De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of veel mensen op VVD stemmen ik vind die Yesilgöz echt zo weinig leiderschap en rust uitstralen. Misschien omdat ze een vrouw is of omdat Rutte zo goed was maar zij kost echt stemmen voor die partij.
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederland is gewoon vrij rechts geworden en voor de VVD is er eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief. Voor een deel van de kiezers kan het CDA dat misschien nog wel zijn, maar als je echt rechts wil stemmen kom je anders op alleen maar rare partijen uit: PVV, FvD, JA21 (die hebben wel potentie, maar Eerdmans is het niet), SGP. Stuk voor stuk partijen waar de meeste weldenkende mensen nooit op zouden stemmen.
Ik ben voor, maar in werkelijkheid is de kiezer rechts. Ook economisch. En daar moeten we het mee doen, vrees ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.
Ja, maar wie gaat daar voor zorgen? Met Timmermans of Jimmy Dijk gaat dat niet lukkenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.
Ik denk niet dat Omtzigt die klap nog te boven gaat komen. Alleen maar persoonlijke toeslagen en een verliezersexit.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Onmogelijk. Die partij gaat eindigen met 0 zetels bij de volgende verkiezingen.
Nee, de kiezer is dom en laat zich in de luren leggen door de leugens van rechts over koopkracht en asielinstroom.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben voor, maar in werkelijkheid is de kiezer rechts. Ook economisch. En daar moeten we het mee doen, vrees ik.
Hoe verklaar je het enorme verschil in zetels tussen enerzijds de periode onder Rutte en nu onder haar?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:44 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.
Dat kan bijna niet want hun gedachtegoed is de afgelopen 20 jaar gedraaid op bijna elk standpunt. Neem bijvoorbeeld hoe het woningtekort willen oplossen. Eerst wilden ze het volledig aan de markt overlaten. Dat is compleet geflopt, nu willen ze het niet meer alleen aan de markt overlaten. Denk aan de gezondheidszorg daar zijn ze ook weer teruggekomen op het idee dat er meer marktwerking moet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:44 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.
Geen idee, Habtamu de Hoop? Misschien kan die nieuwe partij de 30 messias zetels ophalen dit keer en op een zetel of 50 komen. Ik denk dat Jimmy ook nog flink wat zeteltjes gaat scoren, ik mag zijn geluid niet zo maar rechts heeft bewezen dat populistisch blaten heel succesvol is. Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja, maar wie gaat daar voor zorgen? Met Timmermans of Jimmy Dijk gaat dat niet lukken
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kan bijna niet want hun gedachtegoed is de afgelopen 20 jaar gedraaid op bijna elk standpunt. Neem bijvoorbeeld hoe het woningtekort willen oplossen. Eerst wilden ze het volledig aan de markt overlaten. Dat is compleet geflopt, nu willen ze het niet meer alleen aan de markt overlaten. Denk aan de gezondheidszorg daar zijn ze ook weer teruggekomen op het idee dat er meer marktwerking moet.
Maar op bijna elk terrein zijn ze teruggekomen op wat ze 20 jaar terug als oplossing zagen.
Zo, ik ben niet eens gay, maar zelfs ik zou overwegen daarop te stemmen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
De VVD moet Karremans naar voren schuiven als premier kandidaat.
[ afbeelding ]
En dan ook een kalender uitbrengen. En dan mag hij in de maand november.
En wie willen we dan nog meer?
Jimmy heeft alleen net zoveel charisma als mijn bankstel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee, Habtamu de Hoop? Misschien kan die nieuwe partij de 30 messias zetels ophalen dit keer en op een zetel of 50 komen. Ik denk dat Jimmy ook nog flink wat zeteltjes gaat scoren, ik mag zijn geluid niet zo maar rechts heeft bewezen dat populistisch blaten heel succesvol is. Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.
Als het schaap verdronken is dempt men de put. Zelfde met de GGZ, of eigenlijk zorg in het algemeen en nog meer doorgeslagen bezuinigingen en privatisering. Het is allemaal moedwillig naar de klote geholpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.
Ieuwwwquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lerend vermogen valt wel mee, want ze accepteren niet dat ze fouten hebben gemaakt met de oorspronkelijke keuze. Daarbij maakte Yesilgoz een fout die door Rutte al geleerd was; niet regeren met de PVV. Het is positief dat ze kunnen draaien, maar een paar dagen terug presenteerden ze toch weer vol in te zetten op meer macht naar het bedrijfsleven ten koste van burgers.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.
Dat denk ik ook van Wilders, mensen die van populisten houden zien dat toch anders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jimmy heeft alleen net zoveel charisma als mijn bankstel.
Die trui maakt die foto best vreemd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Wilders had vroeger nog een goed gevoel voor humor maar komt nu echt alleen nog maar zuur en kleinzerig over. Na zijn laatste stunt is het hopelijk ook voorgoed klaar met hem.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat denk ik ook van Wilders, mensen die van populisten houden zien dat toch anders.
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.
Dat is standaard bij de VVD. De Partij tegen de Burger van de Speld is min of meer wat de VVD zou zijn als het beschaafde randje eraf gaat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat lerend vermogen valt wel mee, want ze accepteren niet dat ze fouten hebben gemaakt met de oorspronkelijke keuze. Daarbij maakte Yesilgoz een fout die door Rutte al geleerd was; niet regeren met de PVV. Het is positief dat ze kunnen draaien, maar een paar dagen terug presenteerden ze toch weer vol in te zetten op meer macht naar het bedrijfsleven ten koste van burgers.
Die was ook echt volledig nietszeggend. Ik denk dat haar Brabantse accent ook niet hielp.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoor
Toen scoorden ze toch ook véél beter dan nu. Dat lijkt me juist een uitstekend argument wat ik zou kunnen aanvoeren dat poupulisme ook kan scoren voor links. Met Roemer was er zelfs even de kans dat hij premier kon worden, tot hij met een rietje dronk ofzo.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoor
Roemer was internationaal gezien geen premiermateriaal, ondanks dat het een degelijke vent was.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toen scoorden ze toch ook véél beter dan nu. Dat lijkt me juist een uitstekend argument wat ik zou kunnen aanvoeren dat poupulisme ook kan scoren voor links. Met Roemer was er zelfs even de kans dat hij premier kon worden, tot hij met een rietje dronk ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |