snelstverkopende console ooit zijn iets zegt, in plaats van niets? De Wii U is dat nooit geweest, geen flauw idee waarom je dat erbij haalt :D

EDIT:
Tijd tot 3,5 miljoen:

quote:
Switch 2 - 4 days
PS5 - around 4 weeks
PS4 - 5 weeks
Wii - 7 weeks
Xbox 360 - 4.5 months
PS3 - 5 months
Wii U - 3 months, but then practically stopped
PS1 - as long as 14 months
PS2 - 5 months
PSP - 4 months
Nintendo DS - 3 months
Switch - 9 weeks
Steam Deck - around 3 years
Ja, snap de vergelijking met Wii U meteen :Y
pi_217916318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 21:43 schreef GGMM het volgende:

Ik heb de Switch 2 gewoon sinds vorige week hoor :)
  Forum Admin woensdag 11 juni 2025 @ 22:50:54 #259
35723 crew  GGMM
pi_217916346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:46 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ik heb de Switch 2 gewoon sinds vorige week hoor :)
Misschien wil jij m'n Switch vriend worden
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_217916520
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 22:50 schreef GGMM het volgende:

[..]
Misschien wil jij m'n Switch vriend worden
Ik heb je een request gestuurd, wat een uren heb jij in Bomberman zeg. Ik speelde dat vroeger op de Amiga en Megadrive en had later ook nog Atomic Bomberman op de pc.
pi_217916697
Misschien als Pokemon geweldig is maar klote draait op de Switch 1 dat ik de 2 overweeg. Maar eigenlijk hoop ik dat ik dan principieel genoeg ben om nog een paar jaar te wachten. Of er moet (ook) iets anders daadwerkelijk boeiends uitkomen.
pi_217916730
Ik kon echt niet wachten, normaal wacht ik altijd met een console te kopen na een aantal revisies maar ik had erg zin om Zelda met 60 fps te kunnen spelen. En de Mario Kart World bundel was ook erg aantrekkelijk, ik vind dat spel dus echt geen 80 euro waard maar voor de halve prijs kon ik hem niet laten liggen. Dit is nu mijn eerste Mario Kart game die ik in mijn bezit heb, vroeger het eerste deel bij klasgenoten gespeeld en even split screen Mario Kart 8 gespeeld bij een vriend.

Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop. :Y
pi_217918938
A final, unannounced game by the Metal Slug team is getting a Switch release 20 years after it was cancelled
Navinosuke: The Yo-Kai Buster was a GPS-based game in development on Game Boy Advance

Engels vanaf 46s
Bekijk deze YouTube-video

quote:
The game was supposed to be about encountering great figures from all over Japan, but Akio suggested it would be more entertaining if it was about yokai (monsters) instead. “And so, this game began as a Japanese-style fantasy RPG in which a wooden doll that contains the soul of a girl who dreams of becoming an onmyoji travels the Japanese archipelago, sealing monsters and making them friends to reform the world,” they explained.

“However, midway through development, talk of the GPS unit fell through, and the crucial core element of walking around the country and meeting yokai became impossible to realise. The survival of the game itself was in jeopardy, but development continued after modifying it so that it could be played without GPS linkage, and it was completed, but due to various circumstances, Navinosuke was ultimately shelved.”

Akio added: “Looking back now, if development had continued as it was, a game that ‘turns walking into a game’ might have taken shape 15 years earlier than Pokémon GO. Of course, there is no way our creepy monsters could ever have become beloved characters like Pokémon.”
comfy
pi_217919875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 23:59 schreef 03f het volgende:
Misschien als Pokemon geweldig is maar klote draait op de Switch 1 dat ik de 2 overweeg. Maar eigenlijk hoop ik dat ik dan principieel genoeg ben om nog een paar jaar te wachten. Of er moet (ook) iets anders daadwerkelijk boeiends uitkomen.
Pokemon Scarlet/Violet draait iig tig keer beter dan op Switch 1.
pi_217920379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Pokemon Scarlet/Violet draait iig tig keer beter dan op Switch 1.
Ja, ik weet het. Maar uit principe koop ik daar geen nieuwe console voor.
pi_217922565
Standby van de batterij is tot nu toe vrij slecht, ongeveer 1%/uur in standby zonder dat een game is gestart.

Ik probeer nu deze tips uit: https://www.ign.com/artic(...)issue-and-offers-fix
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217925645
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:21 schreef Aether het volgende:
Standby van de batterij is tot nu toe vrij slecht, ongeveer 1%/uur in standby zonder dat een game is gestart.

Ik probeer nu deze tips uit: https://www.ign.com/artic(...)issue-and-offers-fix
Dus je kan hem beter uitzetten als je een tijd niet van plan bent om te spelen?

Zo'n hekel aan die site, ik open de link en ik word automatisch doorverwezen naar de Benelux site.
pi_217925815
Het is best leuk om een beetje rond te toeren met Mario Kart World, best grote wereld.
  Forum Admin vrijdag 13 juni 2025 @ 21:32:43 #270
35723 crew  GGMM
pi_217935417
Is dat Suikoden iets voor mij?

Ik hou van leuke RPG's die niet zichzelf spelen maar waar uitdaging in zit
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_217947591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:32 schreef GGMM het volgende:
Is dat Suikoden iets voor mij?

Ik hou van leuke RPG's die niet zichzelf spelen maar waar uitdaging in zit
Veel goede dingen over gehoord.

Op z'n tijd hou ik ook van RPG's die zichzelf spelen, maar waar dan meer strategie om de hoek komt kijken met hoe je het allemaal opzet en wat voor commando's ze uitvoeren. Ik heb mij dus erg vermaakt met Unicorn Overlord.

Tactics Ogre is een goede SRPG, waar je wel alle controle hebt over de battles. Enige wat jammer is van de moderne versie is dat er een soort van powerups verspreid zijn over het slagveld. Ik wil die evengoed nog hebben, het heeft veel weg van Final Fantasy Tactics.
pi_217948439
mensen hier ervaringen met de switch 2 pro controller?

lijkt erop dat de D-pad van beroerde kwaliteit is: (of hij heeft echt pech met zn exemplaren?)

https://www.youtube.com/watch?v=UlJ-DAz1bak&t=664s
pi_217948529
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 01:28 schreef mschol het volgende:

lijkt erop dat de D-pad van beroerde kwaliteit is: (of hij heeft echt pech met zn exemplaren?)

Afgezien van de gevoelige D-pad vind ik het een heel fijne controller, denk wel beter dan de oude Pro controller. Het ligt er ook maar net aan wat je speelt, de controller is een stuk minder wanneer je vooral retro games speelt op de Switch, ik gebruik de D-pad vooral in menu's en zelfs dan doet de D-pad niet altijd wat ik wilde. De extra remappable knoppen aan de onderkant en een headphone jack zijn erg welkom, maar het is en blijft natuurlijk een veel te dure controller. Ik heb een cadeaubon gebruikt om hem iets goedkoper te maken.

Dit is een goede review van de controller, hij benoemd ook het probleem met de gevoelige D-pad.

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 16 juni 2025 @ 10:44:20 #274
141482 Q.
JurassiQ
pi_217960151
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 01:28 schreef mschol het volgende:

Ik ben idd geen fan van de d-pad, verder prima controller.
For great justice!
pi_217962568
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik met Tears of the Kingdom met de D-pad naar rechts druk en dat Link dan gaat fluiten waar je normaal voor naar beneden moet indrukken. Ik kan mij niet heugen dat ik dat ook had met de oude Pro controller, best jammer. :N

Binnenkort maar eens een 2D spel spelen met de D-pad, kijken of dat een beetje gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')