abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2025 @ 09:58:54 #103
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217835949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat zijn geen opvangplekken. Zelfs geen potentiële zonder grootschalige uitkoopacties van de regering. En wie maakt zich nu druk om daklozen, hier in Nederland? Veel mensen weten niet eens dat ze bestaan.
Wie heeft het over uitkoopacties? Altijd dat softe gedoe. Economie boven mensenlevens.

Een ethische partij had allang panden gratis aangewezen aan woningzoekenden in Nederland.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217835991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Populistische propaganda. Hype. De helft van de overlast is het verwachtingspatroon en bestaat dus alleen in de hoofden van mensen, de andere helft wordt uitgelokt door ze als vuil te behandelen. Heel wat mensen laten zich graag de barricades opjagen en zijn niet vies van een lynchpartij.

Hetzelfde als de aandelenkoers van Tesla, maar dan omgekeerd.
Zucht. Dus de andere helft is gebaseerd op echt gebeurde voorvalletjes.

https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij

https://www.rijksoverheid(...)gevende-asielzoekers
  dinsdag 3 juni 2025 @ 10:05:29 #105
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217836054
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:49 schreef Mikeytt het volgende:

Bijvoorbeeld de 400.000 leegstaande panden en alle panden van mensen die meer dan 2 huizen in bezit hebben...
Definieer 'panden'. Garageboxen vallen daar ook onder maar daar mag je niet wonen. In Nederland hebben we eigendomsrecht en belastingen om een tweede huis zwaarder te belasten om het zo te ontmoedigen. Huizen afpakken kan alleen in communistische landen zoals in je geliefde China.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217836096
Ho maar. Kabinet is gevallen. Geert stapt op.
Ga je rode potloodjes maar vast slijpen.

:X
pi_217836192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wie heeft het over uitkoopacties? Altijd dat softe gedoe. Economie boven mensenlevens.

Een ethische partij had allang panden gratis aangewezen aan woningzoekenden in Nederland.
Ah, ja. Maar niet in Nederland. Je moet er wel flink aan kunnen verdienen, natuurlijk.
pi_217836263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zucht. Dus de andere helft is gebaseerd op echt gebeurde voorvalletjes.

https://www.adviesraadmig(...)de-feiten-op-een-rij

https://www.rijksoverheid(...)gevende-asielzoekers
Phoe. 7%, waarvan een derde schelden, een derde slaan en een derde zelfbeschadiging of dreigen met zelfmoord. En hoeveel daarvan is uitgelokt? Waarom zouden die asielzoekers beginnen te schelden en slaan? Omdat ze hier naar toe zijn gekomen om rel te schoppen? Of omdat er veel Nederlanders zijn die ze behandelen als oud vuil?
pi_217836279
Waren er 10 jaar geleden ook niet zoveel BN'ers die opriepen tot opvang van vluchtelingen?

En hoeveel hebben het daadwerkelijk gedaan?

Thumbleweed incoming....
:')
pi_217836424
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Phoe. 7%, waarvan een derde schelden, een derde slaan en een derde zelfbeschadiging of dreigen met zelfmoord. En hoeveel daarvan is uitgelokt? Waarom zouden die asielzoekers beginnen te schelden en slaan? Omdat ze hier naar toe zijn gekomen om rel te schoppen? Of omdat er veel Nederlanders zijn die ze behandelen als oud vuil?
Phoe. Nederland kent heel veel buitenlandse nationaliteiten. Ook de gekleurde buitenlanders. Het is een specifieke groep die voor overlast zorgt.
Ja, het ligt aan de buschauffeurs die allemaal zonder aarzelen plankgas geven als er asielzoekers bij de bushalte staan. Want het is helemaal de schuld van zo'n racist als hij een asielzoeker om een plaatsbewijs vraagt en dan een klap op zijn bek krijgt.

Of al die kansenparels die ambulancepersoneel hinderen bij het uitoefenen van hun beroep. Wat denken ze wel.
Hebben ze net met veel plezier iemand helemaal total loss getrapt, komt daar zo'n asoverpleger zich er even tegenaan bemoeien.

Prima, als je voor de feiten je ogen wilt sluiten. Of nog erger, dit als propaganda schijnt te beschouwen.
Wat mij betreft zijn we uitgepraat.
pi_217836435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Phoe. Nederland kent heel veel buitenlandse nationaliteiten. Ook de gekleurde buitenlanders. Het is een specifieke groep die voor overlast zorgt.
Ja, het ligt aan de buschauffeurs die allemaal zonder aarzelen plankgas geven als er asielzoekers bij de bushalte staan. Want het is helemaal de schuld van zo'n racist als hij een asielzoeker om een plaatsbewijs vraagt en dan een klap op zijn bek krijgt.

Of al die kansenparels die ambulancepersoneel hinderen bij het uitoefenen van hun beroep. Wat denken ze wel.
Hebben ze net met veel plezier iemand helemaal total loss getrapt, komt daar zo'n asoverpleger zich er even tegenaan bemoeien.

Prima, als je voor de feiten je ogen wilt sluiten. Of nog erger, dit als propaganda schijnt te beschouwen.
Wat doe jij als je er 1 tegenkomt? En je vrienden en kennissen?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 10:33:49 #112
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217836465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Ho maar. Kabinet is gevallen. Geert stapt op.
Ga je rode potloodjes maar vast slijpen.

:X
Alsof hij ooit iets voor elkaar gekregen heeft :') Laat hem maar terug naar de oppositie gaan zodat hij kan kankeren wat anderen fout doen zonder zelf een werkbare oplossing te bieden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217836557
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Alsof hij ooit iets voor elkaar gekregen heeft :') Laat hem maar terug naar de oppositie gaan zodat hij kan kankeren wat anderen fout doen zonder zelf een werkbare oplossing te bieden.
Juist. Beetje schreeuwen langs de zijlijn. Meer is het niet.
pi_217836666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat doe jij als je er 1 tegenkomt? En je vrienden en kennissen?
Wat mijn vrienden en kennissen zouden doen, gaat je niks aan, zij staan hier helemaal buiten.

Wat ik zou doen als ik een asielzoeker tegenkom? Geen idee, zou je wat meer context willen geven?
En waarom is dit relevant voor jou? Is dit een poging om me klem te zetten, of om mij te kunnen beschuldigen van racisme, bevooroordeeld zijn of wat? Je hoeft die morele meetlat echt niet achter je rug te verbergen hoor, ik zie dat heus wel hoor!

Wat zou ik moeten doen volgens jou?
pi_217836788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat mijn vrienden en kennissen zouden doen, gaat je niks aan, zij staan hier helemaal buiten.

Wat ik zou doen als ik een asielzoeker tegenkom? Geen idee, zou je wat meer context willen geven?
En waarom is dit relevant voor jou? Is dit een poging om me klem te zetten, of om mij te kunnen beschuldigen van racisme, bevooroordeeld zijn of wat? Je hoeft die morele meetlat echt niet achter je rug te verbergen hoor, ik zie dat heus wel hoor!

Wat zou ik moeten doen volgens jou?
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het. Ik verwacht vooral wantrouwen, maar dat kan ik fout hebben.
pi_217836963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het. Ik verwacht vooral wantrouwen, maar dat kan ik fout hebben.
Als ik iemand tegenkom bij mijn dagelijkse wandelingetje naar de winkel, groet ik.
Geen wantrouwen. Ik zie echt niet achter elke boom een (moslim)terrorist hoor.

Wat zou jij doen als je ziet dat een groepje asielzoekers overlast veroorzaakt?
pi_217837185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Als ik iemand tegenkom bij mijn dagelijkse wandelingetje naar de winkel, groet ik.
Geen wantrouwen. Ik zie echt niet achter elke boom een (moslim)terrorist hoor.

Wat zou jij doen als je ziet dat een groepje asielzoekers overlast veroorzaakt?
Hetzelfde als ik zou doen bij ieder groepje dat overlast veroorzaakt: vragen of ze er mee op kunnen houden.
pi_217838757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

er zijn dagen dat ik wel serieus diegenen vervloek die het ooit een goed idee hebben gevonden om massaal MENA volk naar binnen te halen. met andere nationaliteiten vrijwel nooit problemen, turken chinezen polen surinamers etc noem maar op, maar het zijn altijd weer noord-afrikaanse jongeren die bijna elke dag weer massaal herrie schoppen in mijn buurt. gisteren was het weer raak, van middag tot middernacht idioot veel geschreew, kankermoeder dit, kankerhomo dat, brommers op en neer rijden of ter plaatse heel luid brommen, voetballen tot diep in de nacht (ik kreeg zelfs een voetbal tegen mijn raam!), straatvervuiling, muziek spelen. ik hoor per dag wel honderden keren het woord 'kanker' geschreeuwd, die malloten kunnen letterlijk niet praten zonder het woord KANKER te schreeuwen

de hele dag gestressd, geen huiswerk kunnen maken, niet goed voldoende kunnen slapen.

en dit is bijna elke dag, vooral in de zomer, en al nu jaren aan de gang. en wat doet de gemeente met mijn klachten, niets natuurlijk. wat doet de politie, niets. buurtcoaches komen vrijwel nooit opdagen. die jongeren zijn niet eens bang voor de politie, zoals gisteren bleek, de politie was er een minuut of twee, ging daarna weg, en die jongeren bleven hier nog gwn uren lang rotzooi trappen

dit is in amsterdam,en de klachten nemen jaarlijks toe, en de politie is steeds minder beschikbaar. en ik ga niet in mijn uppie een stuk of 20 jongeren confronteren. daar ben ik ooit al eerder mee in levensgevaar gekomen.

elke keer als er hier kermis is, zijn het ook weer altijd dezelfde soort jongeren die er één grote sh!tstorm van maken

veel van de asielzoekers die nu worden binnengehaald zijn de overlastgevers of de ouders van de overlastgevers van de toekomst. ik hoop dat het pro-massa immigratie volk heel blij is met hun project.

dit is niet alleen in nederland het geval - over vrijwel heel europa (behalve het oosten uiteraard, want die zijn slim geweest) wordt nu al jarenlang geklaagd over specifiek de MENA immigratie.

[ Bericht 2% gewijzigd door gwn_een_user op 03-06-2025 14:21:12 ]
pi_217839729
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 21:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Doorpakken. Zadel al die mensen maar eens op met wat overlastgevers uit het AZC.
Gaat het om oplossen of om elke vorm van oplossing te torpederen?

Ik ken iemand die een allochtoon in zijn oude praktijkruimte heeft wonen en ook nog eentje in het huis zelf. Volgens mij al meer dan twee jaar en het geeft nooit problemen.

Maar mensen zoals jij zullen altijd proberen dergelijke plannen te laten mislukken. Waarom die angst dat een keer wel iets werkt?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:07:26 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217839740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:05 schreef 215 het volgende:

[..]

Ik ken iemand die een allochtoon in zijn oude praktijkruimte heeft wonen en ook nog eentje in het huis zelf. Volgens mij al meer dan twee jaar en het geeft nooit problemen.

Maar mensen zoals jij zullen altijd proberen dergelijke plannen te laten mislukken. Waarom die angst dat een keer wel iets werkt?
Zodra het woordje "angst" voorbij komt is de reactie al niet meer serieus te nemen.
pi_217839936
quote:

[..]

Ervaringen zoals deze zijn subjectief. Niemand wil dergelijke plannen torpederen. Er zijn nu eenmaal ook veel mensen die slechte ervaringen hebben. En ik zou ook niet willen spreken van oplossen. Dit is gewoon het probleem afschuiven. Dit probleem is jaren geleden al door de overheid gecreëerd en dit wordt nu op het bordje van de Nederlandse bevolking gelegd.
pi_217840076
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ervaringen zoals deze zijn subjectief. Niemand wil dergelijke plannen torpederen. Er zijn nu eenmaal ook veel mensen die slechte ervaringen hebben. En ik zou ook niet willen spreken van oplossen. Dit is gewoon het probleem afschuiven. Dit probleem is jaren geleden al door de overheid gecreëerd en dit wordt nu op het bordje van de Nederlandse bevolking gelegd.
Heb je de reactie gelezen waar ik op reageerde. De schrijver stelde voor om alleen mensen te selecteren waarvan bij voorbaat duidelijk was dat die overlast gingen veroorzaken. Dat triggerde mij, Mensen die bewust rotzooi willen trappen moeten we niet willen. Ook niet mensen waarvan de voorouders bij Lobith het land binnen dreven.
pi_217840118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:45 schreef 215 het volgende:

[..]
Heb je de reactie gelezen waar ik op reageerde. De schrijver stelde voor om alleen mensen te selecteren waarvan bij voorbaat duidelijk was dat die overlast gingen veroorzaken. Dat triggerde mij, Mensen die bewust rotzooi willen trappen moeten we niet willen. Ook niet mensen waarvan de voorouders bij Lobith het land binnen dreven.
Nee, niet gezien. Ja nu wel gelezen dus. In deze ben ik het wel met jou eens.
De boel escaleert toch al teveel.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 16:53:11 #124
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_217840154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 10:22 schreef Toine51 het volgende:
Waren er 10 jaar geleden ook niet zoveel BN'ers die opriepen tot opvang van vluchtelingen?

En hoeveel hebben het daadwerkelijk gedaan?

Thumbleweed incoming....
Alleen Sanne Vogel (2 dagen) en Annabel Nanninga namen mensen op. Die laatste vond ik wel een held. Haha. De rest liet het allemaal afweten. Net als 99,9% van die 170k. Moraalridders
pi_217840229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zodra het woordje "angst" voorbij komt is de reactie al niet meer serieus te nemen.
Wat is dan de reden dat Halon perse wil dat dit initiatief mislukt?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:07:02 #126
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217840292
quote:

[..]

Het is allemaal xeno- en islamofobie.

We snappen het.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217840632
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is allemaal xeno- en islamofobie.

We snappen het.
Plus de wens het niet bespreekbaar te maken en elk initiatief te torpederen. Lekker blijven mopperen vanaf de zijlijn. Dat gaat de wereld redden.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 17:53:08 #128
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217840668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:47 schreef 215 het volgende:

[..]
Plus de wens het niet bespreekbaar te maken en elk initiatief te torpederen. Lekker blijven mopperen vanaf de zijlijn. Dat gaat de wereld redden.
Als jij denkt dat je "de wereld redt" door een statushouder in huis te nemen, lekker volproppen die woning van je :)
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:35:28 #129
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_217840990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 07:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb geen logeerkamer. Ik ben mijn hobbykamer leeg aan het maken.
Ik heb nog plaats in de meterkast ;)
Ik denk dat die 170k mensen denken dat zo'n asielzoeker goedkoper is dan een Optimus robot van Elon.
Helaas krijgt de asielzoeker al heel gauw praatjes en eist een eigen huis (bijv. jouw huis) en een auto (jouw auto) en natuurlijk de Miele wasmachine. Bovendien komt er gezinshereniging:
neefjes en ooms die iets doen in de chirurgie (messen) of apothekers (drugs)
en niet te vergeten de 5 vrouwen *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:56:07 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841175
quote:

[..]

angst?

gewoon gezond verstand.

Het is wel een beetje 'druk' nu, vind je niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:57:26 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Populistische propaganda. Hype. De helft van de overlast is het verwachtingspatroon en bestaat dus alleen in de hoofden van mensen, de andere helft wordt uitgelokt door ze als vuil te behandelen. Heel wat mensen laten zich graag de barricades opjagen en zijn niet vies van een lynchpartij.

Hetzelfde als de aandelenkoers van Tesla, maar dan omgekeerd.
Inderdaad, het ligt nooit aan die nieuwkomers zelf.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217841186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik heb nog plaats in de meterkast ;)
Ik denk dat die 170k mensen denken dat zo'n asielzoeker goedkoper is dan een Optimus robot van Elon.
Helaas krijgt de asielzoeker al heel gauw praatjes en eist een eigen huis (bijv. jouw huis) en een auto (jouw auto) en natuurlijk de Miele wasmachine. Bovendien komt er gezinshereniging:
neefjes en ooms die iets doen in de chirurgie (messen) of apothekers (drugs)
en niet te vergeten de 5 vrouwen *O*
Je draaft door.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 18:59:30 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841213
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 11:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat als die asielzoeker je ziet als ongelovige kuthond die vooral de ummah moet dienen als hij zich niet bekeert?

Die gescheiden gebedsruimtes, halal vreten en Arabische folders eist?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:02:44 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841245
Die 170k liegen trouwens dat ze barsten.

Maar dat terzijde. Mond-deugen doet het goed in die contreien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217841299
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat als die asielzoeker je ziet als ongelovige kuthond die vooral de ummah moet dienen als hij zich niet bekeert?

Die gescheiden gebedsruimtes, halal vreten en Arabische folders eist?

Ja, het is maar goed dat jij hier bent om de haat te verspreiden, in de hoop dat de lezers ze nooit meer vertrouwen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:08:23 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het is maar goed dat jij hier bent om de haat te verspreiden, in de hoop dat de lezers ze nooit meer vertrouwen.
Haat...

Misschien een keer zelf met zo'n figuur babbelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:13:52 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217841367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Allemaal "haat en angst". Maar dat er parallelle samenlevingen ontstaan, een land binnen een land waarin je Arabisch gebral, afzetting tegen de lokale autoriteiten en een stille jihad tegen het westen kunt constateren zullen figuren als jij toch nooit toegeven.

Maar hou de act van filantropische antropoloog hier nog wat langer omhoog. Zullen er vast nog een paar extra happen op het getrol.
pi_217841374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Haat...

Misschien een keer zelf met zo'n figuur babbelen.
Ik ken er genoeg. Van hele aardige tot minder aardige. Wat dat betreft zijn het net Nederlanders.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:15:09 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik ken er genoeg. Van hele aardige tot minder aardige. Wat dat betreft zijn het net Nederlanders.
sure
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217841409
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2025 21:54 schreef MisterFox het volgende:
Ik geloof er helemaal niks van. Tuurlijk heb je altijd naïeve linkse gekkies er tussen zitten, maar niet op deze schaal...
Ik ken iemand die persoonlijk een dakloze buitenlander een tijd lang heeft opgevangen. Dat kwam denk ik echter meer voort vanuit zijn geloofsovertuiging en niet zozeer een "naieve linkse gekkie".

2% is verder ook niet zoveel... dat is een stuk minder dan hoeveel mensen denken dat de aarde plat is.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217841411
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Allemaal "haat en angst". Maar dat er parallelle samenlevingen ontstaan, een land binnen een land waarin je Arabisch gebral, afzetting tegen de lokale autoriteiten en een stille jihad tegen het westen kunt constateren zullen figuren als jij toch nooit toegeven.

Maar hou de act van filantropische antropoloog hier nog wat langer omhoog. Zullen er vast nog een paar extra happen op het getrol.
Ah, er bestaan alleen hele gemene niet westerlingen, die er op uit zijn om je de akeligste dingen aan te doen als je even niet oplet? Dat noemen we xenofobie.De angst voor mensen met andere opvattingen dan de jouwe. Misschien eens naar de psychiater gaan?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:20:35 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, er bestaan alleen hele gemene niet westerlingen, die er op uit zijn om je de akeligste dingen aan te doen als je even niet oplet? Dat noemen we xenofobie.De angst voor mensen met andere opvattingen dan de jouwe. Misschien eens naar de psychiater gaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:24:04 #143
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217841476
quote:

[..]
Mensen met "hele andere opvattingen dan de mijne" kan ik om die redenen vaak ook niet goed mee door 1 deur.

Vooral als die opvattingen op religieuze wijze zijn ingebakken.

Ik denk verder ook niet dat een psychiater daarbij gaat helpen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:26:22 #144
396550 Richestorags
pi_217841502
quote:

[..]
Hebben deze (in woord) deugkneuzen ook last van xenofobie? Modern links-progressief in een notendop :')

Bekijk deze YouTube-video
pi_217841516
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.hartvannederl(...)atushouders-opvangen

Toch belangrijk om soms het goede nieuws te lezen tussen alle shit heen. Geeft wel mooi weer dat er een enorme groep weldenkende en empathische Nederlanders is. :)
Laat maar zien. Geen woorden maar daden! Wanneer neem jij er één in huis?

Deze mensen doen het niet in ieder geval, ondanks hun grote woorden: Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:28:09 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217841524
quote:

[..]
Wanneer neem jij er een in huis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217841607
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mensen met "hele andere opvattingen dan de mijne" kan ik om die redenen vaak ook niet goed mee door 1 deur.

Vooral als die opvattingen op religieuze wijze zijn ingebakken.

Ik denk verder ook niet dat een psychiater daarbij gaat helpen.
Ja, dat is het probleem als het religieus wordt. Beide partijen staan haaks tegenover elkaar, verkondigen allebei het gelijk en zien de ander als ketters. Je hoeft niet te geloven in een specifieke godsdienst om daar last van te hebben, een hele uitgesproken mening hebben is genoeg.

Het probleem zit hem er vooral in, dat ze niet allebei tegelijkertijd waar kunnen zijn en ook meestal totaal niet te bewijzen zijn. Het zijn (vaak ongefundeerde) meningen, die je opgedrongen hebt gekregen en waar je in bent gaan geloven.

Vroeger ging ik daar tegenin, tegenwoordig knik ik eens aardig en denk er het mijne van. Ik ga alleen nog in op de persoonlijke standpunten. Tolerantie, daar maak je vrienden mee.

Nou ben ik best heel slim en ik moet dus al gauw mijn mond houden om andere mensen niet tegen het hoofd te stoten. Hier doe ik dat wel enigszins (niet te diepgaand) en ga ik bijvoorbeeld ook in tegen alle onzinnige ideeën die mensen er over het klimaat en het milieu op nahouden. Maar in de sociale omgang laat ik die mensen in hun waarde. Ze dat allemaal uitleggen creëert vooral veel irritatie en ze geloven het toch niet.

En als je het ze toch vriendelijk allemaal uit hebt gelegd, heb je ze daar niet gelukkiger mee gemaakt. Laat ze gewoon doen en geloven waar ze blij mee zijn. Dan zijn ze ook blij met mij.
pi_217841624
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hebben deze (in woord) deugkneuzen ook last van xenofobie? Modern links-progressief in een notendop :')

Bekijk deze YouTube-video
Ze staan er voor open, ze zijn niet conservatief. Daar hou ik wel van, zo ben ik ook. Ik zou ook zulke dingen zeggen.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:40:28 #149
396550 Richestorags
pi_217841632
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze staan er voor open, ze zijn niet conservatief. Daar hou ik wel van, zo ben ik ook. Ik zou ook zulke dingen zeggen.
Heb je het tot het eind gekeken?
  dinsdag 3 juni 2025 @ 19:42:28 #150
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217841647
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 22:37 schreef Nober het volgende:
Als ik haar zelf uit mag kiezen dan heb ik misschien wel interesse.

Verder onzinonderzoek om maar weer zand in de moter te strooien. GA HET OPLOSSEN! NU!!
Wat is een moter? Iemand die dingen in mootjes zaagt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217841652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wanneer neem jij er een in huis.
Ja, geen woorden maar daden. Ik zal het eens navragen bij de gemeente, maar ik verwacht er niets van. Eens kijken waar we uitkomen.

Ik heb me zo ook al een keer aangemeld om mensen te helpen met inburgeren, maar daar kwamen alleen echtparen voor in aanmerking.
pi_217841693
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Heb je het tot het eind gekeken?
Ah, ik zie wat je bedoelt. Nee, dat had ik niet gedaan.

Ik ben wel een stuk gemakkelijker. Ik zeg ook niet meteen ja, maar ik sta wel altijd (of toch bijna altijd) open voor een kennismaking.
pi_217841841
52% is voor dat gekke gedoe van de PVV?

Volgens mij is daar een komma verdwenen, 5,2%

Wat een kansloos PVV plan allemaal zeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')