abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217839061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of veel mensen op VVD stemmen ik vind die Yesilgöz echt zo weinig leiderschap en rust uitstralen. Misschien omdat ze een vrouw is of omdat Rutte zo goed was maar zij kost echt stemmen voor die partij.
De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.
Al denk ik wel dat Yesilgöz de minst aansprekende voorganger van de VVD is, ja
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217839065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nederland is gewoon vrij rechts geworden en voor de VVD is er eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief. Voor een deel van de kiezers kan het CDA dat misschien nog wel zijn, maar als je echt rechts wil stemmen kom je anders op alleen maar rare partijen uit: PVV, FvD, JA21 (die hebben wel potentie, maar Eerdmans is het niet), SGP. Stuk voor stuk partijen waar de meeste weldenkende mensen nooit op zouden stemmen.
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.
pi_217839075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.
Ik ben voor, maar in werkelijkheid is de kiezer rechts. Ook economisch. En daar moeten we het mee doen, vrees ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217839080
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja, maar wie gaat daar voor zorgen? Met Timmermans of Jimmy Dijk gaat dat niet lukken
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:47:23 #230
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217839084
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Tijn het volgende:

[..]
Onmogelijk. Die partij gaat eindigen met 0 zetels bij de volgende verkiezingen.
Ik denk niet dat Omtzigt die klap nog te boven gaat komen. Alleen maar persoonlijke toeslagen en een verliezersexit.

Die is ook op persoonlijk vlak wel jaren klaar.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:47:25 #231
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217839087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben voor, maar in werkelijkheid is de kiezer rechts. Ook economisch. En daar moeten we het mee doen, vrees ik.
Nee, de kiezer is dom en laat zich in de luren leggen door de leugens van rechts over koopkracht en asielinstroom.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217839095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:44 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.
Hoe verklaar je het enorme verschil in zetels tussen enerzijds de periode onder Rutte en nu onder haar?
Dat komt echt niet alleen omdat zij de PVV niet heeft uitgesloten. Ik vermoed juist dat mensen juist enorm gevoelig zijn voor poppetjes en dat die uiteindelijk veel meer doorslaggevend zijn dan de inhoud en de koers van het partijprogramma.

Geloof ook niet dat Wilders hier als verliezer uit gaat komen, hij wil gewoon de grenzen dicht en een hoop mensen geilen ontzettend op dat soort populisme.
blablablabla
pi_217839100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:44 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Dat kan bijna niet want hun gedachtegoed is de afgelopen 20 jaar gedraaid op bijna elk standpunt. Neem bijvoorbeeld hoe het woningtekort willen oplossen. Eerst wilden ze het volledig aan de markt overlaten. Dat is compleet geflopt, nu willen ze het niet meer alleen aan de markt overlaten. Denk aan de gezondheidszorg daar zijn ze ook weer teruggekomen op het idee dat er meer marktwerking moet.
Maar op bijna elk terrein zijn ze teruggekomen op wat ze 20 jaar terug als oplossing zagen.
pi_217839121
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ja, maar wie gaat daar voor zorgen? Met Timmermans of Jimmy Dijk gaat dat niet lukken
Geen idee, Habtamu de Hoop? Misschien kan die nieuwe partij de 30 messias zetels ophalen dit keer en op een zetel of 50 komen. Ik denk dat Jimmy ook nog flink wat zeteltjes gaat scoren, ik mag zijn geluid niet zo maar rechts heeft bewezen dat populistisch blaten heel succesvol is. Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:51:32 #235
396550 Richestorags
pi_217839125
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat kan bijna niet want hun gedachtegoed is de afgelopen 20 jaar gedraaid op bijna elk standpunt. Neem bijvoorbeeld hoe het woningtekort willen oplossen. Eerst wilden ze het volledig aan de markt overlaten. Dat is compleet geflopt, nu willen ze het niet meer alleen aan de markt overlaten. Denk aan de gezondheidszorg daar zijn ze ook weer teruggekomen op het idee dat er meer marktwerking moet.
Maar op bijna elk terrein zijn ze teruggekomen op wat ze 20 jaar terug als oplossing zagen.
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.
pi_217839126
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
De VVD moet Karremans naar voren schuiven als premier kandidaat.
[ afbeelding ]

En dan ook een kalender uitbrengen. En dan mag hij in de maand november. :9

En wie willen we dan nog meer?
Zo, ik ben niet eens gay, maar zelfs ik zou overwegen daarop te stemmen. _O_
Mja
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:52:31 #237
396550 Richestorags
pi_217839132
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Geen idee, Habtamu de Hoop? Misschien kan die nieuwe partij de 30 messias zetels ophalen dit keer en op een zetel of 50 komen. Ik denk dat Jimmy ook nog flink wat zeteltjes gaat scoren, ik mag zijn geluid niet zo maar rechts heeft bewezen dat populistisch blaten heel succesvol is. Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.
Jimmy heeft alleen net zoveel charisma als mijn bankstel.
pi_217839136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.
Als het schaap verdronken is dempt men de put. Zelfde met de GGZ, of eigenlijk zorg in het algemeen en nog meer doorgeslagen bezuinigingen en privatisering. Het is allemaal moedwillig naar de klote geholpen.
blablablabla
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:53:27 #239
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217839140
quote:
[ afbeelding ]

Ieuwww :X
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217839151
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat lerend vermogen valt wel mee, want ze accepteren niet dat ze fouten hebben gemaakt met de oorspronkelijke keuze. Daarbij maakte Yesilgoz een fout die door Rutte al geleerd was; niet regeren met de PVV. Het is positief dat ze kunnen draaien, maar een paar dagen terug presenteerden ze toch weer vol in te zetten op meer macht naar het bedrijfsleven ten koste van burgers.
pi_217839154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jimmy heeft alleen net zoveel charisma als mijn bankstel.
Dat denk ik ook van Wilders, mensen die van populisten houden zien dat toch anders.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:56:09 #242
396550 Richestorags
pi_217839157
quote:
[ afbeelding ]

Die trui maakt die foto best vreemd.

Karremans is wel echt een gladjakkertje hoor. Type Hoekstra met een minder moralistische en tikje minder consultant vibe.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:57:29 #243
396550 Richestorags
pi_217839165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat denk ik ook van Wilders, mensen die van populisten houden zien dat toch anders.
Wilders had vroeger nog een goed gevoel voor humor maar komt nu echt alleen nog maar zuur en kleinzerig over. Na zijn laatste stunt is het hopelijk ook voorgoed klaar met hem.
pi_217839167
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoor :P
  dinsdag 3 juni 2025 @ 14:59:43 #245
396550 Richestorags
pi_217839176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat lerend vermogen valt wel mee, want ze accepteren niet dat ze fouten hebben gemaakt met de oorspronkelijke keuze. Daarbij maakte Yesilgoz een fout die door Rutte al geleerd was; niet regeren met de PVV. Het is positief dat ze kunnen draaien, maar een paar dagen terug presenteerden ze toch weer vol in te zetten op meer macht naar het bedrijfsleven ten koste van burgers.
Dat is standaard bij de VVD. De Partij tegen de Burger van de Speld is min of meer wat de VVD zou zijn als het beschaafde randje eraf gaat.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:00:42 #246
396550 Richestorags
pi_217839182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:57 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoor :P
Die was ook echt volledig nietszeggend. Ik denk dat haar Brabantse accent ook niet hielp.

Oh sorry je bedoelde papa.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 03-06-2025 15:09:22 ]
pi_217839202
Deze Noushka op de NPO rookt ook een pakje of 4 per dag? CAROLAINED
pi_217839214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 14:57 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Toen scoorden ze toch ook véél beter dan nu. Dat lijkt me juist een uitstekend argument wat ik zou kunnen aanvoeren dat poupulisme ook kan scoren voor links. Met Roemer was er zelfs even de kans dat hij premier kon worden, tot hij met een rietje dronk ofzo.
pi_217839244
Lol dus NSC hoopt nog op een doorstart van dit kabinet. Hef gewoon die partij op. De paar mensen die wat kunnen mogen vast wel weer bij het CDA aansluiten.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 15:10:39 #250
396550 Richestorags
pi_217839250
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 15:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Toen scoorden ze toch ook véél beter dan nu. Dat lijkt me juist een uitstekend argument wat ik zou kunnen aanvoeren dat poupulisme ook kan scoren voor links. Met Roemer was er zelfs even de kans dat hij premier kon worden, tot hij met een rietje dronk ofzo.
Roemer was internationaal gezien geen premiermateriaal, ondanks dat het een degelijke vent was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')