Wie heeft het over uitkoopacties? Altijd dat softe gedoe. Economie boven mensenlevens.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat zijn geen opvangplekken. Zelfs geen potentiële zonder grootschalige uitkoopacties van de regering. En wie maakt zich nu druk om daklozen, hier in Nederland? Veel mensen weten niet eens dat ze bestaan.
Zucht. Dus de andere helft is gebaseerd op echt gebeurde voorvalletjes.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Populistische propaganda. Hype. De helft van de overlast is het verwachtingspatroon en bestaat dus alleen in de hoofden van mensen, de andere helft wordt uitgelokt door ze als vuil te behandelen. Heel wat mensen laten zich graag de barricades opjagen en zijn niet vies van een lynchpartij.
Hetzelfde als de aandelenkoers van Tesla, maar dan omgekeerd.
Definieer 'panden'. Garageboxen vallen daar ook onder maar daar mag je niet wonen. In Nederland hebben we eigendomsrecht en belastingen om een tweede huis zwaarder te belasten om het zo te ontmoedigen. Huizen afpakken kan alleen in communistische landen zoals in je geliefde China.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:49 schreef Mikeytt het volgende:
Bijvoorbeeld de 400.000 leegstaande panden en alle panden van mensen die meer dan 2 huizen in bezit hebben...
Ah, ja. Maar niet in Nederland. Je moet er wel flink aan kunnen verdienen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wie heeft het over uitkoopacties? Altijd dat softe gedoe. Economie boven mensenlevens.
Een ethische partij had allang panden gratis aangewezen aan woningzoekenden in Nederland.
Phoe. 7%, waarvan een derde schelden, een derde slaan en een derde zelfbeschadiging of dreigen met zelfmoord. En hoeveel daarvan is uitgelokt? Waarom zouden die asielzoekers beginnen te schelden en slaan? Omdat ze hier naar toe zijn gekomen om rel te schoppen? Of omdat er veel Nederlanders zijn die ze behandelen als oud vuil?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zucht. Dus de andere helft is gebaseerd op echt gebeurde voorvalletjes.
https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij
https://www.rijksoverheid(...)gevende-asielzoekers
Phoe. Nederland kent heel veel buitenlandse nationaliteiten. Ook de gekleurde buitenlanders. Het is een specifieke groep die voor overlast zorgt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Phoe. 7%, waarvan een derde schelden, een derde slaan en een derde zelfbeschadiging of dreigen met zelfmoord. En hoeveel daarvan is uitgelokt? Waarom zouden die asielzoekers beginnen te schelden en slaan? Omdat ze hier naar toe zijn gekomen om rel te schoppen? Of omdat er veel Nederlanders zijn die ze behandelen als oud vuil?
Wat doe jij als je er 1 tegenkomt? En je vrienden en kennissen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Phoe. Nederland kent heel veel buitenlandse nationaliteiten. Ook de gekleurde buitenlanders. Het is een specifieke groep die voor overlast zorgt.
Ja, het ligt aan de buschauffeurs die allemaal zonder aarzelen plankgas geven als er asielzoekers bij de bushalte staan. Want het is helemaal de schuld van zo'n racist als hij een asielzoeker om een plaatsbewijs vraagt en dan een klap op zijn bek krijgt.
Of al die kansenparels die ambulancepersoneel hinderen bij het uitoefenen van hun beroep. Wat denken ze wel.
Hebben ze net met veel plezier iemand helemaal total loss getrapt, komt daar zo'n asoverpleger zich er even tegenaan bemoeien.
Prima, als je voor de feiten je ogen wilt sluiten. Of nog erger, dit als propaganda schijnt te beschouwen.
Wat mij betreft zijn we uitgepraat.
Alsof hij ooit iets voor elkaar gekregen heeftquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Ho maar. Kabinet is gevallen. Geert stapt op.
Ga je rode potloodjes maar vast slijpen.
Juist. Beetje schreeuwen langs de zijlijn. Meer is het niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Alsof hij ooit iets voor elkaar gekregen heeftLaat hem maar terug naar de oppositie gaan zodat hij kan kankeren wat anderen fout doen zonder zelf een werkbare oplossing te bieden.
Wat mijn vrienden en kennissen zouden doen, gaat je niks aan, zij staan hier helemaal buiten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat doe jij als je er 1 tegenkomt? En je vrienden en kennissen?
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het. Ik verwacht vooral wantrouwen, maar dat kan ik fout hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat mijn vrienden en kennissen zouden doen, gaat je niks aan, zij staan hier helemaal buiten.
Wat ik zou doen als ik een asielzoeker tegenkom? Geen idee, zou je wat meer context willen geven?
En waarom is dit relevant voor jou? Is dit een poging om me klem te zetten, of om mij te kunnen beschuldigen van racisme, bevooroordeeld zijn of wat? Je hoeft die morele meetlat echt niet achter je rug te verbergen hoor, ik zie dat heus wel hoor!
Wat zou ik moeten doen volgens jou?
Als ik iemand tegenkom bij mijn dagelijkse wandelingetje naar de winkel, groet ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het. Ik verwacht vooral wantrouwen, maar dat kan ik fout hebben.
Hetzelfde als ik zou doen bij ieder groepje dat overlast veroorzaakt: vragen of ze er mee op kunnen houden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als ik iemand tegenkom bij mijn dagelijkse wandelingetje naar de winkel, groet ik.
Geen wantrouwen. Ik zie echt niet achter elke boom een (moslim)terrorist hoor.
Wat zou jij doen als je ziet dat een groepje asielzoekers overlast veroorzaakt?
er zijn dagen dat ik wel serieus diegenen vervloek die het ooit een goed idee hebben gevonden om massaal MENA volk naar binnen te halen. met andere nationaliteiten vrijwel nooit problemen, turken chinezen polen surinamers etc noem maar op, maar het zijn altijd weer noord-afrikaanse jongeren die bijna elke dag weer massaal herrie schoppen in mijn buurt. gisteren was het weer raak, van middag tot middernacht idioot veel geschreew, kankermoeder dit, kankerhomo dat, brommers op en neer rijden of ter plaatse heel luid brommen, voetballen tot diep in de nacht (ik kreeg zelfs een voetbal tegen mijn raam!), straatvervuiling, muziek spelen. ik hoor per dag wel honderden keren het woord 'kanker' geschreeuwd, die malloten kunnen letterlijk niet praten zonder het woord KANKER te schreeuwenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Phoe. Nederland kent heel veel buitenlandse nationaliteiten. Ook de gekleurde buitenlanders. Het is een specifieke groep die voor overlast zorgt.
Ja, het ligt aan de buschauffeurs die allemaal zonder aarzelen plankgas geven als er asielzoekers bij de bushalte staan. Want het is helemaal de schuld van zo'n racist als hij een asielzoeker om een plaatsbewijs vraagt en dan een klap op zijn bek krijgt.
Of al die kansenparels die ambulancepersoneel hinderen bij het uitoefenen van hun beroep. Wat denken ze wel.
Hebben ze net met veel plezier iemand helemaal total loss getrapt, komt daar zo'n asoverpleger zich er even tegenaan bemoeien.
Prima, als je voor de feiten je ogen wilt sluiten. Of nog erger, dit als propaganda schijnt te beschouwen.
Wat mij betreft zijn we uitgepraat.
Gaat het om oplossen of om elke vorm van oplossing te torpederen?quote:Op maandag 2 juni 2025 21:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doorpakken. Zadel al die mensen maar eens op met wat overlastgevers uit het AZC.
Zodra het woordje "angst" voorbij komt is de reactie al niet meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef 215 het volgende:
[..]
Gaat het om oplossen of om elke vorm van oplossing te torpederen?
Ik ken iemand die een allochtoon in zijn oude praktijkruimte heeft wonen en ook nog eentje in het huis zelf. Volgens mij al meer dan twee jaar en het geeft nooit problemen.
Maar mensen zoals jij zullen altijd proberen dergelijke plannen te laten mislukken. Waarom die angst dat een keer wel iets werkt?
Ervaringen zoals deze zijn subjectief. Niemand wil dergelijke plannen torpederen. Er zijn nu eenmaal ook veel mensen die slechte ervaringen hebben. En ik zou ook niet willen spreken van oplossen. Dit is gewoon het probleem afschuiven. Dit probleem is jaren geleden al door de overheid gecreëerd en dit wordt nu op het bordje van de Nederlandse bevolking gelegd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik ken iemand die een allochtoon in zijn oude praktijkruimte heeft wonen en ook nog eentje in het huis zelf. Volgens mij al meer dan twee jaar en het geeft nooit problemen.
Maar mensen zoals jij zullen altijd proberen dergelijke plannen te laten mislukken. Waarom die angst dat een keer wel iets werkt?
Heb je de reactie gelezen waar ik op reageerde. De schrijver stelde voor om alleen mensen te selecteren waarvan bij voorbaat duidelijk was dat die overlast gingen veroorzaken. Dat triggerde mij, Mensen die bewust rotzooi willen trappen moeten we niet willen. Ook niet mensen waarvan de voorouders bij Lobith het land binnen dreven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ervaringen zoals deze zijn subjectief. Niemand wil dergelijke plannen torpederen. Er zijn nu eenmaal ook veel mensen die slechte ervaringen hebben. En ik zou ook niet willen spreken van oplossen. Dit is gewoon het probleem afschuiven. Dit probleem is jaren geleden al door de overheid gecreëerd en dit wordt nu op het bordje van de Nederlandse bevolking gelegd.
Nee, niet gezien. Ja nu wel gelezen dus. In deze ben ik het wel met jou eens.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:45 schreef 215 het volgende:
[..]
Heb je de reactie gelezen waar ik op reageerde. De schrijver stelde voor om alleen mensen te selecteren waarvan bij voorbaat duidelijk was dat die overlast gingen veroorzaken. Dat triggerde mij, Mensen die bewust rotzooi willen trappen moeten we niet willen. Ook niet mensen waarvan de voorouders bij Lobith het land binnen dreven.
Alleen Sanne Vogel (2 dagen) en Annabel Nanninga namen mensen op. Die laatste vond ik wel een held. Haha. De rest liet het allemaal afweten. Net als 99,9% van die 170k. Moraalriddersquote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:22 schreef Toine51 het volgende:
Waren er 10 jaar geleden ook niet zoveel BN'ers die opriepen tot opvang van vluchtelingen?
En hoeveel hebben het daadwerkelijk gedaan?
Thumbleweed incoming....
Wat is dan de reden dat Halon perse wil dat dit initiatief mislukt?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zodra het woordje "angst" voorbij komt is de reactie al niet meer serieus te nemen.
Het is allemaal xeno- en islamofobie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef 215 het volgende:
[..]
Plus de wens het niet bespreekbaar te maken en elk initiatief te torpederen. Lekker blijven mopperen vanaf de zijlijn. Dat gaat de wereld redden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is allemaal xeno- en islamofobie.
We snappen het.
Als jij denkt dat je "de wereld redt" door een statushouder in huis te nemen, lekker volproppen die woning van jequote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:47 schreef 215 het volgende:
[..]
Plus de wens het niet bespreekbaar te maken en elk initiatief te torpederen. Lekker blijven mopperen vanaf de zijlijn. Dat gaat de wereld redden.
Ik heb nog plaats in de meterkastquote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb geen logeerkamer. Ik ben mijn hobbykamer leeg aan het maken.
angst?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef 215 het volgende:
[..]
Inderdaad, het ligt nooit aan die nieuwkomers zelf.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Populistische propaganda. Hype. De helft van de overlast is het verwachtingspatroon en bestaat dus alleen in de hoofden van mensen, de andere helft wordt uitgelokt door ze als vuil te behandelen. Heel wat mensen laten zich graag de barricades opjagen en zijn niet vies van een lynchpartij.
Hetzelfde als de aandelenkoers van Tesla, maar dan omgekeerd.
Je draaft door.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik heb nog plaats in de meterkast![]()
Ik denk dat die 170k mensen denken dat zo'n asielzoeker goedkoper is dan een Optimus robot van Elon.
Helaas krijgt de asielzoeker al heel gauw praatjes en eist een eigen huis (bijv. jouw huis) en een auto (jouw auto) en natuurlijk de Miele wasmachine. Bovendien komt er gezinshereniging:
neefjes en ooms die iets doen in de chirurgie (messen) of apothekers (drugs)
en niet te vergeten de 5 vrouwen
Wat als die asielzoeker je ziet als ongelovige kuthond die vooral de ummah moet dienen als hij zich niet bekeert?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het. Ik verwacht vooral wantrouwen, maar dat kan ik fout hebben.
Ja, het is maar goed dat jij hier bent om de haat te verspreiden, in de hoop dat de lezers ze nooit meer vertrouwen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat als die asielzoeker je ziet als ongelovige kuthond die vooral de ummah moet dienen als hij zich niet bekeert?
Die gescheiden gebedsruimtes, halal vreten en Arabische folders eist?
Haat...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het is maar goed dat jij hier bent om de haat te verspreiden, in de hoop dat de lezers ze nooit meer vertrouwen.
Allemaal "haat en angst". Maar dat er parallelle samenlevingen ontstaan, een land binnen een land waarin je Arabisch gebral, afzetting tegen de lokale autoriteiten en een stille jihad tegen het westen kunt constateren zullen figuren als jij toch nooit toegeven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het is maar goed dat jij hier bent om de haat te verspreiden, in de hoop dat de lezers ze nooit meer vertrouwen.
Ik ken er genoeg. Van hele aardige tot minder aardige. Wat dat betreft zijn het net Nederlanders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Haat...
Misschien een keer zelf met zo'n figuur babbelen.
surequote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg. Van hele aardige tot minder aardige. Wat dat betreft zijn het net Nederlanders.
Ik ken iemand die persoonlijk een dakloze buitenlander een tijd lang heeft opgevangen. Dat kwam denk ik echter meer voort vanuit zijn geloofsovertuiging en niet zozeer een "naieve linkse gekkie".quote:Op maandag 2 juni 2025 21:54 schreef MisterFox het volgende:
Ik geloof er helemaal niks van. Tuurlijk heb je altijd naïeve linkse gekkies er tussen zitten, maar niet op deze schaal...
Ah, er bestaan alleen hele gemene niet westerlingen, die er op uit zijn om je de akeligste dingen aan te doen als je even niet oplet? Dat noemen we xenofobie.De angst voor mensen met andere opvattingen dan de jouwe. Misschien eens naar de psychiater gaan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Allemaal "haat en angst". Maar dat er parallelle samenlevingen ontstaan, een land binnen een land waarin je Arabisch gebral, afzetting tegen de lokale autoriteiten en een stille jihad tegen het westen kunt constateren zullen figuren als jij toch nooit toegeven.
Maar hou de act van filantropische antropoloog hier nog wat langer omhoog. Zullen er vast nog een paar extra happen op het getrol.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, er bestaan alleen hele gemene niet westerlingen, die er op uit zijn om je de akeligste dingen aan te doen als je even niet oplet? Dat noemen we xenofobie.De angst voor mensen met andere opvattingen dan de jouwe. Misschien eens naar de psychiater gaan?
Mensen met "hele andere opvattingen dan de mijne" kan ik om die redenen vaak ook niet goed mee door 1 deur.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, er bestaan alleen hele gemene niet westerlingen, die er op uit zijn om je de akeligste dingen aan te doen als je even niet oplet? Dat noemen we xenofobie.De angst voor mensen met andere opvattingen dan de jouwe. Misschien eens naar de psychiater gaan?
Hebben deze (in woord) deugkneuzen ook last van xenofobie? Modern links-progressief in een notendopquote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Laat maar zien. Geen woorden maar daden! Wanneer neem jij er één in huis?quote:Op maandag 2 juni 2025 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.hartvannederl(...)atushouders-opvangen
Toch belangrijk om soms het goede nieuws te lezen tussen alle shit heen. Geeft wel mooi weer dat er een enorme groep weldenkende en empathische Nederlanders is.
Wanneer neem jij er een in huis.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is het probleem als het religieus wordt. Beide partijen staan haaks tegenover elkaar, verkondigen allebei het gelijk en zien de ander als ketters. Je hoeft niet te geloven in een specifieke godsdienst om daar last van te hebben, een hele uitgesproken mening hebben is genoeg.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mensen met "hele andere opvattingen dan de mijne" kan ik om die redenen vaak ook niet goed mee door 1 deur.
Vooral als die opvattingen op religieuze wijze zijn ingebakken.
Ik denk verder ook niet dat een psychiater daarbij gaat helpen.
Ze staan er voor open, ze zijn niet conservatief. Daar hou ik wel van, zo ben ik ook. Ik zou ook zulke dingen zeggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hebben deze (in woord) deugkneuzen ook last van xenofobie? Modern links-progressief in een notendop
Bekijk deze YouTube-video
Heb je het tot het eind gekeken?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze staan er voor open, ze zijn niet conservatief. Daar hou ik wel van, zo ben ik ook. Ik zou ook zulke dingen zeggen.
Wat is een moter? Iemand die dingen in mootjes zaagt?quote:Op maandag 2 juni 2025 22:37 schreef Nober het volgende:
Als ik haar zelf uit mag kiezen dan heb ik misschien wel interesse.
Verder onzinonderzoek om maar weer zand in de moter te strooien. GA HET OPLOSSEN! NU!!
Ja, geen woorden maar daden. Ik zal het eens navragen bij de gemeente, maar ik verwacht er niets van. Eens kijken waar we uitkomen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wanneer neem jij er een in huis.
Ah, ik zie wat je bedoelt. Nee, dat had ik niet gedaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |