Omdat de gemiddelde burger bij links moet inleveren.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar, dat mensen zo gefrustreerd zijn met centrumrechts dat ze PVV de grootste maken. Maar dat centrumlinks blijkbaar nooit een optie is voor velen. Nederland verrechtst al decennia en er lijken nu meer 'onoplosbare' problemen zoals stikstof of de woningbouw dan ooit.
Bron?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde burger bij links moet inleveren.
Misschien moet je voortaan bij verkiezingen de doorrekeningen eens doorlezen:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde burger bij links moet inleveren.
Dus tenzij jij met 'gemiddelde burger' bedoelt 'mensen met een wat groter bedrijf of mensen die bij de 20% hoogste inkomens horen', heb je ongelijk. Zelfs die laatste groep gaat er nog op vooruit, maar wel minder dan de rest en bijna gelijk aan het basispad.quote:GroenLinks-PvdA kiest voor herverdeling door lastenverlichting voor lage en middeninkomens en lastenverzwaring voor huishoudens met hoge vermogens en voor bedrijven.
....
De maatregelen van GroenLinks-PvdA zorgen voor meer koopkracht, vooral voor lagere inkomens. In doorsnee gaan huishoudens er gemiddeld met 2,4% per jaar op vooruit ten opzichte van het basispad. Aan de bovenkant van de inkomensverdeling gaan huishoudens er minder op vooruit. De spreiding is onder deze groep groot: vooral huishoudens met hoge vermogens gaan er op achteruit.
....
...
Gezinnen betalen per saldo 15,0 mld euro minder aan belasting en premies.
Haagse Insider is duidelijk geen insider (meer). Zijn info kwam ook altijd uit CDA hoek, die is zijn ingang gewoon kwijt.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we hier van?
Die volg ik toch altijd wel graag.
[ x ]
En dan dat RTL artikel erbij:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)artijleiders-vvd-bbb
Als Wilders nu zijn keutel intrekt, is ie geen knip voor de neus meer waard. Ik denk dat ie het kabinet wel moet laten vallen, als hij überhaupt ooit nog de ambitie heeft om zelf premier te worden. En als hij zichzelf en zijn partij serieus neemt.
Sowieso heeft die gek zich allang gediskwalificeerd, door de zege in Duitsland al min of meer richting AfD te schuiven halverwege de verkiezingsdag op basis van onzininfoquote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Haagse Insider is duidelijk geen insider (meer). Zijn info kwam ook altijd uit CDA hoek, die is zijn ingang gewoon kwijt.
Hoe wil hij ooit premier worden zonder coalitiepartners? Want de VVD is wel weer even een jaar of 10 klaar met Wilders als dit avontuurtje op deze manier eindigt.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Wat vinden we hier van?
Die volg ik toch altijd wel graag.
[ x ]
En dan dat RTL artikel erbij:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)artijleiders-vvd-bbb
Als Wilders nu zijn keutel intrekt, is ie geen knip voor de neus meer waard. Ik denk dat ie het kabinet wel moet laten vallen, als hij überhaupt ooit nog de ambitie heeft om zelf premier te worden. En als hij zichzelf en zijn partij serieus neemt.
Sowieso gaan voor de partijen de komende verkiezingen meer over internationale betrekkingen en defensie dan over asiel. Waar het ook tijdens de verkiezingsdebatten over gaat, die 2 onderwerpen zijn de belangrijkste bij de komende formatie. En dan staat Wilders dus onderaan de lijst met mogelijke coalitiepartners.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe wil hij ooit premier worden zonder coalitiepartners? Want de VVD is wel weer even een jaar of 10 klaar met Wilders als dit avontuurtje op deze manier eindigt.
Schoof is er nooit bij. Als hij geluk heeft, wordt hij door de coalitiepartijen bijgepraat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En bij een echt spannende ronde is Schoof er vast wel bij.
Nu niet.
Dus er komt sws nog een rondje aan tafel.
Het blijft heerlijk absurdistisch dat de leider van de coalitie er nooit bij is als het ergens om gaat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Schoof is er nooit bij. Als hij geluk heeft, wordt hij door de coalitiepartijen bijgepraat.
Omdat hij niet de leider van de coalitie is. Hij is de manager van het bijeengeraapte zootje dat het kabinet vormt. Wat weer de trekpoppen zijn van de coalitiepartners. Enig overwicht kan hij niet laten gelden. Maar hij mag wel de handen schudden van leiders van andere landen en naar sportevenementen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:42 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Het blijft heerlijk absurdistisch dat de leider van de coalitie er nooit bij is als het ergens om gaat.
Ik ben nog steeds benieuwd of Dickie zelf in de illusie leeft wel relevant te zijn, of dat hij zoiets heeft van "fuck it, dit is een eenmalige kans, ik doe alsof ik gek ben."quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat hij niet de leider van de coalitie is. Hij is de manager van het bijeengeraapte zootje dat het kabinet vormt. Wat weer de trekpoppen zijn van de coalitiepartners. Enig overwicht kan hij niet laten gelden. Maar hij mag wel de handen schudden van leiders van andere landen en naar sportevenementen.
Alle mensen met verstand zouden nee zeggen tegen deze baan in deze constructie. Wat is de overeenkomst tussen de twee die wel wilden - Plasterk en Schoof? Een enorme berg ijdelheid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd of Dickie zelf in de illusie leeft wel relevant te zijn, of dat hij zoiets heeft van "fuck it, dit is een eenmalige kans, ik doe alsof ik gek ben."
Heeft hij zelf al iets over deze crisis gezegd? Ik heb hem er in elk geval niet over gehoord dus lijkt me dat hij wel weet dat hij een trekpop is. Maar hij kan straks op golf wel zeggen dat hij alle wereldleiders heb gesproken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 07:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd of Dickie zelf in de illusie leeft wel relevant te zijn, of dat hij zoiets heeft van "fuck it, dit is een eenmalige kans, ik doe alsof ik gek ben."
Denk dat ze hopen op een miraculeuze constructie met o.a. een stijgende Bontebal, dus zonder GL/PvdA.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
Wat denk je, gaat de VVD de PVV uitsluiten en Timmermans premier maken?
Als ze zelf groter zijn willen ze best met PvdA-GL. Dat is ook wel de hoofdreden dat we nu met Wilders zitten opgescheept: anders was Timmermans premier geworden. Was VVD groter geweest dan PvdA-GL, dan hadden we momenteel een kabinet Yeşilgöz met NSC, PvdA-GL en D66.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat ze hopen op een miraculeuze constructie met o.a. een stijgende Bontebal, dus zonder GL/PvdA.
Oh ja zekerquote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze zelf groter zijn willen ze best met PvdA-GL. Dat is ook wel de hoofdreden dat we nu met Wilders zitten opgescheept: anders was Timmermans premier geworden. Was VVD groter geweest dan PvdA-GL, dan hadden we momenteel een kabinet Yeşilgöz met NSC, PvdA-GL en D66.
1,5 jaar geleden lag het sentiment echt wel anders. er was toen echt weinig liefde tussen VVD en pvda/Gl/D66.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze zelf groter zijn willen ze best met PvdA-GL. Dat is ook wel de hoofdreden dat we nu met Wilders zitten opgescheept: anders was Timmermans premier geworden. Was VVD groter geweest dan PvdA-GL, dan hadden we momenteel een kabinet Yeşilgöz met NSC, PvdA-GL en D66.
Dat viel echt wel mee, wat ik net opschrijf werd toen door echt alle politiek journalisten gezegd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
1,5 jaar geleden lag het sentiment echt wel anders. er was toen echt weinig liefde tussen VVD en pvda/Gl/D66.
Premier Schoof gebruikte die tijd ook nog om maandagavond met de betrokkenen te bellen in de hoop een val van zijn kabinet te voorkomen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is natuurlijk wel veelzeggend over de rol van Schoof. Een echte minister-president had hier de leiding in genomen en de gesprekken gevoerd. Nu zit hij zelf aan zijlijn te wachten wat het resultaat zal zijn. Compleet lachwekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |