Tja maar daarvoor is de spoeling extreem dun. Ik zie Yesilgoz toch ook geen potten breken op internationaal toneel. Of Bontebal. Daarbij is het belangrijkste lijkt me ook nationaal. Uiteindelijk zal internationaal vaak ook meer belang zijn bij goede diplomaten dan een supermediagenieke premier.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Roemer was internationaal gezien geen premiermateriaal, ondanks dat het een degelijke vent was.
Ook die zijn te licht en nietszeggend voor internationale vertegenwoordiging ja. Ik weet niet of nationaal het belangrijkste is. De EU en handel is heel belangrijk geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja maar daarvoor is de spoeling extreem dun. Ik zie Yesilgoz toch ook geen potten breken op internationaal toneel. Of Bontebal. Daarbij is het belangrijkste lijkt me ook nationaal. Uiteindelijk zal internationaal vaak ook meer belang zijn bij goede diplomaten dan een supermediagenieke premier.
Die zien dat waarschijnlijk als de enige kans om nog iets voor elkaar te krijgen, gezien de peilingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lol dus NSC hoopt nog op een doorstart van dit kabinet. Hef gewoon die partij op. De paar mensen die wat kunnen mogen vast wel weer bij het CDA aansluiten.
Een soort minister van buitenlandse zaken!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook die zijn te licht en nietszeggend voor internationale vertegenwoordiging ja. Ik weet niet of nationaal het belangrijkste is. De EU en handel is heel belangrijk geworden.
Misschien is een internationale premier en een nationale premier een idee
Vind ik een beetje flauw. Ze hebben meer uitgewerkte ideeen dan de PVV. Hoeveel water ze bij de wijn moeten doen hangt ook af van hun coalitiepartners. Met VVD zullen ze niet in een coalitie kunnen dan nee. Als ik wat punten naloop gaat er ook veel minder recht tegen alle wetten in.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
De SP heeft ook hetzelfde probleem als de PVV: een totaal onuitvoerbaar programma. Niet voor niets dat ze het nooit laten doorrekenen. Ze zouden zoveel water bij de wijn moeten doen, dat je de wijn niet meer proeft.
Toch is dat ook het coalitiesysteem: iedereen neemt een uitgesproken standpunt in en daar waar je elkaar kunt vinden, kun je een samenwerking aangaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
De SP heeft ook hetzelfde probleem als de PVV: een totaal onuitvoerbaar programma. Niet voor niets dat ze het nooit laten doorrekenen. Ze zouden zoveel water bij de wijn moeten doen, dat je de wijn niet meer proeft.
Niet tegen wetten in, maar ze zijn onuitvoerbaar en onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind ik een beetje flauw. Ze hebben meer uitgewerkte ideeen dan de PVV. Hoeveel water ze bij de wijn moeten doen hangt ook af van hun coalitiepartners. Met VVD zullen ze niet in een coalitie kunnen dan nee. Als ik wat punten naloop gaat er ook veel minder recht tegen alle wetten in.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil tóch premier worden in een volgend kabinet: Wilders: ik wil volgende keer premier worden - https://nos.nl/l/2569753#UPDATE-container-86554199
Dan zal hij niet nu van mening zijn veranderd. Ik gok dat het iemand uit de oorspronkelijke top 10 wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
In april wilde hij nog niet: https://www.trouw.nl/poli(...)jsttrekker~b14f8da7/
NSC degradeert toch tot partij in de marge, in hetzelfde hoekje als de CU/SGP/PvdDquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan zal hij niet nu van mening zijn veranderd. Ik gok dat het iemand uit de oorspronkelijke top 10 wordt.
Uitermark, Palmen, Van Huijm, Soepboer, of Six Dijkstra?
Niemand die dit geloofdquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil tóch premier worden in een volgend kabinet: Wilders: ik wil volgende keer premier worden - https://nos.nl/l/2569753#UPDATE-container-86554199
Prins Carnaval in Venlo lukt misschien nog net.quote:
Ik neem aan dat ze wel meedoen met de verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
NSC degradeert toch tot partij in de marge, in hetzelfde hoekje als de CU/SGP/PvdD
Die zinken een stuk dieper denk ik. Voor PvdD liggen er kansen, die bouwen zich gestaag op. Misschien dit keer de echte doorbraak. CU zal wel leeggezogen worden door CDA denk ik geen idee hoe die zich willen profileren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
NSC degradeert toch tot partij in de marge, in hetzelfde hoekje als de CU/SGP/PvdD
Waarschijnlijk zit PVV gelukkig weer meer in de marge dan die 3 partijen na de verkiezingen. CU en SGP krijgen veel voor elkaar via overleg, naar PvdD wordt blijkbaar goed geluisterd. Men stemt vrijwel nooit mee, maar neemt na een paar jaar de plannen vaak wel over. Natuurlijk wil de PvdD als echte getuigenispartij dan altijd meer.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vond de SP altijd prima als oppositie, maar zou ze niet aan het roer willen hebben. Maar de PVV Geert Wilders (het is en blijft een eenmanspartij) heeft geen programma, een programma van 2 A4-kantjes, met wat doelen (minder immigratie!) kun je geen programma noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |